Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alusvaateliikkeiden toiminta

Vierailija
31.12.2021 |

Vaikka olen köyhä työtön, olen valmis maksamaan kunnollisista rintaliiveistä jopa noin 90 euroa. Kokoni ei ole hankala ja sitä löytyy halvalla myös tavallisista kaupoistakin, mutta vaikka muuten halvatkin vaatteet, joita ostan mm. Prismasta ja Kappahlista kelpaavatkin haluan rintaliiveiltä laatua. Kaipaan kuitenkin laadukasta tuotetta ihan sileänä ja yksinkertaisena perusmallissa ilman mitään turhaa. Vaikka olenkin löytänyt myös huippumerkki Primadonnalta tällaisiäkin rintaliivejä, ihmetyttää se, miten vähän kaipaamiani tuotteita näistä kalliista alusvaateliikkeistä löytyykään.

Monen kerrotaan vieroksuvan alusvaateliikessä asiointia ja käyttävän vääränlaisia rintaliivejä. Kynnys erikoisliikkeessä asiointiin voi olla korkea. Sitten nämä liikkeet ottavat myyntiin mitä ihmeellisempiä, lähinnä erikoistilanteisiin kelpaavia ja turhankin sensuellejä tuotteita kun nimenomaan näillä arkikäyttöön soveltuviksi perustuotteilla voisi kuvitella olevan suurempaakin menekkiä ja näille löytyä tarvetta. Tähän liittyen nämä samaiset liikkeet julkaisevat somen tileiltään turhan sensuelleja kuvia tuotteistaan. Toki kyseessä on selvästi merkin viralliset mainoskuvat ja markkinointimateriaali, mutta näiden käytön sijaan voisivat varmasti julkaista myös kuvan pelkästä tuotteesta tai pukea sen mallinukelle. Useinhan näissä mallikuvissa sensuellia vaikutelmaa pyritään luomaan laittamalla mallille liian pienet rintaliivit.

En ole vielä löytänyt täysin tarpeitani vastaavaa alusvaateliikettä. PK-seudulla asuvana olen tutustunut useampaan liikkeeseen ja todennut Funky ladyn parhaaksi. Wiipurin erikoiskorsetti ja Laras secret ovat tuottaneet vain pettymyksen. Taidan laittaa Funky ladyyn palautetta ja toivoa myyntiin enemmän laadukkaita perustuotteita arkikäyttöön. Kuten sanottua olen jotakin tällaisia tuotteita jo löytänyt, mutta enemmän valinnanvaraa toivoisin.

Kommentit (247)

Vierailija
121/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan hupaisalta tämä keskustelu.

Minulle naisellisuus lähtee mukavista, mutta kauniista aluspukeutumisesta. Mun alusvaatteissa on ihan aina pitsiä ja ne saavat mielellään olla sensuellit. En missään tapauksessa halua mitään perusalusvaatteita. Tai mulle ne perusalusvaatteet ovat niitä naisellisena alusasuja. En ymmärrä mikä vika sensuellissa pukeutumisessa on.

Lara's Secret on aivan loistava liike ja henkilökunta siellä hyvä ja palvelualtis. Mukaan lähtee yleensä aina useammat kuin yhdet liivit. Ja siellä on tarjolla myös yksinkertaisia perusmalleja, jollaiset kerran sovitin, enkä moisia halua enää ikinä päälläni nähdä.

Vierailija
122/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, että vaivasin tällä asialla. Olisin halunnut lukea enemmän muiden kokemuksia ja kuulla mielipiteitä syyttelyn sijaan. Kukaan ei kysynyt, haluanko syntyä naiseksi vai mieheksi ja naiseksi nyt satuin syntymään. Olen sen hyväksynyt ja kyllä valitettavasti tarvitsen myös rintaliivejä ja näen alusvaatteet lähinnä tavallisina vaatteita, joihin ei tarvitsisi ujuttaa yhtään enempää seksuaalisia mielleyhtymiä. Pahoittelut tästäkin.

Teen tälle palstalle harvoin aloituksia ja pitäisihän se tietää, millaisiksi nämä keskustelut aina menevät. Sitä turhaa toisen haukkumista en ymmärrä.Ehkä löydän jonkun vanhan tätä aihetta sivuavan keskustelun. Toivon silti yhä alusvaateliikkeiltäkin enemmän arjen, tavallisuuden ja ennenkaikkea tavallisen naisen huomioimista. Ilmeisesti olen kuitenkin mielipiteeni kanssa yksin. Ehkä käyn vielä erikoisliikkeessä tai en, en tiedä. Ainakin Funky ladyn ilmeisesti pian alkava alennusmyynti houkuttaa. Ap.

Olemmeko me muut sitten jotain muuta kuin tavallisia naisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle naisellisuus lähtee mukavista, mutta kauniista aluspukeutumisesta. Mun alusvaatteissa on ihan aina pitsiä ja ne saavat mielellään olla sensuellit. En missään tapauksessa halua mitään perusalusvaatteita. Tai mulle ne perusalusvaatteet ovat niitä naisellisena alusasuja. En ymmärrä mikä vika sensuellissa pukeutumisessa on.

Lara's Secret on aivan loistava liike ja henkilökunta siellä hyvä ja palvelualtis. Mukaan lähtee yleensä aina useammat kuin yhdet liivit. Ja siellä on tarjolla myös yksinkertaisia perusmalleja, jollaiset kerran sovitin, enkä moisia halua enää ikinä päälläni nähdä.

Olen kyllä käynyt pari kertaa Lara’s Secretissä katsomassa ja liikkeen someakin olen seurannut. Liikkeessä ei ole itselleni mitään ja asiointi tuolla on todella kiusallista. Liike on hyvin pieni ja omistaja on omaan makuuni liian räväkkä ja ronski. Kaipaan siis asiallisuutta, mutta en kuitenkaan liikaa jäykkyyttä.

Vierailija
124/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pitsit kutita, hiosta ja paina? Eikö ahdista tai ärsytä, jos näkyvät tai erottuvat vaatteiden alta?

Vierailija
125/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun miettii niin, kukakohan aikuisikäinen nainen haluaisi vastaavaa, siis mm. hienoja pitsejä päällysvaatteisiinsa. Toki näitäkin varmasti on,mutta outona varmasti pidetään.

Vierailija
126/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö pitsit kutita, hiosta ja paina? Eikö ahdista tai ärsytä, jos näkyvät tai erottuvat vaatteiden alta?

Olen eri kuin jolta kysyit, mutta ei minulle alusvaatteiden pitsit häiritse, päin vastoin tykkään kun on nättiä. En pukeudu sellaisiin vaatteisiin jotka olisi niin avokaulaisia että alusvaatteiden pitsit näkyvät, niiden erottuminen jonkun puseron läpi ei haittaa.

Vierailija
127/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, että vaivasin tällä asialla. Olisin halunnut lukea enemmän muiden kokemuksia ja kuulla mielipiteitä syyttelyn sijaan. Kukaan ei kysynyt, haluanko syntyä naiseksi vai mieheksi ja naiseksi nyt satuin syntymään. Olen sen hyväksynyt ja kyllä valitettavasti tarvitsen myös rintaliivejä ja näen alusvaatteet lähinnä tavallisina vaatteita, joihin ei tarvitsisi ujuttaa yhtään enempää seksuaalisia mielleyhtymiä. Pahoittelut tästäkin.

Teen tälle palstalle harvoin aloituksia ja pitäisihän se tietää, millaisiksi nämä keskustelut aina menevät. Sitä turhaa toisen haukkumista en ymmärrä.Ehkä löydän jonkun vanhan tätä aihetta sivuavan keskustelun. Toivon silti yhä alusvaateliikkeiltäkin enemmän arjen, tavallisuuden ja ennenkaikkea tavallisen naisen huomioimista. Ilmeisesti olen kuitenkin mielipiteeni kanssa yksin. Ehkä käyn vielä erikoisliikkeessä tai en, en tiedä. Ainakin Funky ladyn ilmeisesti pian alkava alennusmyynti houkuttaa. Ap.

Entä jos avaisit silmäsi, lukisit omat mainostekstisi ja miettisit, paljonko FL maksaa sinulle provikkaa tästä keskustelusta. Alusvaateliike käyttää liivinvalmistajien mainoskuvia, ei ne itse kuvauta liikkeensä liivejä tavallisten naisten päällä, mikä toki saattaisi varsin hilpeää ja tervehenkistä olla. Tosin en usko, että menisin liivikauppaan, jonka mainoskuvassa minulle (95D) olisi puettu sellaiset tervehenkiset ja tavalliset liivit, jotka tukevat ja muotoilevat ilman yhtäkään somaa pitsinpalasta.

Minä käyn paikallisessa pienessä liiviliikkeessä, jonka nimeä en mainitse, koska en halua mainostaa. Siellä asiakkaalle myydään tämän toivomia liivejä eli arkeenkin saa vaikka millaiset pitsihörhellykset, ei ole pakko ajatella pelkkää käytännöllisyyttä. Mitään tavallista sieltä ei saa, koska tavallisuutta ei ole! On vain bulkkituotteita ja sitten niitä, joissa yksilöllisyys näkyy. Tavallinen nainen siellä huomioidaan ja joskus varmaan joku ap:n kaltainen oudompikin ilmestys, mutta ei todellakaan oleteta, että suomalainen nainen haluaa tylsiä alusvaatteita vain siksi, että muunlaiset ovat ainakin ap:n mielestä jotenkin eroottisesti latautuneita.

Vierailija
128/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on ilmeisesti vaikea ymmärtää, että on varmasti paljonkin sellaisia naisia, jotka käyttävät alusvaatteita käytännön syistä ja ikään kuin pakon sanelemana suhtautuen niiden lähinnä arkisena välttämättömyytenä haluten lähinnä käytännöllisyyttä, tukea, mukavuutta, huomaamattomuus jne, eivätkä todellakaan halua tähän yhdistettävän minkäänlaisia seksuaalisuuteen liittyviä mielikuvia. Tämän keskustelun perusteella harva tosin tuntuu olevan tätä mieltä. Perusajatus taitaa olla se, että miksi alusvaatteisiin liitetään jo perusajatuksena niin voimakkaasti seksuaaliset ajatukset, vaikka alusvaatteiden perustarkoitus on valtaosiltaan ihan muu. Tämä keskustelu ei ole mitään mainosta. Tässähän on esitetty myös kritiikkiä alusvaateliikkeitä kohtaan. Se on vaikeaa, jos liikkeiden nimiä ei saa mainita.

Vierailija
129/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymateriaaleilla ja tietämyksellä luulisi olevan mahdollista valmistaa kaikille naisvartaloille puristamattomat ja miellyttävät rintaliivit päivittäiseen käyttöön. Miksi naisen täytyy huokaista helpotuksesta, kun saa vihdoinkin riisua liivit ja miksi lähes kaikille naisille on kehittynyt selkämakkara ja sitä pidetään ihan normaalina. Pitäisikö vihdoinkin päättää kummalle sukupuolelle naisten alusvaatteita valmistetaan, naisille vai miehille. Ja naisten kengistä samat sanat.

Vierailija
130/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten vielä alusvaatekauppojen alennusmyynteihin ja sitten ei enää koskaan noihin. Ehkä jonkun normaalihintaisenkin tuotteen voisi ostaa jos sattuu löytymään.

Vierailija
131/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin tässä tylsyyttäni netistä muutamaan mallistoon ja löysin kyllä parikin tuotetta, jotka vaikuttavat hyviltä. Eri asia sitten on, mistä tuollaiset löytäisi kun netistä en halua tilata. Olivat osittain 2022 mallistoa, jota ei taida olla vielä saatavillakaan.

Vierailija
132/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettamalla Primadonna bra collection 2022 löysin tulevaa mallistoa ja löysin parikin itseäni miellyttävää tuotetta, vaikka ihan perusmallia eivät olekaan.

Vierailija
133/247 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuvat olisivatkin usein liian ”sensuelleja” niin kyllähän niistä näkyy, että ovat selvästi ammattivalokuvaajan ottamia. Laadukkaita kuviahan itsessään ovat ja paljon parempia kuin mitkään somessa olevat selfiet.

Vierailija
134/247 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan Funky ladyssä alkaa ale? Vai onkohan siellä enää ollenkaan alea? Somessa tai nettisivuilla ei lue tästä mitään.

Vierailija
135/247 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tämä nyt kuitenkaan mitenkään paremmaksi muuttuu.

Vierailija
136/247 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on näköään hiljentynyt, mutta yhteenvetona ap. sitten on monen mielestä mielipiteidensä kanssa väärässä ja seksikkäitä alusvaatteita ja niiden myymistä sensuelleilla kuvilla pidetään hyväksyttävänä ja jopa normaalina toimintatapana sen monessa mielessä kyseenalaisuudesta huolimatta. Monen mielestä myöskään alusvaateliikkeiden pääasiallinen tarkoitus ei olekaan laadukkaiden perusalusvaatteiden myynti, vaan keskittyminen näihin hienompiin ja sensuelleihin tuotteisiin,joita ei arkikäyttöön juuri ole tarkoitettukaan.

Vierailija
137/247 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu on näköään hiljentynyt, mutta yhteenvetona ap. sitten on monen mielestä mielipiteidensä kanssa väärässä ja seksikkäitä alusvaatteita ja niiden myymistä sensuelleilla kuvilla pidetään hyväksyttävänä ja jopa normaalina toimintatapana sen monessa mielessä kyseenalaisuudesta huolimatta. Monen mielestä myöskään alusvaateliikkeiden pääasiallinen tarkoitus ei olekaan laadukkaiden perusalusvaatteiden myynti, vaan keskittyminen näihin hienompiin ja sensuelleihin tuotteisiin,joita ei arkikäyttöön juuri ole tarkoitettukaan.

No minä käytän ihan arjessa näitä mitä ap kai ”sensuelleiksi” kuvailee. Niissä on mm pitsiä.

Vierailija
138/247 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kyllähän se liivin mallikin vaikuttaa tuohon vaikutelmaan. Balcony ja push up nyt esimerkiksi paljastavat enemmän rintaa kun t-paitaliivi ja täyskuppi. Tällä on suuri merkitys, sillä eiväthän täyskuppiliivien ja t-paitaliivien mainoskuvat yhtään niin sensuelleja ole kuin juurikin balconyn ja push upin.

Vierailija
139/247 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö tässä ole selkeä mahdollisuus AP:lle ryhtyä yrittäjäksi ja aloittaa oma vaatekauppa? AP:lla on selvästi visio siitä, että millaisia liivejä hän haluaa ja toisaalta millaista markkinointia hän liiveille haluaa. Kun fyysisen kaupan saa sopivaan liikepaikkaan ja panostaa verkkokauppaan vaikka heti alusta niin ei ole mitään esteitä etteikö markkinoita olisi tarpeeksi yrityksen menestykselle.

Vierailija
140/247 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kutita, hiosta eivätkä paina. Laadukkaissa liiveissä pitsi on pehmeää (ei kutita), iso osa liiveistä on joka tapauksessa erilaisia polyesteri ym. sekotteita (pitsi ei hiosta yhtään sen enempää tai vähempää) ja sopivan kokoisissa liiveissä esimerkiksi kupin yläreunan joustopitsi ei paina.

Käyttämieni vaatteiden alta eivät ainakaan minun pitsiliivini erotu mitenkään erityisen häiritsevällä tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi