Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mä teen susta valituksen" t: asiakas

Vierailija
17.04.2015 |

Tulkaa kertomaan tarinoita, jolloin ootte itse myyjänä/työntekijänä saaneet kuulla näin tapahtuvan.

Oliko aiheeton vai aiheellinen ja jouduitko ns. tilille esimiehen kanssa vai oliko tyhjä uhkaus asiakkaan osalta?

Omalla kohdalla sattui tilanne, jossa olin kesäapulaisena pankissa ja eräs vanhempi naishenkilö olisi halunnut tehdä jotain siirtoja edesmenneen miehensä tililtä ja koska asiaa ei oltu vielä selvitetty yms. ei rouvalla ollut tiliin käyttöoikeutta. En todellakaan itse tätä päättänyt vaan hain kokeneemman virkailijan apuun. Ja silti sain paskat niskaan. :) Rouva uhkasi tehdä musta valituksen, mutta ei koskaan tehnyt. Tai ainakaan en kuullut asiasta enää myöhemmin.

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:57"]14, tai sitten sinne tiskille laitettaisiin toimintaohjeet, niin ei tarvitsisi sinun eikä asiakkaan mesota.
[/quote]
Ai lappu tiskille "tervehdi kassaa jotta tämä tietää että postin kassalla on asiakas"? Haloo :D
Minä en mesonnut, asiakas repi pelihousunsa.
T: 14

Vierailija
2/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:57"]14, tai sitten sinne tiskille laitettaisiin toimintaohjeet, niin ei tarvitsisi sinun eikä asiakkaan mesota. [/quote] Ai lappu tiskille "tervehdi kassaa jotta tämä tietää että postin kassalla on asiakas"? Haloo :D Minä en mesonnut, asiakas repi pelihousunsa. T: 14

[/quote]

No on minustakin vähän outo posti jos on pakko tervehtiä kassaa jotta työntekijä älyää, että jonossa on postin asiakas :-). Kyllä henkilökunnan tulee hoksata ihan itse, ilman apuja että nyt tulisi palvella asiakasta, eli tehdä työtäni... Toki siitä järjestelystä ei tarvi myyjälle kirkua, tuskin hän siitä on päättänyt ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kysynyt, mutta olen tehnyt kaksi kertaa valituksen. Toista en muista tarkkaan, mutta oli kampaaja joka oli juovuksissa ja ramppas tupakalla 10minuutin välein. Toinen oli pankkivirkailija, joka ei suostunut palvelemaan meitä. Katsottiin et pankkitiskille oli jonoa ja käytiin kaupan puolella, sen jälkeen oltiin jonossa 20 minuuttia, kello oli 10 vaille kuusi kun tuli meidän vuoro ja hän ilmoitti että pitää päästä lähtemään kotiin. Meillä oli kaikki paperit valmiina (lasten uudet tilit) ja ne olisi pitänyt vain allekirjoittaa. Sanoi toiselle työntekijälle "ota sä nää, mä entodellakaan ota, mulla on kiire kotiin" oli todella töykeä myös työkaverilleen ja läksytti häntä meidän edessä. Kyseessä oli s-pankki Prisman yhteydessä. Sanoin sille toiselle et teen ilmoituksen teidän esimiehelle tästä touhusta.

Vierailija
4/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:57"]14, tai sitten sinne tiskille laitettaisiin toimintaohjeet, niin ei tarvitsisi sinun eikä asiakkaan mesota. [/quote] Ai lappu tiskille "tervehdi kassaa jotta tämä tietää että postin kassalla on asiakas"? Haloo :D Minä en mesonnut, asiakas repi pelihousunsa. T: 14

[/quote]

Tai: "Jos myyjää ei näy, pyydä kassaa kutsumaan myyjä paikalle."

Oisko tuo mitään?

Toinen ohis

Vierailija
5/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:52"]

Kerran töissä meiltä oli tarjoustuote loppunut ja asiakas juoksi perässäni ja huus mulle "nyt myyjä mene hakemaan niitä tarjoustuotteita tuolta teidän varastosta, täällä on laarit tyhjillään" tähän sanoin, että tuotteita ei enää ole ja pahoittelin kovasti asiakkaalle. Kiitokseksi tästä asiakas haukkui MUT pystyyn ja uhkasi tehdä valituksen. Toivottavasti tekikin, voin vaan kuvitella miten aspassa ollaan naurettu tälläselle luuserille :)

[/quote]

Tarjoustuotteet ei saa loppua kesken tarjousaikana.

Vierailija
6/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos laittais kellon siihen tiskille niin voi asiakas rimpauttaa sitä. Sulla on kyllä outo asenne asiasta.

Vierailija
7/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta kertaa on puhelimessa tivattu, että mikä helvetin jumala luulen olevani, kun evään työkkärikorvaukset. Olen se henkilö, jolle soitetaan, kun TE-toimisto antaa karenssin ja sitten kaivetaan puhelinluettelosta jonkun "isomman viskaalin" tiedot ja ryhdytään paasaamaan siitä, miten isoja vääryyksiä tehdään ja perheet jää ilman ruokaa. Paras oli nainen, joka ei halunnut mennä työnhakuvalmennukseen ja soitti vihaisena, että hän  sai syyttä karenssin. Hänellä kun oli juuri valmennuksen aikaa töitä, valitettavasti työnantajan antama työtodistus on kadonnut postissa eikä uutta saa ennen kuin palkanlaskija tulee lomalta 2 kk kuluttua. Mutta hän on luotettava ihminen, edellinen työjakso tosin oli ollut 8 kk aikaisemmin ja tiedoissa luki, että kyseessä jo kolmas kerta, kun valmennus ei kiinnosta. Kun totesin karenssin aiheelliseksi, sain kuulla olevani paska jne. ja että minusta tehdään valitus. Kehotin todella valituksen tekemään, koska esimiehille on  tärkeä saada tietoa siitä, että teen työni hyvin.

PS. Yksityiskohdat on muutettu, asiakas saattoi olla mies, kyseessä saattoi olla työvoimakoulutus, töissä hän saattoi olla ollut viimeksi 1.5v aikaisemmin jne. Eli en riko vaitiolovelvollisuutta

Vierailija
8/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan valittanut myyjälle, enkä valita. Huonoa palvelua olen saanut monta kertaa, mutta en ota sitä koskaan henkilökohtaisesti myyjää vastaan. Minun mielestäni liike on itse valinnut myyjänsä ja silloin myyjä edustaa liikettä. Eli mulkku asiakaspalvelija on liikkeen oma valinta. Sinne on valittu juuri halutunlaisella asenteella oleva asiakaspalvelija joka toimii annettujen ohjeiden mukaan.

Eli myöskään en valita liikkeen johdolle, koska jokaisessa paikassa on oikeus palvella asiakkaita juuri niin huonosti kuin johtajat/omistajat haluavat. Asiakasrajapinnassa oleva asiakaspalvelija edustaa mielestäni aina liikkeen arvoja, joten jos saan mielestäni täysin alaarvoista palvelua, vien rahani muualle. Vapaa maa. Tietenkin kerron muille ihmisille palvelun tasosta.

Vierailija
9/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:52"]

Kerran töissä meiltä oli tarjoustuote loppunut ja asiakas juoksi perässäni ja huus mulle "nyt myyjä mene hakemaan niitä tarjoustuotteita tuolta teidän varastosta, täällä on laarit tyhjillään" tähän sanoin, että tuotteita ei enää ole ja pahoittelin kovasti asiakkaalle. Kiitokseksi tästä asiakas haukkui MUT pystyyn ja uhkasi tehdä valituksen. Toivottavasti tekikin, voin vaan kuvitella miten aspassa ollaan naurettu tälläselle luuserille :)

[/quote]

Tarjoustuotteet ei saa loppua kesken tarjousaikana.
[/quote]

"Tarjous on voimassa xx.xx. asti tai niin kauan kuin tuotetta riittää." En tiedä tapauksen tilannetta, mutta kyllä tarjoustuotteitakin saa olla rajoitettu erä. Jos loppuu, niin voi voi.

Vierailija
10/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrällä "mä valitan susta Rautakirjalle ja sä saat.....saat........POTKUT!!!!!" "siittä vaan, ärrä ei oo ollu Rautakirjan omistuksessa enää toviin"

Vierailija
11/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:57"]14, tai sitten sinne tiskille laitettaisiin toimintaohjeet, niin ei tarvitsisi sinun eikä asiakkaan mesota.
[/quote]

En susta tiedä, mutta mä osaan mennä ystävällisesti palvelua pyytämään kun sitä tarvitsen. Ei tulisi mieleenkään alkaa möykkäämään kun asiallisellakin käytöksellä saa haluamansa.

Vierailija
12/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:57"]14, tai sitten sinne tiskille laitettaisiin toimintaohjeet, niin ei tarvitsisi sinun eikä asiakkaan mesota.
[/quote]

En susta tiedä, mutta mä osaan mennä ystävällisesti palvelua pyytämään kun sitä tarvitsen. Ei tulisi mieleenkään alkaa möykkäämään kun asiallisellakin käytöksellä saa haluamansa.
[/quote]

Mutta kaikki ei selvästikään osaa. Asiakas on sinulle selvästi vain välttämätön paha, mutta voisit ihan omaa elämääsi helpottaa paremmilla ohjeilla.

Vierailija
13/140 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea - varsinkaan kärtyisän akan ryöpsähdyksiä - ei kannata jättää laisinkaan mahdolliseen korvien väliseen tilaan.

Vierailija
14/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:46"]

En ole koskaan valittanut myyjälle, enkä valita. Huonoa palvelua olen saanut monta kertaa, mutta en ota sitä koskaan henkilökohtaisesti myyjää vastaan. Minun mielestäni liike on itse valinnut myyjänsä ja silloin myyjä edustaa liikettä. Eli mulkku asiakaspalvelija on liikkeen oma valinta. Sinne on valittu juuri halutunlaisella asenteella oleva asiakaspalvelija joka toimii annettujen ohjeiden mukaan.

Eli myöskään en valita liikkeen johdolle, koska jokaisessa paikassa on oikeus palvella asiakkaita juuri niin huonosti kuin johtajat/omistajat haluavat. Asiakasrajapinnassa oleva asiakaspalvelija edustaa mielestäni aina liikkeen arvoja, joten jos saan mielestäni täysin alaarvoista palvelua, vien rahani muualle. Vapaa maa. Tietenkin kerron muille ihmisille palvelun tasosta.

[/quote]

Totean samoin huonosta palvelusta japanilaisella logiikalla: Ei paska myyjä, vaan paska kauppa.

Vierailija
15/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään möykkäisi, mutta yksi huonon palvelun laji on juurikin se, kun ensimmäisen kerran uudessa kahvilassa myyjät pyörittelevät silmiään, kun ei intuitiivisesti osaa puljun käytäntöjä ja esim. odota oikeassa paikassa.

Itselle tapahtunutta: Hevi-osastolla nainen pyysi minua puolittamaan vesimelonin. Puolikkaita oli valmiina myynnissä, mutta otin kokonaisen, kysyin onko kyseinen yksilö ok, puolitin ja käärin muoviin. Alkoi kauhea huuto ja älykkyyteni kyseenalaistettiin, nainen kun halusi puolikkaasta puolikkaan, yleiskielellä neljäsosan. Ei siinä tilanteessa tiennyt itkeä vaiko nauraa :)

Vierailija
16/140 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostunut ohittamaan PIN-tunnusta ilman henkilöllisyystodistusta. Teki valituksen, yllättäen siitä ei minulle tullut seuraamuksia :)
sääliksi kävi pomoa joka koitti selittää ettei kortilla voi maksaa ilman tunnusta jos ei pysty todistamaan olevansa kortin omistaja. Ei mennyt jakeluun.

Vierailija
17/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 jatkaa, sori lainauksen ja rivityksen puute, ensimmäinen "kappale" vastaus nro:ole 31.

Vierailija
18/140 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita ollut, mutteivät jää enää edes mieleen. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ja asiakkalle käteen esimiehen yhteystiedot. :) Kertaakaan ei ole tullut noottia pomolta, mutta kiitoksia ja asiakkalle naurua kyllä.

Vierailija
19/140 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vuotta aspaa eikä kertaakaan. :)

Vierailija
20/140 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi