Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sari Essayah oli ääniharava, moni siis teki kehotukseni mukaan

Vierailija
20.04.2015 |

Sari Essayah eli minun ehdokkaani pääsi eduskuntaan. Sari sai todella paljon ääniä ja oli suorastaan ääniharava. Minäkin täällä blogissa suosittelin tuossa ennen vaaleja, että äänestäkää Saria ja moni on varmaan ottanut idean vastaan ja äänestänyt. Täällä kun varmasti on Savon ja Karjalan alueella asuvia, etenkin sellaisia joilla kristilliset arvot. Myös siitä olen iloinen kun Päivi Räsänen toisesta vaalipiiristä pääsi eduskuntaan.

Netissä on monella palstalla etenkin Facebookissa ja muuallakin Asperger-ja ADHD-lasten ja nuorten äidit kritisoineet nimeltä mainiten osastoja ja muita hoitopaikkoja, joissa ei ymmärretä lapsen erilaisuutta, vaan tulkitaan se pahuudeksi. Jorvin sairaala Espoossa kuulemma on sellainen sairaala, jossa huono kohtelu. Myös Tikkamäen lasten neurologista ja lasten ja nuorten psykiatrista polia ja osastoa on kritisoitu. Noissa on leimattu lapset ja nuoret joilla on as tai ADHD, pahoiksi, ikäviksi ja käytöshäiriöisiksi ja toimintaterapia ja neuropsykiatrinen valmennus ja myös henkilökohtainen apu on evätty ja tarjottu jotakin hoidollista huostaanottoa tukitoimeksi, vaikka kotioloissa ei ole mitään vikaa.

En ole onneksi enää lapsi enkä murrosikäinen, joten ei koske minua, mutta kyllä aikuisiakin kohtaan on ymmärtämättömyyttä monin paikoin usealla eri paikkakunnalla. Sitä minä toivon, että nyt valittu eduskunta tekisi jotakin tälle ongelmalle ja että puolustaisi niitä lapsia, nuoria ja aikuisia, joilla on Aspergerin syndrooma tai ADHD. Blogissa kun asiaa ottaa esille, niin eiköhän silläkin ole vaikutusta ja onneksi on myös useita blogeja muillakin ihmisillä, joissa tuovat Asperger-asiaa esille. Esim se ASSIJORINAT-blogi joka täällä on linkitetty ja myös Autismisäätiön blogi. No, toivotaan, että tulevaisuudessa paranee nepsyjen eli neuropsykiatristen potilaiden asiat. Ne ei parane itsestään vaan jokainen voi ja jokaisen pitää yrittää vaikuttaa siihen että ne paranee. Täällä otan asiaa esille ja myös noissa mainitsemissani muissa jotka olen tänne linkittänyt, asiaa otetaan esille. Se, että vääriä hoitomuotoja kritisoidaan ja väärää suhtautumista kritisoidaan, on erittäin hyvä asia ja siitä annan ison plussaan sekä blogien pitäjille että myös As-nasten vanhemmille jotka asioita on kritisoineet Facebookissa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 12:42"]

Kateelliset haukkujapäivystäjät taas hyökkäs! Taitaa niitä ärsyttää, ku kommarit (sdp8, vas) menettivät niin paljon ääniä!

T. Helsingin tyttö

[/quote]

Vedit sanat suustani!

T. Mies maalta

[/quote]

Joo, mutta äläs kuiteskaan kiroile. :)

T. Helsingin tyttö

[/quote]

Sori! On vähän vielä synnissä! Teen parannuksen tänään jo! :(

T. Mies maalta

Vierailija
42/51 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 12:58"]

Kateelliset haukkujapäivystäjät taas hyökkäs! Taitaa niitä ärsyttää, ku kommarit (sdp8, vas) menettivät niin paljon ääniä!

T. Helsingin tyttö

[/quote]

Vedit sanat suustani!

T. Mies maalta

[/quote]

T. Helsingin tyttö

[/quote]

T. Mies maalta

[/quote]

Tule tänne Helsinkiin niin annan sinulle kakkosta, saat panna paljaalla. :)

T. Helsingin tyttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:00"]

T. Helsingin tyttö

[/quote]

Vedit sanat suustani!

T. Mies maalta

[/quote]

T. Helsingin tyttö

[/quote]

T. Mies maalta

[/quote]

T. Helsingin tyttö

[/quote]

Kuulostaa kivalta! :) Saanko ottaa pari kaveria mukaan?

T. Mies maalta

Vierailija
44/51 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 13:00"]

T. Helsingin tyttö

[/quote]

Vedit sanat suustani!

T. Mies maalta

[/quote]

T. Helsingin tyttö

[/quote]

T. Mies maalta

[/quote]

T. Helsingin tyttö

[/quote]

Kuulostaa kivalta! :) Saanko ottaa pari kaveria mukaan?

T. Mies maalta

[/quote]

Ota ihmeessä! Odottelen teitä täällä peppu pystyssä! :)

T. Helsingin tyttö

Vierailija
45/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpeukkuja Hennalle! Mekin annamme! Joku ilmeisesti poistelee täällä yläpeukkujamme ja lisäilee mielin määrin alapeukkuja!

Vierailija
46/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:18"]

Henna is best!

[/quote]

HAISTA SINÄ PASKA!

Vierailija
47/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:18"]

Henna is best!

[/quote]

HAISTA SINÄ PASKA!

[/quote]

Törkeää kielenkäyttöä!

Vierailija
48/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krissen kanssa kävin äsken uimassa. Oli kiva käydä uimassa ja tuli käytyä vesijuoksualtaassa ja sen jälkeen porealtaassa ja myös ihan tavallisesti tuli uitua. Viivyttiin siellä muutama tunti. Sen jälkeen söin aulassa yhen sämpylän ja jäätelön. Sitten Krisse lähti kotiinsa ja minä tulin tänne asunnolle taas. Parin tunnin päästä katon telkkarista Poliisit Kotihälytys-ohjelman ja sen jälkeen menen nukkumaan. Huomenna on niin paljon taas menoja ja touhuja. Aurinko paistoi ja uimahallin ikkunasta nähtiin kun oli mustia pilviä. Näytti ihan siltä kuin olisi ukonilma tulossa. Mietittiin myös, että kesällä vois hommata vesijuoksuliivit ja rannalla harrastaa vesijuoksua joessa. Minulla alkoi jälleen särkeä päätä ja on omituinen paineen tunne päässä. En tiedä, mistä tämä johtuu. Tämmöstä ei ole ollut aiemmin. Pitäs mennä lääkäriin jossakin vaiheessa sekä tämän päänsäryn, että myös masennuksen ja pelkotilojen vuoksi. Ei näytä hyvältä minun vointi tällä hetkellä. On sekä henkistä että fyysistä ongelmaa ja olis kiva päästä oikeasti vähäksi aikaa joko terveyskeskuksen vuodeosastolle tai vaikka hoitokotiin lepäämään. Ei pitkäksi aikaa vaan joksikin aikaa että tilanne rauhoittuisi. Näitä minä olen toivonut, mutta katsotaan mitä tekevät näille asioille. Eiköhän asiat jotenkin järjesty. Jos täällä on uskovia lukemassa niin voitteko rukoilla sen puolesta, että nämä hoitoasiat järjestyy. Jos täällä on ihmisiä ketkä jotenkin voi tähän asiaan vaikuttaa, niin voitteko koettaa tekin vaikuttaa siihen, että pääsisin tutkimuksiin ja/tai hoitoon niin selvitettäs tarkemmin tämä tilanne. Minun olotilani ja vointini vaihtelee ja myös mielialat vaihtelee aika paljon. Minun voinnissa alkoi alamäki elokuussa 2014 ja tuntuu, että se pahenee koko ajan.

Vierailija
49/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle! Me rakastetaan sua!

Vierailija
50/51 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 18:17"]

Tsemppiä sulle! Me rakastetaan sua!