Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mä teen susta valituksen" t: asiakas

Vierailija
17.04.2015 |

Tulkaa kertomaan tarinoita, jolloin ootte itse myyjänä/työntekijänä saaneet kuulla näin tapahtuvan.

Oliko aiheeton vai aiheellinen ja jouduitko ns. tilille esimiehen kanssa vai oliko tyhjä uhkaus asiakkaan osalta?

Omalla kohdalla sattui tilanne, jossa olin kesäapulaisena pankissa ja eräs vanhempi naishenkilö olisi halunnut tehdä jotain siirtoja edesmenneen miehensä tililtä ja koska asiaa ei oltu vielä selvitetty yms. ei rouvalla ollut tiliin käyttöoikeutta. En todellakaan itse tätä päättänyt vaan hain kokeneemman virkailijan apuun. Ja silti sain paskat niskaan. :) Rouva uhkasi tehdä musta valituksen, mutta ei koskaan tehnyt. Tai ainakaan en kuullut asiasta enää myöhemmin.

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:46"]

En ole koskaan valittanut myyjälle, enkä valita. Huonoa palvelua olen saanut monta kertaa, mutta en ota sitä koskaan henkilökohtaisesti myyjää vastaan. Minun mielestäni liike on itse valinnut myyjänsä ja silloin myyjä edustaa liikettä. Eli mulkku asiakaspalvelija on liikkeen oma valinta. Sinne on valittu juuri halutunlaisella asenteella oleva asiakaspalvelija joka toimii annettujen ohjeiden mukaan.

Eli myöskään en valita liikkeen johdolle, koska jokaisessa paikassa on oikeus palvella asiakkaita juuri niin huonosti kuin johtajat/omistajat haluavat. Asiakasrajapinnassa oleva asiakaspalvelija edustaa mielestäni aina liikkeen arvoja, joten jos saan mielestäni täysin alaarvoista palvelua, vien rahani muualle. Vapaa maa. Tietenkin kerron muille ihmisille palvelun tasosta.

[/quote]

Jotkut firmat haluaisivat ihan oikeasti palvelulla asiakkaita hyvin ja niille ois arvokasta saada tietää jos asikaspalvelu on ollut huonoa ja ohjeiden vastaista - tai vastaavasti jos asiakaspalvelu on ollut erityisen hyvää. Palaute voi ihan aidosti auttaa toiminnan kehittämisessä.

Vierailija
62/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:52"]

Jotkut firmat haluaisivat ihan oikeasti palvelulla asiakkaita hyvin ja niille ois arvokasta saada tietää jos asikaspalvelu on ollut huonoa ja ohjeiden vastaista - tai vastaavasti jos asiakaspalvelu on ollut erityisen hyvää. Palaute voi ihan aidosti auttaa toiminnan kehittämisessä.

[/quote]

Mistähän tällaiset firma erottaisi? Vastakkaisia esimerkkejä on ainakin som täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:22"]

Eikä asiakas suomalaisessa kulttuurissa puhu päälle, jos myyjä keskustelee toisen asiakkaan kanssa.

Tähän postiasiaankin on ratkaisut esitetty, mutta jo ratkaisujen esittäminenkin on 14:lle henkilökohtainen loukkaus. Ja ei, KUKAAN täällä ei ole väittänyt, että asiakkaan mesoaminen olisi ollut oikein toimittu.

[/quote]

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että 14 olisi mesonnut asiakkaalle?

[/quote]

??

Vierailija
64/140 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:52"] Kerran töissä meiltä oli tarjoustuote loppunut ja asiakas juoksi perässäni ja huus mulle "nyt myyjä mene hakemaan niitä tarjoustuotteita tuolta teidän varastosta, täällä on laarit tyhjillään" tähän sanoin, että tuotteita ei enää ole ja pahoittelin kovasti asiakkaalle. Kiitokseksi tästä asiakas haukkui MUT pystyyn ja uhkasi tehdä valituksen. Toivottavasti tekikin, voin vaan kuvitella miten aspassa ollaan naurettu tälläselle luuserille :) [/quote]   Tarjoustuotteet ei saa loppua kesken tarjousaikana. [/quote] "Tarjous on voimassa xx.xx. asti tai niin kauan kuin tuotetta riittää." En tiedä tapauksen tilannetta, mutta kyllä tarjoustuotteitakin saa olla rajoitettu erä. Jos loppuu, niin voi voi.

[/quote]

Jep ja pointti tässä tapauksessa ei ollut se etteikö olisi ollut asiakasta kohtaan ikävää, että tuote oli loppunut. Pointti oli se, että hän haukkui minut eli myyjän pystyyn. Mitäkö minä voin sille ettei tuotetta ole tilattu riittävästi ja että se on loppunut? Työskentelen isossa yrityksessä ja minulla ei oo minkään valtakunnan vapautta alkaa antamaan mitään alennuksia yms. oman tahdon mukaan. Tätähän en tosin ehtinyt edes kertoa kun asiakkaalta en saanut suunvuoroa ja lopuksi huutonsa jälkeen poistui paikalta huoritellen :)

Vierailija
65/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:57"]14, tai sitten sinne tiskille laitettaisiin toimintaohjeet, niin ei tarvitsisi sinun eikä asiakkaan mesota. [/quote] Ai lappu tiskille "tervehdi kassaa jotta tämä tietää että postin kassalla on asiakas"? Haloo :D Minä en mesonnut, asiakas repi pelihousunsa. T: 14

[/quote]

No on minustakin vähän outo posti jos on pakko tervehtiä kassaa jotta työntekijä älyää, että jonossa on postin asiakas :-). Kyllä henkilökunnan tulee hoksata ihan itse, ilman apuja että nyt tulisi palvella asiakasta, eli tehdä työtäni... Toki siitä järjestelystä ei tarvi myyjälle kirkua, tuskin hän siitä on päättänyt ;-)
[/quote]

Meillä on vähän samakaltaisessa tilanteessa soittokello tiskillä, näkyvällä paikalla. N 95% asiakkaista tajuaa soittaa sitä ilman lappuakin :)

Vierailija
66/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 14:07"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 13:35"] [quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:18"][quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:56"]Olin viikon kesätöissä eräässä Siwassa jossa oli myös postin piste. Postin hommiin mua ei oltu perehdytetty eli sen hoiti vakkarit. Näillä postin asiakkailla oli muutenkin tapana hiippailla hyvin huomaamattomasti siihen postin tiskille (ulko-ovelta kun meni siihen postin tiskille, mentiin normikassan näkökentän ohi) jos ei muuta asiaa ollut. No tuolloin oli muutenkin kova ruuhka kaupassa kun samaan aikaan oli lähistöllä joku nuorisoleiri joten en TODELLAKAAN huomannut siinä lasten ostoksia rahastaessani että eräs nainen odotti postin pisteellä kunnes hän asiasta huomautti: "olen kyllä tässä jo aika kauan odottanut, eikö täällä saa palvelua". Tervehdin häntä ystävällisesti ja ilmoitin tälle soittavani kelloa kutsuakseni myyjän paikalle. Kun toinen myyjä tuli paikalle, hän oli jo niin vihainen että alkoi paasata tälle: "onko tämä reilua että saan odottaa ja monta asiakasta minun jälkeeni saavat kyllä palvelua, missä voin tehdä valituksen tästä!?!" Toinen myyjä sitten tähän totesi vain että "netissä voit tehdä reklamaation". Sitten nainen vain lompsi vihaisena ulos kaupasta. Tuota toista myyjää lähinnä huvitti että kaikenlaista hiihtäjää sitä onkin ja sanoi vain minulle että turha tuollasista on mieltänsä pahottaa :D [/quote] Toi teidän posti"palvelu" on kyllä outo.Mistä asiakas voi tietää, ettei kukaan tule palvelemaan ilman erillistä huomautusta, ja senkin jälkeen saa odottaa epämääräisen ajan. [/quote] Totta. Mutta mistä kassatyöntekijäkään voi tietää että siinä joku jonottaa postin tiskillä jos EI NÄE siihen että vois sen jälkeen sitä kelloa soittaa kutsuakseen paikalle jonkun joka postin hommat osaa? Asiakas voi myös huikata vaikka sen "hei":n eikä vain hiippailla siihen tiskille ja alkaa mesota kun kassatyöntekijä ei olekaan mikään meedio :D [/quote] Luetun ymmärtämisessä täällä joillakin vikaa? Tuossahan sanoin että olin siwassa VIIKON kesätöissä jolloin sovittiin että soitan paikalle vakkarin jos jollakin on postiasiaa, kun ei viikon takia postin systeemejä ollu järkee opetella muutenki ruuhkaseen kesäajankohtaan. Kyseessä oli siis poikkeustilanne. Monesti se hein sanominen selkeyttää kummasti toimintaa, en oikein ymmärrä esim.niitä siellä siwassa jotka ei mitään huikkaa kun menevät myyjän ohi ja kipittävätkin kassalle ja sitten kun tajuat kurkata että onko kassalla joku ja menet sinne niin tulee kauhea marmatus miten joutui odottamaan niiiin kauan. Newsflash: joskus se myyjä on töissä yksin ja kaupan hommiin kuuluu muutakin kuin kassalla päivystäminen ja varmana tullaan kassalle jos tiedetään siellä asiakkaan olevan. Tuntuu vain että joillekin se tervehtiminen on ylivoimaisen vaikeaa. T: 14 [/quote]   Tervehtiminen on KOHTELIASTA, ei PAKOLLISTA [/quote] Ei ihmekään ettei myyjä huomaa asiakasta välttämättä tuolloin jos myyjällä on ennestään kädet täynnä, eikö? [/quote]   Eikä asiakas suomalaisessa kulttuurissa puhu päälle, jos myyjä keskustelee toisen asiakkaan kanssa. Tähän postiasiaankin on ratkaisut esitetty, mutta jo ratkaisujen esittäminenkin on 14:lle henkilökohtainen loukkaus. Ja ei, KUKAAN täällä ei ole väittänyt, että asiakkaan mesoaminen olisi ollut oikein toimittu.   [/quote] Heh, ei se nyt varmaan ole kesätyöläisestä kiinni mitkä kaupan systeemit on :D Eikä kenenkään muiden kanssa ollut mitään hankaluuksia tuollakaan käytännöllä, tämä yksi nainen oli poikkeustapaus. T. 14 [/quote]

Joo turha on yrittää tehdä omaa arkiympäristöään paremmaksi, kun voi vain valittaa ääliöistä, jotka eivät tajua kaupan systeemejä. Kaikille vaan pakollinen Siwa-koulutusjakso, niin tietävät miten hommat toimii.[/quote]

Kiitoksiakin kai saa laittaa? Kävin sekä ostoksilla että postipisteessä Siwassa - sama nuori nainen hoiti asiat vimpan päälle. Kävi käpy asiakkaalle: henkilökortti jäi postipisteeseen. Seuraavana aamuna sain häneltä puhelun, oli etsinyt numeroni ja soitti. Omalla ajallaan ja rahallaan. Laitoin kiitokset esimiehelle ja vein joulukukan.

Vierailija
67/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 01:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:57"]Nauratte asiakkaille? Siinä on asiakaspalvelullisia tyyppejä kerrakseen. Mä taas vittuilen teidänlaisille huvikseni juuri tuon takia. Ja nautin että saan päivänne pilalle! Nimim. Asiakas on aina oikeassa! ;) [/quote] Asioiksesi vittuilet ja sitten ajattelet että sinulle ei sitten kahvitauolla uskalleta nauraa? Selvä.

...ja näin kehittyy suomalainen palvelukulttuuri ...

[/quote]

Vierailija
68/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kassan vieressä sellainen aika painava teline täynnä tavaraa. Vaikka onkin painava nostettavaksi, sen saa kyllä liikkeelle työntämällä. Kerran erään asiakkaan pieni lapsi innostui työntelemään sitä pitkin poikin asiakkaan tehdessä ostoksia. Huomautin lapselle ystävällisesti asiasta, jottei työntelisi telinettä. Asiakas raivostui minulle, huusi ja meuhkasi ja nimittelyjä satoi. "Lasta ei saa rajoittaa", huusi kurkku suorana. Yritin siinä sitten pahoitella ja sanoa, etten ole mitään pahaa tarkoittanut. Ei mennyt jakeluun, että teline voi esim. kaatua lapsen päälle tökätessään johonkin. Kaikesta pahoittelusta huolimatta asiakas uhkasi tekevänsä valituksen. En tiedä tekikö, asiasta en kuullut jälkeenpäin mitään.

Vierailija
69/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä polkupyöräliikkeessä, ja musta mies osti meiltä fillarin. Tuli takaisin parin kuukauden päästä, takavanne niin soikeena että sen päälle oli varmaan ajettu autolla, tai sitten hypitty päällä. Mies ei paljon suomea osannut, mutta sen ymmärsin että hänen mielestään takuuseen olisi pitänyt vanne vaihtaa. Ei suostuttu, ja siitä alkoi kauhea huuto. Poliisille kertoi soittavansa. Tekstaili tuulikaapissa aikansa, näytti keskisormea, pieraisi ja häipyä. Varmaan joku hänen kotimaansa valitusmenettely.

Jaa, varmaan Afrikassa on sitten paremmat ja kattavammat takuut kun täällä tylsässä Pohjolassa, jossa mennään järki edellä-

Vierailija
70/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 02:05"]

Ottaapa lujille! Aattele, jos joku ei pidäkään sua täydellisenä, onneks tiedät itse totuuden :)

[/quote]

Mitä sä oikein kuvittelet olevasi? :DDDDDDDDDDDD

Vierailija
71/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opastin eräässä yrityksessä asiakaspalvelussa nuorempaa ja kokemattomampaa työntekijää. Hänellä homma sujui hyvin, ei tarvinnut paljoakaan vierestä neuvoa. Jälkikäteen oli pomolle tullut palautetta että minä olen huono asiakaspalvelija, koska annoin toisen tehdä työn enkä tehnyt sitä hänen puolestaan.

Vierailija
72/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen pienessä kaupassa paikkakunnalla jossa on tapana höpistä asiakkaiden kanssa niitä näitä. Kerran erehdyin nuorelta naiselta kysymään hänen ostaessaan herkkuja ja elokuvan viikonloppuna että "koti-ilta tulossa?" Sain kirjallisen palautteen, huonon siis tuosta lauseestani, koska asiakas koki että nolasin hänet ja hänen ostoksensa, kassalla ei ollut muita tuohon aikaan ja näytin tämän kamerasta esimiehelleni. Esimies ei ollut moksiskaan, toki asiakkaalle laitoimme s-postin jossa pahoittelimme ja kerroimme että minä olen ollut "puhuttelussa" tapaukseen liittyen, kyllä sitä kaiken maailman herkkiksiä löytyy... Onneksi muistin naisen naaman niin seuraavilla kerroilla höpöttelin omana itsenäni muille asiakkaille ja hänen kohdallaan vain pakolliset "hei, 15.40€, bonuskorttia?, kiitos." Ettei vahingossakaan pääsisi mieltään pahoittamaan.

Vierailija
73/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelualan arvostus ei ainakaan kasva näitä viimeisiä kommentteja lukiessa.

Vierailija
74/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 23:30"]

Tulkaa kertomaan tarinoita, jolloin ootte itse myyjänä/työntekijänä saaneet kuulla näin tapahtuvan.

Oliko aiheeton vai aiheellinen ja jouduitko ns. tilille esimiehen kanssa vai oliko tyhjä uhkaus asiakkaan osalta?

Omalla kohdalla sattui tilanne, jossa olin kesäapulaisena pankissa ja eräs vanhempi naishenkilö olisi halunnut tehdä jotain siirtoja edesmenneen miehensä tililtä ja koska asiaa ei oltu vielä selvitetty yms. ei rouvalla ollut tiliin käyttöoikeutta. En todellakaan itse tätä päättänyt vaan hain kokeneemman virkailijan apuun. Ja silti sain paskat niskaan. :) Rouva uhkasi tehdä musta valituksen, mutta ei koskaan tehnyt. Tai ainakaan en kuullut asiasta enää myöhemmin.

[/quote]Olen kuunnellut hieman tuollaista tilannetta vierestä pankissa. Mummeli halusi maksaa laskun tililtä jonka korttia hänellä ei ollut, ilman henkilöllisyystodistuksia...

Vierailija
75/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valita asiakaspalvelusta. Minulle huono palvelu ei tarkoita huonoa asiakaspalvelijaa vaan huonoa yritystä. Silloin vien rahani muualle.

Vierailija
76/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidossa laitoin iltakäynnillä unilääkkeen odottamaan. Lääke oli väärä asiakkaan mielestä, olisi pitänyt antaa entistä lääkettä. En tietenkään suostunut antamaan entistä lääkettä jota oli kuitenkin kaapissa. Asiakas huusi asiasta 1,5h ja soitti naapurinki tulemaan.. En pystynyt tekemään mitään iltatoimia. Uhkasi kirjoittaa taas lehteen juttuja, kun hoitajat tekevät kaiken väärin.

Asiakas kirjoittelee jatkuvasti paikalliseen lehtee satuja :D

Vierailija
77/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 02:06"]

Sanalla palvelu on aika ikävä kaiku, asiakaspalvelu pitäisi nimetä uudelleen. Joku kehtasi tuolla jo kommentoida " te ette ole tasavertaisia asiakkaan kanssa" . WTF?

[/quote]

No, ei todellakaan ole samanarvoisia. Eikö kaikki asiakaspalvelijat ole tätä vielä tajunneet.

Jos olen kaupassa ja kysyn toiselta asiakkaalta tietääkö hän jotain jostain tuotteesta, niin silloin olen tasavertainen keskustelukumppanini kanssa. Jos taas maksavana asiakkaana kysyn myyjältä, joka saa työstään palkkaa, niin silloin emme todellakaan ole tasavertaisia.

Vierailija
78/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin Palin on autokauppa, jossa on euroopan huonoin palvelu. Valitanko minä siitä myyjille. En. Valitanko minä siitä pomoille. En. Minä ostan autoni muualta.

Vierailija
79/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 02:06"]

Sanalla palvelu on aika ikävä kaiku, asiakaspalvelu pitäisi nimetä uudelleen. Joku kehtasi tuolla jo kommentoida " te ette ole tasavertaisia asiakkaan kanssa" . WTF?

[/quote]

No, ei todellakaan ole samanarvoisia. Eikö kaikki asiakaspalvelijat ole tätä vielä tajunneet.

Jos olen kaupassa ja kysyn toiselta asiakkaalta tietääkö hän jotain jostain tuotteesta, niin silloin olen tasavertainen keskustelukumppanini kanssa. Jos taas maksavana asiakkaana kysyn myyjältä, joka saa työstään palkkaa, niin silloin emme todellakaan ole tasavertaisia.
[/quote]

Tasavertaisia? Mitä ihmettä tällä tarkoitat? Olet ihmisenä parempi? Entä miten kun potilaani on käsissäni leikattavana - ikinä silti tulisi mieleeni puhua tasavertaisuudesta. Poistakaa sana, joka antaa käsityksen, että asiakas on aspaa ylempi.

Vierailija
80/140 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 02:06"]

[/quote]

[/quote]

Tasavertaisia? Mitä ihmettä tällä tarkoitat? Olet ihmisenä parempi? Entä miten kun potilaani on käsissäni leikattavana - ikinä silti tulisi mieleeni puhua tasavertaisuudesta. Poistakaa sana, joka antaa käsityksen, että asiakas on aspaa ylempi.
[/quote]

Siis puistattava sana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän