Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana mies, mutta vuokralla pikkukylässä, ou nou...;

Vierailija
19.04.2015 |

Olen todella aikuinen nainen (tänään on muuten synttärit) :) , olin työkavereiden kanssa juhlien jatkoilla. No, yksi kaverini tuli pyytämään minua "sokkotrefffeille", että siellä olisi minulle sopiva mies, hänen kaverinsa. Okkei, siinä sitten juteltiin, ja tykästyin ihan oikeasti paljon, oli suora nenä, kasvonpiirteet kauniit. Pussailtiinkin.

Nyt äsken sitten kun tulin kotiin, jne.. se sitten soitti, juteltiin vedestä, veneistä, kerroin, miten tärkeää vesi ja rannat on minulle, koska mökki on myyty, kerroin, kuinka viime kesänä kävin tämän keskikoisen kaupungin rannalla iltauinneilla, kuinka paljon rakastan järviä ja vettä jne.

No, juteltiin (huppelissa) puhelimessa, ja sitten kysyin (tiesin asuvan pienehkössä entisessä mökkikylässäni, jossa on ässäkauppa, pikkuinen alko, k-market ja tokmammi. Ja äsken puhelussa kysyin, että missä siellä on hänen kämppä. Ja sitten varmaan huusin puhelimeen, että "mitä!!!asutko sie vuokralla!....siellä.. se laittoi puhelimen kiinni!

Olen varmaan hirviönainen... en voisi ikinä kuvitella tapailevani ihmistä, joka asuu jossain vuokrakämpässä pikkukylässä !!!

Olenko paska??? Olenko? 

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä palatsi on vuokrattuna, jos maksaisi 1200 e kk käpykylässä...

Vierailija
62/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:18"]

Mulla on kaksi omistusasuntoa pk-seudulla. Jos muuttaisin maalle, menisin vuokralle, koska siellä omistusasunto on paljon epävarmempi sijoitus kuin kasvukeskuksessa. Eli ei ole suora indikaatio typeryydestä tai köyhyydestä.

[/quote]

Niin se on; asuntojen arvoon vaikuttaa vain kolme seikkaa: sijainti, sijainti ja sijainti. Ole aivan oikeassa, mutta luotan siihen, että yliopistokaupungissa asuntojen arvo säilyy. Mutta ei ikinä voi olla täysin varma. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:27"]

Mikä palatsi on vuokrattuna, jos maksaisi 1200 e kk käpykylässä...

[/quote]

Uudehko 200 neliön omakotitalo vähintään.

Vierailija
64/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:21"]

Tämä on niin paksua idiotismia ja näköalattomuutta, että apn on oltava imatralta.

[/quote]

Ei se haittaisi, jos olisin Imatralta. Asua en siellä kai voisi. Kauhea ajatuksenakin. Ap.

Vierailija
65/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:28"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:18"]

Mulla on kaksi omistusasuntoa pk-seudulla. Jos muuttaisin maalle, menisin vuokralle, koska siellä omistusasunto on paljon epävarmempi sijoitus kuin kasvukeskuksessa. Eli ei ole suora indikaatio typeryydestä tai köyhyydestä.

[/quote]

Niin se on; asuntojen arvoon vaikuttaa vain kolme seikkaa: sijainti, sijainti ja sijainti. Ole aivan oikeassa, mutta luotan siihen, että yliopistokaupungissa asuntojen arvo säilyy. Mutta ei ikinä voi olla täysin varma. T. Ap
[/quote]

Niin siis sillä miehellä voi olla vaikka viisi asuntoa yliopistokapungeissa, tuo pikkukylä tuskin oli yliopistokaupunki luettelemiesi tuntomerkkien perusteella.

Vierailija
66/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 05:31"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 05:27"]

Hmm.. Millä kirjaimella kylän nimi alkaa? :)

[/quote]

No en voi kertoa,, :)

T. ap. 

[/quote] savo-karjala suunnalta.

Vierailija
67/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vuokrannut kakkosasunnon maalta. Ihan hauskaa, että sillä perusteella tulisikin köyhäksi luuseriksi.

Vierailija
68/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä vielä (en nukkunut yhtään, laitan kahvin porisemaan...). Nyt kaikki tuntuu jo paljon helpommalta, kun huppeli on haihtunut. 

Aion kuitenkin ehkä laittaa tekstarin iltapäivällä tuolle tyypille. Voihan sitä käydä syömässä, niin me siellä baarissa puhuttiin. Laitan tekstarin, en ihan vielä. Mistä minä voin tietää, miksi hän asuu vuokralla siinä kyläpahasessa, ja itseasiassa mitä hittoa se minulle kuuluu. Ihminen voi olla täydellinen ilman rahaakin, jos ei ihan, niin ainakin melkein.

Olen aina inhonnut ihmisiä, jotka mittaavat kaiken ihmisarvon rahassa tai omistamisessa, ja nyt tajusin pelkääväni, että onko minusta tullut sellainen. Ei onni ole rahaa, se on jotakin muuta. Mutta olen itse joutunut oikeasti pihistelemään saadakseni tämän asuntoni maksettua. Sen ohessa olen yksin maksanut vaihto-oppilasvuosia, autokouluja, lukiokirjoja... Ehkä siksi arvostan kuitenkin rahaa, koska minulle se ei ole ollut itsestäänselvyys.

Ja omistaminen. Se tuntuu niin hyvältä, kun oma koti on varmasti oma koti; siitä minua ei kukaan voi häätää pois. Se on minulle henkistäkin pääomaa. Tunnen itseni rohkeammaksi, kun tiedän, että tämän asunnon olen opettajan palkalla itse maksanut. 

Joskus - aika usein- mietin ja ihmettelen, että kuinka olen tästä kaikesta selvinnyt, mistä ihmeestä ne rahat, jolla olen kaiken tämän maksanut, mistä ne ovat oikein tulleet? Miten olen pystynyt maksamaan tämän systeemin. Isiltä saimme minimin, hän sairastui, tai ei siis isiltä, vaan kaupungilta. 

Ehkä siksi, omien kamppailujeni kautta, ...en osaa selittää... no, ihmettelen, miksi miehet eivät pysty monestikaan tähän samaan. Me suomalaiset naiset, varsinkin yksinhuoltajat, olemme käsittämättömän vahvaa ainesta. 

En olisi tuota aloitusta laittanutkaan, ellen olisi miettinyt omaa arvomaailmaani: olenko oikeasti tuollainen materialistinen paska. Huomasin, että olen. 

Olen henkeen ja vereen humanisti, ihmisarvon nostan kaikkien muiden arvojen yläpuolelle. Feministi olen myös, tasa-arvo kaikkinensa on minulle merkityksellistä ja kaikkia muita arvoja ylittävää. 

Mietin tätä tänään. On syntymäpäiväni, ei ole tasavuosia, joten emme juhli varsinaisesti synttäreitä. Mutta ehkä tämä päivä on minulle itselleni merkityksellinen päivä. On aika pysähtyä miettimään omaa arvomaailmaa, ja sitä, kuinka se ajatuksena on niin selkeä ja helppo, mutta käytännössä en sitten elä niin. 

Kiitos kaikille, jotka tänä yönä kommentoitte ketjussa. Olisi niin kivaa, jos joku vielä kommentoisi, en tuntisi olevani niin yksin. 

Ja vaaliuurnille, kaikki te rohkeat ja ihanat naiset, jotka peukutitte tai alapeukutitte :) !

Vierailija
69/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

jos et halua seurustella vuokralla olevan kanssa, niin sitten etsit omistusasujan- kriteerinsä kullakin. Jos se on sulle iso juttu, niin sitten se on.

tuskin se mies sua kiinnostaa muutenkaan, koska jos se kiinnostaisi, niin sen asumismuoto ei olis ratkaiseva.tai voihan se kiinnostaa, mutta jos toi asuminen on sulle tärkeä kriteeri, niin sittenhän se ei ole kiinnostava. Jos toi asuminen on pikkujuttu niin sit voi olla kiinnostava(....pyörittelyä)

Mieti mikä sun tärkeä juttu on, mut silti voi tietty kunnioittavasti käyttäytyä...vaikkei olisikaan kaikki kriteerit.

mun mies asui vuokralla (ihan aikuinen) kun tutustuttiin, mäkin vähän ihmettelin, mut ei ollut mitenkään ratkaiseva kriteeri mulle. Mulle henkinen ja fyysinen puoli siinä ihmisessä merkkaa.

Vierailija
70/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Joensuusta jos kerran asuu yliopistokaupungissa, mies Polvijärveltä

Vierailija
71/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ap kirjoitus kertookin hänestä kaiken. Samanlaisia tyhjäpäitä on Suomi täynnä...yksin asuvia rikkaita miehiä kärkkyviä omahyväisiä ikisinkkunaisia...kun kukaan/mikään ei riitä....

Vierailija
72/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ottaisi miestä, jonka rahankäyttö poikkeaa olennaisesti omastani. Mutta kun tuo yksi asia ei riitä kertomaan siitä mitään. Mieshän voi olla niin varakas, että voi huvikseen asua vuokralla landella.

Vierailija
73/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:20"]

Toi ap kirjoitus kertookin hänestä kaiken. Samanlaisia tyhjäpäitä on Suomi täynnä...yksin asuvia rikkaita miehiä kärkkyviä omahyväisiä ikisinkkunaisia...kun kukaan/mikään ei riitä....

[/quote]

En ole ikisinkku, onhan minulla lapsiakin! Ja kuten kerroin, itse olen tämän huushollin ja lasten systeemit maksanut. Hyvänen aika! Ai että rikkaita miehiä omahyväisesti kärkkyisin...? No en! Olisin saanut monta rikasta miestä, mutta en ole lähtenyt suhteeseen. Mitä minä toisten rahoilla tekisin? Omaa rahaani rakastan!

T.ap

Vierailija
74/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet täysi idiootti. Terveisin kolme asuntoa myynyt nykyinen vuokralainen..ps..eikä tarvitse mennä esim ulkomaille kovin kauas maihin jossa jopa enemmän suositaan vuokraamista kuin omistamista..jossain maissa omistaminen jopa mahdotonta..Ai niin OMISTAN kesämökin..

Vierailija
75/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:28"]

Olet täysi idiootti. Terveisin kolme asuntoa myynyt nykyinen vuokralainen..ps..eikä tarvitse mennä esim ulkomaille kovin kauas maihin jossa jopa enemmän suositaan vuokraamista kuin omistamista..jossain maissa omistaminen jopa mahdotonta..Ai niin OMISTAN kesämökin..

[/quote]

Jossain aiemmin koommentoinkin, että esimerkiksi Ruotsissa vuokra-asuminen on paljon yleisempää kuin Suomessa. Ja minustakin olin idiootti tuossa aamuyöllä, juuri tätä ajatusmaailmaanihan minä tässä olen yön mittaan pohdiskellut. 

Niin oon, ihan idiootti. Älä lyö lyötyä, itseäni täällä piiskaan, kun olen ajatellut ja kirjoittanut kuin ääliö!!!!

Vierailija
76/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän on helppo lähteä, kun kerran vuokralla asuu.

Vierailija
77/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte tyhmiä.

Vierailija
78/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:08"]Ap täällä vielä (en nukkunut yhtään, laitan kahvin porisemaan...). Nyt kaikki tuntuu jo paljon helpommalta, kun huppeli on haihtunut. 

Aion kuitenkin ehkä laittaa tekstarin iltapäivällä tuolle tyypille. Voihan sitä käydä syömässä, niin me siellä baarissa puhuttiin. Laitan tekstarin, en ihan vielä. Mistä minä voin tietää, miksi hän asuu vuokralla siinä kyläpahasessa, ja itseasiassa mitä hittoa se minulle kuuluu. Ihminen voi olla täydellinen ilman rahaakin, jos ei ihan, niin ainakin melkein.

Olen aina inhonnut ihmisiä, jotka mittaavat kaiken ihmisarvon rahassa tai omistamisessa, ja nyt tajusin pelkääväni, että onko minusta tullut sellainen. Ei onni ole rahaa, se on jotakin muuta. Mutta olen itse joutunut oikeasti pihistelemään saadakseni tämän asuntoni maksettua. Sen ohessa olen yksin maksanut vaihto-oppilasvuosia, autokouluja, lukiokirjoja... Ehkä siksi arvostan kuitenkin rahaa, koska minulle se ei ole ollut itsestäänselvyys.

Ja omistaminen. Se tuntuu niin hyvältä, kun oma koti on varmasti oma koti; siitä minua ei kukaan voi häätää pois. Se on minulle henkistäkin pääomaa. Tunnen itseni rohkeammaksi, kun tiedän, että tämän asunnon olen opettajan palkalla itse maksanut. 

Joskus - aika usein- mietin ja ihmettelen, että kuinka olen tästä kaikesta selvinnyt, mistä ihmeestä ne rahat, jolla olen kaiken tämän maksanut, mistä ne ovat oikein tulleet? Miten olen pystynyt maksamaan tämän systeemin. Isiltä saimme minimin, hän sairastui, tai ei siis isiltä, vaan kaupungilta. 

Ehkä siksi, omien kamppailujeni kautta, ...en osaa selittää... no, ihmettelen, miksi miehet eivät pysty monestikaan tähän samaan. Me suomalaiset naiset, varsinkin yksinhuoltajat, olemme käsittämättömän vahvaa ainesta. 

En olisi tuota aloitusta laittanutkaan, ellen olisi miettinyt omaa arvomaailmaani: olenko oikeasti tuollainen materialistinen paska. Huomasin, että olen. 

Olen henkeen ja vereen humanisti, ihmisarvon nostan kaikkien muiden arvojen yläpuolelle. Feministi olen myös, tasa-arvo kaikkinensa on minulle merkityksellistä ja kaikkia muita arvoja ylittävää. 

Mietin tätä tänään. On syntymäpäiväni, ei ole tasavuosia, joten emme juhli varsinaisesti synttäreitä. Mutta ehkä tämä päivä on minulle itselleni merkityksellinen päivä. On aika pysähtyä miettimään omaa arvomaailmaa, ja sitä, kuinka se ajatuksena on niin selkeä ja helppo, mutta käytännössä en sitten elä niin. 

Kiitos kaikille, jotka tänä yönä kommentoitte ketjussa. Olisi niin kivaa, jos joku vielä kommentoisi, en tuntisi olevani niin yksin. 

Ja vaaliuurnille, kaikki te rohkeat ja ihanat naiset, jotka peukutitte tai alapeukutitte :) !
[/quote]

Jos se mies oli oikeasti kiva, se ei enää vastaa sun viesteihin tai puheluihin. Itsekunnioitus se on köyhemmälläkin...

Vierailija
79/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viestin, että "haluaisin jutella, on varmaan jotain anteeksipyydettävää". 

Miksi miksi miksi mie oon niin tyhmä!!!!! 

Vierailija
80/103 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:10"]

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:00"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 05:32"] No et taida itsekään olla mitään Stadin priimaa jos sun kaveri yritti parittaa sua jollekin maalaisjuntille? :) [/quote] No en todentotta asu Helsingissä, mutta aloituksessani jo kerroin, että asun keskikokoisessa kaupungissa.  [/quote] Taas joku Lahtelainen joka kuvittelee vähän liikoja itsestään? :)

Lauseen keskellä lahtelainen kirjoitetaan pienellä. Niinkuin suomalainen, ruotsalainen, helsinkiläinen jne. 

[/quote]