Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurasitteko mitä eläimet tekivät, kun ilotulitettiin?

Vierailija
01.01.2022 |

Minä seurasin.

Lintuparvi lensi kuin pommikoneet syöksyen männyn latvukseen suojaan. Sitten kuului uusi pauke ja ne olettivat, että taas niitä ammutaan ja syksyivät toiseen paikkaan. Tätä ne jatkoivat koko illan. Parvi oli epäjärjestyksessä.

Rusakot loikkivat ja pysähtelivät. En huomannut, että niillä olisi ollut aikaa jäädä kaivamaan ruohoa lumen alta, kun loikkivat jo toisaalle. Ne eivät säntäilleet, mutta jäivät nälkäisiksi varmaan.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissani eivät välittäneet paukkeesta.

Minun puolestani ilotulitteet saisi kieltää kokonaan. Järkyttävästi roskaa näkyi joka paikassa kun ulkoilemassa kävin tänään. Näkisikin yhdenkin ilotulitteiden ampujan siivoavan omia roskiaan...

Kai niistäkin yhteensä aika paljon päästöjä tulee ilmaan. Mutta eihän se mitään, autoilijoita vaan vainotaan kun turhaan saastuttavat!?

Vierailija
22/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ammuttu raketteja, mutta aamulla kuljettiin tytön kanssa räjähtäneen linnun ohi. Ihan oikeasti, en ole koskaan aiemmin nähnyt, mutta sulkia oli kävelytiellä kaikkialla ja veriroiskeita tosi laajalla ja rakettiroskia ympärillä. Tai ainakin pahasti oli osunut jos ei koko lintu ole siihen räjähtänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tuli syliin värisemään.

Tänään iltapäivällä on vielä vähän pauke jatkunut. Eikö sitä nyt voisi jo stana lopettaa.

Vierailija
24/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä näin kans rusakon joka ei syönyt ruohoa vaan säikähti ja juoksi metsään, heinäkuussa kun salamoi.

Vierailija
25/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on onneksi asuntoauto.

Pakattiin eväät ja ajaa hurautettiin syrjäseudulle parkkiin.

Koiran takia, ei haluta paukkeella rääkätä.

Meille on tullut siitä jo perinne, mukavaa oli kaikilla.

oliko koira ratissa?

Vierailija
26/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurasin, naapurin koira paskoi alleen ja sitten söi kakkansa. Paukutin isomman pommin niin se paskoi syömönsä kakan ja söi sen uudestaan. Tämä toistui kahdeksan kertaa kunnes kyllästyin.

Vierailija
27/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nähnyt yhtään koiraa ulkoilemassa. Onneksi.

Mä näin kaksi kun kävin lähikaupassa. Yleensä ei näy yhtään. Lunkisti kyllä menivät.

Vierailija
28/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

me kun ammuttiin niin kaikki linnut tuli paikalle. lopulta piti lopettaa kun oli niin paljon uteliaita lintuja koittivat etsiä ruokaa meidän raketti muovikassista.

Vierailija
29/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin yövuorossa navetalla ja lehmät olivat tosi levottomia. Ei ollut kiva mennä niiden sekaan, kun saattoivat lähteä yhtäkkiä peloissaan ryntäilemään.

Ilman muuta se navetta on keskellä suurinta räiskettä, hohhoijaa

Vierailija
30/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin city kanin

se oli hieman pelokas, mutta rauhoittui kun näki että minäkin olen rauhallinen

juttelimme eläinkommunikoinnin avulla, hän sanoi ensin että hieman pelottaa, sanoin sille että ei tässä hätää, sen jälkeen se lähti hitaasti tarpomaan reitillään eteenpäin

Vierailija
31/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänis veti toista jänistä p erseeseen vieressäni kun ammuskelin pommeja.

Vierailija
32/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira röhnötti tuossa olohuoneen matolla.

Vierailija
33/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koirat nukkuivat ihan rauhassa. Ulkona käydessä tekivät hommansa ja lampsivat sisään jatkamaan nukkumista.

En ole koskaan tavannut yhtään paukkuarkaa koiraa.

Vierailija
34/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä kerrasta viisastuneena ei jätetty koiraa yksin sisälle. Se kannatti, koska meidän chihuahua olikin niin fiksu, että aina kun sytytin raketin tulilangan, koira nappasi puutikusta kiinni, sulki silmänsä ja lensi raketin mukana korkealle taivaalle. Sieltä se ihana sankari sitten tulla leijaili isojen korviensa avustuksella puukeppi edelleen suussa ja vain hieman kuonokarvat kärähtäneenä kiikutti puukepin jalkojeni juureen. Mahtavaa, että koira osaa ajatella noin paljon luontoa jo noin pienenä, ettei roskia jätetä luontoon!!1

Vielä aamullakin, kun koira tuli herättämään nuolemalla naamani, niin kuonossa oli vieno ruudin haju.

Vierailija
35/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän näitä paukkuarkoja koiria on kaupunkilaisten silmissä niin paljon mukamas. Maaseudulla koirat ja luonnoneläimet ovat tottuneet metsästyksestä johtuviin laukauksiin, eivätkä pienistä hätkähdä.

Olen jsein nähnyt, kun vaikkapa hirvi jatkaa heinäpellolla syömistä, vaikka viereisellä pellolla ammutaan peuraa.

Kaupunkilaiskoirat ovat ilmeisesti yhtä vauhkoja ääniin kuin omistajansa.

Vierailija
36/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin yövuorossa navetalla ja lehmät olivat tosi levottomia. Ei ollut kiva mennä niiden sekaan, kun saattoivat lähteä yhtäkkiä peloissaan ryntäilemään.

Ilman muuta se navetta on keskellä suurinta räiskettä, hohhoijaa

Onpa tietämätön kommentti. Itse asun tiivisti rakennetulla omakotitaloalueella, joka on täynnä lapsiperheitä. Meiltä on kuitenkin vaan reilu 3 kilometrin matka suurelle maitotilalle. Myös tilan ympärillä on asutusta. Täällä oli koko eilisen ehtoon tasainen jytke, eikä epäilystäkään etteikö se pauke olisi kuulunut myös navetalle. Kuuluihan myös meille kaupungin keskustan ilotulitus.

Muutenkin, lehmät säikkyivät = navetta keskellä suurinta räiskettä. Koska vaihtoehdot navetan sijainnille ovat ilmeisesti joko autio maaseutu tai kaupungin keskusta?

Vierailija
37/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat koirani ja jyrsijäni eivät välitä tuon taivaallista. Onneksi - tosin monen koiran paukkuarkuus on omistajan oma vika. Omistaja pelkää että koira pelkää, jolloin koira pelkää koska omistaja pelkää. Toki osa on sitten synnynnäisesti arkoja, mutta se on eri juttu.

Vierailija
38/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurasin, naapurin koira paskoi alleen ja sitten söi kakkansa. Paukutin isomman pommin niin se paskoi syömönsä kakan ja söi sen uudestaan. Tämä toistui kahdeksan kertaa kunnes kyllästyin.

Tuttu näky. Meidän taloyhtiössä paukkuaralta vanhaltapiialta kuoli kesällä koira pois. Koska pallokenttä on ylempänä kuin vanhan piian asunto, niin se teki samoin, enkä kehdannut ampua kuin yhden raketin.

Vierailija
39/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusakko istui keskellä tietä, vaikka paukkui. Siinä istuu yleensäkin. Kun kettu tuli niin tuli rusakkookin vauhtia.

Naapurin koulutettu koira seuraili tuohuja eikä ollut moksiskaan. Ei ole opetettu turhaa pelkoa ja sitten ulista.

Tänään näytti padan rippeistä linnut kaivavan jotain. Komea olikin 200 laukausta

Vierailija
40/106 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisen ulinaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan