Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Tehdäänkö laihdutus ketju, eli tähän taas keskustellaan tän vuoden laihdutus jutut. Täällä perus mamma 164cm ja painoa kertynyt kiitettävät 90kg. Pitäisi saada se 10kg ainakin pois.

Kommentit (1329)

Vierailija
41/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makean syönnillä keho yrittää saada kaitekin pikaenergiaa.

Marjoja ja terveellisiä tilalle. Esim marjajauheista juoma, ja on ravitsevaa.

Esim. nopea ja tehokas:

Lasi maitoa / kauramaitoa + 2tl jotain marjajauhetta

Ja / Tai:

Lasi maitoa / kauramaitoa + 1tl ohranorasjauhetta tai viherjauhetta

Vierailija
42/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ohjelmoin aivoni nyt uudelleen.

- Kuvittelen päähäni kaikki mikä (= pulla, suklaa, karkit ja ym herkut, juustomässyttely) lihottaa ja ne menevät pahislistalle, punainen huutomerkki ja rasti niille päälle.

- Ne mitkä hyviä terveellisiä ruokia, ajattelen aivoissani hyviksi ja sydän niille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainsana on säännölliset ruoka-ajat. Vähintään 3 tunnin välein pitää syödä hereilläoloaikana ja kalorit aamupainotteisesti, eli runsas aamupala ja lounas ja iltaa kohtaan kevennys.

Valkoiset jauhot, sokeri ja kova rasva minimiin. Suosi oliiviöljyä, kasviksia, kalaa. Keittiössä tulokset tehdään, liikunta vain bonus.

Itse 179/76 ja tavoite toukokuulle 69kg. Puoli kiloa viikossa mennään.

Höpöhöpö, tuollaisessa laiduntamisessa ja napostelussa ei ole mitään järkeä!

Säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein.

Minusta tuollainen taas saattaa toimia hyvin , ei tule nälkää joten ei ala niin helposti ahmimaan kaikkea mitä käteen osuu. Laihduttaminen on mielekästä kun ei tule nälkä.

Kyllä tämä toimii. Lisäksi lyhyet ruokailuvälineet pitää aineenvaihdunnan käynnissä ja nälkä ei yllätä jolloin ei tule ahmittua. Ja helposti pääsee alta 2000 päiväkalorin tällä systeemillä. Kaikki pussikeitot, paastoaminen ym on vain väliaikaisia ratkaisuja. Jos aikoo laihduttaa niin että kilot pysyy poissa, ratkaisu ei ole 6 kk kitudieettiä ja sen jälkeen paluu entisiin tapoihin. Ruokailutapojen tulee pysyvästi muuttua!!

Kyllä se aineenvaihdunta pysyy hyvin käynnissä, vaikka suu ei kaiken aikaa kävisikään.

Kaiken aikaa?? Kolmen tunnin välein on sinusta kaiken aikaa? Mä en ymmärrä miksi se on niin vaikeaa tehdä niin kuin tuhannet ravintoneuvojat suosittaa. Ihmiset vaan tohkeissaan vetää 1000 kalorin päivillä pari kk ja aineenvaihdunta ja koko kroppa on sekaisin. Sitten ihmetellään miten ei saa pysyviä tuloksia.

Mitä toi kalorimäärä liittyy tähän? 

Vierailija
44/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taitaa olla toi annoskokojen hallinta haasteellista. Ja sen ymmärtäminen mikä on terveellistä ruokaa. En osaa oikein syödä tosiaankaan oikein.

Oletan, että oikeasti tiedät muttet vielä tahdo. Jostain syviltä sisimmistäsi sinun on löydettävä syy, miksi haluat hoikistua. Sitten kun sen hoksaat, niin toteuttaminen on helpomaapaa.

Vierailija
45/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ohjelmoin aivoni nyt uudelleen.

- Kuvittelen päähäni kaikki mikä (= pulla, suklaa, karkit ja ym herkut, juustomässyttely) lihottaa ja ne menevät pahislistalle, punainen huutomerkki ja rasti niille päälle.

- Ne mitkä hyviä terveellisiä ruokia, ajattelen aivoissani hyviksi ja sydän niille.

Mulla tuossa samassa ohjelmassa on jokin virus. Monesti laittaa nuo väärinpäin

Vierailija
46/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taitaa olla toi annoskokojen hallinta haasteellista. Ja sen ymmärtäminen mikä on terveellistä ruokaa. En osaa oikein syödä tosiaankaan oikein.

Oletan, että oikeasti tiedät muttet vielä tahdo. Jostain syviltä sisimmistäsi sinun on löydettävä syy, miksi haluat hoikistua. Sitten kun sen hoksaat, niin toteuttaminen on helpomaapaa.

Tämä on kyllä aivan totta. Syyt miksi hoikistua ovat ulkoisia. Olen vielä siis täysin terve. Mutta satun olemaan nätti naamasta ja omaan x mallinen kropan että kaiken ylipainon kanssa näytän silti ihan Ok näköiseltä. Mutta tiedän että voisin paremmin ja olisin paljon hotimpi ainakin 10 kg laihempana. Paha kun oma mieskin tykkää minusta tälläisenä tai ainakin niin kovasti väittää.

Vierailija
47/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tänä aamuna ei lähtenyt hyvin käyntiin, söin joulupipareita, en ymmärrä miksi. En edes oikeasti Tykkää niistä. Sitten patonkia tuorejuustolla.

Vierailija
48/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Aloitetaan sitten huomenna” -tyylin tilalle suosittelen lämpimästi aloittamaan heti. Elämää ei voi laittaa hyllylle laihdutuksen ajaksi ja jos ajattelee, että aloitan sitten joulun/pääsiäisen/juhannuksen jälkeen tai kun ensin on tehty viikonloppureissu/juhlittu kaverin häitä/juhlittu omia synttäreitä, ei taida koskaan päästä aloittamaan. Aika usein todellisuus on sitä, että arkea ja vuotta rytmittää tällaiset erityiset tilanteet ja ne täytyy ottaa huomioon ja mukaan siihen elämäntaparemonttiin eikä aloittaa vasta niiden jälkeen.

Juurikin näin. Vaikka olisi aloittanut tämän aamun sipseillä, niin silti seuraavan syömisen voi valita järkevämmin. Jos tekee edes vähäsen viisaampia valintoja, niin laihtuu pikkuhiljaa. Lisää arkiliikuntaa, valitsee portaat hissin sijaan ja syö yhden lautasen vähemmän, niin siinä tapahtuu se todellinen elämänmuutos, eikä se ole enää mikään lyhyt kuuri vaan tapa joka vie pysyvämpiin tuloksiin. Aloita jo nyt, ei huomenna.

Vierailija
49/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännölliset ruoka-ajat sekä runsaasti kasviksia ja vähärasvaista proteiinia ( rahka, raejuusto, broileri, kala, ja lihaa kohtuudella). Proteiini pitää nälkää.

Mä lasken kalorit, niin ei mene mutuiluksi.

Proteiinia ei kannata syödä liikaa jos ei liiku samalla. Se kerää helposti rasvaa elimistöön.

Vierailija
50/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko ravintoterapeutti tuossa asiassa? Me opitaan esimerkkien avulla. Ollaan sisäistetty se ruokavalio, mitä on lapsena oppinut. Itse opin vasta aikuisena järkevämmän ruokavalion, kun mies söi niin. Mutta se kuinka paljon jotain kannattaa syödä on aika vaikea tunnistaa. Kirjasta tai ohjeista on haastavaa saada tolkkua ja pysyviä oppeja.

Vierailija
51/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Aloitetaan sitten huomenna” -tyylin tilalle suosittelen lämpimästi aloittamaan heti. Elämää ei voi laittaa hyllylle laihdutuksen ajaksi ja jos ajattelee, että aloitan sitten joulun/pääsiäisen/juhannuksen jälkeen tai kun ensin on tehty viikonloppureissu/juhlittu kaverin häitä/juhlittu omia synttäreitä, ei taida koskaan päästä aloittamaan. Aika usein todellisuus on sitä, että arkea ja vuotta rytmittää tällaiset erityiset tilanteet ja ne täytyy ottaa huomioon ja mukaan siihen elämäntaparemonttiin eikä aloittaa vasta niiden jälkeen.

Mulla ainakin jää normi elämä hyllylle, kun yritän laihduttaa. En näe kavereita, mies tai lapset ei saa herkutella (en kestä)

Pakko liikkua, vaikka olisi hirveästi kotitöitä jne

Sitten aina tapahtuu se repsahdus ja sata perään. Ja taas alkaa laihdutus alusta

N35 ja bmi 38, 5 vuotta yrittänyt laihduttaa

Vierailija
52/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

168 cm, 65 kg. Tavoitepaino 59 kg.

Vierailija
53/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin tänä aamuna ei lähtenyt hyvin käyntiin, söin joulupipareita, en ymmärrä miksi. En edes oikeasti Tykkää niistä. Sitten patonkia tuorejuustolla.

Minkä ihmeen takia sinulla ylipäänsä on kaapissa pipareita, patonkia ja tuorejuustoa jos aiot laihduttaa? Heitä ne menemään.

Vierailija
54/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

168 cm ja 102 kg, mukana. Tein just itselleni liikuntasuunnitelman eli 3 kertaa viikossa treeni, joista yksi on ohjatun harrastuksen parissa ja loput siihen liittyvää harjoittelua. Lisäksi päivittäiset lenkit koiran kanssa. Ruokapuolella keskityn ateriarytmin opetteluun ja annoskokoihin, koostaminen on tullut jo tutuksi ennestään.

Vierailija
55/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainsana on säännölliset ruoka-ajat. Vähintään 3 tunnin välein pitää syödä hereilläoloaikana ja kalorit aamupainotteisesti, eli runsas aamupala ja lounas ja iltaa kohtaan kevennys.

Valkoiset jauhot, sokeri ja kova rasva minimiin. Suosi oliiviöljyä, kasviksia, kalaa. Keittiössä tulokset tehdään, liikunta vain bonus.

Itse 179/76 ja tavoite toukokuulle 69kg. Puoli kiloa viikossa mennään.

Höpöhöpö, tuollaisessa laiduntamisessa ja napostelussa ei ole mitään järkeä!

Säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein.

Itse syön kolmen tunnin välein valveilla ollessa. Klo 9, 12, 15, 18 ja 21. Tietysti poikkeuksia tulee ja joskus jää jotain väliin. Klo 12 ja 18 enemmän ja muina aikoina kevyesti. Ei ole ongelmaa painon (58 kg ollut vuosia) kanssa kun pitää aineenvaihdunnan toiminnassa. Sano vain laiduntamiseksi, minulla tämä toimii.

Vierailija
56/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia sinulla ylipäänsä on kaapissa pipareita, patonkia ja tuorejuustoa jos aiot laihduttaa? Heitä ne menemään.

Tämähän se olis. Kaupassa käydessä miettii joka tuotteen kohdalla, onko se todella terveellistä ruokaa vai söisikö sen vain mielihyvän vuoksi.

Vierailija
57/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä varmaan satelee alapeukkuja, mutta runsaasti ylipainoiselle muutaman viikon kick-start ENE- tuotteilla voisi toimia. Kun ei tarvitse miettiä, mitä söisi ( kaiken tarvittavan saa pusseista), on aikaa keskittyä itseensä ja pohtia, mistä ylipaino on tullut. On aikaa miettiä, miten asiat muuttaa niin, että syö terveellisesti ja liikkuu, lepää ja rentoutuu. Miten kohtelee itseään hyvin, miten rakastaa itseään enemmän kuin ylensyömistä.

Minun mielestäni päinvastoin. Ruokaa juuri nimenomaan pitäisi miettiä, eikä siirtyä joihinkin pussikeittoihin. Jos miettisitte mitä suuhun laitatte, vähän samaan tyyliin kuin pippa laukan ohjelmassa, niin silloin olisi mahdollista tehdä muutoksia. Muussa olen samaa mieltä, itseäkin pitää miettiä. Miksi se suhde ruokaan on niin ongelmallinen? Mitä se peittää, mitä se korvaa, miltä se suojaa?

Elkää laihduttako, muuttakaa elämää. Laihdutuskuurit vain lopulta lihottaa, mutta se syy miksi on lihonut ei poistu.

Miten väärin tuo kommentoija on voinutkaan tulkita ensimmäisen asian. Sen kirjoittaja juurikin tarkoittaa, että selvitetään itsen kanssa, miksi ruoka ja vääränlainen syöminen on aiheuttanut paino-ongelman. SAMALLA saadaan pusseista kaikki tarpeelliset vitamiinit yms. Sitten voi syödä paremmin, hoitaa itseään paremmin, kun tietää, mitä tuskaa ylensyönnillä peittelee.

Vierailija
58/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin jää normi elämä hyllylle, kun yritän laihduttaa. En näe kavereita, mies tai lapset ei saa herkutella (en kestä)

Pakko liikkua, vaikka olisi hirveästi kotitöitä jne

Sitten aina tapahtuu se repsahdus ja sata perään. Ja taas alkaa laihdutus alusta

N35 ja bmi 38, 5 vuotta yrittänyt laihduttaa

sen takia se ei onnistukaan. laihdutus pitää saada osaksi arkea. teet pysyviä muutoksia joita pystyt pitämään yllä, haet tukea muilta jos perhe ei tue, menet vaikka lenkille silloin kun herkut on pöydässä jne jos aluksi on vaikea vältellä niitä. kuurit epäonnistuu aina pitemmän päälle.

Vierailija
59/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen mukana!

Tavoitteeni: 3-5 kg pois, kesällä tavoitepainossa.

Sama. 10 kiloa pois olisi kiva, mutta kesäksi realistinen taitaa olla 1 kg/kk. Jos sen 5 kiloa saa pois niin olen ihan tyytyväinen. Sitten jatkaa hitaasti eteenpäin. Maltti on hyvä, ettei nahka ala roikkumaan. Olisiko 0,5 kg/kk parempi siihen?

Vierailija
60/1329 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko mukaan, jos on aloittanut laihdutuksen jo viime vuonna? Olen nyt ollut 2 kuukautta ketogeenisellä ruokavaliolla, paino on pudonnut 8 kiloa. Vielä olisi 12 kiloa tavoitepainoon. Lähtöpaino oli merkittävän lihavuuden puolella (bmi 30).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme