Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alusvaateliikkeiden toiminta

Vierailija
31.12.2021 |

Vaikka olen köyhä työtön, olen valmis maksamaan kunnollisista rintaliiveistä jopa noin 90 euroa. Kokoni ei ole hankala ja sitä löytyy halvalla myös tavallisista kaupoistakin, mutta vaikka muuten halvatkin vaatteet, joita ostan mm. Prismasta ja Kappahlista kelpaavatkin haluan rintaliiveiltä laatua. Kaipaan kuitenkin laadukasta tuotetta ihan sileänä ja yksinkertaisena perusmallissa ilman mitään turhaa. Vaikka olenkin löytänyt myös huippumerkki Primadonnalta tällaisiäkin rintaliivejä, ihmetyttää se, miten vähän kaipaamiani tuotteita näistä kalliista alusvaateliikkeistä löytyykään.

Monen kerrotaan vieroksuvan alusvaateliikessä asiointia ja käyttävän vääränlaisia rintaliivejä. Kynnys erikoisliikkeessä asiointiin voi olla korkea. Sitten nämä liikkeet ottavat myyntiin mitä ihmeellisempiä, lähinnä erikoistilanteisiin kelpaavia ja turhankin sensuellejä tuotteita kun nimenomaan näillä arkikäyttöön soveltuviksi perustuotteilla voisi kuvitella olevan suurempaakin menekkiä ja näille löytyä tarvetta. Tähän liittyen nämä samaiset liikkeet julkaisevat somen tileiltään turhan sensuelleja kuvia tuotteistaan. Toki kyseessä on selvästi merkin viralliset mainoskuvat ja markkinointimateriaali, mutta näiden käytön sijaan voisivat varmasti julkaista myös kuvan pelkästä tuotteesta tai pukea sen mallinukelle. Useinhan näissä mallikuvissa sensuellia vaikutelmaa pyritään luomaan laittamalla mallille liian pienet rintaliivit.

En ole vielä löytänyt täysin tarpeitani vastaavaa alusvaateliikettä. PK-seudulla asuvana olen tutustunut useampaan liikkeeseen ja todennut Funky ladyn parhaaksi. Wiipurin erikoiskorsetti ja Laras secret ovat tuottaneet vain pettymyksen. Taidan laittaa Funky ladyyn palautetta ja toivoa myyntiin enemmän laadukkaita perustuotteita arkikäyttöön. Kuten sanottua olen jotakin tällaisia tuotteita jo löytänyt, mutta enemmän valinnanvaraa toivoisin.

Kommentit (247)

Vierailija
61/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

123464 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Triumph liivit hyviä, sokoksesta.

Parit hyvät Triumphit olen juuri Sokokselta ostanut kun on ollut vielä tarjouskampanja voimassa. Jossakin toisessa keskustelussa joku kertoi sovittaneensa juuri Sokoksella alusvaatteita kun joku vieras mies oli ilmestynyt tirkistelemään, eikä tilanteeseen puututtu. Itse en ole Sokoksella tällaiseen törmännyt, mutta alusvaatekaupoissa tällaista ei varmasti tapahtuisi, sillä noissa myyjät todellakin pitävät jöötä. Tietysti alusvaatekaupoissa ei sitten myöskään juurikaan saa katsella rauhassa ja tuntee painostusta ostaa jotakin, mutta en koe, että ainakaan Funky ladyssä olisi pakkomyyty jotain, vaan aivan suoraan on sanottu jos joku sovittaman ei ole sopinut. Ap.

Funky ladyssä ei pelkoa että saisi mitään palvelua. Pari myyjää ja juttelevat keskenään. Ei edes tervehdi päätä nyökkäämällä että olisi huomannut asiakkaan. Joten, ymmärsin häipyä kaupasta ja 300€ myynti jäi heiltä pois. En varmasti ole potentiaalisen näköinen asiakas joka käyttää rahaa alusvaatteisiin. Ainoat vaatteet joihin panostan on alusvaatteet jotka ostan ns. erikoisliikkeestä.

Kävelit kuitenkin suoraan Alkoon.

Vierailija
62/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko erikoisliikkeet päivittää tietämyksensä liivien kooista?

Eräässä liikkeessä väittivät kivenkovaan, että kokoni oli 65C, vaikka olen vuosia käyttänyt kokoa 75B ja se tuntuu sopivammalta. Mutta ei, toistelivat vaan minun käyttävän väärää kokoa. Toisessa erikoisliikkeessä puolestaan yrittivät tuputtaa kokoa 70D, mikä ei sekään tuntunut hyvältä.

Joten ihan sama, jatkan oman hyvän kokoni käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko uskovainen?

Jos tarkotit ap:tä niin en ole uskovainen, mutta kuulun kyllä kirkkoon, enkä ainakaan toistaiseksi ole eroamassa siitä. Olen kuitenkin ilmeisesti lähinnä kai aseksuaali ja tämä varmasti vaikuttaa. Lisäksi seksuaslisuuteni ja kaikkeen siihen liittyvään on aina suhtauduttu hyvin kielteisesti. Lisäksi en uskaltanut hankkia teininä rintaliivejä. En nyt mene enempää yksityiskohtiin, mutta varmasti kaikella tällä on vaikutusta. Tietysti myös yksinkertaisesti liian seksuaalisuuskeskeinen maailma vihastuttaa. Sitähän juuri nämä mielestäni sopimattomat alusvaatekuvat pahimmillaan edustavat.

Vierailija
64/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräässä liikkeessä väittivät kivenkovaan, että kokoni oli 65C, vaikka olen vuosia käyttänyt kokoa 75B ja se tuntuu sopivammalta. Mutta ei, toistelivat vaan minun käyttävän väärää kokoa. Toisessa erikoisliikkeessä puolestaan yrittivät tuputtaa kokoa 70D, mikä ei sekään tuntunut hyvältä.

Change ei ole erikoisliike, niillä on ihan omat mitoitukset.

Vierailija
65/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

123464 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Triumph liivit hyviä, sokoksesta.

Parit hyvät Triumphit olen juuri Sokokselta ostanut kun on ollut vielä tarjouskampanja voimassa. Jossakin toisessa keskustelussa joku kertoi sovittaneensa juuri Sokoksella alusvaatteita kun joku vieras mies oli ilmestynyt tirkistelemään, eikä tilanteeseen puututtu. Itse en ole Sokoksella tällaiseen törmännyt, mutta alusvaatekaupoissa tällaista ei varmasti tapahtuisi, sillä noissa myyjät todellakin pitävät jöötä. Tietysti alusvaatekaupoissa ei sitten myöskään juurikaan saa katsella rauhassa ja tuntee painostusta ostaa jotakin, mutta en koe, että ainakaan Funky ladyssä olisi pakkomyyty jotain, vaan aivan suoraan on sanottu jos joku sovittaman ei ole sopinut. Ap.

Funky ladyssä ei pelkoa että saisi mitään palvelua. Pari myyjää ja juttelevat keskenään. Ei edes tervehdi päätä nyökkäämällä että olisi huomannut asiakkaan. Joten, ymmärsin häipyä kaupasta ja 300€ myynti jäi heiltä pois. En varmasti ole potentiaalisen näköinen asiakas joka käyttää rahaa alusvaatteisiin. Ainoat vaatteet joihin panostan on alusvaatteet jotka ostan ns. erikoisliikkeestä.

Omien kokemuksieni perusteella liikkeen myyjissä on keskenään suuri ero. Osa on hyvinkin ammattitaitoisia ja osa taas ei. Kerran liikkeessä oli samaan aikaan useita asiakkaita ja myyjät kyllä palvelivat asiakkaita ja toivat tuotteita sovitettavaksi. Kun en saanut heti palvelua, jota en siis edes kaivannut kun halusin aluksi katsella myyjä pahoitteli tilannetta. Pari keski-ikäistä myyjää on selvästi ollut alalla pitkään ja tietää tuotteista. Nimiä en tiedä. Lähinnä Ison omenan liikkeessä ja joskus Foruminkin liikkeessä olen asioinut. Kerran kävin myös Fredalla, mutta se vaikutti kyllä huonolta.

Vierailija
66/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kielletään nykyiset alusvaatemainokset ja aletaan sen sijaan mainostaa nimettömiä vaatekappaleita naisille. Niitä saisi toki vain tiskin alta kysymällä ja värivaihtoehtona valkoinen ja harmaa.

Vierailija
67/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko uskovainen?

Jos tarkotit ap:tä niin en ole uskovainen, mutta kuulun kyllä kirkkoon, enkä ainakaan toistaiseksi ole eroamassa siitä. Olen kuitenkin ilmeisesti lähinnä kai aseksuaali ja tämä varmasti vaikuttaa. Lisäksi seksuaslisuuteni ja kaikkeen siihen liittyvään on aina suhtauduttu hyvin kielteisesti. Lisäksi en uskaltanut hankkia teininä rintaliivejä. En nyt mene enempää yksityiskohtiin, mutta varmasti kaikella tällä on vaikutusta. Tietysti myös yksinkertaisesti liian seksuaalisuuskeskeinen maailma vihastuttaa. Sitähän juuri nämä mielestäni sopimattomat alusvaatekuvat pahimmillaan edustavat.

Sinun on kuitenkin hyväksyttävä se tosiasia, etteivät kaikki ole kaltaisiasi, tai halua ostaa kanssasi samanlaisia vaatteita.

Kävelet omanlaistesi liivien telinettä kohti ja anna muiden nauttia oman makunsa mukaisista alusvaatteita.

Vierailija
68/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko uskovainen?

Minäkään en teininä uskaltanut hankkia rintaliivejä, ihan liian myöhään sellaiset sain. Muutenkin oli seksuaalisuus ja esim. kuukautiset hävettävä asia. Jonkun kirjan sain äidiltä. Tämä siis 1976 syntyneellä. Mutta mun mielestä värikkäät alusvaatteet ei edes ole niin seksuaalisia, itse vain pidän niistä. Ja pidän sensuelleista kuvistakin. Toki esim. valkoisen t-paidan kanssa ihonväriset on ok, vai onko enemmän punaiset, nehän ei kuulemma näy valkoisen paidan alta? Ei kai ne sensuellit kuvat niin seksuaalisia ole, enemmän tulee fiilis, et se mainoksen malli haluaa olla niissä alusvaatteissa. Mun mielestä on just hyvä, että alusvaatteilla voi leikkiä, koska ne eivät yleensä kenellekään näy (jos on sinkku). Sitten voi säilyttää sen konservatiivisemman ulkomuodon kuitenkin.

Vierailija
69/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko uskovainen?

Eli ongelma ei ole alusvaatekuvat eikä seksin esillä olo vaan oma, vääristynyt suhteesi aiheeseen. Kannattaa ehkäpä miettiä tähän muita apuja kuin palautteen kirjoittelu alusvaateliikkeille.

Vierailija
70/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että heillä ei ollut käyttämääsi kokoa. Minulta kysytään koko ja etsitään liivit, joita sitten kokeilen. Ei mitään uuden koon arviointivaihetta.

Vierailija
71/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kielletään nykyiset alusvaatemainokset ja aletaan sen sijaan mainostaa nimettömiä vaatekappaleita naisille. Niitä saisi toki vain tiskin alta kysymällä ja värivaihtoehtona valkoinen ja harmaa.

Näin on joskus ollut, toivottavasti ei enää 🙄

https://urbaanisanakirja.com/word/nimettomat/

Vierailija
72/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä ihonvärisiä perusliivejä sekä myös "esiintymisasuja" kotikäyttöön. Nämä jälkimmäiset ovat erikoisliikkeistä. Instakuvat ei häiritse itsetuntoani, ja olen yli 50v. Välillä pidän pitsihepeneitä töissäkin, siis muiden vaatteiden alla näkymättömissä. Tulen niistä hyvälle tuulelle.

Jokainen saa ostaa sellaisia rintaliivejä ja pikkuhousuja kuin haluaa. Jokainen nainen määrittelee itse millaisissa alusvaatteissa tuntee itsensä seksikkääksi/ kauniiksi.

Vierailija
73/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu olen laadukkaita perusliivejä kaipaava työtön ja olen valmis maksamaan laadukkaammista perusalusvaatteista ja ihmettelen niiden vähyyttä. Tarkoituksenani ei ole mainostaa tai haukkua, vaan kertoa omista kokemuksistani. Toivoin enemmän muiden kokemuksia. Vaikeaahan se on jos ei mainitse kauppojen nimiä. Ihmettelen myös sitä, miksi joku haluaa maksaa paljon ”sensuelleistä” tuotteista kun niiden tarkoitus on selvästi joku muu kuin rintaliivien perustehtävä. Seuraavan joitakin julkisia suomen tilejä, joita pystyy lukemaan ilman kirjautumista. Itselläni ei ole suomen tilejä. Ap.

Linkkaa esimerkki tästä sensuellista liivistä?

Esimerkkejä löytyy mm. Funky ladyn, Wiipurin erikoiskorsetin, Magic ladyn ja Merittabran sekä muiden vastaavien liikkeiden Facebookeista sekä liikkeiden nettisivuilta.

Eivät nuo kuvat ainakaan minusta näyttäneet kovin paljon ihmeellisimmiltä kuin esim. Sokoksen mainoskuvat. Jonkin verran enemmän toki eli vähän erityisempiä ja erikoisempia alusvaatteita, mikä on alan kaupalle ihan luonnollista. 

Vierailija
74/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös sitä, miksi joku haluaa maksaa paljon ”sensuelleistä” tuotteista kun niiden tarkoitus on selvästi joku muu kuin rintaliivien perustehtävä.

========

Vaatteilla on muitakin tehtäviä kuin funktionaalinen, siis pitää ihminen lämpimänä tai kuivana, tai suojata auringolta.

Minulla on myös tavallisten kävelykenkien ja lenkkitossujen lisäksi "sensuelleja" kenkiä, joiden tarkoitus on selvästi jokin muu kuin kenkien perustehtävä. 

Vierailija
75/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noilla liikkeillä aina myös se basic mallisto, jossa nimenomaan värit nudea, mustaa ja valkoista ja liivit sileäpintaisia sekä simppeleitä. Kyllä se siellä liikkeessä on, jos ei löydy kysy myyjältä. Aivan varmasti on myös ihan perusliivejä sensuellien lisäksi.

Vierailija
76/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skims taitaa olla kuin ap:lle tehty. Suosittelen tsekkaamaan, sillä siellä ei muuta olekaan, ei yhtään mitään sensuellia tai seksikästä.

Vierailija
77/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani purnaan siitä, että kaarituettomien liivien valikoima on huono ainakin erikoisliikkeissä kotipaikkakunnallani. Tylsiä ovat. Koruttomia T-paitaliivejä löytyy marketistakin. Rintaliivit pitää sovittaa enkä ole viitsinyt siksi netistä tilata. Tietysti jos hyvän mallin löytäisi, niin niitä voisi tilata useammat.

Multa on omat rinnat poistettu ja tilalla silikonia. Leikanneen kirurgin mukaan on suositeltavaa, etten käyttäisi kaarituellisia liivejä muutamaa tuntia pidempään. Enkä niistä kaarituellisista ole erityisesti perustanut aiemminkaan.

Viimeksi erikoisliikkeessä jänkättiin rintaliivien koosta sen verran oudosti, että totesin olevani väärässä paikassa. Kerroin, että kaikki sovittamani liivit puristavat ja rinnanympärys on niissä liian lyhyt. Ei mennyt perille myöskään oma kokemukseni, että balconette-malli on mulle sopivin. Ne minulle valitsi pari vuotta aiemmin toisen paikkakunnan erikoisliikkeen myyjä.

Vierailija
78/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puolestani purnaan siitä, että kaarituettomien liivien valikoima on huono ainakin erikoisliikkeissä kotipaikkakunnallani. Tylsiä ovat. Koruttomia T-paitaliivejä löytyy marketistakin. Rintaliivit pitää sovittaa enkä ole viitsinyt siksi netistä tilata. Tietysti jos hyvän mallin löytäisi, niin niitä voisi tilata useammat.

Multa on omat rinnat poistettu ja tilalla silikonia. Leikanneen kirurgin mukaan on suositeltavaa, etten käyttäisi kaarituellisia liivejä muutamaa tuntia pidempään. Enkä niistä kaarituellisista ole erityisesti perustanut aiemminkaan.

Viimeksi erikoisliikkeessä jänkättiin rintaliivien koosta sen verran oudosti, että totesin olevani väärässä paikassa. Kerroin, että kaikki sovittamani liivit puristavat ja rinnanympärys on niissä liian lyhyt. Ei mennyt perille myöskään oma kokemukseni, että balconette-malli on mulle sopivin. Ne minulle valitsi pari vuotta aiemmin toisen paikkakunnan erikoisliikkeen myyjä.

Minä kyllä tilaan kaarituettomia liivitoppeja ihan surutta netistä. Niiden koot yleensä menee XS, S, M ja L. Käytän vaatteissa kokoa S ja olen tilannut kokoa S eikä ole mennyt pieleen. Pari kertaa ostin XS kun on melko pienet rinnat, mutta ne oli epämukavat päällä, puristi rintakehää liikaa. Kaarituellisten kanssa on sitten tarkempaa koon suhteen ja kannattaa sovittaa. Eri merkeillä myös usein hieman erilainen mitoitus.

Vierailija
79/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:n on vaikea käsittää että hyvä päällä voi myös näyttää kauniilta päällä? Ei minulla ainakaan ole erikseen mitään seksiliivejä ja perusliivejä, vaan ostan vain sellaisia jotka sekä näyttävät hyvältä että tuntuvat hyvältä.

Ja toisekseen, jos ap on jotain peruskokoa ja haluaa vain valkoista/puuterinväristä liiviä ilman pitsiä tms, miksi ei voi vain ostaa Prismasta? Miksi ehdoin tahdoin haluat maksaa 90e erikoisliikkeessä kun marketista on löytynyt jo pitkään ja niistä saa bonukset tai plussapisteet kaupan päälle?

Vierailija
80/247 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot kokoo 65-75 B-C-D, niin löydät hyvät valikoimat perusliikkeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän