Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.

Kommentit (1329)

Vierailija
81/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te syötte jäätävään nälkään? Kun mulla on koko ajan nälkä.

Ongelma ei ole suklaat tai muut herkut vaan kaikki muu ruoka ja nälkä koko ajan. Nyt lomalla vielä kotona ollessa ei oikein saa ajatuksia edes muuhun kuin jääkaapin sisältöön.

Syön aamupalan. Yleensä kaksi leipää, sitten lounaaksi ruokaa n klo 12 ja tuntuu, että jo kello 14 maha taas kurnii ja tätä jatkuu koko päivän. Näläntunne taas aiheuttaa itselleni helposti huonon, kiukkuisen ja pyörryttävän olon.

Sitten ahdan leipää joka välissä, eikä nälkä lähde.

Painoa pitäisi saada pois +10kg

Jotain syötävää mun on pakko saada.

Leipä ei pidä nälkää mitenkään hyvin, jättäisin sen pois. Mitä siis syöt lounaaksi? Kokeile kuinka nopeasti tulee nälkä jos syöt lounaaksi kanaa/kananmunia/kalaa, runsaasti majoneesia tai öljyä, ja iso keko vihreää salaattia, paprikaa, kurkkua, tomaattia... Mulla pysyy nälkä pois tällaisella lounaalla 6 tuntia, kunhan rasvaa on paljon.

Ja aamupalani on kaksi voissa paistettua kananmunaa ja rasiallinen kirsikkatomaatteja. Illalla juureksia, vähän riisiä/perunaa tms., proteiinin lähde ja rasvaa.

Jos syön kaksi leipää tai ns. "kotiruokaa" lounaaksi, 2-3h päästä on jo valtava nälkä.

Vierailija
82/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole suklaat tai muut herkut vaan kaikki muu ruoka ja nälkä koko ajan. Nyt lomalla vielä kotona ollessa ei oikein saa ajatuksia edes muuhun kuin jääkaapin sisältöön.

Syön aamupalan. Yleensä kaksi leipää, sitten lounaaksi ruokaa n klo 12 ja tuntuu, että jo kello 14 maha taas kurnii ja tätä jatkuu koko päivän. Näläntunne taas aiheuttaa itselleni helposti huonon, kiukkuisen ja pyörryttävän olon.

Muuta ruuan koostumusta. Jos sulla on jatkuva nälkä, niin taidat syödä juurikin sellaista ruokaa, joka lisää ja ylläpitää nälkää.

Niin sepä se. Perus kotiruokaa syödään. Laatikkoja, keittoja, kiusauksia etc.

Pystytkö muuttamaan niiden ruokien sisältöä?

No edullisesti yritän tehdä, meillä iso perhe. Eli esim jauhelihakastikkeeseen tungen mukaan raastettuja juureksia ja yleensäkin tungen kasviksia joka paikkaan. Normi arjessa syön vain klo 12-20 välisenä aikana ja sillä saan painon pidettyä jotenkin kurissa, mutta paino ei kuitenkaan putoa. Ikää on yli 40v ja painon pitäminen tietyssä painossa on todella haastavaa. Ylipainoa on se yli 10kg. Tuntuu, että kaikki tarttuu vyötäröön mitä syö. Ja koko ajan nälkä. Mietinkin, että tätäkö mun loppuelämä on, jatkuvaa nälkää? Ja voin huonosti näin. Vaatteet ei sovi ja peilistä katsoo hirviö. Valokuviin en suostu.

Nyt lomalla ollessa oon tosiaan tuosta ruokailurytmistä lipsunut ja huomaa tän, että nälkä on. Maha kurnii yöt ja päivät.

Tiedän, että paino on noussut joitain kiloja ja en edes ole syönyt kinkkua tai suklaata. Vaan ruokaa.

Mitä te syötte? Ja mitä välipalaksi jos se nälkä ylittää sen kipukynnyksen?

Johan sulle neuvottiin, että muuta ruuan koostumusta sellaiseksi, että se pitää nälkää.  Syöt nyt vain nälkää ylläpitävää ja lisäävää ruokaa.  Ruokarytmit ei siinä auta, vaan ruuan sisältö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leipä ei pidä nälkää mitenkään hyvin, jättäisin sen pois. Mitä siis syöt lounaaksi? Kokeile kuinka nopeasti tulee nälkä jos syöt lounaaksi kanaa/kananmunia/kalaa, runsaasti majoneesia tai öljyä, ja iso keko vihreää salaattia, paprikaa, kurkkua, tomaattia... Mulla pysyy nälkä pois tällaisella lounaalla 6 tuntia, kunhan rasvaa on paljon.

Ja aamupalani on kaksi voissa paistettua kananmunaa ja rasiallinen kirsikkatomaatteja. Illalla juureksia, vähän riisiä/perunaa tms., proteiinin lähde ja rasvaa.

Jos syön kaksi leipää tai ns. "kotiruokaa" lounaaksi, 2-3h päästä on jo valtava nälkä.

No tänään syön esim jauhelihakeittoa lautasellisen lounaaksi ja siihen kylkeen ruisleipää. Eilen oli sama homma ja nälkä jo klo 14.

Vierailija
84/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta ruuan koostumusta. Jos sulla on jatkuva nälkä, niin taidat syödä juurikin sellaista ruokaa, joka lisää ja ylläpitää nälkää.

Niin sepä se. Perus kotiruokaa syödään. Laatikkoja, keittoja, kiusauksia etc.

Pystytkö muuttamaan niiden ruokien sisältöä?

No edullisesti yritän tehdä, meillä iso perhe. Eli esim jauhelihakastikkeeseen tungen mukaan raastettuja juureksia ja yleensäkin tungen kasviksia joka paikkaan. Normi arjessa syön vain klo 12-20 välisenä aikana ja sillä saan painon pidettyä jotenkin kurissa, mutta paino ei kuitenkaan putoa. Ikää on yli 40v ja painon pitäminen tietyssä painossa on todella haastavaa. Ylipainoa on se yli 10kg. Tuntuu, että kaikki tarttuu vyötäröön mitä syö. Ja koko ajan nälkä. Mietinkin, että tätäkö mun loppuelämä on, jatkuvaa nälkää? Ja voin huonosti näin. Vaatteet ei sovi ja peilistä katsoo hirviö. Valokuviin en suostu.

Nyt lomalla ollessa oon tosiaan tuosta ruokailurytmistä lipsunut ja huomaa tän, että nälkä on. Maha kurnii yöt ja päivät.

Tiedän, että paino on noussut joitain kiloja ja en edes ole syönyt kinkkua tai suklaata. Vaan ruokaa.

Mitä te syötte? Ja mitä välipalaksi jos se nälkä ylittää sen kipukynnyksen?

Syö välipalaksi kaksi kanamunaa ja rasvaa! Lisäksi vaikka pätkä kurkkua. Maailman parasta ja ravintorikkainta pikaruokaa, paistaminen tapahtuu parissa minuutissa. Ja päälle voi heittää mitä mausteita haluaa.

Vierailija
85/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana ja jätän alkoholin, sokerin ja vehnän pois, muuten syön sitten kohtuudella. Päivittäin kävelyä ja kotijumppaa kolme tai neljä kertaa viikossa. 

Vierailija
86/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tänään syön esim jauhelihakeittoa lautasellisen lounaaksi ja siihen kylkeen ruisleipää. Eilen oli sama homma ja nälkä jo klo 14.

Millaisella reseptillä keitto on tehty? Paljonko sitä söit? Paljonko leipää ja mitä päällä?

Itselleni taviskeitto+leipä on aivan liian vähärasvainen ja hiilarivoittoinen ateria. Keitto ilman perunaa runsaalla rasvalla ja vhh-kasviksilla sen sijaan voikin nälkää pitää jo useita tunteja.

Vierailija
87/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin laihdutusprojektini vuosi sitten ja pudotin n. 10kg. Vielä haluaisin 5-10kg pois ja sen aion yhtä hillityllä otteella tänä vuonna pudottaa.

Olin ensin kitudieetillä muutaman kuukauden ja mulla oli nälkä koko ajan. Se ei toiminut ollenkaan, sillä paino ei oikeastaan laskenut kuin ehkä parisen kiloa yhteensä.

Sitten noudatin jotain ilmaista ruokavaliota, jossa syötiin viisi kertaa päivässä ohjeiden mukaan, mutta sekin oli mielestäni hankalaa. En oikein osannut miettiä reseptejä, kun kaikki ylimääräinen oli kielletty. Myös riisikakut kinkulla ja smoothiet rupesivat etomaan, kun niitä söi väkisin joka päivä, jotta sai tarpeeksi ison määrän marjoja ja proteiinia. Olisi ehkä pitänyt jatkaa sitä ja kunnolla panostaa ruoan suunnitteluun, mutta lopetin ruokavalionkin seuraamisen parissa kuukaudessa.

Tällä hetkellä menen aika mututuntumalla - en kirjaa kaloreita ylös, mutta tiedostan kyllä, että mikä on sopiva määrä ruokaa päivittäin, jotta tuloksia syntyy. Syön kolme kertaa päivässä, aamulla puuron, päivällä paahtoleipää ja hedelmiä, ja illalla runsaamman lämpimän ruoan. Lisäsin myös liikuntaa, erityisesti kesällä lähti paino laskemaan hyvin, kun pyöräilin muutaman kerran viikossa n. 30km lenkkejä.

Aion jatkaa samaan tahtiin, mutta tänä vuonna tavoitteenani on hillitä herkkujen syöntiä. Olen aika hyvin voinut syödä makeaa, sillä aktiivisuuteni takia painoni ei oikeastaan nouse, vaikka söisinkin huonommin silloin tällöin. Mutta sokeriaddiktioni on huolestuttava, enkä pysty syömään herkkuja hillityin määrin, vaikka kuinka kieltäisin itseäni. Haluaisin siis sen olevan mahdollista, että ostan konvehtirasian, mutta syön vain muutaman ja jätän loput odottamaan jotain toista päivää.

Tsemppiä kaikille!

Kuulostaa hyvältä ja toimivalta. Aktiivisuus ja se, että olet löytänyt itsellesi sopivan tavan alentaa painoa.

Sokerikoukusta sanon sen verran, että siitä on oikeasti mahdollista päästä eroon! Ja on todella ihanaa ja vapauttavaa kun ei enää kaipaa makeaa.

Se vaatii sen, että ei pidä yllä mitään makean makuisia asioita. Light-limukin pitää sokerikoukkua yllä, vaikka ei sisällä sokeria. Tämän irrottautumisen voi tehdä hitaasti makeaa välttämällä tai sitten nopeasti, miten kullekin parhaiten sopii. Mutta sitten kun ei ole enää koukussa, niin ei tee enää mieli

karkkia, eikä mitään sokerisia, koska ne maistuu pahalle.

Tiedän itse, että se koukku voi kuitenkin syntyä uudelleen jos sille tielle lähtee ja vaatii aktiivista otetta, ettei altista itseään vahingossakaan sokerille. Niin monessa asiassa on sitä ja kaikenlaisia makeita makuja, jotka huijaa elimistöä haluamaan makeaa yhä enemmän, kunnes sen saa. Siksi tässä taistelussa pitää olla tietoinen. Valitsee aina sen vähäsokerisemman vaihtoehdon. Onneksi tuotteiden valmistajat ovat heränneet tähän ja valmistavat tuotteita, joita ei ole ällömakeutettu.

Joo, pitkä matka on kyllä edessä. Olen lapsesta asti aina rohmunnut herkkuja, jos niitä oli saatavilla. Meillä kun oli karkkipäivä kerran viikossa, niin luulen, että herkuista muodostui sellainen kuva, että niitä kannattaa syödä niin paljon kuin mahdollista, kun kerran ovat niin kiellettyjä ja annosteltuja.

Vaikeinta koen olevan se, että kaikkea sokeria pitäisi välttää. Pastassa kun pidän ketsupista toisinaan ja puurossakin hunajasta. Niin pienistäkin jutuista lopulta tulee runsas määrä sokeria ja olen niin tottunut niiden käyttöön, että lopettaminen tulee olemaan vaikeaa. Mutta nyt on sen aika, en voi antaa sokerikoukun hallita elämääni!

Vierailija
88/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täälläkin ajateltu laihduttaa. 164cm ja 80 kiloa tällä hetkellä. Olin jo onnistunut laihduttamaan 76 kiloon, mutta joulusuklaat teki tehtävänsä.

En enempää halua lihoa. Minulla tämä 80 kiloa on se raja, mikä ennenkin on herättänyt. Tämän painoisena vatsa alkaa olla jo tiellä ja "tunnen" läskin, jos näin voi sanoa :D Olin jo laihtunut 68 kiloon, mutta sitten tulin raskaaksi ja sain lapsen ja nyt ollaan tässä tilanteessa. No ainakin tiedän, että olen kykenevä laihtumaan, viimeksikin onnistui, mikseipä nytkin.

Vierailija
89/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille meille muistukseksi, ei aloiteta huomenna "koska tämä päivä on jo pilalla kun söin asian x". Aina kannattaa aloittaa heti, jos tulee syötyä huonoa, yrittää liikkua enemmän ja syödä loppu päivä paremmin. Tarkoitus on löytää tapa elää loppuelämän, vaikka aluksi pitäisikin herkuttoman kuukauden tai pari. Oikeassa elämässä välillä syödään huonosti ja sitten pitää pari päivää ottaa kevyemmin.

En ymmärrä tuota logiikkaa, että ei pidä syödä kasviksia, koska niissä on vain vähän energiaa, niin ei pidä nälkää. Ei se nälkä muutenkaan useimilla pysy poissa kuin 3-5h, sitten on seuraava ateria. Jossain oli hyvä neuvo, syö niin kevyesti ja vähän, että pärjäät sinne seuraavaan ruokailuun. Eikä siis ajatusta, että yhdellä ruokailulla pitää pystyä olemaan ikuisesti. Kasvisten napostelu on hyvä tapa, jos tyyppiä joka tarvitsee ruokaa usein. Toki ruuassa pitää olla myös rasvat ja proteiinit kunnossa, mutta nälkä tulee takaisin kuitenkin.

Vierailija
90/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisella reseptillä keitto on tehty? Paljonko sitä söit? Paljonko leipää ja mitä päällä?

Itselleni taviskeitto+leipä on aivan liian vähärasvainen ja hiilarivoittoinen ateria. Keitto ilman perunaa runsaalla rasvalla ja vhh-kasviksilla sen sijaan voikin nälkää pitää jo useita tunteja.

Perunaa, porkkanaa, muita juureksia, naudanjauhelihaa. Keittoa normaalin keittolautasen verran. Lisänä ruisleipä, keijua ja kaksi oltermanni siivua. Joskus laitan keiton sekaan raejuustoa.

Tämä siis yksi esimerkki mun ruuasta jolla ei nälkä lähde.

Vierailija
91/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Aloitetaan sitten huomenna” -tyylin tilalle suosittelen lämpimästi aloittamaan heti. Elämää ei voi laittaa hyllylle laihdutuksen ajaksi ja jos ajattelee, että aloitan sitten joulun/pääsiäisen/juhannuksen jälkeen tai kun ensin on tehty viikonloppureissu/juhlittu kaverin häitä/juhlittu omia synttäreitä, ei taida koskaan päästä aloittamaan. Aika usein todellisuus on sitä, että arkea ja vuotta rytmittää tällaiset erityiset tilanteet ja ne täytyy ottaa huomioon ja mukaan siihen elämäntaparemonttiin eikä aloittaa vasta niiden jälkeen.

Mulla ainakin jää normi elämä hyllylle, kun yritän laihduttaa. En näe kavereita, mies tai lapset ei saa herkutella (en kestä)

Pakko liikkua, vaikka olisi hirveästi kotitöitä jne

Sitten aina tapahtuu se repsahdus ja sata perään. Ja taas alkaa laihdutus alusta

N35 ja bmi 38, 5 vuotta yrittänyt laihduttaa

sen takia se ei onnistukaan. laihdutus pitää saada osaksi arkea. teet pysyviä muutoksia joita pystyt pitämään yllä, haet tukea muilta jos perhe ei tue, menet vaikka lenkille silloin kun herkut on pöydässä jne jos aluksi on vaikea vältellä niitä. kuurit epäonnistuu aina pitemmän päälle.

No meillä ei kukaan herkuttele, jos minä en saa. Hyvin osaavat olla ilman, jonku aikaa.

Sosiaalinen elämä kyllä kärsii, kun yritän laihduttaa.

En osaa ottaa rasvattomia, hajuttomia, mauttomia ruokia osaksi arkea

Sama

Vierailija
92/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, ruuan sisältö on sellainen, että se lisää nälkää, muuta sitä. Jos nimittäin haluat, että nälkä ei ole jatkuvaa.

Vierailija
93/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunaa, porkkanaa, muita juureksia, naudanjauhelihaa. Keittoa normaalin keittolautasen verran. Lisänä ruisleipä, keijua ja kaksi oltermanni siivua. Joskus laitan keiton sekaan raejuustoa.

Ei varmasti lähdekään. Kuten sanoin, peruna pois, keittoon runsaasti rasvaa, Keiju-mössöt pois, ruisleipä mieluiten pois mutta jos todella sitä haluaa niin päälle voita ja rasvaista juustoa.

Vierailija
94/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin laihdutusprojektini vuosi sitten ja pudotin n. 10kg. Vielä haluaisin 5-10kg pois ja sen aion yhtä hillityllä otteella tänä vuonna pudottaa.

Olin ensin kitudieetillä muutaman kuukauden ja mulla oli nälkä koko ajan. Se ei toiminut ollenkaan, sillä paino ei oikeastaan laskenut kuin ehkä parisen kiloa yhteensä.

Sitten noudatin jotain ilmaista ruokavaliota, jossa syötiin viisi kertaa päivässä ohjeiden mukaan, mutta sekin oli mielestäni hankalaa. En oikein osannut miettiä reseptejä, kun kaikki ylimääräinen oli kielletty. Myös riisikakut kinkulla ja smoothiet rupesivat etomaan, kun niitä söi väkisin joka päivä, jotta sai tarpeeksi ison määrän marjoja ja proteiinia. Olisi ehkä pitänyt jatkaa sitä ja kunnolla panostaa ruoan suunnitteluun, mutta lopetin ruokavalionkin seuraamisen parissa kuukaudessa.

Tällä hetkellä menen aika mututuntumalla - en kirjaa kaloreita ylös, mutta tiedostan kyllä, että mikä on sopiva määrä ruokaa päivittäin, jotta tuloksia syntyy. Syön kolme kertaa päivässä, aamulla puuron, päivällä paahtoleipää ja hedelmiä, ja illalla runsaamman lämpimän ruoan. Lisäsin myös liikuntaa, erityisesti kesällä lähti paino laskemaan hyvin, kun pyöräilin muutaman kerran viikossa n. 30km lenkkejä.

Aion jatkaa samaan tahtiin, mutta tänä vuonna tavoitteenani on hillitä herkkujen syöntiä. Olen aika hyvin voinut syödä makeaa, sillä aktiivisuuteni takia painoni ei oikeastaan nouse, vaikka söisinkin huonommin silloin tällöin. Mutta sokeriaddiktioni on huolestuttava, enkä pysty syömään herkkuja hillityin määrin, vaikka kuinka kieltäisin itseäni. Haluaisin siis sen olevan mahdollista, että ostan konvehtirasian, mutta syön vain muutaman ja jätän loput odottamaan jotain toista päivää.

Tsemppiä kaikille!

Kuulostaa hyvältä ja toimivalta. Aktiivisuus ja se, että olet löytänyt itsellesi sopivan tavan alentaa painoa.

Sokerikoukusta sanon sen verran, että siitä on oikeasti mahdollista päästä eroon! Ja on todella ihanaa ja vapauttavaa kun ei enää kaipaa makeaa.

Se vaatii sen, että ei pidä yllä mitään makean makuisia asioita. Light-limukin pitää sokerikoukkua yllä, vaikka ei sisällä sokeria. Tämän irrottautumisen voi tehdä hitaasti makeaa välttämällä tai sitten nopeasti, miten kullekin parhaiten sopii. Mutta sitten kun ei ole enää koukussa, niin ei tee enää mieli

karkkia, eikä mitään sokerisia, koska ne maistuu pahalle.

Tiedän itse, että se koukku voi kuitenkin syntyä uudelleen jos sille tielle lähtee ja vaatii aktiivista otetta, ettei altista itseään vahingossakaan sokerille. Niin monessa asiassa on sitä ja kaikenlaisia makeita makuja, jotka huijaa elimistöä haluamaan makeaa yhä enemmän, kunnes sen saa. Siksi tässä taistelussa pitää olla tietoinen. Valitsee aina sen vähäsokerisemman vaihtoehdon. Onneksi tuotteiden valmistajat ovat heränneet tähän ja valmistavat tuotteita, joita ei ole ällömakeutettu.

Joo, pitkä matka on kyllä edessä. Olen lapsesta asti aina rohmunnut herkkuja, jos niitä oli saatavilla. Meillä kun oli karkkipäivä kerran viikossa, niin luulen, että herkuista muodostui sellainen kuva, että niitä kannattaa syödä niin paljon kuin mahdollista, kun kerran ovat niin kiellettyjä ja annosteltuja.

Vaikeinta koen olevan se, että kaikkea sokeria pitäisi välttää. Pastassa kun pidän ketsupista toisinaan ja puurossakin hunajasta. Niin pienistäkin jutuista lopulta tulee runsas määrä sokeria ja olen niin tottunut niiden käyttöön, että lopettaminen tulee olemaan vaikeaa. Mutta nyt on sen aika, en voi antaa sokerikoukun hallita elämääni!

Kannattaa miettiä miten haluaa tehdä, katkaiseeko kerralla, eli vaikka pariksi kuukaudeksi suunnittelee sokerittoman ja vähä hiilarisen ruokavalion. Vai meneekö niin, että poistaa pahimmat eli karkit, sipsit, leivonnaiset jne ja antaa niiden pastojen, hunajanja ketsuppien olla, vähentää niitä sitten pikkuhiljaa. Molemmat tavat on ihan hyviä ja toinen sopii toiselle ja toinen toiselle. Minä kannatan hyvien hiilaireiden jättöä ruokavalioon, koska minulle tuli vähähiilarisella huono olo.

Vierailija
95/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta itse teen mieluummin jauhelihakastikkeen, johon lisään vielä kikherneitä ja lisukkeeksi vaikka porkkana-kukkakaalimuusia. Nälkä on pysynyt hyvin poissa 

Vierailija
96/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille meille muistukseksi, ei aloiteta huomenna "koska tämä päivä on jo pilalla kun söin asian x". Aina kannattaa aloittaa heti, jos tulee syötyä huonoa, yrittää liikkua enemmän ja syödä loppu päivä paremmin. Tarkoitus on löytää tapa elää loppuelämän, vaikka aluksi pitäisikin herkuttoman kuukauden tai pari. Oikeassa elämässä välillä syödään huonosti ja sitten pitää pari päivää ottaa kevyemmin.

En ymmärrä tuota logiikkaa, että ei pidä syödä kasviksia, koska niissä on vain vähän energiaa, niin ei pidä nälkää. Ei se nälkä muutenkaan useimilla pysy poissa kuin 3-5h, sitten on seuraava ateria. Jossain oli hyvä neuvo, syö niin kevyesti ja vähän, että pärjäät sinne seuraavaan ruokailuun. Eikä siis ajatusta, että yhdellä ruokailulla pitää pystyä olemaan ikuisesti. Kasvisten napostelu on hyvä tapa, jos tyyppiä joka tarvitsee ruokaa usein. Toki ruuassa pitää olla myös rasvat ja proteiinit kunnossa, mutta nälkä tulee takaisin kuitenkin.

Minä taas en ymmärrä sitä logiikkaa, että vastataan kriittisesti viestiin, jota ei ole edes ymmärretty ja sitten keksitään omiaan.

Missään kohtaa ei ole kehotettu olemaan syömättä kasviksia pienen energiamäärän vuoksi, vaan kyse on siitä, että niillä kasviksilla ei kannata sitä mahaansa täyttää juurin vähäisen energian takia.

Ei pidä väännellä muiden sanomisia.

Vierailija
97/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napostelu on aina huono tapa.

Vierailija
98/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avainsana on säännölliset ruoka-ajat. Vähintään 3 tunnin välein pitää syödä hereilläoloaikana ja kalorit aamupainotteisesti, eli runsas aamupala ja lounas ja iltaa kohtaan kevennys.

Valkoiset jauhot, sokeri ja kova rasva minimiin. Suosi oliiviöljyä, kasviksia, kalaa. Keittiössä tulokset tehdään, liikunta vain bonus.

Itse 179/76 ja tavoite toukokuulle 69kg. Puoli kiloa viikossa mennään.

Hyvä, että sinulla toimii tuo. Mutta ei tuo sovi välttämättä kaikille.

Itselleni avainsana oli pätkäpaasto. Iltaisin en syönyt mitään enää klo 18 jälkeen. Pätkäpaaston ansiosta laihduin 10 kiloa ja kilot eivät myöskään tulleet takaisin. Pätkäpaaston jälkeen en palannut takaisin syömään samallalailla kuin ennen, koska silloinhan olisin vain lihonut takaisin samoihin lukemiin.

Pätkäpaasto opetti, että nälkään ei aina tarvitse syödä ja ihminen pärjää vähemmälläkin. Näläntunne on vain tunne ja ajatus, että näläntunne eli paastoaminen on itseasiassa terveellistä, auttoi sietämään nälkää.

Vierailija
99/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutin laskemalla kaloreita. Näin tottuu uudenlaiseen syömiseen ja tunnistamaan ne ruoat joista kilot helposti kertyy, eikä paino lähde heti karkaamaan vaikka laskennan lopettaa tavoitteeseen pääsyn jälkeen. Mitään en itseltäni kieltänyt kokonaan jos se vain mahtui päivän/viikon sallittuihin kalorimääriin. Hommaa helpotti FatSecret-sovellus ja internetin painonpudotus/energiantarvelaskurit.

Vierailija
100/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole ihan normaalia? Kello 7 aamupala, kello 11-12 lounas, kello 14 välipala, kello 17 ruoka ja kello 21 iltapala.

Itse suosin välipalaksi kasviksia ja jos on kova nälkä, niin rahkaa tai kananmuna kaveriksi. Joskus teen ison salaatin vaikka fetajuustolla, jota syön lounaan kanssa, välipalaksi ja päivällisen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi