Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?

Kommentit (792)

Vierailija
381/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ennemmin kannattaisi pitää tipatonta tiistaita? Päiviä olisi silloin vuodessa 52, kun kuukaudessa vain 31.

Kuhan vaan laskin.

Vierailija
382/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin ylpeä itsestäni. Entinen minä olisi ostanut pari viinipulloa ja kenties hakenut vielä parit oluet. Ja nyt olisi krapula.

Vedellä mentiin 😊

Jonna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niin ylpeä itsestäni. Entinen minä olisi ostanut pari viinipulloa ja kenties hakenut vielä parit oluet. Ja nyt olisi krapula.

Vedellä mentiin 😊

Jonna

Onnittelut, Jonna! Vesi voitehista paras!

-Ap

Vierailija
384/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ennemmin kannattaisi pitää tipatonta tiistaita? Päiviä olisi silloin vuodessa 52, kun kuukaudessa vain 31.

Kuhan vaan laskin.

Juu, no minulla onkin yleensä ma ja ti päivät jollon en ota mitään. En jaksanu laskea mintako päivää siitä kertyy vuodessa.

-Ap

Vierailija
385/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

22/31,9pv jäljellä.

Kuis teillä muilla meni eilinen?

-Ap

Vierailija
386/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse join viimeksi punkkua 3.11.2021. Siitä asti juomatta ja jatkuu edelleen. ei haluta ja olen laihdutuksella :)

Vierailija
387/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on jatkunut tipattomana.

Sen olen tajunnut, että olen aina ryypännyt tylsyyteen.

Olotilassa eikä painossa ei ole ollut muuten mitään suurta eroa, mutta unen laatuun tällä on ollut järkyttävän suuri positiivinen vaikutus.

Vierailija
388/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

22/31 Vähän on tylsää. Menisin brunssille jos saisin seuraa sinne ja jos täällä maakuntakaupungissa olisi näin korona-aikana edes mitään tarjolla. Jääkaapissa ei ole edes maitoa kahviin. Kai sitä pitää aktivoitua käymään kaupassa.

M45

Vierailija
389/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22/31,9pv jäljellä.

Kuis teillä muilla meni eilinen?

-Ap

Hyvin, kiitos kysymästä.

Pizzaa, olutta. Portviiniä ja viskiä.

Naminami!

Vierailija
390/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

James Bond - no time to die, pitsaa ja alkoholitonta olutta. Nukuin hyvin ja pitkään. Nyt lenkille.

Eli hyvin menee täällä!

Vierailija
391/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, päivä 22, hyvin menee täälläkin. Eilen oli ensimmäinen perjantai, että hetkellistä tylsyyden/tyhjyyden tunnetta ei lopulta tullutkaan. Joku tuossa kirjoitti että on tullut juotua tylsyyteen, ja kyllä tunnistan tuon ajatuksen. Pari ensimmäistä viikkoa kävin itseni kanssa useamman keskustelun siitä, että ovatko illat ilman viiniä oikeasti tylsiä. Enhän minä päiväsaikaankaan koskaan juo alkoholia, eikä alkoholi siten millään tavoin määritä päivien mahdollista tylsyyttä tai ei-tylsyyttä. 

Vaikka etäisesti kaipaan pientä nousutunnelmaa, niin ajatus kypsyy yhä enemmän siihen suuntaan että tipattomuuteni jatkuisi myös tammikuun jälkeen, ainakin hetken. Saas nähdä. 

Lauantaita kaikille!

-Tomsku

Vierailija
392/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on piristävä ketju. Olen tosi iloinen teidän puolesta, jotka olette pystyneet pysymään tipattomalla jo näin pitkään, vaikka olette tottuneet nauttimaan runsaita määriä alkoholia säännöllisesti. Varmasti olette jo saavuttaneet paljon terveyshyötyjä jo näinkin lyhyessä ajassa. Vaikka minulla määrät ovat olleet moneen verrattuna pieniä, on minullakin olo kohentunut. Päänsäryt vähentyneet. Nyt kun vielä pääsisi eroon sokerin mussutuksesta, ehkä mulla on sokeriton helmikuu... Sille sitten vaikka oma ketju. Olen tässä jonkun toisen kirjoituksesta johtuen alkanut tutkailla muitakin huonoja tapojani, mistä ei oikeastaan tule iloa pidemmäksi aikaa, vaan haittoja lopulta.

Vierailija
393/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä montakin viininlipittäjää, jotka ovat keksineet tilata kotiin juomia?

Minä olen nyt pari vuotta tilannut, ja se on hieman kaksiteräinen miekka kyllä.

Ostan 6kpl viinitonkkia, joita en maksa yli 10€ mistään ( lisäksi rahti), tai 12 pulloa, jotka ovat n 2.5€/plo.

Hintaero on siis huomattava. Alkossa näyttää olevan liki kaikki laatikkoviinit 3:lla alkavia hintoja, järkyttävää.

Mutta toisaalta sitä varastoa sitten on kellarissa. Eli vaikka kuvittelen mielessäni, että juon vain pullollisen , niin on liian helppoa kipaista hakemaan lisää.

Eniten huolestuin itse, kun huomasin että otan muutaman piiskaryypyn eli snapsin, kun tuntui ettei viini oikein riitä.

Mutta nyt tuntuu tällä kertaa jotenkin”vahvalta”, ikäänkuin olisin saamassa voiton tässä, noissa määrissä siis. Että pystyn huomattavasti vähentämään. Rohkeasti vaan eteenpäin, tipattomaan tulevaan viikkoon.

Aloin selata noita ulkomaisia verkkosivuja. Halpaa on!

Joo, vois laittaa kuorman tilaukseen, että helmikuussa on, mistä ottaa.

Mistä tilaat? Monta kertaa aatellu, mutta kun en tiedä mikä olis luotettava taho? Ja todaanko ne kotiovelle vai haetaanko jostain?

-Ap

Alkostore24 olen tilannut n 8 kertaa. Aina on perille tullut. Kotiinkuljetusta en ole tilannut vaan omasta postista laatikon hakenut. Itse tilaan vain yhden laatikon (12 pulloa tai 6 tonkkaa) tilauksia. En siis mitään lavoja tai lastikkokaupalla. Tilauksen jälkeen pitää tilata myös kuljetus, yksi laatikko 29€. Tulee n 1,5-2viikossa.

Tuleeko tuollainen 12 pullon satsi + 29 euroa kuljetuksesta oikeesti halvemmaksi kuin vastaava määrä alkosta itse haettuna?

29 euroa kuljetuksesta = noin 2.5 e pullo.

Jos säästö on joissain paremmissa merkeissä 10 e pullo miinus 2.5e, niin nettosäästöä tulee noin 7,5e pullo.

Mutta Juomavarasto -nimisestä firmasta en tilaa enää ikinä, koska sekoilivat toimituksissa.

Vierailija
394/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään suuntaamme mökille tiputtamaan lumia katolta. Iso homma edessä.

Saunaa lämpimäksi ja saunakaljat ja viiniä mukaan. Game over.

Eilen tultiin mökille, lumet maakellarin ja saunan katolta alas.

Mökkiä lämpimäksi samalla.

Sauna kuumaksi, avannon teko (huh!) ja sinne taskulampun valossa.

Saunan päälle 2 olutta ja niin sikeät unet hommien, saunan, avannon, oluiden ja iltapalan päälle ettei vähään aikaan. Lyhty pimeänä jo ennen klo 22.

Kohta mökin katolle.

Vierailija
395/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidin viime vuonna tipatonta 100 päivää ja sen jälkeen vaihdoin saunakaljat ja muut sellaiset holittomiin oluisiin.

Ajattelin seuraavaksi testata holittoman kuoharin.

Alkoholitonta olutta juon nyt itsekin. Huomenna perjantaipitsan kanssa ajattelin kokeilla jotain erikoisempaa merkkiä. Lapin kulta on kyllä OK juoksulenkin jälkeen. Toivottavasti jäisi mulle kokonaan tavaksi myös tammikuun jälkeenkin.

Harmi ettei alkoholittomat viinit ole hyviä, ainakaan punaviinit. Kysyin kerran Alkossakin suosituksia niistä ja sain suoran vastauksen ettei niistä mitkään maistu viiniltä. Hesarissa oli tänään arvostelu alkoholittomia valkkareista, mutta minä juon etupäässä vain punkkua niin en niistä innostunut.

Tietääkö joku oikeasti juotavaa alkoholitonta viiniä? Oluissa oli ihan kohtuullisia alkoholittomia silloin joskus aikoinaan kun vielä join saunaoluita, mutta en enää muista mitä merkkejä ja ehkä merkitkin ovat muuttuneet, kun en oikeastaan juo olutta arjessa ollenkaan. Mutta tuo viini, sen kytken ruuasta saatavaan nautintoon. Jos tekee jotakin parempaa viikonloppuruokaa tai nautiskelee vaikkapa juustoja, mitä ihmettä porukka juo noiden kanssa? Vesi tuntuu pliisulta, maitoa en juo ruuan kanssa, kivennäisveden "suolaisuus" ja hapokkuus, limsojen ja mehujen makeus, jotenkin mikään noista ei täydennä pihvin, juustojen, risoton, kalan, salaatin tmv. makua siten kuin viini tekee. Moneen ruokaan tulee jo raaka-aineisiin viiniä tai etikkaa. Jos löytäisin hyvän juoman viinin tilalle, voi olla, että saisin vähennettyä juomistani merkittävästi. Olen jossakin tilanteissa saanut maistaa muutamia 0% viinejä, mutta ovat olleet ihan juomakelvottomia. Pitäisi varmaan ostaa satsi maistelua varten, mutta yllättävän kalliita ovat viemäärin kaadettavaksi, jos ei sitten pystykään juomaan. Kaupassa taitaa olla myös 5% viinejä. Voisikohan noista löytää jotain hyviä?

Oletteko muuten tietoisia, että viinien prosentit ovat nousseet aikojen saatossa. Olen lukenut sille sellaisen selityksen, että ilmaston lämpenemisen seurauksena rypäleissä olisi enemmän sokeria ja siten myös sen käyttäminen sopivan kuivaksi nostaisi viinin alkoholiprosentteja. Yritän nykyään aina valita sen vaihtoehdon, jossa prosentit ovat pienempiä, eli punaviineistä ennemmin sen, jossa on 12 tai 13 prosenttia kuin sen, missä on kenties 15% tai jopa yli alkoholia.

-Hellu

Vierailija
396/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti meni tänä vuonna. Tipaton loppui heti toisella viikolla kun alkoi kurkkukipu joka kesti viikon, sinä aikana oli pakko kurlata kurkkua vahvalla rommilla monta kertaa päivässä, pelkäsin että muuten olis tullut paha Kiinan covid tai ainakin pitkä. Nyt tipaton jatkuu ja sain kurkun selvitettyä. vähän yli viikko enää jäljellä, kyllä se siitä. 

Vierailija
397/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivasti, pari viskipaukkua ja vodka karpalomehulla näin lauantain kunniaksi. Huomenna muutama olut vaan.

Vierailija
398/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kuuman kaakaon, tuli raukea olo, joten hyvää yötä.

Eilen olin lähellä ostaa viinipullon, voi miten iloinen olin, sekä illalla että aamulla, kun en sitä hankkinut. Näin on kyllä hyvä.

Vierailija
399/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidin viime vuonna tipatonta 100 päivää ja sen jälkeen vaihdoin saunakaljat ja muut sellaiset holittomiin oluisiin.

Ajattelin seuraavaksi testata holittoman kuoharin.

Alkoholitonta olutta juon nyt itsekin. Huomenna perjantaipitsan kanssa ajattelin kokeilla jotain erikoisempaa merkkiä. Lapin kulta on kyllä OK juoksulenkin jälkeen. Toivottavasti jäisi mulle kokonaan tavaksi myös tammikuun jälkeenkin.

Harmi ettei alkoholittomat viinit ole hyviä, ainakaan punaviinit. Kysyin kerran Alkossakin suosituksia niistä ja sain suoran vastauksen ettei niistä mitkään maistu viiniltä. Hesarissa oli tänään arvostelu alkoholittomia valkkareista, mutta minä juon etupäässä vain punkkua niin en niistä innostunut.

Tietääkö joku oikeasti juotavaa alkoholitonta viiniä? Oluissa oli ihan kohtuullisia alkoholittomia silloin joskus aikoinaan kun vielä join saunaoluita, mutta en enää muista mitä merkkejä ja ehkä merkitkin ovat muuttuneet, kun en oikeastaan juo olutta arjessa ollenkaan. Mutta tuo viini, sen kytken ruuasta saatavaan nautintoon. Jos tekee jotakin parempaa viikonloppuruokaa tai nautiskelee vaikkapa juustoja, mitä ihmettä porukka juo noiden kanssa? Vesi tuntuu pliisulta, maitoa en juo ruuan kanssa, kivennäisveden "suolaisuus" ja hapokkuus, limsojen ja mehujen makeus, jotenkin mikään noista ei täydennä pihvin, juustojen, risoton, kalan, salaatin tmv. makua siten kuin viini tekee. Moneen ruokaan tulee jo raaka-aineisiin viiniä tai etikkaa. Jos löytäisin hyvän juoman viinin tilalle, voi olla, että saisin vähennettyä juomistani merkittävästi. Olen jossakin tilanteissa saanut maistaa muutamia 0% viinejä, mutta ovat olleet ihan juomakelvottomia. Pitäisi varmaan ostaa satsi maistelua varten, mutta yllättävän kalliita ovat viemäärin kaadettavaksi, jos ei sitten pystykään juomaan. Kaupassa taitaa olla myös 5% viinejä. Voisikohan noista löytää jotain hyviä?

Oletteko muuten tietoisia, että viinien prosentit ovat nousseet aikojen saatossa. Olen lukenut sille sellaisen selityksen, että ilmaston lämpenemisen seurauksena rypäleissä olisi enemmän sokeria ja siten myös sen käyttäminen sopivan kuivaksi nostaisi viinin alkoholiprosentteja. Yritän nykyään aina valita sen vaihtoehdon, jossa prosentit ovat pienempiä, eli punaviineistä ennemmin sen, jossa on 12 tai 13 prosenttia kuin sen, missä on kenties 15% tai jopa yli alkoholia.

-Hellu

Mä tykkään ruokajuomana ottaa vissyä. Yleensä jotain sitruunaista, tai lisään itse sitruunamehua. Eikös se ole hyvä, kun tuollaiset juustojenkin napostelut jäävät vähemmälle. Ainakin näin laihduttajan näkökulmasta.

Vierailija
400/792 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ole loppasuu niin ei tuollaisia vietetä, pari kalijaa silloin tällöin voi ottaa.