Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alusvaateliikkeiden toiminta

Vierailija
31.12.2021 |

Vaikka olen köyhä työtön, olen valmis maksamaan kunnollisista rintaliiveistä jopa noin 90 euroa. Kokoni ei ole hankala ja sitä löytyy halvalla myös tavallisista kaupoistakin, mutta vaikka muuten halvatkin vaatteet, joita ostan mm. Prismasta ja Kappahlista kelpaavatkin haluan rintaliiveiltä laatua. Kaipaan kuitenkin laadukasta tuotetta ihan sileänä ja yksinkertaisena perusmallissa ilman mitään turhaa. Vaikka olenkin löytänyt myös huippumerkki Primadonnalta tällaisiäkin rintaliivejä, ihmetyttää se, miten vähän kaipaamiani tuotteita näistä kalliista alusvaateliikkeistä löytyykään.

Monen kerrotaan vieroksuvan alusvaateliikessä asiointia ja käyttävän vääränlaisia rintaliivejä. Kynnys erikoisliikkeessä asiointiin voi olla korkea. Sitten nämä liikkeet ottavat myyntiin mitä ihmeellisempiä, lähinnä erikoistilanteisiin kelpaavia ja turhankin sensuellejä tuotteita kun nimenomaan näillä arkikäyttöön soveltuviksi perustuotteilla voisi kuvitella olevan suurempaakin menekkiä ja näille löytyä tarvetta. Tähän liittyen nämä samaiset liikkeet julkaisevat somen tileiltään turhan sensuelleja kuvia tuotteistaan. Toki kyseessä on selvästi merkin viralliset mainoskuvat ja markkinointimateriaali, mutta näiden käytön sijaan voisivat varmasti julkaista myös kuvan pelkästä tuotteesta tai pukea sen mallinukelle. Useinhan näissä mallikuvissa sensuellia vaikutelmaa pyritään luomaan laittamalla mallille liian pienet rintaliivit.

En ole vielä löytänyt täysin tarpeitani vastaavaa alusvaateliikettä. PK-seudulla asuvana olen tutustunut useampaan liikkeeseen ja todennut Funky ladyn parhaaksi. Wiipurin erikoiskorsetti ja Laras secret ovat tuottaneet vain pettymyksen. Taidan laittaa Funky ladyyn palautetta ja toivoa myyntiin enemmän laadukkaita perustuotteita arkikäyttöön. Kuten sanottua olen jotakin tällaisia tuotteita jo löytänyt, mutta enemmän valinnanvaraa toivoisin.

Kommentit (247)

Vierailija
101/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopuksi vielä joku arvostelija ja paremmin asioista tietävä olisi sitten tietysti voinut laittaa linkkejä mielestään vaatimuksiini sopiviin rintaliiveihin, mutta antaa sen nyt olla. Näkemiin. Ap.

Vierailija
102/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä käydessäni osuin Funky ladyyn ja olen käynyt siellä useammankin kerran sen jälkeen. Löytyi erittäin mieluisa uimapuku ja jo toinenkin. Olisin ostanut liian suuren, mutta myyjä hyvänä asiantuntijana neuvoi ottamaan astetta pienemmän ja oli oikeassa. Kehun minäkin ko. liikettä, koska sain sieltä enemmän kuin osasin odottaa. Olin jo kierrellyt monet kaupat enkä ollut löytänyt sopivaa ja niin näpsäkän näköistä kuin Funky ladystä. Hyvä tomera palvelu ja liike keskustassa. Ehkä ei sovi turhan haikailijalle. Ostaa, jos on sillä mielellä liikkeellä. En tiedä mikä suhtautuminen, jos vaan sovittelee ja sovittelee huvin vuoksi tai ei osaa päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aplla on päässä ongelmia jotka hänen pitäisi ratkoa psykiatrilla, hänen olonsa ei parantuisi sillä että alusvaateliikkeet vaihtaisivat matkkinointia ja valikoimaansa.

Ei psykiatria tarvitse tissiliiviostoasioihin vetää, jos et itse satu sitä tarvitsemaan siihen hommaan.

Vaihtoehtoja voi olla ja itse myös olen tarkka rintsikoista. Yksinkertainen on kaunista ja kun on vielä huolella valmistettu, hyvän malliset, yksityiskohdat hillityt ja kauniit niin avot. Siinä meille hyvät liivit. Ja oikein, että niitä mainostetaan myös kuvien kanssa.

Vierailija
104/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä haluat?

Passikuvamainen valokuva missä valkoiset t-paitaliivit?

Vierailija
105/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopuksi vielä joku arvostelija ja paremmin asioista tietävä olisi sitten tietysti voinut laittaa linkkejä mielestään vaatimuksiini sopiviin rintaliiveihin, mutta antaa sen nyt olla. Näkemiin. Ap.

Rintsikoita voi tilata esimerkiksi

Lumingerie

Cellbess

Ellos

Kivijalkakauppoja

Change

Funky Lady

Paikalliset alusvaateliikkeet

Lindex

Cubus

H&M

Vierailija
106/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, että vaivasin tällä asialla. Olisin halunnut lukea enemmän muiden kokemuksia ja kuulla mielipiteitä syyttelyn sijaan. Kukaan ei kysynyt, haluanko syntyä naiseksi vai mieheksi ja naiseksi nyt satuin syntymään. Olen sen hyväksynyt ja kyllä valitettavasti tarvitsen myös rintaliivejä ja näen alusvaatteet lähinnä tavallisina vaatteita, joihin ei tarvitsisi ujuttaa yhtään enempää seksuaalisia mielleyhtymiä. Pahoittelut tästäkin.

Teen tälle palstalle harvoin aloituksia ja pitäisihän se tietää, millaisiksi nämä keskustelut aina menevät. Sitä turhaa toisen haukkumista en ymmärrä.Ehkä löydän jonkun vanhan tätä aihetta sivuavan keskustelun. Toivon silti yhä alusvaateliikkeiltäkin enemmän arjen, tavallisuuden ja ennenkaikkea tavallisen naisen huomioimista. Ilmeisesti olen kuitenkin mielipiteeni kanssa yksin. Ehkä käyn vielä erikoisliikkeessä tai en, en tiedä. Ainakin Funky ladyn ilmeisesti pian alkava alennusmyynti houkuttaa. Ap.

Oletko siis syntynyt mielestäsi väärään kehoon?? Silloinkin osoite on lääkäri, ei valittaa alusvaatemainoksista ja ahdistua omasta naiseudestaan.

Vierailija
107/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiattomat kommentit kannattaa tällä palstalla suodattaa vaikka se välillä vaikeaa onkin (miestissivitsit ym.) mutta muuten täällä taidettiin keskustella ihan asialliasesti siitä, että monen muun mielestä sensuellit mainoskuvat ja pitsiliivit ovat ihan ok juttu.

Aloitusviestiin kannattaa myös suoraan kirjoittaa jos on etsimässä suoria linkkejä tuotteisiin, tuossa taisikin jo joku useamman verkkokaupan linkittää.

Vierailija
108/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on traumatisoitunut lapsuudestaan/nuoruudessaan kun ei ole puhuttu suoraan perus asioista mm kuukautiset ja rintaliivit.

Vierailija
109/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä löydy mistään perusliikkeestä 65, eikä 70.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani purnaan siitä, että kaarituettomien liivien valikoima on huono ainakin erikoisliikkeissä kotipaikkakunnallani. Tylsiä ovat. Koruttomia T-paitaliivejä löytyy marketistakin. Rintaliivit pitää sovittaa enkä ole viitsinyt siksi netistä tilata. Tietysti jos hyvän mallin löytäisi, niin niitä voisi tilata useammat.

Multa on omat rinnat poistettu ja tilalla silikonia. Leikanneen kirurgin mukaan on suositeltavaa, etten käyttäisi kaarituellisia liivejä muutamaa tuntia pidempään. Enkä niistä kaarituellisista ole erityisesti perustanut aiemminkaan.

Viimeksi erikoisliikkeessä jänkättiin rintaliivien koosta sen verran oudosti, että totesin olevani väärässä paikassa. Kerroin, että kaikki sovittamani liivit puristavat ja rinnanympärys on niissä liian lyhyt. Ei mennyt perille myöskään oma kokemukseni, että balconette-malli on mulle sopivin. Ne minulle valitsi pari vuotta aiemmin toisen paikkakunnan erikoisliikkeen myyjä.

Jos oot kokoo 65-75 B-C-D, niin löydät hyvät valikoimat perusliikkeistä.

Vierailija
110/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittajien mielestä ap. ei siis saisi asioida alusvaateliikkeissä? Olisi myös mukavaa kuulla, millaisia rintaliivejä sitten pidetään hyvinä, ihan merkkejä ja malleja, jos kerran ovat toisten mielipiteet täysin tyrmäämässä.

Vierailija
111/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,

ymmärrän mitä tarkoitat. Minuakin ärsyttävät Aubaden ja Dekkersin yliampuvaa myyntikuvat ja toivoisin että käyttäisivät mainoksissaan edes joskus normaalipainoisia malleja tai yli nelikymppisiä malleja jotka kuitenkin edustavat liikkeen perus käyttäjäkuntaa. Muutenkin liikkeen somemainonta on laiskaa, käyttävät vain tehtaiden myyntikuvia ja thats it.

asioin silti Funky Ladyssä koska myyvät Primadonnaa ja palvelu asiantuntevaa. Kannattaa suunnata heidän alennusmyyntiin.

Vierailija
112/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, että vaivasin tällä asialla. Olisin halunnut lukea enemmän muiden kokemuksia ja kuulla mielipiteitä syyttelyn sijaan. Kukaan ei kysynyt, haluanko syntyä naiseksi vai mieheksi ja naiseksi nyt satuin syntymään. Olen sen hyväksynyt ja kyllä valitettavasti tarvitsen myös rintaliivejä ja näen alusvaatteet lähinnä tavallisina vaatteita, joihin ei tarvitsisi ujuttaa yhtään enempää seksuaalisia mielleyhtymiä. Pahoittelut tästäkin.

Teen tälle palstalle harvoin aloituksia ja pitäisihän se tietää, millaisiksi nämä keskustelut aina menevät. Sitä turhaa toisen haukkumista en ymmärrä.Ehkä löydän jonkun vanhan tätä aihetta sivuavan keskustelun. Toivon silti yhä alusvaateliikkeiltäkin enemmän arjen, tavallisuuden ja ennenkaikkea tavallisen naisen huomioimista. Ilmeisesti olen kuitenkin mielipiteeni kanssa yksin. Ehkä käyn vielä erikoisliikkeessä tai en, en tiedä. Ainakin Funky ladyn ilmeisesti pian alkava alennusmyynti houkuttaa. Ap.

Mitä mielleyhtymiä?

Mitä seksuaalista on vaatteiden pitseissä tai väreissä itsessään?

Jos alusvaatteiden eka mielleyhtymä on nuo, veilkaan, että syy ei ole vaatteessa.

Vierailija
113/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittajien mielestä ap. ei siis saisi asioida alusvaateliikkeissä? Olisi myös mukavaa kuulla, millaisia rintaliivejä sitten pidetään hyvinä, ihan merkkejä ja malleja, jos kerran ovat toisten mielipiteet täysin tyrmäämässä.

En ole kenenkään mielipiteitä tyrmännyt mutta kun kysyit merkeistä ja malleista niin

Elomi Matilda

Panache Jasmine, Envy, Ana

Cleo Marcie, Hettie

Siinä mun suosikit.

Vierailija
114/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap,

ymmärrän mitä tarkoitat. Minuakin ärsyttävät Aubaden ja Dekkersin yliampuvaa myyntikuvat ja toivoisin että käyttäisivät mainoksissaan edes joskus normaalipainoisia malleja tai yli nelikymppisiä malleja jotka kuitenkin edustavat liikkeen perus käyttäjäkuntaa. Muutenkin liikkeen somemainonta on laiskaa, käyttävät vain tehtaiden myyntikuvia ja thats it.

asioin silti Funky Ladyssä koska myyvät Primadonnaa ja palvelu asiantuntevaa. Kannattaa suunnata heidän alennusmyyntiin.

Saanko udella, mistä Primadonnan malleista pidät? Itse omistan Figurasit, jotka ovat siis hyvä esimerkki sellaisista pelkistetyistä laadukkaammista rintaliiveissä, joiden tarjonnan toivon kasvavan ja I do-liivit, joihin myönnän sortuneeni kun olivat niin hienot, vaikka siis oikeastaan ovatkin varsinaisen mukavuusalueeni ulkopuolella. Madisonit ja jonkun samantapaisen Devounne(?) koen sitten liian mummomaiseksi kun on tuollainen useampiosainen täyskuppi, eikä edes sileä ja kokokuppisuudestaan huolimatta osittain läpinäkyväksi. Netistä merkin mainosmateriaalista huomasin, että tuosta Figurasta olisi tulossa enemmänkin vaihtoehtoja mm. olkaimeton malli. Tulisipa se myyntiin Funky ladyyn niin heti ostaisin. Toisaalta tuo I don olkaimeton liivi on ehkä hienoin koskaan näkemäni rintaliivi. Harmi kun sitä ei ole myynnissä Funky ladyssä. Merittabran verkkokaupassa tuota on myynnissä, mutta en halua alusvaatteita netistä tilata.

Vierailija
115/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Funky lady voisi kyllä panostaa enemmän someensa, perustaa verkkokaupan, tuotteita olla useammin tarjouksessa ja joskus tulevaisuudessa sitten kun ajat ovat paremmat järjestää kanta-asiakasillan tai vastaavan, jolloin kaikki tuotteet ovat -20% tai jotain vastaavia ihan perusjuttuja.

Vierailija
116/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan on todettu moneen kertaan, että makuja on monia ja toisille ne pitsikoristellut liivit eivät ole hepeneitä.

Omiin suosikkeihini kuuluvat myös edellämainitut Panachet ja minulle myös esimerkiksi Primadonnan Madison ja Deauville ovat istuneet hyvin. Kaapista löytyy myös muutama lopetettu Marks&Spencerin liivi ja istuvat ihan hyvin vaikka eivät erikoisliikkeestä olekaan, ehkä testaan heidän uusiakin malleja jossain vaiheessa.

Vierailija
117/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Funky lady tai joku muukin toimija olisi kyllä voinut jo vuosia sitten avata liikkeen Jumboon. Aika ihmeellistä, että Jumbossa on alusvaateliikkeistä vain Change, eikä siis ollenkaan laadukasta alusvaateliikettä. Toki Jumbossa laadukkaita alusvaatteita myydään Stockmannilla, mutta näitä tuotteita on tarjolla vähän.

Vierailija
118/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelle naiselle kauniit, provosoivat ja seksikkäät rintaliivit ovat jonkinlainen haave. En mitenkään usko että nuo liivivalmistajien seksikkäät kuvat olisivat vain miehiä varten, hehän ovat vain pieni osa asiakaskuntaa. Kuvat ovat toimineet ennen ja niin toimivat jatkossakin.

Vierailija
119/247 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä löydy mistään perusliikkeestä 65, eikä 70.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani purnaan siitä, että kaarituettomien liivien valikoima on huono ainakin erikoisliikkeissä kotipaikkakunnallani. Tylsiä ovat. Koruttomia T-paitaliivejä löytyy marketistakin. Rintaliivit pitää sovittaa enkä ole viitsinyt siksi netistä tilata. Tietysti jos hyvän mallin löytäisi, niin niitä voisi tilata useammat.

Multa on omat rinnat poistettu ja tilalla silikonia. Leikanneen kirurgin mukaan on suositeltavaa, etten käyttäisi kaarituellisia liivejä muutamaa tuntia pidempään. Enkä niistä kaarituellisista ole erityisesti perustanut aiemminkaan.

Viimeksi erikoisliikkeessä jänkättiin rintaliivien koosta sen verran oudosti, että totesin olevani väärässä paikassa. Kerroin, että kaikki sovittamani liivit puristavat ja rinnanympärys on niissä liian lyhyt. Ei mennyt perille myöskään oma kokemukseni, että balconette-malli on mulle sopivin. Ne minulle valitsi pari vuotta aiemmin toisen paikkakunnan erikoisliikkeen myyjä.

Jos oot kokoo 65-75 B-C-D, niin löydät hyvät valikoimat perusliikkeistä.

Cubus

Vierailija
120/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mustiakin alusvaatteita noissa voisi olla myynnissä. Ilmeisesti liikkeiden myyjänkään eivät oikein innostu mustista alusvaatteista ja ainakin Funky ladyssä sitä on alessa hyvin vähän. Sitä myydään tietysti varmasti paljon ihan normaalillakin hinnalla ja on myös pysyvää mallistoa, ei mikään sesonkiväri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan