Tipaton tammikuu 2022
Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?
Kommentit (792)
Viinin suurkuluttaja täällä, kirjoitin ketjuun muutaman kerran tammikuun alussa! Punaviiniä meni noin puolitoista pulloa lähes joka ilta.
Täälläkin vielä kuivilla päivä 19! Muutaman kerran on tehnyt mieli lipsua mutta oon pysynyt vahvana. Onneksi mieskin on nyt tipattomalla niin ei ota minun nenän edessä. Olen ollut aika kärttyinen ja illat tuntuu tylsiltä, mutta etiäpäin sano mummo lumessa.
Ehdottomasti mukana vielä tammikuun jälkeenkin! Tarkoituksena jatkossa kohtuullistaa, ajoittaa viinistely vain viikonloppuun ja välttää väsyneet aamut. Nyt päivä 19 ja aion jatkaa tipatonta ainakin pe 4.2. asti, eli yhteensä viisi viikkoa!
Pätkäpaasto aloitettu täälläkin.
-Tomsku
Miten sitä pystyisi ensi viikonlopun olla juomatta. Nyt on paha viikko, joka ilta ajattelen vaan viikonloppua ja että luovuttaisiko tipattoman kanssa. Jos ensi viikonlopun kestäisi niin sitten ehkä sen seuraavankin mutta nyt tekee kyllä tosi tiukkaa. Vinkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Sittenkös kirjoitellaan helmikuussa heppulissa...eiku huppelissa....!? ;))
Senkun. 🙂 Minä voin käydä välillä kertomassa, miten huikaton helmikuu sujuu (jos sujuu).
Vierailija kirjoitti:
mieskin on nyt tipattomalla niin ei ota minun nenän edessä. Olen ollut aika kärttyinen ja illat tuntuu tylsiltä, mutta etiäpäin sano mummo lumessa.
Mä pidin myös vuosi sitten tipattoman tammikuun ja silloin minäkin olin ärtyisä koko kuukauden. Kävin nukkumaan aikaisin, kun yhtään ei huvittanut katsoa leffoja ilman viiniä ja herkkuja (silloinkin myös pätkäpaasto ja tiukka laihisspurtti).
Nyt tämä tuntuu jotenkin helpommalta. Meilläkin mies on myös tipattomalla, ja hänelle tämä on kyllä vielä helpompaa, ei kuulemma yhtään tee edes mieli, eikä tiedä milloin aikoo ottaa seuraavaksi.
Kiva, kun tuli tämä ketju vastaan. Luin läpi kokonaan. Aloitin tipattoman vasta 5.1. (piti tissutella puolillaan oleva punkkutonkka tyjäksi :D ), mutta tarkoitus on jatkaa helmikuulla sitten vastaavasti pidempään. Olen kyllä pitkän linjan konkari tipattomissa tammikuissa. Minulla tavoitteena on antaa kropalle lepoa, vähentää käyttöä ja purkaa alkoholinkäyttöön liittyviä tottumuksia. Homma on mennyt yleensä niin, että tipaton menee kyllä hyvin, ilman ihmeempiä mielihaluja, mutta korvaan mielihyvävajetta herkuilla (lue: suklaalla), mikä ei hyvä. Olossakaan en huomaa sen kummempia parannuksia jos nyt huononnuksiakaan. Sen tipattomuus auttaa, että kevään pysyy viininlipitys kohtuudessa, mutta kesällä sitten kulutus kasvaa grillailuinen ym. ja syksyn pimeillä tissuttelu muuttuu jo runsaaksi, kunnes taas tipattomalla saa tilannetta rauhoitettua. Juon käytännössä vain viinejä ja koskaan en pelkiltään, vaan aina jonkin syömisen ohessa.
Mukava henki tässä ketjussa ja olisikin kiva jatkaa helmikuulla ja eteenpäinkin, lähinnä tuo, ettei lähtisi niin laukalle tissuttelun kanssa, siihen voisi olla apua vertaistuesta :)
t. Hellu
Vierailija kirjoitti:
Mä lähdin mukaan myöhässä, mutta mun tarkoitus onkin jatkaa kokonaan ilman.
Samalla syön keto/vhh ja pätkäpaastoilen.
Täytyy sanoa että kun on jatkuvasti kylläinen olo niin alkoholia ei edes tee mieli.
Tsemppiä kaikille!T. Jonna
Tervetuloa joukkoomme , Jonna! :)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiva, kun tuli tämä ketju vastaan. Luin läpi kokonaan. Aloitin tipattoman vasta 5.1. (piti tissutella puolillaan oleva punkkutonkka tyjäksi :D ), mutta tarkoitus on jatkaa helmikuulla sitten vastaavasti pidempään. Olen kyllä pitkän linjan konkari tipattomissa tammikuissa. Minulla tavoitteena on antaa kropalle lepoa, vähentää käyttöä ja purkaa alkoholinkäyttöön liittyviä tottumuksia. Homma on mennyt yleensä niin, että tipaton menee kyllä hyvin, ilman ihmeempiä mielihaluja, mutta korvaan mielihyvävajetta herkuilla (lue: suklaalla), mikä ei hyvä. Olossakaan en huomaa sen kummempia parannuksia jos nyt huononnuksiakaan. Sen tipattomuus auttaa, että kevään pysyy viininlipitys kohtuudessa, mutta kesällä sitten kulutus kasvaa grillailuinen ym. ja syksyn pimeillä tissuttelu muuttuu jo runsaaksi, kunnes taas tipattomalla saa tilannetta rauhoitettua. Juon käytännössä vain viinejä ja koskaan en pelkiltään, vaan aina jonkin syömisen ohessa.
Mukava henki tässä ketjussa ja olisikin kiva jatkaa helmikuulla ja eteenpäinkin, lähinnä tuo, ettei lähtisi niin laukalle tissuttelun kanssa, siihen voisi olla apua vertaistuesta :)
t. Hellu
Tervetuloa Joukkoomme Hellu!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten sitä pystyisi ensi viikonlopun olla juomatta. Nyt on paha viikko, joka ilta ajattelen vaan viikonloppua ja että luovuttaisiko tipattoman kanssa. Jos ensi viikonlopun kestäisi niin sitten ehkä sen seuraavankin mutta nyt tekee kyllä tosi tiukkaa. Vinkkejä?
Ajattele, että enää vain huomisesta 11 päivää jäljellä, reippaasti voiton puolella. Kyllä sinä kestät ja jaksat, jaksetaan kaikki yhdessä. Joku kirjoittikin, että kun syö itsensä kylläiseski , ei tee mieli alkoholia, voit vaikka kokeilla sitäkin. Pidän sinulle peukkkuja ja kaikille muillekkin, että jaksetaan vielä nämä loppukuun päivät.
Nyt nukkumaan, hyvää yötä!
-Ap
Hukkasin jo tämän ketjun. Kiva löytää taas. Kirjoitin tänne aiemmin, että en ole suurkuluttaja ja olen tipattomalla tammikuulla ekaa kertaa. Olen tässä kuitenkin huomannut miten voimakkaasti riippuvuutta aiheuttavaa on alkoholi. Vaikka en humalajuo, yhdistän viikonloput siihen, että saa ottaa lasin kaksi viiniä pe, la, ehkä su... joskus viikollakin. Jo perjantaina työpäivän päättyessä ajattelee, että kohta otan vähän. Oma teini-ikäinen tytär alkoi huomautella jossain vaiheessa loppuvuonna, että olen alkanut juoda enemmän. Se havahdutti. Vaikka määrät mulla on mukamas kohtuullisia, eli ei mene kahta, kolmea annosta enempää kerralla.
Puolisoni ei ole tipattomalla ja olen monta kertaa hetken ajatellut lopettaa tämän, "kun määrät on mulla kohtuullisia kuitenkin". "Eikä mulla ole alkoholiongelmaa". Mutta kyllä minulla oikeasti olisi ongelma, jos en pystyisi olemaan kuukautta ilman. Joten jatkan kuun loppuun. Olen pohtinut jopa absolutismia, koska miksi oikeastaan pitäisi antaa periksi mielihaluille? Ei alko minulle mitään hyvää tee kuitenkaan. Voisin hyvin korvata sen kamomillateellä..
Olen ostellut viikonloppuisin alkoholitonta olutta ja siideriä. Niiden lipittäminen on auttanut mielitekoon, kun puoliso on ottanut oluen.
Tämä on kuva ketju, kun ketään ei ole alapeukutettu..paitsi minua. Olisi kiva kuulla miksi?
T. Edellinen
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kuva ketju, kun ketään ei ole alapeukutettu..paitsi minua. Olisi kiva kuulla miksi?
T. Edellinen
Älä tuosta alapeukuttajasta välitä, minuakin alapeukutettiin, kun aloitin tämän ketjun, mutta kirjoitinkin , etten anna sen lannistaa itseäni jatkaa tätä ketjua ja tipatonta tammikuuta. Jätetään vain huomiotta nämä alapeukuttajat, jos ne alapeukuttaa ihan asiallisia kommentteja.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. EdellinenÄlä tuosta alapeukuttajasta välitä, minuakin alapeukutettiin, kun aloitin tämän ketjun, mutta kirjoitinkin , etten anna sen lannistaa itseäni jatkaa tätä ketjua ja tipatonta tammikuuta. Jätetään vain huomiotta nämä alapeukuttajat, jos ne alapeukuttaa ihan asiallisia kommentteja.
-Ap
Just näin, ei välitetä ankeuttajista! Tämä on ketju johon kaikki saavat tulla mukaan milloin vain, ja yritetään kaikki kannustaa toisiamme erilaisista lähtökohdista ja tilanteista ja tavoitteista huolimatta! Kivaa ja raitista päivää itse kullekin kanssatipattomalle!
-Tomsku
Puolisoni ei ole tipattomalla ja olen monta kertaa hetken ajatellut lopettaa tämän, "kun määrät on mulla kohtuullisia kuitenkin". "Eikä mulla ole alkoholiongelmaa". Mutta kyllä minulla oikeasti olisi ongelma, jos en pystyisi olemaan kuukautta ilman.[/quote]
Olen tässä tammikuun aikana ajatellut samoin. Mullahan ei ole alkoholiongelmaa. Mutta jos ei pysty olla kuukautta ilman niin onhan se ongelma. Ja riippuvuutta myös.
20/31 Hyvin menee ja koronakin lusittu kotona.
M45
Vierailija kirjoitti:
20/31 Hyvin menee ja koronakin lusittu kotona.
M45
Hyvä! Täälläkin on yksi läheinen koronassa. Saa nähä onko tarttunut minuun. Vaikutta ihan tavan flunssalta? Tällä läheiselläni ei ole kuin vain kuumeeta ollut yhtenä päivä ja sen jälkeen lämpöä. Ohi siis menossa.
11 pv vielä pitäisi jaksaa.
-Ap
Mä lähdin mukaan myöhässä, mutta mun tarkoitus onkin jatkaa kokonaan ilman.
Samalla syön keto/vhh ja pätkäpaastoilen.
Täytyy sanoa että kun on jatkuvasti kylläinen olo niin alkoholia ei edes tee mieli.
Tsemppiä kaikille!
T. Jonna