Laihdutus 2022
Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.
Kommentit (1329)
Onko neuvoja monivaivaiselle, jolla esim. närästystä, sekä lisäksi sappi- ja kolesteroliongelmia?
Ruoka ei saa sisältää:
- omenaa
- kaalia
- paprikaa
- sipulia
- tulisia mausteita
- ruisleipää
- kauraa
- tomaattia
- lihaa, kuten makkaroita ja nakkeja.
- maitorahkaa
Jos olisi jotain ideoita, niin olisin ikionnellinen. Pelkkä kanan ja kasvisten syönti kyllästyttää suunnattomasti.
Nyt 3 viikkoa itselläni takana. -2 kg, vyötärö -5 cm, navan kohdalta -8 cm ja vatsaympärys suurimmalta kohdalta -6 cm. Myös reisissä ja takapuolessa on vähemmän "höttöä" kuin alussa. Mistään en ole joutunut kokonaan luopumaan, mutta karkkeja ja alkoholia olen vähentänyt radikaalisti ja lisännyt ruokavalioon papuja, joilla olen korvannut osan lihasta ja juustosta. Päivittäiset miinuskalorit n. 500-700 ja olen tsempannut keskivartalotreenin suhteen.
Juusto, suklaa ja kalja ovat olleet paheitani, vaikka mitään näistä ei ole mennyt ylipaljon.
Eli hyvin etenee , mutta vielä löytyy ylimääräistä kyljistä ja mahasta.
Mites muilla?
t. vararengas
Tasan kaksi viikkoa takana ja tasaisen epätasaisesti etenee. Ekalla viikolla ropsahti reilummin painoa pois, tällä viikolla on jumitellut. Kokonaisuudessaan pudotus on kuitenkin ihan hyvä. Viikon keskiarvokalorit 1317kcal.
N163/68,1 -0,9kg
Vierailija kirjoitti:
Nyt 3 viikkoa itselläni takana. -2 kg, vyötärö -5 cm, navan kohdalta -8 cm ja vatsaympärys suurimmalta kohdalta -6 cm. Myös reisissä ja takapuolessa on vähemmän "höttöä" kuin alussa. Mistään en ole joutunut kokonaan luopumaan, mutta karkkeja ja alkoholia olen vähentänyt radikaalisti ja lisännyt ruokavalioon papuja, joilla olen korvannut osan lihasta ja juustosta. Päivittäiset miinuskalorit n. 500-700 ja olen tsempannut keskivartalotreenin suhteen.
Juusto, suklaa ja kalja ovat olleet paheitani, vaikka mitään näistä ei ole mennyt ylipaljon.
Eli hyvin etenee , mutta vielä löytyy ylimääräistä kyljistä ja mahasta.
Mites muilla?
t. vararengas
Oho, onpa hurjat senttimäärät koloihin verrattuna. Tuolla vauhdilla vaatteet menee uusiksi hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Tasan kaksi viikkoa takana ja tasaisen epätasaisesti etenee. Ekalla viikolla ropsahti reilummin painoa pois, tällä viikolla on jumitellut. Kokonaisuudessaan pudotus on kuitenkin ihan hyvä. Viikon keskiarvokalorit 1317kcal.
N163/68,1 -0,9kg
Hyvä alku! Paino voi jumittaa ja välillä vähän noustakin noin lyhyellä tarkkailuvälillä, se on ihan normaalia. Painonpudotus ei ole koskaan tasaista, vaan välillä lähtee ja välillä ei, vaikka söisi ja liikkuisi ihan samalla tavalla. Liikaa ei kannata sitä vaakaa tuijottaa.
Eka viikko meni ihan hyvin, toka ja kolmas päin peetä kun sorruin mässäilemään. Nyt neljäs viikko mennyt kaikista parhaiten ja toivottavasti jatkuu näin. Painosta lähtenyt 3 kg ja vyötäröltä 5 cm, tämä tosin turvotusta joka tulee hetkessä takaisin jos syön vaikka sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Eka viikko meni ihan hyvin, toka ja kolmas päin peetä kun sorruin mässäilemään. Nyt neljäs viikko mennyt kaikista parhaiten ja toivottavasti jatkuu näin. Painosta lähtenyt 3 kg ja vyötäröltä 5 cm, tämä tosin turvotusta joka tulee hetkessä takaisin jos syön vaikka sokeria.
Repsahduksien suhteen voisi auttaa että päätät itsellesi karkkipäivän. On helpompi vastustaa kiusausta kun tietää että esim. lauantai-illalla voi sitten vähän napostella. Ei mitään kilon irtokarkkipussia vaan vaikka pari suklaapatukkaa ja pussi linssisipsejä (reilusti vähemmän kaloreita kuin perunaversioissa mutta silti todella hyviä).
Hidasta on painon pudotus, mutta tavoitteena on vakiinnuttaa itselleni herkuista poisoppiminen. Ehkä vaikeasti ilmaistu, mutta arkisyöminen ja liikunta minulla on kunnossa, enkä tarvitse kalorien laskentaa. Minulle on aina ollut luontaista syödä vain silloin kun on nälkä. Mutta se suklaa ja pullat jälkkärinä.. ei hyvä.
Olen nyt oikeasti onnistunut vähentämään herkuttelun varmasti neljännekseen aiemmasta. Välillä tulee otettua muutama karkki työpaikan tarjoiluista tai juotua siideritölkki perjantai iltana. Mutta sehän on tarkoituskin, että pystyisi elämään suht normaalia elämää myös syömisten kanssa.
Viikon pudotus on -400g eli tämän hetkinen painoni on 64,7kg ja pituus 162cm. Tavoitteena päästä alle 60kg, mielellään tuonne 57-58kg paikkeille.
Vararengas on hienosti saanut senttejä tiputeltua! Harmi etten itse älynnyt ottaa lähtömittoja, mutta vaatteista tullee positiiviset tulokset varmasti havainnoitua.
N54
Löysin ketjun vasta tänään. Kerkeääkö mukaan pituutta 163cm ja painoa 90kg. 15 kiloa pitäisi saada pois näin ensi alkuun ja kaikki hyvät vinkit painon pudotukseen otetaan vastaan :)
Vierailija kirjoitti:
Löysin ketjun vasta tänään. Kerkeääkö mukaan pituutta 163cm ja painoa 90kg. 15 kiloa pitäisi saada pois näin ensi alkuun ja kaikki hyvät vinkit painon pudotukseen otetaan vastaan :)
Hyvä sinä, hyvä päätös! Oletko ajatellut missä ajassa haluat pudottaa vai riittääkö, että tippuu?
Vierailija kirjoitti:
Hidasta on painon pudotus, mutta tavoitteena on vakiinnuttaa itselleni herkuista poisoppiminen. Ehkä vaikeasti ilmaistu, mutta arkisyöminen ja liikunta minulla on kunnossa, enkä tarvitse kalorien laskentaa. Minulle on aina ollut luontaista syödä vain silloin kun on nälkä. Mutta se suklaa ja pullat jälkkärinä.. ei hyvä.
Olen nyt oikeasti onnistunut vähentämään herkuttelun varmasti neljännekseen aiemmasta. Välillä tulee otettua muutama karkki työpaikan tarjoiluista tai juotua siideritölkki perjantai iltana. Mutta sehän on tarkoituskin, että pystyisi elämään suht normaalia elämää myös syömisten kanssa.
Viikon pudotus on -400g eli tämän hetkinen painoni on 64,7kg ja pituus 162cm. Tavoitteena päästä alle 60kg, mielellään tuonne 57-58kg paikkeille.
Vararengas on hienosti saanut senttejä tiputeltua! Harmi etten itse älynnyt ottaa lähtömittoja, mutta vaatteista tullee positiiviset tulokset varmasti havainnoitua.
N54
Mutta vaikka hidasta, eikö ole hienoa, että menee alaspäin ja tavoite lähenee viikko viikolta.
Ja että vaatteet mahtuu paremmin päälle.
En käy puntarilla, enkä ole mitannut senttejä. Arvioin että pudotettavaa on 15kg. Vuoden alusta lähes päivittäisiä miinuskaloreita 500-700, mutta mukana on myös herkuttelupäiviä. Herkuttelupäivinä päivän kokonaiskalorit ovat olleet n. 2000 eli normaalin kulutukseni mukaisia.
Sokerikoukku on selätetty ja joulua ennen kiristänyt toppatakki solahtaa kiinni ongelmitta! Eron huomaa etenkin kun alla on pelkkä trikoopaita ja takki tuntuu melkein väljältä. Ennen olisin viikonloppuna syönyt jo suklaalevyn kokonaisen, tänään sen sijaan kunnon aamupalan eikä suklaata haluta lainkaan. Henkisesti tämäkin on iso saavutus!
Tavoitteena on mahtua vanhoihin, vuosia sitten varastoon vietyihin vaatteisiin ja siksi en punnitse/mittaa senttejä. Pudotettavaa on. Muutosta tapahtuu vähitellen. Toinen iso tavoite on oppia syömään terveellisesti ja säännöllisesti tavalla, jota voin jatkaa koko loppuelämän!
Pitäisi sitä ja pitäisi tätä….
Senkun otat vuoden ihan tavallisen ruoka, uni liikunta tavan.
Mässäät porkkanoita, kun himo on..
Tee monimutkaisesta ajattelusta yksinkertaisia liikkeitä.
Tule pois turhasta suorittamisesta ja kommervenkkisesta ajattelusta.
Vuoden elintapojen korjaus.
Tavalliseen.
Ja ehkä voit lopettaa höpöttämisen… pitäisi pitäisi pitäisizzzzz...
Ei pidä yhtään mitään…. Kunhan rupeat.
Mitäs muuta vielä pitäisi?
💁🏼♀️💁🏼♀️🤭🙄😳🙆🏼♀️🤗🤷♂️
Toimi.
Energia menee jahkailuun.
Olet nyt valmistellut. HyväZ
Sitten vaan toimit.
Enempi kuin viikon tai kaks.
Vierailija kirjoitti:
Vinkit?!!! 🙄😳
Etkö sä mitään lue?
Maailma täys vinkkejä.
Mitä sinä niistä hyödyt, jos et sisäistä niitä?
Joko teet tai et. Siinä sulle vinkit.
Simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä, hyvä päätös! Oletko ajatellut missä ajassa haluat pudottaa vai riittääkö, että tippuu?
Kiitos:) Ajattelin, että jos kesään mennessä olisi ainakin 10 kg pois.. Onko realistista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkit?!!! 🙄😳
Etkö sä mitään lue?Maailma täys vinkkejä.
Mitä sinä niistä hyödyt, jos et sisäistä niitä?Joko teet tai et. Siinä sulle vinkit.
Simppeliä.
Etkö osaa lukea? Sanoin kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan. Sinun " vinkkisi" ei ole hyvä, vaan surkea.
Vierailija kirjoitti:
En käy puntarilla, enkä ole mitannut senttejä. Arvioin että pudotettavaa on 15kg. Vuoden alusta lähes päivittäisiä miinuskaloreita 500-700, mutta mukana on myös herkuttelupäiviä. Herkuttelupäivinä päivän kokonaiskalorit ovat olleet n. 2000 eli normaalin kulutukseni mukaisia.
Sokerikoukku on selätetty ja joulua ennen kiristänyt toppatakki solahtaa kiinni ongelmitta! Eron huomaa etenkin kun alla on pelkkä trikoopaita ja takki tuntuu melkein väljältä. Ennen olisin viikonloppuna syönyt jo suklaalevyn kokonaisen, tänään sen sijaan kunnon aamupalan eikä suklaata haluta lainkaan. Henkisesti tämäkin on iso saavutus!
Tavoitteena on mahtua vanhoihin, vuosia sitten varastoon vietyihin vaatteisiin ja siksi en punnitse/mittaa senttejä. Pudotettavaa on. Muutosta tapahtuu vähitellen. Toinen iso tavoite on oppia syömään terveellisesti ja säännöllisesti tavalla, jota voin jatkaa koko loppuelämän!
Viestisi toimii hyvänä motivaationa myös minulle. Mun olisi vaan vielä päästävä tuosta sokerikoukusta..
Vierailija kirjoitti:
N54
Kiitos :) Itselle tuo mittaaminen oli luontevaa, kun tein sitä myös viimeksi laihduttaessani kesällä-syksyllä 2021. Ja oli pakko tsekata, minkä kokoinen olin nyt aloittaessani siihen verrattuna.
Mielenkiintoisesti nyt, kun ikää on 1,5 vuotta enemmän, lantion seutu kapenee vaivalloisemmin kuin silloin. Mutta kapenee kuitenkin.
t. vararengas (N45v)
Miksi alapeukut..?
Tuossa oli ihan oikeasti tosi hyviä vinkkejä, joiden avulla onnistua PYSYVÄSSÄ elämäntapamuutoksessa.
Mä ainakin yritän ottaa joitain juttuja osaksi ajattelutapaa ja katon miten lähtee sujumaan, kun ei tuijota pelkkästään vaa'an lukemaa.