Ihana mies, mutta vuokralla pikkukylässä, ou nou...;
Olen todella aikuinen nainen (tänään on muuten synttärit) :) , olin työkavereiden kanssa juhlien jatkoilla. No, yksi kaverini tuli pyytämään minua "sokkotrefffeille", että siellä olisi minulle sopiva mies, hänen kaverinsa. Okkei, siinä sitten juteltiin, ja tykästyin ihan oikeasti paljon, oli suora nenä, kasvonpiirteet kauniit. Pussailtiinkin.
Nyt äsken sitten kun tulin kotiin, jne.. se sitten soitti, juteltiin vedestä, veneistä, kerroin, miten tärkeää vesi ja rannat on minulle, koska mökki on myyty, kerroin, kuinka viime kesänä kävin tämän keskikoisen kaupungin rannalla iltauinneilla, kuinka paljon rakastan järviä ja vettä jne.
No, juteltiin (huppelissa) puhelimessa, ja sitten kysyin (tiesin asuvan pienehkössä entisessä mökkikylässäni, jossa on ässäkauppa, pikkuinen alko, k-market ja tokmammi. Ja äsken puhelussa kysyin, että missä siellä on hänen kämppä. Ja sitten varmaan huusin puhelimeen, että "mitä!!!asutko sie vuokralla!....siellä.. se laittoi puhelimen kiinni!
Olen varmaan hirviönainen... en voisi ikinä kuvitella tapailevani ihmistä, joka asuu jossain vuokrakämpässä pikkukylässä !!!
Olenko paska??? Olenko?
Kommentit (103)
Sie Lappeenrannasta, mies Lemiltä :)
sanos ap mitä vikaa on vuokralla asumisessa?
Ei kaikki jotka asuvat vuokralla ole jotain sossupummeja ym. Esim me olemme miehen kanssa asuneet vuokralla koko yhdessäolo ajan, meillä ikää 45v ja 46v. Molemmat käymme töissä ja tienaamme kuukaudesta riippuen yhteensä bruttona n 9000E. Tässä kuussa mies sa vielä bonuksia firmalta palkan päälle 7500E.
Asumme helsingin mittapuun mukaan vielä suht edullisessa kämpässä, vuokra 1200E ja neliöitä 85. Lapsia löytyy kaksi kappaletta.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:34"]
Sie Lappeenrannasta, mies Lemiltä :)
[/quote]
En ole, mutta siinä Lappeenranna kupeessa oleva Savitaipale on kyllä niin paska sisäsiittonen paikkakunta... mutta en ole Lappeenrannsástakaan...
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:37"]
sanos ap mitä vikaa on vuokralla asumisessa? Ei kaikki jotka asuvat vuokralla ole jotain sossupummeja ym. Esim me olemme miehen kanssa asuneet vuokralla koko yhdessäolo ajan, meillä ikää 45v ja 46v. Molemmat käymme töissä ja tienaamme kuukaudesta riippuen yhteensä bruttona n 9000E. Tässä kuussa mies sa vielä bonuksia firmalta palkan päälle 7500E. Asumme helsingin mittapuun mukaan vielä suht edullisessa kämpässä, vuokra 1200E ja neliöitä 85. Lapsia löytyy kaksi kappaletta.
[/quote]
Ei siinä ole mitään pahaa, varsinkaan Helsingin alueella, hyvänen aika. Mutta täällä "landella" se herättää kyllä vähän outoja fiboja. Täällä asunnot ovat kohtuullisen edullisia. Minäkin olen yksinhuoltajana maksanut oman kerrostaloneliöni keskustassa omilla tuloillani (olen yh). Ne Helsingin kämpät ovat sellaisia, jotka elävät siellä "omaa elämäänsä", niiden vuokratulot on eri asia, niitä en käytä.
Ei tietenkään siinä ole mitään pahaa, esimerkikiksi Ruotsissa vuokralla-asuminen on paljon yleisempää, niinkuin tiedätkin.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 05:27"]Olet
[/quote]
Idiootti.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:37"]
sanos ap mitä vikaa on vuokralla asumisessa? Ei kaikki jotka asuvat vuokralla ole jotain sossupummeja ym. Esim me olemme miehen kanssa asuneet vuokralla koko yhdessäolo ajan, meillä ikää 45v ja 46v. Molemmat käymme töissä ja tienaamme kuukaudesta riippuen yhteensä bruttona n 9000E. Tässä kuussa mies sa vielä bonuksia firmalta palkan päälle 7500E. Asumme helsingin mittapuun mukaan vielä suht edullisessa kämpässä, vuokra 1200E ja neliöitä 85. Lapsia löytyy kaksi kappaletta.
[/quote]
Ei siinä ole mitään pahaa, varsinkaan Helsingin alueella, hyvänen aika. Mutta täällä "landella" se herättää kyllä vähän outoja fiboja. Täällä asunnot ovat kohtuullisen edullisia. Minäkin olen yksinhuoltajana maksanut oman kerrostaloneliöni keskustassa omilla tuloillani (olen yh). Ne Helsingin kämpät ovat sellaisia, jotka elävät siellä "omaa elämäänsä", niiden vuokratulot on eri asia, niitä en käytä.
Ei tietenkään siinä ole mitään pahaa, esimerkikiksi Ruotsissa vuokralla-asuminen on paljon yleisempää, niinkuin tiedätkin.
[/quote]
Miulle se on ollut ainut ratkaisu ostaa oma asunto, en osaisi kuvitella, että maksaisin jollekin toiselle. Nyt olen maksanut vaan pankille, taloyhtiölle ja ....satunnaisille remonttifirmoille... (vuokralla asumisessahan ei noita remonttikuluja käytännössä tule). Se on ihan ok, mutta....arggh, olen ääliö kai!
No en ole ap, mutta jos lasketaan kuinka paljon olette maksaneet vuokraa vaikkapa kaksvitosesta lähtien, niin siitä kertyy 21 x 12 x 1200 = 302400 € ni olis kai tuolla jonkinlaisen lukaalin maksanut. Nyt tai ainakin neljän vuoden päästä jos laina-aika ois 25 v jäis lainanhoito pois niin asumiskulut jäis vaan yhtiövastikkeelle eli muutamaan tonniun kuussa. Eikä kuitenkaan noiden vuosien aikana kuukausittainen summa asumiskuluihin olisi menny yli tuon 1200. Korko on nyt vissiin alle prosentin ja halpa se on ollut koko tän 20 vee. Terveisin 46-vuotias joka ei halua polttaa rahaa avotulella (vuokralla) vaan ennemmin nyt tässä iässä vaikka matkustelee melkein tonnilla kuukaudessa :) En ole ap. - Etenkin eläkkeelle jäädessä en todellakaan suostuisi suoltamaan tyhjää rahaa VUOKRAAN!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:53"]No en ole ap, mutta jos lasketaan kuinka paljon olette maksaneet vuokraa vaikkapa kaksvitosesta lähtien, niin siitä kertyy 21 x 12 x 1200 = 302400 € ni olis kai tuolla jonkinlaisen lukaalin maksanut. Nyt tai ainakin neljän vuoden päästä jos laina-aika ois 25 v jäis lainanhoito pois niin asumiskulut jäis vaan yhtiövastikkeelle eli muutamaan tonniun kuussa. Eikä kuitenkaan noiden vuosien aikana kuukausittainen summa asumiskuluihin olisi menny yli tuon 1200. Korko on nyt vissiin alle prosentin ja halpa se on ollut koko tän 20 vee. Terveisin 46-vuotias joka ei halua polttaa rahaa avotulella (vuokralla) vaan ennemmin nyt tässä iässä vaikka matkustelee melkein tonnilla kuukaudessa :) En ole ap. - Etenkin eläkkeelle jäädessä en todellakaan suostuisi suoltamaan tyhjää rahaa VUOKRAAN!
[/quote] Tämä siis sille joka esitteli 1200 euron vuokra-asumistaan
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:37"]sanos ap mitä vikaa on vuokralla asumisessa?
Ei kaikki jotka asuvat vuokralla ole jotain sossupummeja ym. Esim me olemme miehen kanssa asuneet vuokralla koko yhdessäolo ajan, meillä ikää 45v ja 46v. Molemmat käymme töissä ja tienaamme kuukaudesta riippuen yhteensä bruttona n 9000E. Tässä kuussa mies sa vielä bonuksia firmalta palkan päälle 7500E.
Asumme helsingin mittapuun mukaan vielä suht edullisessa kämpässä, vuokra 1200E ja neliöitä 85. Lapsia löytyy kaksi kappaletta.
[/quote] Siis jos piditte ostanu asunnon 21 v sitten niin nyt tai 4v päästä asumiskulunne olisivat yhtiövastikkeen muodossa muutaman SATASEN kuussa eikä muutaman tonnin kuten aiemmassa vastauksessani väitin. Nimimerkki asunnon omistaja, joka käy Thaimaassa tai Hawaijilla rentoutumassa 2 x 2 vko per vuosi kun asumiskulut on nyt niin pienet. Kaksi lasta ja mies lomilla tietty mukana
:DDD nimenomaan tuli eräs tässä ketjussa mainittu p:llä alkava pikkukylä mieleen ja kuvauskin istu eksään kuin (suora) nenä päähän!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:53"]
No en ole ap, mutta jos lasketaan kuinka paljon olette maksaneet vuokraa vaikkapa kaksvitosesta lähtien, niin siitä kertyy 21 x 12 x 1200 = 302400 € ni olis kai tuolla jonkinlaisen lukaalin maksanut. Nyt tai ainakin neljän vuoden päästä jos laina-aika ois 25 v jäis lainanhoito pois niin asumiskulut jäis vaan yhtiövastikkeelle eli muutamaan tonniun kuussa. Eikä kuitenkaan noiden vuosien aikana kuukausittainen summa asumiskuluihin olisi menny yli tuon 1200. Korko on nyt vissiin alle prosentin ja halpa se on ollut koko tän 20 vee. Terveisin 46-vuotias joka ei halua polttaa rahaa avotulella (vuokralla) vaan ennemmin nyt tässä iässä vaikka matkustelee melkein tonnilla kuukaudessa :) En ole ap. - Etenkin eläkkeelle jäädessä en todellakaan suostuisi suoltamaan tyhjää rahaa VUOKRAAN!
[/quote]
Olen samaa mieltä! Jos uskallan enää mitään sanoa.... ap :) En käsitä, minullakin vielä kolme vuotta, ja asuminen on ...simsalabim... käytännössä tosi halpaa....
En kyllä kenellekään vieraalle maksaisi ikinä 1200 euroa. En ikinä. Mutta jokainen tekee niikuin hyväksi näkee.
Ap.
Savonlinna/sulkava.
voihan kundi muuttaa sun luokse ap. Jos sulla on hieno omistusasunto.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:05"]
Savonlinna/sulkava. voihan kundi muuttaa sun luokse ap. Jos sulla on hieno omistusasunto.
[/quote]
Ihania arvailijoita ootte. Ei ole Savonlinna, vaikka siellä äitini ja isäni kohtasivat ja rakastuivat. Oi joi, eli tavallaan juureni ovat sieltä, ehkä, en tiedä missä minut alulle laitettiin. Sulkavaa en edes muista, eli ei ole se. :)
Vähän eri asua Helsingissä vuokralla kuin pikkukylässä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 07:05"]
Savonlinna/sulkava. voihan kundi muuttaa sun luokse ap. Jos sulla on hieno omistusasunto.
[/quote]
Niinkö luulet, että ottaisin asuntooni notkumaan? Ilmaiseksi? Heii, pientä rajaa....Ei mulla ole mitään hienoa omistusasuntoa, tavallinen kerrostaloasunto 4 h ja keittiö, ei mitään luksusta!
Näitä kummallisia naisia meillä täällä Imatralla riittää. Mutta hyvä kun selvisi jo heti, ei tarvii miehen huomata tätä vasta myöhemmin.
Mulla on kaksi omistusasuntoa pk-seudulla. Jos muuttaisin maalle, menisin vuokralle, koska siellä omistusasunto on paljon epävarmempi sijoitus kuin kasvukeskuksessa. Eli ei ole suora indikaatio typeryydestä tai köyhyydestä.
Tämä on niin paksua idiotismia ja näköalattomuutta, että apn on oltava imatralta.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 06:25"]
Sen pikkukylän nimi alkaa varmaankin p:llä.
[/quote]
Ei ala P:llä. Ei oikeasti. Ei ole Parikkala eikö Punkaharju (nuo tuli esimmäisenä mieleen...) :)
[/quote]
Eikä Polvijärvi :)