"Mä teen susta valituksen" t: asiakas
Tulkaa kertomaan tarinoita, jolloin ootte itse myyjänä/työntekijänä saaneet kuulla näin tapahtuvan.
Oliko aiheeton vai aiheellinen ja jouduitko ns. tilille esimiehen kanssa vai oliko tyhjä uhkaus asiakkaan osalta?
Omalla kohdalla sattui tilanne, jossa olin kesäapulaisena pankissa ja eräs vanhempi naishenkilö olisi halunnut tehdä jotain siirtoja edesmenneen miehensä tililtä ja koska asiaa ei oltu vielä selvitetty yms. ei rouvalla ollut tiliin käyttöoikeutta. En todellakaan itse tätä päättänyt vaan hain kokeneemman virkailijan apuun. Ja silti sain paskat niskaan. :) Rouva uhkasi tehdä musta valituksen, mutta ei koskaan tehnyt. Tai ainakaan en kuullut asiasta enää myöhemmin.
Kommentit (140)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 02:06"] Sanalla palvelu on aika ikävä kaiku, asiakaspalvelu pitäisi nimetä uudelleen. Joku kehtasi tuolla jo kommentoida " te ette ole tasavertaisia asiakkaan kanssa" . WTF? [/quote] No, ei todellakaan ole samanarvoisia. Eikö kaikki asiakaspalvelijat ole tätä vielä tajunneet. Jos olen kaupassa ja kysyn toiselta asiakkaalta tietääkö hän jotain jostain tuotteesta, niin silloin olen tasavertainen keskustelukumppanini kanssa. Jos taas maksavana asiakkaana kysyn myyjältä, joka saa työstään palkkaa, niin silloin emme todellakaan ole tasavertaisia. [/quote] Tasavertaisia? Mitä ihmettä tällä tarkoitat? Olet ihmisenä parempi? Entä miten kun potilaani on käsissäni leikattavana - ikinä silti tulisi mieleeni puhua tasavertaisuudesta. Poistakaa sana, joka antaa käsityksen, että asiakas on aspaa ylempi.
[/quote]
Voihan asiakas olla myös asiakaspalvelijaa alempi esim vanki vankilassa tai työtön työvoimatoimistossa.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:57"]
Nauratte asiakkaille? Siinä on asiakaspalvelullisia tyyppejä kerrakseen. Mä taas vittuilen teidänlaisille huvikseni juuri tuon takia. Ja nautin että saan päivänne pilalle! Nimim. Asiakas on aina oikeassa! ;)
[/quote]
:D söpöä että jollain on näin suuret luulot itsestään. Mä oon saanu monet huudot (lähes kaikki turhista ja mitättömistä asioista) eikä kyllä koskaan ole mennyt tunteisiin. Usein laitan mt-ongelmien piikkiin, normaali ihminen ei hoida asioita huutamalla tai vittuilemalla.
Meilläkin naureskellaan päivittäin kahvihuoneessa hulluimmille asiakkaille ja henkilökunnan tiloista löytyy parhaiden palautteiden "hall of fame" eli ilmoitustaulu, josta ne kaikkein huvittavimmat avautumiset löytyy. Sekopäisimmille asiakkaille keksitään osuvia lempinimiä ja kaikki myyjät piiloutuu kun nämä astuu kauppaan :D myös pomo halveksuu näitä raivoavia asiakkaita, mutta ei viitsi antaa porttikieltoa kun tuovat kuitenkin isot rahat liikkeeseen.
Ottaa päähän lukea näiden "asiakaspalvelijoiden" kommentteja. Tein aikanani paljon aspa-työtä ja olin hyvä siinä, koska ymmärsin joka kerta mikä asiakasta vituttaa. Vaikka hän huutaisi ja raivoaisi, olisi töykeä tai mitä vain, niin selvitin pohjamutia myöten mistä oli kyse ja mikä on todellinen harmin aihe (mikä saattoi olla vaikka eilen kuollut äiti tai ihan mitä tahansa muuta maan ja taivaan välillä).
Ja arvatkaa mitä, se auttoi, aina. Kun asiakas sai purettua sen - lähes aina ihan aiheellisen (jep, teidän mielestänne liian pienestä johtuva vitutus voi sekin olla erittäin perusteltu) - harmituksensa, ja saivat tunteen siitä että joku todella kuunteli ja ymmärsi ja lisäksi teki parhaansa selvittääkseen asian, sekä esitti aidot pahoittelut, kaikki leppyivät. Vaikka en pystynyt inkarnoitumaan heidän haluamakseen tuotteksi tai whatev, niin asiakas sai tunteen että hänen harminsa on otettu tosissaan, ja hänen jättämänsä mahdollinen palaute oikeasti kulkeutuu eteen päin. Eikä mitään "joo mä kerron eteen päin" tai "olen pahoillani" sellaisella äänensävyllä sanottuna, että asiakas tasan tarkkaan kuulee ettei aspa a) ole tippaakaan pahoillaan, b) ei taatusti vie asiaa mihinkään, sillä asiakas on hänen mielestään väärässä koska puhui aspalle ikävästi, ja palaute on näin ollen turha.
Asiakas haluaa tunteen, että asiakaspalvelija on heidän puolellaan, eikä että tätä ei paskaakaan kiinnosta, "kun enhän mä mitään voi jos tuote on loppu, mitä se mulle huutaa". Pöljät. Ette te voi ottaa hlökohtaisesti asiakkaan purkauksia, teidän tehtävänne on selvittää mikä on mennyt vikaan ja ymmärtää asiakkaan harmi, sekä olla aidosti pahoillaan hänen puolestaan mikäli tuote/palvelu ei ole toiminut hänen odottamallaan tavalla.
Suotavaa tietenkin on, että asiakas käyttäytyy asialisesti, mutta kaikki eivät ole lehmänhermoisia marttyyreja, joilla on loputtomasti aikaa selvitellä yritysten virheitä hikeentymättä.
Usein tuntuu, että asiakaspalveluun eksyy ihan vääränlaiset ihmiset. Teidän taitonne punnitaan nimenomaan siinä miteän käsittelette nämä hankalat asiakkaat. Mukavan kanssahan pärjää vaikka aidantolppa.
Ja vielä pakko avautua tästä teleoperaattori-ihmeestä joka tosiaan toimii kuulemma "sääntöjen mukaan", mutta kuitenkin antaa mukaville erityisetuja. Koetapa miettiä jatkossa, kannattaisiko se erityisetu antaa nimenomaan sille erityisen harmistuneelle asiakkaalle ennemmin kuin sille, jota koko asia nyt ei edes kovasti tunnu haittaavan alun perinkään? Noin niin kuin yrityksen parasta ajatellen, eikä sinun henkilökohtaista loukkaantumistasi.
Skarpatkaa vähän ja lopettakaa ruikutus. Kellään ei ole teitä vastaan mitään henkilökohtaista. Kun asiakas huomaa että hänet on otettu tosissaan, hän lähes aina leppyy. Ei tarvitse antaa periksi kohtuuttomille vaatimuksille, mutta usein kannattaa tulla vastaan sen verran kuin pystyy.
Siinäpä avautumista illan ratoksi. Pistäkäähän aspat alapeukut viuhumaan ja menkää itkemään peiton alle, kun teille taas puhutaan niin rumasti ja ihan ilman syytä. Kun ettehän te tässä ole väärässä, vaan ne ilkeät ihmiset jotka nauttivat teidän kiusaamisestanne.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:51"]
Usein tuntuu, että asiakaspalveluun eksyy ihan vääränlaiset ihmiset. Teidän taitonne punnitaan nimenomaan siinä miteän käsittelette nämä hankalat asiakkaat. Mukavan kanssahan pärjää vaikka aidantolppa.
[/quote]
Niin totta. Lisäksi kannattaa muistaa, että suomalaisilla on yleisesti ottaen aika korkea kynnys tehdä valituksia, joten "kukaan ei ole koskaan aiemmin sanonut mitään" ei välttämättä kerro, etteikö palvelussa olisi parantamisen varaa.
Justiinsa näin suomalaisessa tavaratalossa, että naisten vaatteiden myyjä kertoi asiakkaalle, että on vain tämän tietyn merkin myyjä, niin ei voi auttaa ja asiakkaan pitää mennä kysymään muilta myyjiltä vaatteesta.
Pyörittelin päätäni, kyllähän hyvän myyjän pitää myydä eikä turvautua siihen että "tää on vaa mun alue". Menee vaikka itse hakemaan jonkun joka auttaa asiakasta eikä vaan valittele.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:10"]
Justiinsa näin suomalaisessa tavaratalossa, että naisten vaatteiden myyjä kertoi asiakkaalle, että on vain tämän tietyn merkin myyjä, niin ei voi auttaa ja asiakkaan pitää mennä kysymään muilta myyjiltä vaatteesta.
Pyörittelin päätäni, kyllähän hyvän myyjän pitää myydä eikä turvautua siihen että "tää on vaa mun alue". Menee vaikka itse hakemaan jonkun joka auttaa asiakasta eikä vaan valittele.
[/quote]
Sokoksessa? Itse olin ostamassa äidille jouluksi sellaista kosmetiikkalahjapakkausta. Siihen tuli nuori tyttö kysymään voisiko auttaa. Kysyin onko lahjapakkauksen tuotteita yksittäismyynnissä, jotta voisin haistaa, miltä tuotteet tuoksuvat. Vastasi, ettei tiedä, koska on toisen kosmetiikkamerkin edustaja.
Mutta tyttö oli nuori, ilmeisesti joulun kiireapulainen ja ystävällinen, joten teki kokonaisuudessaan positiivisen vaikutuksen, vaikka ei osannutkaan auttaa.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 20:51"]
Tarkoitin kommentteja joissa puolusteltiin että asiakkaan tulisi kutsua myyjä paikalle ilman ohjeita ko. toimintaan, tai siihen että huono asiakaspalvelija on vain yrityksen tahtoma asiakaspalvelulinjaus (ei ole) tai muuta jotka mielestäni on vaan puhdasta huonoa asiakaspalvelua, jolloin valittava asiakas on valittanut aivan aiheesta. Tai että tarjoustavarat vaan saa aina loppua.
Tylsähän tämä ketju olisi jos ei näitä kerrottuja asiakasvalituksia saa kyseenalaistaa tai siis keskustella niistä. :)
[/quote]
Aivan. Vähän off topicia, mutta ihmettelen kyllä niitä firmoja, joissa tarjoustuotteita on suunnilleen se 1 kpl/liike ja erä on yllättäen mennyt jo aamu kahdeksalta. Ei voi olla kannattavaa pidemmän päälle. Itseäni ainakin hävettäisi olla sellaisessa paikassa töissä ja ymmärtäisin myös asiakkaiden vitutuksen. Mutta silti yläpeukutin alkuperäistä kertomusta, olihan toi asiakkaan käytöskin älytöntä.
Tää Siwan kesätyöntekijä on jo absurdi esimerkki "olen vain töissä täällä" -asenteesta.
[/quote]
Ai mitenkä niin? Toimin täysin kaupan ohjeistuksen mukaan ja tottakai kutsuin aina toisen työntekijän postin kassalle aina kun tarve vaati. Me kassatyöntekijätkin ollaan kuitenkin vain ihmisiä ja jos kaupan kassalle tulee yli kymmenen nuoren lauma ostamaan karkkia siinä kun joku hiippailee sanomatta sanaakaan ovesta postin kassalle joka on SELÄN TAKANA niin onko ihmekään jos en tätä huomaa ennen kuin tämä avaa suunsa? Ja sehän ei ehkä kuitenkaan kesätyöläisen vika ole jos kaupan henkilökunta päättää viikon tyojakson takia olla perehdyttämättä postin käytäntöihin jotka eroaa melkosesti Siwan normi kassasysteemeistä.
Sanottakoon vielä että yli puoli vuotta olen kauppojen kassoilla ollut eikä koskaan toiste ole vastaavanlaista sattunut!
T.14
Erään kerran yksi nainen tuli kassalle ja törmäsi siinä sitten johonkin tuttuunsa jonka kanssa alkoi intensiivisesti vaihtaa kuulumisia. Siinä kuulumisten välistä huikkasi minulle nopeaa että ottaa tupakkia merkkiä x. Jotenkin kuulin että hän sanoi kaksi eri tupakkimerkkiä mutta toisesta en ihan saanut selvää.
Siinä sitten tupakkikaapilla seistessäni yritin pariin otteeseen huikkia asiakkaan kuulumisten väliin että 'niin mikäs se toinen tupakki olikaan'. Nainen ei millään meinannut lopettaa jaaritteluaan kunnes havahtui siihen että seisoin siellä tupakkakaapilla vieläkin ja tiuskaisi: "NIIN MITÄ!?!", johon toistin kysymyksen: "Niin mikä se toinen tupakka oli?" Hän sitten tähän: " NIIN MIKÄ? TUO VAAN! ON SE NYT KUMMA KUN TÄÄLLÄKIN SAA ALKAA KOMENTELEMAAN!"
Siitä tuli vähä sellanen olo että mitä juuri tapahtui.
Pidin jumppatunnin eräällä kuntosalilla. Tunti oli haastava, tanssillinen tunti eli ei ihan perusaskeleita ja se oli myös tuntikuvauksessa mainittu. Eräs asiakas huusi ja valityi koko tunnin, koska ei pysynyt mukana ja lopulta lähti ovet paukkuen. Tunnin jälkeen kuulin, että oli käynyt asiakaspalvelussa avautumassa liian vaikeasta tunnista ( siis hänelle...)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 20:51"] Tarkoitin kommentteja joissa puolusteltiin että asiakkaan tulisi kutsua myyjä paikalle ilman ohjeita ko. toimintaan, tai siihen että huono asiakaspalvelija on vain yrityksen tahtoma asiakaspalvelulinjaus (ei ole) tai muuta jotka mielestäni on vaan puhdasta huonoa asiakaspalvelua, jolloin valittava asiakas on valittanut aivan aiheesta. Tai että tarjoustavarat vaan saa aina loppua. Tylsähän tämä ketju olisi jos ei näitä kerrottuja asiakasvalituksia saa kyseenalaistaa tai siis keskustella niistä. :) [/quote] Aivan. Vähän off topicia, mutta ihmettelen kyllä niitä firmoja, joissa tarjoustuotteita on suunnilleen se 1 kpl/liike ja erä on yllättäen mennyt jo aamu kahdeksalta. Ei voi olla kannattavaa pidemmän päälle. Itseäni ainakin hävettäisi olla sellaisessa paikassa töissä ja ymmärtäisin myös asiakkaiden vitutuksen. Mutta silti yläpeukutin alkuperäistä kertomusta, olihan toi asiakkaan käytöskin älytöntä. Tää Siwan kesätyöntekijä on jo absurdi esimerkki "olen vain töissä täällä" -asenteesta. [/quote] Ai mitenkä niin? Toimin täysin kaupan ohjeistuksen mukaan ja tottakai kutsuin aina toisen työntekijän postin kassalle aina kun tarve vaati. Me kassatyöntekijätkin ollaan kuitenkin vain ihmisiä ja jos kaupan kassalle tulee yli kymmenen nuoren lauma ostamaan karkkia siinä kun joku hiippailee sanomatta sanaakaan ovesta postin kassalle joka on SELÄN TAKANA niin onko ihmekään jos en tätä huomaa ennen kuin tämä avaa suunsa? Ja sehän ei ehkä kuitenkaan kesätyöläisen vika ole jos kaupan henkilökunta päättää viikon tyojakson takia olla perehdyttämättä postin käytäntöihin jotka eroaa melkosesti Siwan normi kassasysteemeistä. Sanottakoon vielä että yli puoli vuotta olen kauppojen kassoilla ollut eikä koskaan toiste ole vastaavanlaista sattunut! T.14
[/quote]
Te ette ole tasaveroisia asiakkaan kanssa ja asiakas ei ole vastuussa yrityksen toiminnasta. Sulla työntekijänä taas on vastuu siitä että asiakkaat tulee palvelluksi ja että yrityksen asiakaspalvelussa on toimivat prosessit. Se on se iso ero. Sulla on vastuu parantaa niitä asioita jotka eivät toimi.
Ei kesätyöntekijäkään voi ajatella että "emmä tiiä, mä oon vaan töissä täällä", koska sinä olet sille asiakkaalle sen edustamasi yrityksen keulakuva. Asiakas määrittää sen yrityksen sinun kauttasi, siksi sulla on "vaan kesätyöntekijänäkin" velvollisuus toimia niin että yrityksen maine ei tahraannu.
Esimerkiksi ko. tilanteessa olisit voinut pahoitella ja sanoa että soitat välittömästi myyjän hoitamaan asian, sitten tämä asiaa hoitanut myyjä olisi voinut pahoitella, ilmoittaa että asiakas on oikeassa, kenties toiminnassa on parannettavaa ja luvannut ottaa asian puheeksi esimiehen kanssa, jotta asiaan keksittäisiin toimivampi ratkaisu eikä turhaa odottelua tapahtuisi.
Konkreettisesti myyjä sanoo pomolle että sille tiskille tulisi hankkia joku kello, jota asiakas voi rämpyttää jos ei myyjä huomaa häntä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 20:51"] Tarkoitin kommentteja joissa puolusteltiin että asiakkaan tulisi kutsua myyjä paikalle ilman ohjeita ko. toimintaan, tai siihen että huono asiakaspalvelija on vain yrityksen tahtoma asiakaspalvelulinjaus (ei ole) tai muuta jotka mielestäni on vaan puhdasta huonoa asiakaspalvelua, jolloin valittava asiakas on valittanut aivan aiheesta. Tai että tarjoustavarat vaan saa aina loppua. Tylsähän tämä ketju olisi jos ei näitä kerrottuja asiakasvalituksia saa kyseenalaistaa tai siis keskustella niistä. :) [/quote] Aivan. Vähän off topicia, mutta ihmettelen kyllä niitä firmoja, joissa tarjoustuotteita on suunnilleen se 1 kpl/liike ja erä on yllättäen mennyt jo aamu kahdeksalta. Ei voi olla kannattavaa pidemmän päälle. Itseäni ainakin hävettäisi olla sellaisessa paikassa töissä ja ymmärtäisin myös asiakkaiden vitutuksen. Mutta silti yläpeukutin alkuperäistä kertomusta, olihan toi asiakkaan käytöskin älytöntä. Tää Siwan kesätyöntekijä on jo absurdi esimerkki "olen vain töissä täällä" -asenteesta. [/quote] Ai mitenkä niin? Toimin täysin kaupan ohjeistuksen mukaan ja tottakai kutsuin aina toisen työntekijän postin kassalle aina kun tarve vaati. Me kassatyöntekijätkin ollaan kuitenkin vain ihmisiä ja jos kaupan kassalle tulee yli kymmenen nuoren lauma ostamaan karkkia siinä kun joku hiippailee sanomatta sanaakaan ovesta postin kassalle joka on SELÄN TAKANA niin onko ihmekään jos en tätä huomaa ennen kuin tämä avaa suunsa? Ja sehän ei ehkä kuitenkaan kesätyöläisen vika ole jos kaupan henkilökunta päättää viikon tyojakson takia olla perehdyttämättä postin käytäntöihin jotka eroaa melkosesti Siwan normi kassasysteemeistä. Sanottakoon vielä että yli puoli vuotta olen kauppojen kassoilla ollut eikä koskaan toiste ole vastaavanlaista sattunut! T.14
[/quote]
Te ette ole tasaveroisia asiakkaan kanssa ja asiakas ei ole vastuussa yrityksen toiminnasta. Sulla työntekijänä taas on vastuu siitä että asiakkaat tulee palvelluksi ja että yrityksen asiakaspalvelussa on toimivat prosessit. Se on se iso ero. Sulla on vastuu parantaa niitä asioita jotka eivät toimi.
Ei kesätyöntekijäkään voi ajatella että "emmä tiiä, mä oon vaan töissä täällä", koska sinä olet sille asiakkaalle sen edustamasi yrityksen keulakuva. Asiakas määrittää sen yrityksen sinun kauttasi, siksi sulla on "vaan kesätyöntekijänäkin" velvollisuus toimia niin että yrityksen maine ei tahraannu.
Esimerkiksi ko. tilanteessa olisit voinut pahoitella ja sanoa että soitat välittömästi myyjän hoitamaan asian, sitten tämä asiaa hoitanut myyjä olisi voinut pahoitella, ilmoittaa että asiakas on oikeassa, kenties toiminnassa on parannettavaa ja luvannut ottaa asian puheeksi esimiehen kanssa, jotta asiaan keksittäisiin toimivampi ratkaisu eikä turhaa odottelua tapahtuisi.
Konkreettisesti myyjä sanoo pomolle että sille tiskille tulisi hankkia joku kello, jota asiakas voi rämpyttää jos ei myyjä huomaa häntä.
[/quote]
Kutsuinkin myyjän paikalle ja pahoittelin asiaa. Sitten tämä alkoi paasaamaan toiselle myyjälle.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:38"] Tää Siwan kesätyöntekijä on jo absurdi esimerkki "olen vain töissä täällä" -asenteesta. [/quote]
Ai mitenkä niin? Toimin täysin kaupan ohjeistuksen mukaan ja tottakai kutsuin aina toisen työntekijän postin kassalle aina kun tarve vaati.
[/quote]
Niin, toimit tilanteessa aivan oikein. Mutta tilanteen jälkeen, selkeän ongelman havaittuasi, olisit voinut asiaan puuttua, eli vaikka kirjoittaa sen lapun: "Pyydä kassaa kutsumaan myyjä paikalle". Tai välittää viestin toimimattomasta tilanteesta esimiehelle.
Et sitä tehnyt ja SE on: olen vain töissä täällä -asennetta.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:57"]Nauratte asiakkaille? Siinä on asiakaspalvelullisia tyyppejä kerrakseen. Mä taas vittuilen teidänlaisille huvikseni juuri tuon takia. Ja nautin että saan päivänne pilalle!
Nimim. Asiakas on aina oikeassa! ;)
[/quote]
Asioiksesi vittuilet ja sitten ajattelet että sinulle ei sitten kahvitauolla uskalleta nauraa? Selvä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:02"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:38"] Tää Siwan kesätyöntekijä on jo absurdi esimerkki "olen vain töissä täällä" -asenteesta. [/quote]
Ai mitenkä niin? Toimin täysin kaupan ohjeistuksen mukaan ja tottakai kutsuin aina toisen työntekijän postin kassalle aina kun tarve vaati.
[/quote]
Niin, toimit tilanteessa aivan oikein. Mutta tilanteen jälkeen, selkeän ongelman havaittuasi, olisit voinut asiaan puuttua, eli vaikka kirjoittaa sen lapun: "Pyydä kassaa kutsumaan myyjä paikalle". Tai välittää viestin toimimattomasta tilanteesta esimiehelle.
Et sitä tehnyt ja SE on: olen vain töissä täällä -asennetta.
[/quote]
Blaablaa get fucking over this! Vttu sinunkaltaisesi ärsyttävät änkkääjä jankkaaja luuserit ovat kapisin ja surkein olento. Tyttö ollut nuorena kesätöissä! Olet varmaan just sellainen ihminen, jonka omassa elämässä ei todellista valtaa ja jonka siksi pakko saada hallita sitä R-kiskan tai Siwan myyjää. Terv ei aspa mutta ei myöskään ihminen, jonka asenne on = MINÄ MINÄ MINÄ olen asiakas, kiss my but, PAAAAAALVELEEEEEE minua!!!!!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:28"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:57"]Nauratte asiakkaille? Siinä on asiakaspalvelullisia tyyppejä kerrakseen. Mä taas vittuilen teidänlaisille huvikseni juuri tuon takia. Ja nautin että saan päivänne pilalle!
Nimim. Asiakas on aina oikeassa! ;)
[/quote]
Asioiksesi vittuilet ja sitten ajattelet että sinulle ei sitten kahvitauolla uskalleta nauraa? Selvä.
[/quote]
Asiakas ei ole aina oikeassa. Kaupalla etc on oikeus olla palvelematta asiakasta ;)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:57"]
Blaablaa get fucking over this! Vttu sinunkaltaisesi ärsyttävät änkkääjä jankkaaja luuserit ovat kapisin ja surkein olento. Tyttö ollut nuorena kesätöissä! Olet varmaan just sellainen ihminen, jonka omassa elämässä ei todellista valtaa ja jonka siksi pakko saada hallita sitä R-kiskan tai Siwan myyjää. Terv ei aspa mutta ei myöskään ihminen, jonka asenne on = MINÄ MINÄ MINÄ olen asiakas, kiss my but, PAAAAAALVELEEEEEE minua!!!!!
[/quote]
Ottaapa lujille! Aattele, jos joku ei pidäkään sua täydellisenä, onneks tiedät itse totuuden :)
Sanalla palvelu on aika ikävä kaiku, asiakaspalvelu pitäisi nimetä uudelleen. Joku kehtasi tuolla jo kommentoida " te ette ole tasavertaisia asiakkaan kanssa" . WTF?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 02:06"]
Sanalla palvelu on aika ikävä kaiku, asiakaspalvelu pitäisi nimetä uudelleen. Joku kehtasi tuolla jo kommentoida " te ette ole tasavertaisia asiakkaan kanssa" . WTF?
[/quote]
Jonkun työ on tehdä toisen puolesta jotain. Onhan se ihan hirveää... Eiku, taitaa olla näin kaikkialla.
Ollessani McDonaldsilla töissä ja rahastaessani asiakasta kassalla toin ruoat tarjottimelle samalla, kun asiakas maksoi kortilla. Kassakone ilmoitti, että tapahtuma hylätty (kortti otettu liian aikasin pois) ja kerroin asiakkaalle ystävällisesti, että nähtävästi maksu ei mennyt, että voiyaisiinko yrittää uudelleen. Nainen tuohtui ja sanoi maksaneensa ja laittaneensa pin-koodin ja kaikkea. Selitin, että nyt ei maksu valitettavasti mennyt, että pakko ottaa uudestaan.
Asiakas rupesi vaatimaan ruokia (ilmaiseksi koska maksu ei ollut mennyt) vedoten siihen, että asiakas on aina oikeassa. Ihan oileasti. Lopulta sanoin rouvalle, että mikäli maksu oltaisi veloitettu kahdesti, rahat tietenkin hänelle palautetaan ja hyvitämme vaivan, muttemme ruokia anna ilmaiseksi. Kovaan ääneen tämä rouva päivitteli kassalla tapahtumaa ja nihkeästi lopulta maksoi. Ei koskaan palannut asiaan, koska ilmeisesti tililtä oli vain sen kerran veloitettu.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:40"]Kyl mä annan palautetta jos kassalla myyjä räplää puhelinta - vaikka nykyään pitää somettaa kokoajan niin silti työajalla tehdään töitä eikä katella kuvia Facebookissa.
[/quote]
Meillä sometus kuuluu työhön. Uutuustuotteita pitää päivittää Faceen ja Instaan. Eli jos myyjä puhuu puhelimeen, hän voi
tiedustella tiettyä tuotetta toisesta myymälästä tai päivittää uutuusmekkoa nettiin.
Puhelimen kanssa toimivalle myyjälle ei tarvitse kitistä että saako täällä palvelua, myyjä palvelee todennäköisesti sinua edeltävää asiakasta.