Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutus 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.

Kommentit (1329)

Vierailija
881/1329 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos:) Ajattelin, että jos kesään mennessä olisi ainakin 10 kg pois.. Onko realistista?

Kuulostaa ihan mahdolliselta, muttei salli liikoja repsahduksia. Minulla on suurinpiirtein samanlainen tavoite, mutta olen tehnyt myös varasuunnitelman ("kunhan nyt edes 6 kiloa"), jotta jos tuleekin takapakkia, en sortuisi näännytyslaihduttamiseen tavoitteessa pysymiseksi. Tasainen alaspäin meneminen on parempi ja liiallisuuksiin meneminen yleensä kostautuu. Ja olen asettanut välipalkintoja keväälle. Tsemppiä!

Vierailija
882/1329 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä on muutama uusikin viestitellyt ja osalla samankaltaisia tavoitteita kuin itselläni.

Minulla on noin 3 viikkoa takana ja vaaka näytti eilen -1,9 kg (kokonaispudotus alusta laskien). Nyt jo tuntuu, että housut eivät enää purista niin paljon. Syön edelleen normaaliruokaa oman normaalin tahtini mukaan. Pari konvehtia ja keksiä on mennyt muun syömisen ohessa, mutta mitään täyskieltäytymistä en alunperin ajatellutkaan.

Harmittaa, etten ole edelleenkään jaksanut kotijumpata. Minulla olisi myös 'korkkaamaton' salikortti (en ole vuosiin käynyt), ja ehkä sitten sitä, kun ovet avautuvat ensi viikolla. Koirakävelyillä käyn edelleen kohtuullisia kilometrimääriä päivässä, mutta tahti on suht verkkainen.

Toivon, että jaksetaan tsempata itseämme eteenpäin, eikä liikaa palattaisi vanhoihin tapoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1329 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mölli-peikko kirjoitti:

Koirakävelyillä käyn edelleen kohtuullisia kilometrimääriä päivässä, mutta tahti on suht verkkainen.

Mä olen ottanut koirakävelyille lisäksi kilon nilkkapainot.

t. vararengas

Vierailija
884/1329 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulamon laskuri edelleen käytössä. Sopii hyvin minulle, kun tykkään pyöritellä numeroita ja laatia kaavioita vähän kaikesta aina. 

Viikko on mennyt hyvin vaikka hitaastihan paino putoaa kun ikääkin aika paljon jo. Syön salaattilautasia pitkin päivää eli reilusti kasviksia ja sitten jotain lihaa tai kalaa siihen lisäksi. Tänään ollut  lautasella parsakaalta, ruusukaalta, herkkusieniä, paprikaa, tomaattia, kurkkua  ja paistettuja kanasuikaleita sekä tammenlehväsalaattia pieneksi pilkottuna + pinjansiemeniä teelusikallinen. Kastikkeena  puolikkaan sitruunan mehu. Syön tuoretta persiljaa vähän kaiken kanssa, sitä pitää olla aina 

Saarioisten bataattisosekeiton söin äsken,  persiljasilppua päällä. 

Tällä hetkellä syöty 667 kcal, olen yrittänyt pysytellä 1150 kcal rajoissa. Joinakin päivinä mennyt vähän yli

Vierailija
885/1329 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ensimmäinen viikko "elämänmuutosta" (niin dramaattinen ilmaisu) takana, tuntuu oikein hyvältä vaikken olekaan tehnyt mitään järkyttäviä muutoksia. En ole tarkkaillut painoani, koska tiedostan, että se saattaa joskus mennä minulta hieman yli, jolloin alan syödä liian vähäisiä määriä nopean pudotuksen toivossa :) Ajattelin, että tarkistan tilanteen jossain kuukauden tienoilla! 

Olen joka tapauksessa jättänyt iltanapostelun kokonaan pois, se on ollut ihan uskomattoman helppoa! Jos katsomme jotakin leffaa tai sarjaa ennen nukkumaanmenoa niin yksinkertaisesti jätän vain syömättä. Miehellä on tapana syödä sipsejä tai muita pieniä naposteltavia, mutta minun on ollut yllättävän helppoa kieltäytyä niistä, kun olen vain kerran sen päättänyt. Olemme nyt syöneet ihan vain kotiruokaa, syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja suunnilleen 1-2 pientä välipalaa (hedelmiä, marjoja, rahkaa jne.) nälkätilanteen mukaan. Olen joogannut ja tehnyt lihaskuntoliikkeitä (lankkua, sivulankkua, punnerruksia, kyykkyjä, vatsarutistuksia yms.) sekä käynyt päivittäisellä kävelyllä, vaikka kelit vähän hankaloittavatkin tilannetta. Ihan hyvältä tuntuu, toivottavasti kropassakin tapahtuu muutoksia vaikken numeroita seuraakaan!

Vierailija
886/1329 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta minulle sopi hyvin aloittaa painonpudotus Cambridge -pusseilla, jotka ovat paremman makuisia kuin kaupasta saatavat. Kolme pussia päivässä a' 200 kcal ja iltapäivällä kalaa ja vihanneksia saman verran. Kaksi ensimmäistä päivää oli vaikeita, sitten alkoi homma sujua. Jos tuli nälkä, join vettä tai tein jotain, mikä vei ajatukset ruoasta.

Laihduin kuukaudessa 78: sta kilosta 72: een ennen joulua, johon katkaisin laihdutuksen. Painoin tänä aamuna 71 kg, ja tarkoitukseni olisi murjaista vielä viisi kiloa pois samalla systeemillä. En jaksaisi laihduttaa tätä viittä kiloa seuraavaa puolta vuotta, minulle nopea painonpudotus sopii.

Liikunta on ollut vähissä näin liukkailla keleillä, toivottavasti punttisalit aukeavat Helsingin seudulla 2.2. Liikunta ei juurikaan nopeuta painon pudottamista, mutta pitää mielen kirkkaampana ja fysiikan paremmassa kunnossa.

En tee tätä ensimmäistä kertaa, vaan kolmatta, minulla paino nousi stressaavan työpaikan vuoksi nyt viimeksi.

Vierailija
887/1329 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka viikko meni ihan hyvin, toka ja kolmas päin peetä kun sorruin mässäilemään. Nyt neljäs viikko mennyt kaikista parhaiten ja toivottavasti jatkuu näin. Painosta lähtenyt 3 kg ja vyötäröltä 5 cm, tämä tosin turvotusta joka tulee hetkessä takaisin jos syön vaikka sokeria.

Repsahduksien suhteen voisi auttaa että päätät itsellesi karkkipäivän. On helpompi vastustaa kiusausta kun tietää että esim. lauantai-illalla voi sitten vähän napostella. Ei mitään kilon irtokarkkipussia vaan vaikka pari suklaapatukkaa ja pussi linssisipsejä (reilusti vähemmän kaloreita kuin perunaversioissa mutta silti todella hyviä).

Linssisipseissä on kaloreita ihan yhtä paljon kuin perunalastuissa. Miksi jaat täällä väärää tietoa?

Vierailija
888/1329 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, onpa hurjat senttimäärät koloihin verrattuna. Tuolla vauhdilla vaatteet menee uusiksi hetkessä.

No, osa oli varmaan ihan turvotustakin, paisuin vatsan ja kylkien seudulta järkyttävän paljon joulukuussa ja tammikuun ekalla viikolla, kunnes tajusin lopettaa joulusuklaiden mättämisen.

Ei tarvitse ostaa uusia vaatteita, tarkoituksena olisi mahtua kaikkiin vanhoihin. En ole vielä uskaltanut kokeilla vanhoja pillifarkkuja parin vuoden takaa, kun tiedän, että lantion ja reisien kanssa pitää tehdä vielä paljon töitä.

t. vararengas

Vierailija
889/1329 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on ollut silmiä avaavaa tajuta, että ruoka-ajat pitävät, kun suunnittelet ne. Ei välipaloja, tyypillisesti valmisvälipaloissa ja snackeissä on paljon sokeria, jota vältän. Syön aamupalan lisäksi lounaan ja illallisen. Kasviksia ja kalaa tai kanaa, aamulla luonnonjugurttia ja vähän hedelmiä. Vatsa rauhoittunut, mieli rauhoittunut. Teetä ja vettä saa nauttia aterioiden välillä, ja tietysti viikonloppuna ystäviä tavatessa en ole niin tarkka ruoka-aineista tai -ajasta.

Kaapissa on suklaata ja karkkia, mutta ne ei kiinnosta. Ihanaa!

Vierailija
890/1329 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ensimmäinen viikko "elämänmuutosta" (niin dramaattinen ilmaisu) takana, tuntuu oikein hyvältä vaikken olekaan tehnyt mitään järkyttäviä muutoksia. En ole tarkkaillut painoani, koska tiedostan, että se saattaa joskus mennä minulta hieman yli, jolloin alan syödä liian vähäisiä määriä nopean pudotuksen toivossa :) Ajattelin, että tarkistan tilanteen jossain kuukauden tienoilla! 

Olen joka tapauksessa jättänyt iltanapostelun kokonaan pois, se on ollut ihan uskomattoman helppoa! Jos katsomme jotakin leffaa tai sarjaa ennen nukkumaanmenoa niin yksinkertaisesti jätän vain syömättä. Miehellä on tapana syödä sipsejä tai muita pieniä naposteltavia, mutta minun on ollut yllättävän helppoa kieltäytyä niistä, kun olen vain kerran sen päättänyt. Olemme nyt syöneet ihan vain kotiruokaa, syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja suunnilleen 1-2 pientä välipalaa (hedelmiä, marjoja, rahkaa jne.) nälkätilanteen mukaan. Olen joogannut ja tehnyt lihaskuntoliikkeitä (lankkua, sivulankkua, punnerruksia, kyykkyjä, vatsarutistuksia yms.) sekä käynyt päivittäisellä kävelyllä, vaikka kelit vähän hankaloittavatkin tilannetta. Ihan hyvältä tuntuu, toivottavasti kropassakin tapahtuu muutoksia vaikken numeroita seuraakaan!

Kuulostaa ihan super hyvältä! Hyvä sinä, tsemppiä paljon! Jos ei ole ihan pakko, tarviiko painoa välttämättä edes tarkistaa, huomeet kyllä muutoksen olotilassa ja ulkomuodossa :)

Vierailija
891/1329 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaipaan tsemppiä! Olen ollut kipeänä reilu viikon ja muu liikunta jäänyt, vähän kävellyt. Kaipaan niin kovasti kuntosalille mutta en vielä uskalla ettei flunssa pahene. Herkutellutkin muutamana päivänä kun syön suruuni eli tässä tapauksessa harmistukseen sairastumisesta. Tuntuu että koko hyvä rutiini meni hukkaan. :(

Yritän ajatella että pian voin taas jatkaa mutta turhauttaa!

N26

Vierailija
892/1329 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaipaan tsemppiä! Olen ollut kipeänä reilu viikon ja muu liikunta jäänyt, vähän kävellyt. Kaipaan niin kovasti kuntosalille mutta en vielä uskalla ettei flunssa pahene. Herkutellutkin muutamana päivänä kun syön suruuni eli tässä tapauksessa harmistukseen sairastumisesta. Tuntuu että koko hyvä rutiini meni hukkaan. :(

N26

Hei älä lannistu! Täällä sama homma, miehen vakavien sairauksien ja tulevan leikkauksen vuoksi en uskalla käydä salilla enkä oikein missään muuallakaan ettei korona tartu. Jos herkuttelee, pitää aloittaa seuraavana päivänä sitten taas alusta, ei saa lannistua! 

Vierailija
893/1329 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän Nutriletilla pitää olla välipalapatukka, joka maistuu hyvälle? Ihan melkein kuin oikeaa suklaapatukkaa söisi (ne kaikki muut on ihan syömäkelvottomia mielestäni). Crunch bar Seasalt & chocolate, 236 kcal 60 g. Toisaalta, kiva että noita on jemmassa, jos tulee olo, että haluaa jotain makeaa. Yleensä tosin en ees tykkää mistään kovin sokerisesta. 

Popsin ruokatunnin päätteeksi teen kanssa puolikkaan , kahvitauolla toinen puoli. 

361 kcal vielä tälle päivälle varaa syödä (päivätavoite 1146 kcal)

Vierailija
894/1329 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että mua korpee! Oon tässä kuukauden aika retkahdellut useamman kerran, ja syönyt ihan liikaa esimerkiksi karkkia. Silti ärsyttää ihan suunnattomasti kun huomasin, että paino ei oo kolmeen viikkoon pudonnut yhtään, eikä vyötäröltä lähtenyt senttiäkään.

Vierailija
895/1329 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N26

Kamalasti tsemppiä ja pikaista paranemista <3 Fiksusti oot aatellut ettet mee puolikuntoisena treenailemaan toki jo nykyises maailmantilanteessa mutta oman voinninkin vuoksi, kävely on hyvää ja riittävää liikuntaa nyt. Kipeänä ei niin kannata kevennelläkään t. maalaisjärki, mutta jos saat pysyteltyä kaukana herkuista ja keskityt toipumaan, niin takas liikuntarutiinien kimppuun parin päivän päästä. :) Ite kipeänä yleensä verryttelen ja venyttelen vähän enemmän jotta kroppa aukeaa ja olisi helpompi jatkaa treenailujen kanssa sitten myöhemmin, voisko joku vastaava juttu auttaa vähä treenirutiinikärpäsen rauhoittamises?

Vierailija
896/1329 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N26

Voi ei :( :( :( Toivottavasti jaksat iloita siitä, että sait kuitenkin aloitettua uuden rutiinin <3 Eikä se flunssa ikuisuuksia kestä. Olisiko jokin muu tapa hemmotella itseään kipeänä kuin herkut? Esim. lakkaa kynnet ja varpaankynnetkin :)

t. vararengas

Vierailija
897/1329 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka viikko meni ihan hyvin, toka ja kolmas päin peetä kun sorruin mässäilemään. Nyt neljäs viikko mennyt kaikista parhaiten ja toivottavasti jatkuu näin. Painosta lähtenyt 3 kg ja vyötäröltä 5 cm, tämä tosin turvotusta joka tulee hetkessä takaisin jos syön vaikka sokeria.

Repsahduksien suhteen voisi auttaa että päätät itsellesi karkkipäivän. On helpompi vastustaa kiusausta kun tietää että esim. lauantai-illalla voi sitten vähän napostella. Ei mitään kilon irtokarkkipussia vaan vaikka pari suklaapatukkaa ja pussi linssisipsejä (reilusti vähemmän kaloreita kuin perunaversioissa mutta silti todella hyviä).

Linssisipseissä on kaloreita ihan yhtä paljon kuin perunalastuissa. Miksi jaat täällä väärää tietoa?

Itse en koskaan osta mitään peruna- tai linssisipsejä, kun en niitä erityisesti himoitse. Joutessani katselin kuitenkin niiden kalorilukemia per 100g. Pääsääntöisesti tavallisissa sipseissä on ~550kcal/100g ja linssisipseissä ~450kcal/100g. Eli kyllähän linssisipsit on hiukan "kevyempiä" :)

N54

Vierailija
898/1329 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan super hyvältä! Hyvä sinä, tsemppiä paljon! Jos ei ole ihan pakko, tarviiko painoa välttämättä edes tarkistaa, huomeet kyllä muutoksen olotilassa ja ulkomuodossa :)

Kiitos tsempeistä! :) Sinänsä ei sitä painoa varmaan tarvitsisikaan tarkistaa, koska olen kuitenkin siinä mielessä "terveissä" lukemissa, ettei painokehitystä tarvitse seurailla oman terveyden eteen niin kuin vaikkapa jossain sairaaladieetissä. Jotenkin painoon on kuitenkin vaikea suhtautua täysin neutraalisti. En oikein tiedä osaisinko olla tietämättä painoani ollenkaan, varsinkaan nyt, kun se todella oli kohonnut selkeästi siitä lukemasta, jossa olin pysynyt ihan vaivatta vuosien ajan. Tuntuu, että pitäisi nähdä taas se sama lukema ennen kuin voin taas elellä niin kuin ennenkin ja olla ajattelematta koko asiaa... Oma suhtautumiseni painooni on jotenkin merkillinen siinä mielessä, että rakastan kehoani, haluan olla terve ja yritänkin nyt elellä nimenomaan _terveellisemmin_ enkä pelkkä tiristäminen ja kiristäminen mielessä mahdollisimman pienillä kaloreilla nälästä kärsien, mutta sitten taas toisaalta korkeampi paino tuntuu automaattisesti pahalta ja matalampi paino hyvältä. Kai tähän kulttuurin on vaan niin kasvanut kiinni (hehe) vuosien varrella.

Sellaista pohdintaa. Päivän jooga on tehty, ulkona on kaunista ja selkeää joten on hyvät kävelysäät! Tällä hetkellä yliopistossa on menossa vaativa kurssi, joten koneen ääressä istumista on luvassa n. 6h joista 3 on jo istuttu... Ehkä tämä etäily selittääkin omalta osaltaan painonnousun. Päivän aterioiksi kokkailen tomaattikeittoa ja paprika-jauhelihabagelia :) Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
899/1329 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitsin "laihdutus" eli toive siitä, että sairauden myötä kertyneet 10kg lähtisivät hiljalleen pois saa nyt luvan mennä hyllyn takaosaan odottelemaan parempia aikoja.

T. 100mg kortisonikuuri päällä samaiseen sairauteen ja aiemmin menetetyt 2kg tulivat literally alle vuorokaudessa takaisin + varmaan jo muutama ekstrakilokin.

Yritän psyykata itseäni suhtautumaan omaan hyvinvointiini vähemmän pinnallisesti kuin kiloja kytäten (ylipainoa tällä hetkellä n. 5? Tätä hlvtin kortisonia kiskoessa varmaan lähtötilanne pian +15kg...), mutta meinaa alkaa masentamaan.

Ostin muutaman kirjan liittyen vhh-ravintoon ja sairauteni hoitoon sillä, niitä odotellessa. 

Vierailija
900/1329 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitsin "laihdutus" eli toive siitä, että sairauden myötä kertyneet 10kg lähtisivät hiljalleen pois saa nyt luvan mennä hyllyn takaosaan odottelemaan parempia aikoja.

T. 100mg kortisonikuuri päällä samaiseen sairauteen ja aiemmin menetetyt 2kg tulivat literally alle vuorokaudessa takaisin + varmaan jo muutama ekstrakilokin.

Yritän psyykata itseäni suhtautumaan omaan hyvinvointiini vähemmän pinnallisesti kuin kiloja kytäten (ylipainoa tällä hetkellä n. 5? Tätä hlvtin kortisonia kiskoessa varmaan lähtötilanne pian +15kg...), mutta meinaa alkaa masentamaan.

Ostin muutaman kirjan liittyen vhh-ravintoon ja sairauteni hoitoon sillä, niitä odotellessa. 

Kroonisen sairauden kanssa laihdutus on aivan älyttömän haastavaa ja vaikeaa - ja varmaan joskus ihan vain mahdotontakin. Olkaa itsellenne armollisia!