Alusvaateliikkeiden toiminta
Vaikka olen köyhä työtön, olen valmis maksamaan kunnollisista rintaliiveistä jopa noin 90 euroa. Kokoni ei ole hankala ja sitä löytyy halvalla myös tavallisista kaupoistakin, mutta vaikka muuten halvatkin vaatteet, joita ostan mm. Prismasta ja Kappahlista kelpaavatkin haluan rintaliiveiltä laatua. Kaipaan kuitenkin laadukasta tuotetta ihan sileänä ja yksinkertaisena perusmallissa ilman mitään turhaa. Vaikka olenkin löytänyt myös huippumerkki Primadonnalta tällaisiäkin rintaliivejä, ihmetyttää se, miten vähän kaipaamiani tuotteita näistä kalliista alusvaateliikkeistä löytyykään.
Monen kerrotaan vieroksuvan alusvaateliikessä asiointia ja käyttävän vääränlaisia rintaliivejä. Kynnys erikoisliikkeessä asiointiin voi olla korkea. Sitten nämä liikkeet ottavat myyntiin mitä ihmeellisempiä, lähinnä erikoistilanteisiin kelpaavia ja turhankin sensuellejä tuotteita kun nimenomaan näillä arkikäyttöön soveltuviksi perustuotteilla voisi kuvitella olevan suurempaakin menekkiä ja näille löytyä tarvetta. Tähän liittyen nämä samaiset liikkeet julkaisevat somen tileiltään turhan sensuelleja kuvia tuotteistaan. Toki kyseessä on selvästi merkin viralliset mainoskuvat ja markkinointimateriaali, mutta näiden käytön sijaan voisivat varmasti julkaista myös kuvan pelkästä tuotteesta tai pukea sen mallinukelle. Useinhan näissä mallikuvissa sensuellia vaikutelmaa pyritään luomaan laittamalla mallille liian pienet rintaliivit.
En ole vielä löytänyt täysin tarpeitani vastaavaa alusvaateliikettä. PK-seudulla asuvana olen tutustunut useampaan liikkeeseen ja todennut Funky ladyn parhaaksi. Wiipurin erikoiskorsetti ja Laras secret ovat tuottaneet vain pettymyksen. Taidan laittaa Funky ladyyn palautetta ja toivoa myyntiin enemmän laadukkaita perustuotteita arkikäyttöön. Kuten sanottua olen jotakin tällaisia tuotteita jo löytänyt, mutta enemmän valinnanvaraa toivoisin.
Kommentit (247)
En ymmärrä nyt yhtään
Siis miten niin kauniit alusvaatteet on vain miesten viettelyä varten, ja arjessa pitää käyttää mahdollisimman rumia alusvaatteita?
Pukeudutteko te yleensäkin muita ihmisiä varten? Mitä varten haluatte rankaista itseänne rumilla alusvaatteilla? Onko teillä joku periaate, että kaikkien vaatteiden pitää olla rumia, vai pelkästään niiden vaatteiden, joita muut ei näe?
Mä pukeudun joka päivä kauniisti, ja panostan etenkin niihin vaatteisiin, jotka on lähimpänä mun alastonta kehoa ja joita muut ei nää. Arvostan itseäni sen verran
Ja mun miestä ei ainakaan vois vähempää edes kiinnostaa mun alusvaatteet, se haluaa multa mahdollisimman nopeasti pois kaikki vaatteet.
Mutta kyse onkin siitä, että ostan kauniita ja mukava alusvaatteita. Yksi asia, joka tekee alusvaatteesta seksikkään, on täydellinen istuvuus, ja se vaikuttaa myös tietysti myös mukavuuteen. En ole itse asiassa ikinä kokenut tarvetta rumille perus liiveille. Sileä pinta on tiestysti hyvä olla, kun päällä on rintaa nuoleva paita, mutta luulisin, ettei estoiset ihmiset sellaisia käytä. Käytännöllisinä pidetyt värit alusvaatteissa ovat minun mielestäni yleensä todella epäkäytännöllisiä. Valkoinen värjääntyy heti rumaksi ja loistaa valkoisten vaatteiden alta. Musta on sinänsä turha väri, että mustien vaatteiden alta harvemmin liivit loistaa läpi, mutta toisaalta mustat liivit näkyy kaiken muun väristen vaatteiden alta. Puuteri nyt muuten vaan on ruma väri, enkä ole oikein ymmärtänyt sen käyttötarkoitusta; toki jos ei halua yhtään panostaa pukeutumiseen ja hakee sitä mahdollisimman epäseksikästä lopputulosta, tämä varmasti toimii. Itse kuitenkin tykkään piristää itseäni iloisilla väreillä. Koristeetkaan ei minua haittaa, nekin lähinnä piristää, ja mm. piti on kaunista ja naisellista. Ohut läpikuultava kangas tekee rinnan muodosta todella luonnollisen näköisen, kun taas toppauksilla pystyy tarvittaessa peittämään nännit ja muokkaamaan muotoa enemmän
Rakastan rintaliivejä. Siis värikkäitä, sensuelleja, kauniita, erilaisia liivejä. Ja tietysti niihin yhteensopivia alushousuja. Kivaa olla nainen <3
Ps. Mun pikkukylän alusvaateliikkeestä löytää ihan varmasti liivit 13-vuotias ensiliivien hankkija, 20-vuotias bilettäjä kuin 70-vuotias uskovainenkin
Menkää Lindexille jos tahdotte tavallisia liivejä ja alushousuja
75F, mutta en silti halua mitään isoisän henkseleillä varustettuja, topattuja panssareita. Mukavuus ja kauneus onnistuvat yhdessä, kun on sopivat ja laadukkaat liivit. Minulle pitää olla ohutta ja pitsiä, kaarituet ok. Seksikäskin käy ja useimmiten ihan vain itseäni varten, on ihana pukeutua kauniisiin ja hyvä on, myönnän, kalliisin alusvaatteisiin. Eikä se haittaa siinä vaiheessakaan, kun joku muukin ne näkee.
Lingadore, Empreinte, Aubade ja joskus Primadonna ovat minulle sopivia merkkejä.
Turha etsiä mistään ketjuliikkeistä itselle sopivia.
Outoa, että täällä asetetaan vastakkain mukavuus ja kauneus. Ei todellakaan tarvitse luopua kummastakaan. Pitsisetkin voivat olla mukavat päällä. Valitsen muutkin vaatteeni oman makuni mukaan, miksen siis kiinnittäisi alusvaatteisiini huomiota myös.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä nyt yhtään
Siis miten niin kauniit alusvaatteet on vain miesten viettelyä varten, ja arjessa pitää käyttää mahdollisimman rumia alusvaatteita?
Pukeudutteko te yleensäkin muita ihmisiä varten? Mitä varten haluatte rankaista itseänne rumilla alusvaatteilla? Onko teillä joku periaate, että kaikkien vaatteiden pitää olla rumia, vai pelkästään niiden vaatteiden, joita muut ei näe?
Mä pukeudun joka päivä kauniisti, ja panostan etenkin niihin vaatteisiin, jotka on lähimpänä mun alastonta kehoa ja joita muut ei nää. Arvostan itseäni sen verran
Ja mun miestä ei ainakaan vois vähempää edes kiinnostaa mun alusvaatteet, se haluaa multa mahdollisimman nopeasti pois kaikki vaatteet.
Mutta kyse onkin siitä, että ostan kauniita ja mukava alusvaatteita. Yksi asia, joka tekee alusvaatteesta seksikkään, on täydellinen istuvuus, ja se vaikuttaa myös tietysti myös mukavuuteen. En ole itse as
Mitä ihmeessä saat ne valkoiset heti värjääntymään? Peset ne värillisen pyykin seassa koneessa vai? Minulla on vanhojakin valkoisia liivejä, jotka ovat yhä valkoisia.
Jotkut t-paita liivit eivät yleensä mitään erityisen kauniita ole, toisaalta ei ne niin hirveän rumiakaan ole, mutta ne ovat juuri oikeanlaiset tarkoitukseensa eli ulkopuolelle ei näy mitään rintaliivin saumoja ja kohoumia t-paitoja ja muita neuleita käyttäessä. Beige värikin on sellaiseen paras, väri paistaa kaikista vähinten läpi. Yksiäkään urheiluliivejäkään en sanoisi kauniiksi.
Minä menen aina istuvuus ja mukavuus edellä, ei sillä ulkonäöllä ole niin suurta merkitystä. Isorintainen tarvitsee tukevat liivit, joista ei saa pikkuruisia kauniita hepeniä, jotta ne olisivat hyvät. Niitä istuvia on välillä tosi hankala löytää, voi kokeilla paritkymmenet liivit asiantuntevan myyjän kanssa, eikä yksikään ole täydellinen päällä, joskus voi sattua löytämään useammatkin erilaiset kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Menkää Lindexille jos tahdotte tavallisia liivejä ja alushousuja
Isoja kokoja tuntuu löytyvän vain nettimyynnissä. Kengät ja rintaliivit on sellaiset, mitä mieluiten haluan kokeilla ennen ostamista, sillä todella harva malli istuu minulle. Rintaliivejä kokeillessa otan kokeiltavaksi yleensä useamman eri rinnakkoiskoon noissa, missä itse joutuu valitsemaan hyllystä. Erikoisliikkeessä on myyjä, joka voi tuoda niitä rinnakkaiskokoja tarpeentullen ja jos on asiantunteva, niin hän tietää, miten eri merkkien koot vertautuvat keskenään, sillä ei ole mitään yhtä absoluuttista 85F kokoa. Paras myyjä vuosia sitten osasi sanoa yhdet liivit päällä nähtyään, että sinun on aivan turha kokeilla tätä, tätä ja tätä sovitettavien nipusta. Hänpä tuo muita malleja, jotka voisivat olla hyviä sinulle. Itsekin osaan jo päältä päin katsoa, millaisia malleja minun on aivan turha kokeilla.
Nyt on Funky ladyssä alennusmyynti.