"Mä teen susta valituksen" t: asiakas
Tulkaa kertomaan tarinoita, jolloin ootte itse myyjänä/työntekijänä saaneet kuulla näin tapahtuvan.
Oliko aiheeton vai aiheellinen ja jouduitko ns. tilille esimiehen kanssa vai oliko tyhjä uhkaus asiakkaan osalta?
Omalla kohdalla sattui tilanne, jossa olin kesäapulaisena pankissa ja eräs vanhempi naishenkilö olisi halunnut tehdä jotain siirtoja edesmenneen miehensä tililtä ja koska asiaa ei oltu vielä selvitetty yms. ei rouvalla ollut tiliin käyttöoikeutta. En todellakaan itse tätä päättänyt vaan hain kokeneemman virkailijan apuun. Ja silti sain paskat niskaan. :) Rouva uhkasi tehdä musta valituksen, mutta ei koskaan tehnyt. Tai ainakaan en kuullut asiasta enää myöhemmin.
Kommentit (140)
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:56"]Olin viikon kesätöissä eräässä Siwassa jossa oli myös postin piste. Postin hommiin mua ei oltu perehdytetty eli sen hoiti vakkarit. Näillä postin asiakkailla oli muutenkin tapana hiippailla hyvin huomaamattomasti siihen postin tiskille (ulko-ovelta kun meni siihen postin tiskille, mentiin normikassan näkökentän ohi) jos ei muuta asiaa ollut. No tuolloin oli muutenkin kova ruuhka kaupassa kun samaan aikaan oli lähistöllä joku nuorisoleiri joten en TODELLAKAAN huomannut siinä lasten ostoksia rahastaessani että eräs nainen odotti postin pisteellä kunnes hän asiasta huomautti: "olen kyllä tässä jo aika kauan odottanut, eikö täällä saa palvelua". Tervehdin häntä ystävällisesti ja ilmoitin tälle soittavani kelloa kutsuakseni myyjän paikalle. Kun toinen myyjä tuli paikalle, hän oli jo niin vihainen että alkoi paasata tälle: "onko tämä reilua että saan odottaa ja monta asiakasta minun jälkeeni saavat kyllä palvelua, missä voin tehdä valituksen tästä!?!" Toinen myyjä sitten tähän totesi vain että "netissä voit tehdä reklamaation". Sitten nainen vain lompsi vihaisena ulos kaupasta. Tuota toista myyjää lähinnä huvitti että kaikenlaista hiihtäjää sitä onkin ja sanoi vain minulle että turha tuollasista on mieltänsä pahottaa :D [/quote] Toi teidän posti"palvelu" on kyllä outo.Mistä asiakas voi tietää, ettei kukaan tule palvelemaan ilman erillistä huomautusta, ja senkin jälkeen saa odottaa epämääräisen ajan. [/quote] Totta. Mutta mistä kassatyöntekijäkään voi tietää että siinä joku jonottaa postin tiskillä jos EI NÄE siihen että vois sen jälkeen sitä kelloa soittaa kutsuakseen paikalle jonkun joka postin hommat osaa? Asiakas voi myös huikata vaikka sen "hei":n eikä vain hiippailla siihen tiskille ja alkaa mesota kun kassatyöntekijä ei olekaan mikään meedio :D [/quote] Luetun ymmärtämisessä täällä joillakin vikaa? Tuossahan sanoin että olin siwassa VIIKON kesätöissä jolloin sovittiin että soitan paikalle vakkarin jos jollakin on postiasiaa, kun ei viikon takia postin systeemejä ollu järkee opetella muutenki ruuhkaseen kesäajankohtaan. Kyseessä oli siis poikkeustilanne. Monesti se hein sanominen selkeyttää kummasti toimintaa, en oikein ymmärrä esim.niitä siellä siwassa jotka ei mitään huikkaa kun menevät myyjän ohi ja kipittävätkin kassalle ja sitten kun tajuat kurkata että onko kassalla joku ja menet sinne niin tulee kauhea marmatus miten joutui odottamaan niiiin kauan. Newsflash: joskus se myyjä on töissä yksin ja kaupan hommiin kuuluu muutakin kuin kassalla päivystäminen ja varmana tullaan kassalle jos tiedetään siellä asiakkaan olevan. Tuntuu vain että joillekin se tervehtiminen on ylivoimaisen vaikeaa. T: 14
[/quote]
Tervehtiminen on KOHTELIASTA, ei PAKOLLISTA
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:30"]Tulkaa kertomaan tarinoita, jolloin ootte itse myyjänä/työntekijänä saaneet kuulla näin tapahtuvan.
Oliko aiheeton vai aiheellinen ja jouduitko ns. tilille esimiehen kanssa vai oliko tyhjä uhkaus asiakkaan osalta?
Omalla kohdalla sattui tilanne, jossa olin kesäapulaisena pankissa ja eräs vanhempi naishenkilö olisi halunnut tehdä jotain siirtoja edesmenneen miehensä tililtä ja koska asiaa ei oltu vielä selvitetty yms. ei rouvalla ollut tiliin käyttöoikeutta. En todellakaan itse tätä päättänyt vaan hain kokeneemman virkailijan apuun. Ja silti sain paskat niskaan. :) Rouva uhkasi tehdä musta valituksen, mutta ei koskaan tehnyt. Tai ainakaan en kuullut asiasta enää myöhemmin.
[/quote]
Hui
Ison lehtitalon asiasta kuulkaa riittäisi tarinoita. Yleensä ihmiset hermostuvat eniten muistutuslaskuista. Paska lehti jota he eivät ole tilanneetkaan ja kehdataan lähettää karhukirje, vaikka elämässän ei tilaaja ole yhtään laskua jättänyt maksamatta.
V-mäisimmät huutavat puhelimeen, että "älkää lähettäkö sitä lehteä enää tänne", sitten kun kysyy osoitetta,sanotaan näsäviisaasti," kyllähän te sen tiedätte, kun laskunkin osasitte lähettää".
Valituksen teki eräs nainen, kun aika suoraan sanoin hänelle siitä, että jatkuvasti tilaa lehtiä ja sitten peruuttaa ne, ja vaatii mitätöimään laskun. Sain kyllä satikutia pomolta mutta olin kyllästynyt näihin peruuttelijoihin ja vaihdon työpaikkaa aika pian.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:52"]
Kerran töissä meiltä oli tarjoustuote loppunut ja asiakas juoksi perässäni ja huus mulle "nyt myyjä mene hakemaan niitä tarjoustuotteita tuolta teidän varastosta, täällä on laarit tyhjillään" tähän sanoin, että tuotteita ei enää ole ja pahoittelin kovasti asiakkaalle. Kiitokseksi tästä asiakas haukkui MUT pystyyn ja uhkasi tehdä valituksen. Toivottavasti tekikin, voin vaan kuvitella miten aspassa ollaan naurettu tälläselle luuserille :)
[/quote]
Tarjoustuotteet ei saa loppua kesken tarjousaikana.
[/quote]Saa loppua todellakin mutta ilmoituksessa pitää olla maininta "rajoitettu erä" ....kaupat tietää tämän kyllä ja teksti saattaa löytyä pienellä kirjoitettunakin.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:56"]Olin viikon kesätöissä eräässä Siwassa jossa oli myös postin piste. Postin hommiin mua ei oltu perehdytetty eli sen hoiti vakkarit. Näillä postin asiakkailla oli muutenkin tapana hiippailla hyvin huomaamattomasti siihen postin tiskille (ulko-ovelta kun meni siihen postin tiskille, mentiin normikassan näkökentän ohi) jos ei muuta asiaa ollut. No tuolloin oli muutenkin kova ruuhka kaupassa kun samaan aikaan oli lähistöllä joku nuorisoleiri joten en TODELLAKAAN huomannut siinä lasten ostoksia rahastaessani että eräs nainen odotti postin pisteellä kunnes hän asiasta huomautti: "olen kyllä tässä jo aika kauan odottanut, eikö täällä saa palvelua". Tervehdin häntä ystävällisesti ja ilmoitin tälle soittavani kelloa kutsuakseni myyjän paikalle. Kun toinen myyjä tuli paikalle, hän oli jo niin vihainen että alkoi paasata tälle: "onko tämä reilua että saan odottaa ja monta asiakasta minun jälkeeni saavat kyllä palvelua, missä voin tehdä valituksen tästä!?!" Toinen myyjä sitten tähän totesi vain että "netissä voit tehdä reklamaation". Sitten nainen vain lompsi vihaisena ulos kaupasta. Tuota toista myyjää lähinnä huvitti että kaikenlaista hiihtäjää sitä onkin ja sanoi vain minulle että turha tuollasista on mieltänsä pahottaa :D [/quote] Toi teidän posti"palvelu" on kyllä outo.Mistä asiakas voi tietää, ettei kukaan tule palvelemaan ilman erillistä huomautusta, ja senkin jälkeen saa odottaa epämääräisen ajan. [/quote] Totta. Mutta mistä kassatyöntekijäkään voi tietää että siinä joku jonottaa postin tiskillä jos EI NÄE siihen että vois sen jälkeen sitä kelloa soittaa kutsuakseen paikalle jonkun joka postin hommat osaa? Asiakas voi myös huikata vaikka sen "hei":n eikä vain hiippailla siihen tiskille ja alkaa mesota kun kassatyöntekijä ei olekaan mikään meedio :D [/quote] Luetun ymmärtämisessä täällä joillakin vikaa? Tuossahan sanoin että olin siwassa VIIKON kesätöissä jolloin sovittiin että soitan paikalle vakkarin jos jollakin on postiasiaa, kun ei viikon takia postin systeemejä ollu järkee opetella muutenki ruuhkaseen kesäajankohtaan. Kyseessä oli siis poikkeustilanne. Monesti se hein sanominen selkeyttää kummasti toimintaa, en oikein ymmärrä esim.niitä siellä siwassa jotka ei mitään huikkaa kun menevät myyjän ohi ja kipittävätkin kassalle ja sitten kun tajuat kurkata että onko kassalla joku ja menet sinne niin tulee kauhea marmatus miten joutui odottamaan niiiin kauan. Newsflash: joskus se myyjä on töissä yksin ja kaupan hommiin kuuluu muutakin kuin kassalla päivystäminen ja varmana tullaan kassalle jos tiedetään siellä asiakkaan olevan. Tuntuu vain että joillekin se tervehtiminen on ylivoimaisen vaikeaa. T: 14
[/quote]
Tervehtiminen on KOHTELIASTA, ei PAKOLLISTA
[/quote]
Ei ihmekään ettei myyjä huomaa asiakasta välttämättä tuolloin jos myyjällä on ennestään kädet täynnä, eikö?
Voi kuulkaa, on valitettukin hallinto-oikeuteen, muinaiseen virkamieslautakuntaan ja oikeuskanslerillekin. Aina ovat kaatuneet jo ensimmäisessä vaiheessa. Tervetuloa valtiolle, virkamiehenä on kivaa! Vastineita on värkkäiltävä, vaikka valittaja / kantelija olisi ihan latvastaan lahopuuta ja hommassa ei olisi mitään tolkkua. Mutta mieluummin kuitenkin näin, koska onhan se oikeusvaltion merkki. Virkamiehet tekevät virheitä ja niistä tulee saada valittaa, mutta sitten kun on ne vakivalittajat, joidenka valitukset saavat aikaan sellaisen "no mitä nyt taas" tai "onko se taas päässyt avohoitoon" - kommentin...
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:56"]Olin viikon kesätöissä eräässä Siwassa jossa oli myös postin piste. Postin hommiin mua ei oltu perehdytetty eli sen hoiti vakkarit. Näillä postin asiakkailla oli muutenkin tapana hiippailla hyvin huomaamattomasti siihen postin tiskille (ulko-ovelta kun meni siihen postin tiskille, mentiin normikassan näkökentän ohi) jos ei muuta asiaa ollut. No tuolloin oli muutenkin kova ruuhka kaupassa kun samaan aikaan oli lähistöllä joku nuorisoleiri joten en TODELLAKAAN huomannut siinä lasten ostoksia rahastaessani että eräs nainen odotti postin pisteellä kunnes hän asiasta huomautti: "olen kyllä tässä jo aika kauan odottanut, eikö täällä saa palvelua". Tervehdin häntä ystävällisesti ja ilmoitin tälle soittavani kelloa kutsuakseni myyjän paikalle. Kun toinen myyjä tuli paikalle, hän oli jo niin vihainen että alkoi paasata tälle: "onko tämä reilua että saan odottaa ja monta asiakasta minun jälkeeni saavat kyllä palvelua, missä voin tehdä valituksen tästä!?!" Toinen myyjä sitten tähän totesi vain että "netissä voit tehdä reklamaation". Sitten nainen vain lompsi vihaisena ulos kaupasta. Tuota toista myyjää lähinnä huvitti että kaikenlaista hiihtäjää sitä onkin ja sanoi vain minulle että turha tuollasista on mieltänsä pahottaa :D [/quote] Toi teidän posti"palvelu" on kyllä outo.Mistä asiakas voi tietää, ettei kukaan tule palvelemaan ilman erillistä huomautusta, ja senkin jälkeen saa odottaa epämääräisen ajan. [/quote] Totta. Mutta mistä kassatyöntekijäkään voi tietää että siinä joku jonottaa postin tiskillä jos EI NÄE siihen että vois sen jälkeen sitä kelloa soittaa kutsuakseen paikalle jonkun joka postin hommat osaa? Asiakas voi myös huikata vaikka sen "hei":n eikä vain hiippailla siihen tiskille ja alkaa mesota kun kassatyöntekijä ei olekaan mikään meedio :D [/quote] Luetun ymmärtämisessä täällä joillakin vikaa? Tuossahan sanoin että olin siwassa VIIKON kesätöissä jolloin sovittiin että soitan paikalle vakkarin jos jollakin on postiasiaa, kun ei viikon takia postin systeemejä ollu järkee opetella muutenki ruuhkaseen kesäajankohtaan. Kyseessä oli siis poikkeustilanne. Monesti se hein sanominen selkeyttää kummasti toimintaa, en oikein ymmärrä esim.niitä siellä siwassa jotka ei mitään huikkaa kun menevät myyjän ohi ja kipittävätkin kassalle ja sitten kun tajuat kurkata että onko kassalla joku ja menet sinne niin tulee kauhea marmatus miten joutui odottamaan niiiin kauan. Newsflash: joskus se myyjä on töissä yksin ja kaupan hommiin kuuluu muutakin kuin kassalla päivystäminen ja varmana tullaan kassalle jos tiedetään siellä asiakkaan olevan. Tuntuu vain että joillekin se tervehtiminen on ylivoimaisen vaikeaa. T: 14 [/quote] Tervehtiminen on KOHTELIASTA, ei PAKOLLISTA [/quote] Ei ihmekään ettei myyjä huomaa asiakasta välttämättä tuolloin jos myyjällä on ennestään kädet täynnä, eikö?
[/quote]
Eikä asiakas suomalaisessa kulttuurissa puhu päälle, jos myyjä keskustelee toisen asiakkaan kanssa.
Tähän postiasiaankin on ratkaisut esitetty, mutta jo ratkaisujen esittäminenkin on 14:lle henkilökohtainen loukkaus. Ja ei, KUKAAN täällä ei ole väittänyt, että asiakkaan mesoaminen olisi ollut oikein toimittu.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:52"]Kerran töissä meiltä oli tarjoustuote loppunut ja asiakas juoksi perässäni ja huus mulle "nyt myyjä mene hakemaan niitä tarjoustuotteita tuolta teidän varastosta, täällä on laarit tyhjillään" tähän sanoin, että tuotteita ei enää ole ja pahoittelin kovasti asiakkaalle. Kiitokseksi tästä asiakas haukkui MUT pystyyn ja uhkasi tehdä valituksen. Toivottavasti tekikin, voin vaan kuvitella miten aspassa ollaan naurettu tälläselle luuserille :)
[/quote]
Toimit kyllä väärin. Lain mukaan kuluttajan olisi pitänyt saada korvaava tuote samaan hintaan tai tosite siitä, että hän voi noutaa tuotteen tarjoushintaan, kun sitä on taas varastossa. Ärsyttää myyjät, jotka eivät tunne kuluttajalakia.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:56"]Olin viikon kesätöissä eräässä Siwassa jossa oli myös postin piste. Postin hommiin mua ei oltu perehdytetty eli sen hoiti vakkarit. Näillä postin asiakkailla oli muutenkin tapana hiippailla hyvin huomaamattomasti siihen postin tiskille (ulko-ovelta kun meni siihen postin tiskille, mentiin normikassan näkökentän ohi) jos ei muuta asiaa ollut. No tuolloin oli muutenkin kova ruuhka kaupassa kun samaan aikaan oli lähistöllä joku nuorisoleiri joten en TODELLAKAAN huomannut siinä lasten ostoksia rahastaessani että eräs nainen odotti postin pisteellä kunnes hän asiasta huomautti: "olen kyllä tässä jo aika kauan odottanut, eikö täällä saa palvelua". Tervehdin häntä ystävällisesti ja ilmoitin tälle soittavani kelloa kutsuakseni myyjän paikalle. Kun toinen myyjä tuli paikalle, hän oli jo niin vihainen että alkoi paasata tälle: "onko tämä reilua että saan odottaa ja monta asiakasta minun jälkeeni saavat kyllä palvelua, missä voin tehdä valituksen tästä!?!" Toinen myyjä sitten tähän totesi vain että "netissä voit tehdä reklamaation". Sitten nainen vain lompsi vihaisena ulos kaupasta. Tuota toista myyjää lähinnä huvitti että kaikenlaista hiihtäjää sitä onkin ja sanoi vain minulle että turha tuollasista on mieltänsä pahottaa :D [/quote] Toi teidän posti"palvelu" on kyllä outo.Mistä asiakas voi tietää, ettei kukaan tule palvelemaan ilman erillistä huomautusta, ja senkin jälkeen saa odottaa epämääräisen ajan. [/quote] Totta. Mutta mistä kassatyöntekijäkään voi tietää että siinä joku jonottaa postin tiskillä jos EI NÄE siihen että vois sen jälkeen sitä kelloa soittaa kutsuakseen paikalle jonkun joka postin hommat osaa? Asiakas voi myös huikata vaikka sen "hei":n eikä vain hiippailla siihen tiskille ja alkaa mesota kun kassatyöntekijä ei olekaan mikään meedio :D [/quote] Luetun ymmärtämisessä täällä joillakin vikaa? Tuossahan sanoin että olin siwassa VIIKON kesätöissä jolloin sovittiin että soitan paikalle vakkarin jos jollakin on postiasiaa, kun ei viikon takia postin systeemejä ollu järkee opetella muutenki ruuhkaseen kesäajankohtaan. Kyseessä oli siis poikkeustilanne. Monesti se hein sanominen selkeyttää kummasti toimintaa, en oikein ymmärrä esim.niitä siellä siwassa jotka ei mitään huikkaa kun menevät myyjän ohi ja kipittävätkin kassalle ja sitten kun tajuat kurkata että onko kassalla joku ja menet sinne niin tulee kauhea marmatus miten joutui odottamaan niiiin kauan. Newsflash: joskus se myyjä on töissä yksin ja kaupan hommiin kuuluu muutakin kuin kassalla päivystäminen ja varmana tullaan kassalle jos tiedetään siellä asiakkaan olevan. Tuntuu vain että joillekin se tervehtiminen on ylivoimaisen vaikeaa. T: 14 [/quote] Tervehtiminen on KOHTELIASTA, ei PAKOLLISTA [/quote] Ei ihmekään ettei myyjä huomaa asiakasta välttämättä tuolloin jos myyjällä on ennestään kädet täynnä, eikö?
[/quote]
Eikä asiakas suomalaisessa kulttuurissa puhu päälle, jos myyjä keskustelee toisen asiakkaan kanssa.
Tähän postiasiaankin on ratkaisut esitetty, mutta jo ratkaisujen esittäminenkin on 14:lle henkilökohtainen loukkaus. Ja ei, KUKAAN täällä ei ole väittänyt, että asiakkaan mesoaminen olisi ollut oikein toimittu.
[/quote]
Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että 14 olisi mesonnut asiakkaalle?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:07"]
[/quote]
[/quote]
Heh, ei se nyt varmaan ole kesätyöläisestä kiinni mitkä kaupan systeemit on :D
Eikä kenenkään muiden kanssa ollut mitään hankaluuksia tuollakaan käytännöllä, tämä yksi nainen oli poikkeustapaus.
T. 14
Olin opiskeluaikana McDonaldsilla töissä. Autokaistan luukulla asiakkaan kanssa keskustellessa joutui monta kertaa pyytämään asiakasta toistamaan sanomansa, koska sisällä laitteet hurisee ja piippaa ja toisaalta ulkoakin tuli ääntä. Kerran luukulle tuli ulkomaalaistaustainen nainen, joka puhui todella hyvää suomea vähän kuitenkin murtaen. En kuullut mitä hän sanoi ja pyysin häntä ystävällisesti toistamaan. Tästäkös hän tuohtui, syytti minua rasistiksi ja valitus tuli vielä samana päivänä.
Onneksi sanoin heti tilanteesta esimiehellä ja hän fiksuna ihmisenä ymmärsi, että kyse ei tosiaan ollut mistään rasismista, vaan ihan vaan siitä, että siinä luukulla usein vaan on aika kova möykkä.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:52"]Kerran töissä meiltä oli tarjoustuote loppunut ja asiakas juoksi perässäni ja huus mulle "nyt myyjä mene hakemaan niitä tarjoustuotteita tuolta teidän varastosta, täällä on laarit tyhjillään" tähän sanoin, että tuotteita ei enää ole ja pahoittelin kovasti asiakkaalle. Kiitokseksi tästä asiakas haukkui MUT pystyyn ja uhkasi tehdä valituksen. Toivottavasti tekikin, voin vaan kuvitella miten aspassa ollaan naurettu tälläselle luuserille :) [/quote] Toimit kyllä väärin. Lain mukaan kuluttajan olisi pitänyt saada korvaava tuote samaan hintaan tai tosite siitä, että hän voi noutaa tuotteen tarjoushintaan, kun sitä on taas varastossa. Ärsyttää myyjät, jotka eivät tunne kuluttajalakia.
[/quote]
Paitsi jos tarjouksen on mainostettu olevan voimassa niin kauan kuin tuotetta riittää.
Meille tullaan ajanvarauksella. Asiakas soitti ja halusi varata ajan klo.17:45 samalle päivälle. menemme kiinni klo 18. Asiakkaan asia kestäisi n.2,5h, joten kerroin (asiallisesti) että voimme ottaa myös aukioloaikojen ulkopuolella sovittaessa, mutta tänään ei ikäväkykyllä sovi.Asiakas oli sitä mieltä että tulee kuitenkin klo. 17:45 niin meidän on pakko palvella häntä. Kerroin ettei asia toimi Noin. teki valituksen esimiehelle ettei häntä suostuta palvelemaan.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:07"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:56"]Olin viikon kesätöissä eräässä Siwassa jossa oli myös postin piste. Postin hommiin mua ei oltu perehdytetty eli sen hoiti vakkarit. Näillä postin asiakkailla oli muutenkin tapana hiippailla hyvin huomaamattomasti siihen postin tiskille (ulko-ovelta kun meni siihen postin tiskille, mentiin normikassan näkökentän ohi) jos ei muuta asiaa ollut. No tuolloin oli muutenkin kova ruuhka kaupassa kun samaan aikaan oli lähistöllä joku nuorisoleiri joten en TODELLAKAAN huomannut siinä lasten ostoksia rahastaessani että eräs nainen odotti postin pisteellä kunnes hän asiasta huomautti: "olen kyllä tässä jo aika kauan odottanut, eikö täällä saa palvelua". Tervehdin häntä ystävällisesti ja ilmoitin tälle soittavani kelloa kutsuakseni myyjän paikalle. Kun toinen myyjä tuli paikalle, hän oli jo niin vihainen että alkoi paasata tälle: "onko tämä reilua että saan odottaa ja monta asiakasta minun jälkeeni saavat kyllä palvelua, missä voin tehdä valituksen tästä!?!" Toinen myyjä sitten tähän totesi vain että "netissä voit tehdä reklamaation". Sitten nainen vain lompsi vihaisena ulos kaupasta. Tuota toista myyjää lähinnä huvitti että kaikenlaista hiihtäjää sitä onkin ja sanoi vain minulle että turha tuollasista on mieltänsä pahottaa :D [/quote] Toi teidän posti"palvelu" on kyllä outo.Mistä asiakas voi tietää, ettei kukaan tule palvelemaan ilman erillistä huomautusta, ja senkin jälkeen saa odottaa epämääräisen ajan. [/quote] Totta. Mutta mistä kassatyöntekijäkään voi tietää että siinä joku jonottaa postin tiskillä jos EI NÄE siihen että vois sen jälkeen sitä kelloa soittaa kutsuakseen paikalle jonkun joka postin hommat osaa? Asiakas voi myös huikata vaikka sen "hei":n eikä vain hiippailla siihen tiskille ja alkaa mesota kun kassatyöntekijä ei olekaan mikään meedio :D [/quote] Luetun ymmärtämisessä täällä joillakin vikaa? Tuossahan sanoin että olin siwassa VIIKON kesätöissä jolloin sovittiin että soitan paikalle vakkarin jos jollakin on postiasiaa, kun ei viikon takia postin systeemejä ollu järkee opetella muutenki ruuhkaseen kesäajankohtaan. Kyseessä oli siis poikkeustilanne. Monesti se hein sanominen selkeyttää kummasti toimintaa, en oikein ymmärrä esim.niitä siellä siwassa jotka ei mitään huikkaa kun menevät myyjän ohi ja kipittävätkin kassalle ja sitten kun tajuat kurkata että onko kassalla joku ja menet sinne niin tulee kauhea marmatus miten joutui odottamaan niiiin kauan. Newsflash: joskus se myyjä on töissä yksin ja kaupan hommiin kuuluu muutakin kuin kassalla päivystäminen ja varmana tullaan kassalle jos tiedetään siellä asiakkaan olevan. Tuntuu vain että joillekin se tervehtiminen on ylivoimaisen vaikeaa. T: 14 [/quote] Tervehtiminen on KOHTELIASTA, ei PAKOLLISTA [/quote] Ei ihmekään ettei myyjä huomaa asiakasta välttämättä tuolloin jos myyjällä on ennestään kädet täynnä, eikö? [/quote] Eikä asiakas suomalaisessa kulttuurissa puhu päälle, jos myyjä keskustelee toisen asiakkaan kanssa. Tähän postiasiaankin on ratkaisut esitetty, mutta jo ratkaisujen esittäminenkin on 14:lle henkilökohtainen loukkaus. Ja ei, KUKAAN täällä ei ole väittänyt, että asiakkaan mesoaminen olisi ollut oikein toimittu. [/quote] Heh, ei se nyt varmaan ole kesätyöläisestä kiinni mitkä kaupan systeemit on :D Eikä kenenkään muiden kanssa ollut mitään hankaluuksia tuollakaan käytännöllä, tämä yksi nainen oli poikkeustapaus. T. 14
[/quote]
Joo turha on yrittää tehdä omaa arkiympäristöään paremmaksi, kun voi vain valittaa ääliöistä, jotka eivät tajua kaupan systeemejä. Kaikille vaan pakollinen Siwa-koulutusjakso, niin tietävät miten hommat toimii.
Vakuutusyhtiön tiskin takana ollessa opin aika nopeasti, että nuo herkimmät valittajat ja huutajat olivat maksuhäiriöisiä asiakkaita. Huvittavinta oli niiden uhoilu, että valitan tästä, lähden toisen yhtiön asiakkaaksi. Eivät raukat tajunneet että sitähän me halusimmekin. Mitä tehdään vakuutusasiakkailla jotka eivät maksa laskuja ajallansa?
Saanko tehdä valituksen postin käytännöt -jankkaajasta?
Puhelinaspa on kaikista pahin. Sinne syötetään kyllä kaikki oma paha olo, kun voi puhua "ilman kasvoja". Mä olin vielä erään lehtitalon aspassa töissä. Ihan kamalaa. Joka viides soittava asiakas huusi mulle. Se oli melkeen yhtä kauheeta kuin puhelinmyyjän duuni, ja yleensä mua syytettiinkin niistä puhelinmyyjien tekemistä virheistä, sanottiin "sinä kun soitit sieltä ja minä sanoin etten tilaa lehteä ja lehti tuli silti!!" Niin me siellä asiakaspalvelussahan soitetaan asiakkaille ja myydään niitä lehtiä. :D
Asiakas sai raivarin, kun maksupääte oli tilapäisesti pois käytöstä enkä voinut ottaa vastaan kuin käteismaksuja. Tilanteesta oli iso lappu pahoitteluineen ja selityksineen jo ulko-ovella, toinen sisäovella ja kolmas lähellä kassaa. Olin kuulemma paska asiakaspalvelija ja vielä veronkiertäjä, asiakas tekee valituksen ja saan potkut. Asiakas kirjoitti vihaisen sähköpostin, pomo tulosti sen ja laittoi työntekijöiden ilmoitustaululle, muun työpaikkahuumorin jatkoksi.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:46"]
Asiakas sai raivarin, kun maksupääte oli tilapäisesti pois käytöstä enkä voinut ottaa vastaan kuin käteismaksuja. Tilanteesta oli iso lappu pahoitteluineen ja selityksineen jo ulko-ovella, toinen sisäovella ja kolmas lähellä kassaa. Olin kuulemma paska asiakaspalvelija ja vielä veronkiertäjä, asiakas tekee valituksen ja saan potkut. Asiakas kirjoitti vihaisen sähköpostin, pomo tulosti sen ja laittoi työntekijöiden ilmoitustaululle, muun työpaikkahuumorin jatkoksi.
[/quote]
Ai niin, ja lähin pankkiautomaatti oli tien toisella puolella, eli rahaa oli kyllä saatavilla.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:30"]Tulkaa kertomaan tarinoita, jolloin ootte itse myyjänä/työntekijänä saaneet kuulla näin tapahtuvan.
[/quote]
monesti on tehnyt mieli tehdä valitus. Viimeksi Haaparannan Ikeassa kun tunnin jonottamisen jälkeen ruoanlappajat/asiakaspalvelijat mitä ne on poistuivat ruokakaukaloiden äärestä just kun oli meidän vuoro. 20 minuuttia ne vaan seisoskeli toimettomana, käveli edestakaisin ja kikatteli takahuoneessa. Huomaa miten näillä ulkomaalaistaustaisilla on huonompi työmoraali kuin pohjoismaalaisilla, jotka jatkoivat työtä toisella ruokalinjalla. Myös meidän takana jokottaneet oli aika tympääntyneitä tilanteeseen. Pitäisivät taukonsa silloin kun ei ole ruuhkaa ja vaikka sulkisivat linjan hetkeksi ettei ihmiset joudu jonottaan linjalle joka sit "suljetaan" tunnin jonottamisen jälkeen :(