Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?

Kommentit (792)

Vierailija
361/792 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs tämä tammikuu on pitkä kuukausi. Yleensä päivät ja viikot rientävät vauhdilla, mutta nyt ei todellakaan tunnu siltä.

Tietysti saa ryhtyä tipattomalle ja kirjoitella tänne juo tai on juomatta minkä verran tahansa. Tomskun tavoin minäkin olisin tyytyväinen, mikäli viinin juominen jäisi viikkomäärissä muutamaan lasilliseen. Milloinkakohan sellainen aika on ollut? Raskaana ollessa en juonut mitään - eikä siitä ole kuin 20 vuotta!😂

Syömässä kavereiden kanssa voisin hyvin käydä vaikka ainoa vesiselvä olisinkin. Toisaalta minusta on myös OK katkaista tipatonkin kausi jonkun spesiaalitilaisuuden takia. Ei sellaisia mulle kauheasti tule, no nyt korona-aikana varsinkaan. Missään tapauksessa en lähtisi vesiselvänä baariin katsomaan muiden juomista. No onneksi tammikuu on nyt pelkkää tavallista tylsää arkea niin voi kunnialla vetää tämän loppuun asti.

Tuli tuosta raskausaiheesta mieleen, että tässä iässä 50+ on se hyvä puoli, että jos on seurassa juomatta, niin kukaan ei enää epäile ja utele olenko raskaana :D

-Hellu

Vierailija
362/792 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidin viime vuonna tipatonta 100 päivää ja sen jälkeen vaihdoin saunakaljat ja muut sellaiset holittomiin oluisiin.

Ajattelin seuraavaksi testata holittoman kuoharin.

Alkoholitonta olutta juon nyt itsekin. Huomenna perjantaipitsan kanssa ajattelin kokeilla jotain erikoisempaa merkkiä. Lapin kulta on kyllä OK juoksulenkin jälkeen. Toivottavasti jäisi mulle kokonaan tavaksi myös tammikuun jälkeenkin.

Harmi ettei alkoholittomat viinit ole hyviä, ainakaan punaviinit. Kysyin kerran Alkossakin suosituksia niistä ja sain suoran vastauksen ettei niistä mitkään maistu viiniltä. Hesarissa oli tänään arvostelu alkoholittomia valkkareista, mutta minä juon etupäässä vain punkkua niin en niistä innostunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nukkunut paremmin vaikka kissa herätteleekin 😅

Ja turvotus poissa. Hyvää viikonloppua kaikille ❤

T. Jonna

Vierailija
364/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään suuntaamme mökille tiputtamaan lumia katolta. Iso homma edessä.

Saunaa lämpimäksi ja saunakaljat ja viiniä mukaan. Game over.

Vierailija
365/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä pystyisi ensi viikonlopun olla juomatta. Nyt on paha viikko, joka ilta ajattelen vaan viikonloppua ja että luovuttaisiko tipattoman kanssa. Jos ensi viikonlopun kestäisi niin sitten ehkä sen seuraavankin mutta nyt tekee kyllä tosi tiukkaa. Vinkkejä?

Ajattele, että enää vain huomisesta 11 päivää jäljellä, reippaasti voiton puolella. Kyllä sinä kestät ja jaksat, jaksetaan kaikki yhdessä. Joku kirjoittikin, että kun syö itsensä kylläiseski , ei tee mieli alkoholia, voit vaikka kokeilla sitäkin.  Pidän sinulle peukkkuja ja kaikille muillekkin, että jaksetaan vielä nämä loppukuun päivät.

Nyt nukkumaan, hyvää yötä!

-Ap

Hei!

Kuis sinulla meni eilinen?

-Ap[/quote/]

Suht ok, viikonloppu huolettaa mutta päivä kerrallaan. Ja tosiaan ei montaa päivää enää jäljellä, voiton puolella jo. Ei viitsisi luovuttaa nyt. Tsemppiä kaikille!

Hienoa, ei todellakkaan kannata luovuttaa , sanon tätä itsellenikin nyt joka päivä .

Viikko menny tosi nopeasti, havahduin huomaamaan, että tänäänhän on perjantai. Mutta ei ongelmaa. Muuta tekemistä riittää kyllä ja täytyy tehdä jotain hyvää syömistä , jos vaikka pizzan jaksais vääntää.

Hyvää vkl:a!

-Ap

Vierailija
366/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

21/31,10 pv jäljellä.

Rentouttavaa vkl:a kaikille.

-Ap

Vierailija
367/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmisen viikkoa mennyt, miten on tipattomat, oletteko katsoneet peiliin? Mitä näkyy? Entäpä yöunet?

Omasta mielestäni naamani on vähemmän pöhöttynyt ja iho vähemmän “kirjava” kuin alkutilanteessa mutta vaikea sanoa onko vain toiveajattelua 😅 nukun hyvin ja ihana kun ei ole paskaa oloa ja yökkäilyä aamuisin.

Vierailija
368/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 10 päivää.

Vierailija
369/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidin viime vuonna tipatonta 100 päivää ja sen jälkeen vaihdoin saunakaljat ja muut sellaiset holittomiin oluisiin.

Ajattelin seuraavaksi testata holittoman kuoharin.

Alkoholitonta olutta juon nyt itsekin. Huomenna perjantaipitsan kanssa ajattelin kokeilla jotain erikoisempaa merkkiä. Lapin kulta on kyllä OK juoksulenkin jälkeen. Toivottavasti jäisi mulle kokonaan tavaksi myös tammikuun jälkeenkin.

Harmi ettei alkoholittomat viinit ole hyviä, ainakaan punaviinit. Kysyin kerran Alkossakin suosituksia niistä ja sain suoran vastauksen ettei niistä mitkään maistu viiniltä. Hesarissa oli tänään arvostelu alkoholittomia valkkareista, mutta minä juon etupäässä vain punkkua niin en niistä innostunut.

Krombacher -olut 0,0% on hyvää! On tullut maisteltua tässä kuussa aika montaa merkkiä.

Vierailija
370/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lisämotivaatiota tipattoman jatkamiseksi:

https://www.is.fi/terveys/art-2000008555827.html

Vierailija
371/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

21/31 Hankin uuden TV:n kuljetettuna kotiin ja olen nyt katsonut viimeiset pari päivää maanisesti Netflixin Superstore-sarjaa sikäli kun en ole näpytellyt tietokonetta työn merkeissä. Akuuttia viinanhimoa ei ole, mutta en näe tarvetta jatkaa tipatonta yli tammikuun.

M45

Vierailija
372/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

21/31 Hankin uuden TV:n kuljetettuna kotiin ja olen nyt katsonut viimeiset pari päivää maanisesti Netflixin Superstore-sarjaa sikäli kun en ole näpytellyt tietokonetta työn merkeissä. Akuuttia viinanhimoa ei ole, mutta en näe tarvetta jatkaa tipatonta yli tammikuun.

M45

Hyvä idea, siinähän on melkein tv:n hinta jo säästynyt kun ei ole mennyt rahaa viinaksiin!  :) Motivaatiota saa kun miettii mitä kaikkea kiva voi ostaa itsellen niillä rahoilla kun ne on "tavallaan ylimääräisiä" taikka laittaa säästöön pahan päivän vralle...

Vierailija
373/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä pystyisi ensi viikonlopun olla juomatta. Nyt on paha viikko, joka ilta ajattelen vaan viikonloppua ja että luovuttaisiko tipattoman kanssa. Jos ensi viikonlopun kestäisi niin sitten ehkä sen seuraavankin mutta nyt tekee kyllä tosi tiukkaa. Vinkkejä?

Ajattele, että enää vain huomisesta 11 päivää jäljellä, reippaasti voiton puolella. Kyllä sinä kestät ja jaksat, jaksetaan kaikki yhdessä. Joku kirjoittikin, että kun syö itsensä kylläiseski , ei tee mieli alkoholia, voit vaikka kokeilla sitäkin.  Pidän sinulle peukkkuja ja kaikille muillekkin, että jaksetaan vielä nämä loppukuun päivät.

Nyt nukkumaan, hyvää yötä!

-Ap

Hei!

Kuis sinulla meni eilinen?

-Ap[/quote/]

Suht ok, viikonloppu huolettaa mutta päivä kerrallaan. Ja tosiaan ei montaa päivää enää jäljellä, voiton puolella jo. Ei viitsisi luovuttaa nyt. Tsemppiä kaikille!

Hienoa, ei todellakkaan kannata luovuttaa , sanon tätä itsellenikin nyt joka päivä .

Viikko menny tosi nopeasti, havahduin huomaamaan, että tänäänhän on perjantai. Mutta ei ongelmaa. Muuta tekemistä riittää kyllä ja täytyy tehdä jotain hyvää syömistä , jos vaikka pizzan jaksais vääntää.

Hyvää vkl:a!

-Ap

Tänään on ainakin muuta puuhaa illalla... Nimittäin lumityöt!!!

Mietin jos ostaisi pari alkotonta olutta saunajuomaksi pihaurakan jälkeen.

Usko tipattomaan meinasi loppua mut nyt tuntuu taas että tähän pystytään!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
374/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä yksi tipaton

- kuukausi vuodessa

- viikko kuukaudessa

- päivä viikossa.

Miltä kuulostaa? Itse kun olen työelämässä vielä, niin yritän kyllä pysyä raittiina arkipäivisin. Ehkä eläkkeellä voisi noudattaa tätä mallia😊

Toisaalta tipaton viikko joka kuukausi tekisi kyllä hyvää. Mutta jos en ota viikolla, tulisi siitä lähes kaksi viikkoa tipatonta joka kuukausi…

Vierailija
375/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viikonloppu, kun on aikaa ja voimia kuulostella, tekisikö mieli viiniä. Taidan yrittää kerätä paljon kaikkea puuhaa, niin ei ehdi ajattelemaan koko asiaa.

Viinipöhön haihduttua tuli ajatus kokeilla saada nuo viisi ylimääräistä kiloa pois vatsalta ja lantiolta. Alkoholi on mulla yksi pahimmista painonkerääjistä, kun se omien kaloriensa ohella aiheuttaa myös holtitonta syöpöttelyä, joten tämä tipattomuus on oivallinen sauma kokeilla vähän järkiperäistää ruokatottumuksiakin. Kerron kuun lopussa, lähtikö kiloja ja kuinka monta. :)

Hyvää viikonloppua tipattomille (ja kaikille muillekin)!

Vierailija
376/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 21! Kolmatta kertaa peräkkäin siirryn työviikosta vapaalle ilman viiniä lasissa. Enkä ole ainoa, tässäpä meitä on ryhmä oman elämänsä sankareita samassa veneessä, kuka mistäkin syystä. Mahtavaa! Olen siis todellakin sitä mieltä että kukin tehköön tipattomuuspäätöksensä täysin omista lähtökohdistaan, ja kaikki ansaitkoon samat tsemppaukset. (Kun tuolla aiemmin kommentoin että en olisi tipattomaan tammikuuhun päätynyt jos osaisin vähäisen viinistelyn taidon, niin se ei suinkaan ollut tarkoitettu arvosteluksi jonkun muun tilanteeseen. Pahoittelen jos se siltä vaikutti.)

Kuten moni muukin, niin minäkin olen lääkinnyt työhön liittyvää stressiä viinillä. Kauheaa todeta, että punaviinistä tuli vuosien varrella se tuttu ja turvallinen kaveri, lohduttaja, joka toimi signaalina työpäivän tai työviikon päättymisestä, ja ohjasi hetkeksi ajatukset työn aiheuttamasta ahdistuksesta toisaalle. Täytyy myöntää, että muutama lasillinen kyllä ajaa tuon asian ihan hyvin. Mutta eihän sitä oikeasti voi loputtomiin jatkaa. Osaltaan siksi harjoittelen tässä nyt kokonaan uudenlaista elämäntapaa. 

Peilistä katsoo ihan pirtsakan näköinen nainen tällä hetkellä, ja mieliala on toiveikas. Olisiko posket inansa kaventuneet, ja silmät kirkkaammat. Liikunta on lisääntynyt väkisinkin, kun on ollut pakko keksiä iltoihin tekemistä. (Taitaa tänäkin iltana odottaa kävelylenkki taittamaan hetkellistä perjantai-iltaisin iskevää tyhjyyden ja tylsyyden tunnetta, hehheh.)

Kivaa iltaa kaikille, ollaan ylpeitä itsestämme. Ja lisätsemppaukset hänelle joka kertoi maanantaina edessä olevasta kolonoskopiasta. Ollaan hengessä mukana. Kiva kuulla myös että M45 on taklannut koronan.

-Tomsku

Vierailija
377/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä 21! Kolmatta kertaa peräkkäin siirryn työviikosta vapaalle ilman viiniä lasissa. Enkä ole ainoa, tässäpä meitä on ryhmä oman elämänsä sankareita samassa veneessä, kuka mistäkin syystä. Mahtavaa! Olen siis todellakin sitä mieltä että kukin tehköön tipattomuuspäätöksensä täysin omista lähtökohdistaan, ja kaikki ansaitkoon samat tsemppaukset. (Kun tuolla aiemmin kommentoin että en olisi tipattomaan tammikuuhun päätynyt jos osaisin vähäisen viinistelyn taidon, niin se ei suinkaan ollut tarkoitettu arvosteluksi jonkun muun tilanteeseen. Pahoittelen jos se siltä vaikutti.)

Kuten moni muukin, niin minäkin olen lääkinnyt työhön liittyvää stressiä viinillä. Kauheaa todeta, että punaviinistä tuli vuosien varrella se tuttu ja turvallinen kaveri, lohduttaja, joka toimi signaalina työpäivän tai työviikon päättymisestä, ja ohjasi hetkeksi ajatukset työn aiheuttamasta ahdistuksesta toisaalle. Täytyy myöntää, että muutama lasillinen kyllä ajaa tuon asian ihan hyvin. Mutta eihän sitä oikeasti voi loputtomiin jatkaa. Osaltaan siksi harjoittelen tässä nyt kokonaan uudenlaista elämäntapaa. 

Peilistä katsoo ihan pirtsakan näköinen nainen tällä hetkellä, ja mieliala on toiveikas. Olisiko posket inansa kaventuneet, ja silmät kirkkaammat. Liikunta on lisääntynyt väkisinkin, kun on ollut pakko keksiä iltoihin tekemistä. (Taitaa tänäkin iltana odottaa kävelylenkki taittamaan hetkellistä perjantai-iltaisin iskevää tyhjyyden ja tylsyyden tunnetta, hehheh.)

Kivaa iltaa kaikille, ollaan ylpeitä itsestämme. Ja lisätsemppaukset hänelle joka kertoi maanantaina edessä olevasta kolonoskopiasta. Ollaan hengessä mukana. Kiva kuulla myös että M45 on taklannut koronan.

-Tomsku

Kiitos paljon, Tomsku! Täällä se kolonoskopiaan menevä nainen joka ilahtui tsempistäsi. Muutenkin kirjoittelet kivasti ja viestejäsi on kiva lukea, samoin ap:n , M45 ja monen muun. Kiitos!

Ainakin olen saanut vahvemman olon tuohon maanantain rääkkiin kun ei ole ollut krapuloita (jotka ainakin mulla kestää 2-3 päivää...)  muutamaan viikkoon ja sen ansiosta myös nukkunut hyvin niin ehkä siitäkin selvitään! Tulen sitten kertomaan miten kävi, suurin toiveeni on ettei olisi syöpää... mutta ihanaa kun se kohta selviää.

Ihanaa  raitista ja reipasta, energistä viikonloppua kanssakulkijoille!

Vierailija
378/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä montakin viininlipittäjää, jotka ovat keksineet tilata kotiin juomia?

Minä olen nyt pari vuotta tilannut, ja se on hieman kaksiteräinen miekka kyllä.

Ostan 6kpl viinitonkkia, joita en maksa yli 10€ mistään ( lisäksi rahti), tai 12 pulloa, jotka ovat n 2.5€/plo.

Hintaero on siis huomattava. Alkossa näyttää olevan liki kaikki laatikkoviinit 3:lla alkavia hintoja, järkyttävää.

Mutta toisaalta sitä varastoa sitten on kellarissa. Eli vaikka kuvittelen mielessäni, että juon vain pullollisen , niin on liian helppoa kipaista hakemaan lisää.

Eniten huolestuin itse, kun huomasin että otan muutaman piiskaryypyn eli snapsin, kun tuntui ettei viini oikein riitä.

Mutta nyt tuntuu tällä kertaa jotenkin”vahvalta”, ikäänkuin olisin saamassa voiton tässä, noissa määrissä siis. Että pystyn huomattavasti vähentämään. Rohkeasti vaan eteenpäin, tipattomaan tulevaan viikkoon.

Aloin selata noita ulkomaisia verkkosivuja. Halpaa on!

Joo, vois laittaa kuorman tilaukseen, että helmikuussa on, mistä ottaa.

Mistä tilaat? Monta kertaa aatellu, mutta kun en tiedä mikä olis luotettava taho? Ja todaanko ne kotiovelle vai haetaanko jostain?

-Ap

Alkostore24 olen tilannut n 8 kertaa. Aina on perille tullut. Kotiinkuljetusta en ole tilannut vaan omasta postista laatikon hakenut. Itse tilaan vain yhden laatikon (12 pulloa tai 6 tonkkaa) tilauksia. En siis mitään lavoja tai lastikkokaupalla. Tilauksen jälkeen pitää tilata myös kuljetus, yksi laatikko 29€. Tulee n 1,5-2viikossa.

Tuleeko tuollainen 12 pullon satsi + 29 euroa kuljetuksesta oikeesti halvemmaksi kuin vastaava määrä alkosta itse haettuna?

Vierailija
379/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän puudutti tuossa pari tuntia sitten. On ajateltava muita asioita ja puuhailtava jotain 🙃

Napostelukin on pysynyt kurissa, tänään aloitin paaston klo 16. Aion nimittäin kesään mennessä olla kuuma mimmi 😉😂

Jonna

Vierailija
380/792 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan tämäkin ilta hurahti ilman alkoa.

-Ap

"Iäkäs raittiuspuhuja matkustaa junassa ja näkee vastapäätä istuvan nuoren miehen tuon tuostakin naukkailevan pullostaan. Kun mies taas kerran kaivaa pullonsa esiin, raittiuspuhuja ei malta olla sanomatta:

- Kuulkaahan nyt, nuori mies, minä olen ehtinyt jo tähän ikään, enkä ole vielä koskaan viinaryyppyä ottanut.

Toinen ottaa pullostaan ryypyn, kiertää korkin tiukasti kiinni ja ähkäisee:

- Etkä ota nytkään"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä