Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät naiset tajua mitään tekniikasta?

Vierailija
17.04.2015 |

Tätä olen miettinyt viimeaikoina hyvin paljon... Olisiko kellään tarjota joku tyydyttävä selitys kyseiselle ilmiölle?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat enemmän kiinnostuneempia tekniikasta kuin naiset.

Vierailija
42/74 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset eivät ole laiskoja kuten miehet.

Jos mies ei olisi laiskuuttaan keksinyt pyykinpesukonetta, niin naiset pesisivät pyykkiä edelleenkin käsin.

Jos mies ei olisi laiskuuttaan keksinyt astianpesukonetta, niin naiset pesisivät edelleenkin astioita käsin.

Jos mies ei olisi laiskuuttaan keksinyt ruohonleikkuria, niin naiset niittäisivät nurmikkoa edelleenkin viikatteen kanssa.

Jne, jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:41"]

Eiköhän jokainen ihminen tiedä juurikin siitä asiasta mistä on kiinnostunut. Naiset nyt harvemmin kiinnostuu tekniikasta.

[/quote]

No siinä tapauksessa kysymys olisi varmaan parempi muotoilla uudelleen seuraavasti:

Miksei naisia yleensä kiinnosta tekniikka?

Vierailija
44/74 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naiset ja miehet tajuavat ja osaavat mitä vaun jos ovat vain kiinnostuneita asiasta. Itse olen moottorihurja nainen enkä kovin montaa samanlaista ole tavannut. Voi myös olla että tällainen yleistäminen saa naiset itsekin uskomaan siihen että esim moottoripyörällä saatikka crossipyörällä ajo on aivan liian ylivoimaista vaikka voisi sitä halutakin tehdä mutta kun on muka liian vaikeaa. Huokaus...

Vierailija
45/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:16"]

Se, ettei tunnusteta miesten ja naisten keskimääräisiä eroja on aivan sama kuin monikulttuurisuudessa ei tahdota huomioida eri kulttuureja tai kansallisvaltioita. Arveluttavalla pohjalla sellainen näkemys.

[/quote]

Dätsrait. Keskimääräisistä eroista ja taipumuksista on kysymys, ei siitä mitä joku yksittäinen insinöörilyyli osaa. Keskimääräiset erot tosiaan ovat esim pojilla ja tytöillä tietotekniikassa "huolestuttavan suuret".

Vierailija
46/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:50"]

Se, ettei tunnusteta miesten ja naisten keskimääräisiä eroja on aivan sama kuin monikulttuurisuudessa ei tahdota huomioida eri kulttuureja tai kansallisvaltioita. Arveluttavalla pohjalla sellainen näkemys.

[/quote]

Dätsrait. Keskimääräisistä eroista ja taipumuksista on kysymys, ei siitä mitä joku yksittäinen insinöörilyyli osaa. Keskimääräiset erot tosiaan ovat esim pojilla ja tytöillä tietotekniikassa "huolestuttavan suuret".

[/quote]

Miksi se on huolestuttavaa? Miksi ei huolestuta siitä, että kansa vanhenee eikä miehiä kiinnosta hoitoala? Kun kaikista yksilöistä otetaan paras ja annetaan sen puhjeta kukkaan, saadaan toimiva kokonaisuus. 

Olen myös huomannut, ettei keskivertomiestä kiinnosta nainen, joka omaa miehisiä ominaisuuksia ja kiinnostuksenaiheita ja pärjää taloudellisesti mainiosti ilman miestäkin. Eikö silloin ole hyvä, ettei keskivertonaista kiinnosta teknikan salat?

Vierailija
47/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 11:56"]

[/quote]

[/quote]

Miksi se on huolestuttavaa? Miksi ei huolestuta siitä, että kansa vanhenee eikä miehiä kiinnosta hoitoala? Kun kaikista yksilöistä otetaan paras ja annetaan sen puhjeta kukkaan, saadaan toimiva kokonaisuus. 

Olen myös huomannut, ettei keskivertomiestä kiinnosta nainen, joka omaa miehisiä ominaisuuksia ja kiinnostuksenaiheita ja pärjää taloudellisesti mainiosti ilman miestäkin. Eikö silloin ole hyvä, ettei keskivertonaista kiinnosta teknikan salat?

[/quote]

Perustuu tähän juttuun ja lienee naisen kommentti muutenkin.

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288751680540.html?pos=ok-nln

Naiset ja miehet (ja kulttuurit) vaan on erilaisia jos jokin asia ei luontaisesti kiinnosta niin tuskin ovat onnellisia ja tuottavia yhteiskunnan jäseniä jos ovat alalla johon eivät luontaisesti sovellu. Tietotekniikkaa on hyödyllistä kaikkien jokin verran osata sukupuolesta riippumatta ja sitähän me tässäkin koko ajan hyödynnämme.

Vierailija
48/74 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkoluulojen muodostamaa sokeutta, tyyliin "En minä voi mitenkään ymmärtää teknisiä laitteita"

Samaan törmää välillä kielitaidottomien kanssa, eli kun teksti on vieraalla kielellä kirjoitettua, niin vieressä olevaa piirustusta ei nähdä, eikä numerotkaan ole ymmärrettävässä muodossa.

Vierailija
49/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 sivua näin typerästä aloituksesta?

Vierailija
50/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Naiset ja miehet (ja kulttuurit) vaan on erilaisia jos jokin asia ei luontaisesti kiinnosta niin tuskin ovat onnellisia ja tuottavia yhteiskunnan jäseniä jos ovat alalla johon eivät luontaisesti sovellu. Tietotekniikkaa on hyödyllistä kaikkien jokin verran osata sukupuolesta riippumatta ja sitähän me tässäkin koko ajan hyödynnämme.

[/quote]

Jos tuollainen riittää perusteluksi, niin totean, että tytöt ovat poikia parempia (tieto)tekniikassa.

http://www.meidanperhe.fi/artikkeli/kasvu/murrosika/tytot_ovatkin_poikia_parempia_koodaamaan_kertoo_tutkimus

Vierailija
51/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän naiset käyttävät tekniikkaa siinä missä miehetkin ja ei kai tekniselle alalle pakotettu nainen ole sen onnellisempi kuin hoitoalalle pakotettu mies? Missä vaiheessa tekniikan syvällisestä ymmärtämisestä on tullut edellytys sille, että on yhteiskunnan onnellinen ja tuottava jäsen? Tämä nainen käyttää työssään nettisovelluksia, muttei osaa niitä ohjelmoida eikä ole siitä pätkääkään kiinnostunut, vaikka perhepiirissä toki on myös sovellussuunnittelijana toimiva nainen. Silti maksoin veroja viime vuonna työni tuotoksista noin 40 000 euroa. Ei riittävästi?

Missä työssä muuten nykypäivänä voi olla täysin irti tekniikasta? Tuskin missään. Lisäksi miehetkin joutuvat irtautumaan tekniikan syvällisemmästä ymmärtämisestä, koska jo ihan autoista on tullut tietokoneita eikä niitä voi enää omin voimin korjata. Myös muut laitteet ovat monimutkaisempia kuin ennen. Sisältä löytyy muutakin kuin pari ruuvia, hammaspyörää, jousta, releä ja sulaketta. 

Vierailija
52/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:48"]

Varmaan samasta syystä kun suurin osa miehistä ei tajua mitään naisista, hellyydestä, toisten huomioimisesta tai vastuusta kun on perhe.

Tai ehkä parempi vertaus kuitenkin olisi miesten haluttomuus ymmärtää sukan parsimista, housujen korjauksesta puhumattakaan, imuroimista, virkkaamisesta tai pitsinnypläämisestä mitään. Pallit tuntuu aika monella miehellä kutistuvan jos ehdottaa että herra ihan itse ottaa neulan ja lankaa ja ompelee sen napin takaisin paikoilleen. Tekniset vempaimet voivat väärin käytettynä olla oikeasti vaarallisia ja siksi jotkut pelkää niitä mutta virkkuukoukku se vasta vaarallinen väline onkin, miesten mielestä, vaikka eihän sillä saa edes haavaa sormeen.

[/quote]

Kyllä saa. t. nimim. virkkuukoukku sormen läpi

Vierailija
53/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs yleistetä. Meillä minä olen se, joka asentaa tietokoneet, digiboksit, pleikat sun muut. Autoon osaan vaihtaa tulpat, öljyt, lambda -anturin, sulakkeet, akun, tulpanjohdot, renkaat, tukivarret, suodattimet.

Kun taloon muutti mies, se ihmetteli, että mulla oli työkaluarsenaalia melkoisesti: jiirisirkkeli, naulapyssyjä, kompressori, hiomakoneita, rälläkkä, porakoneita jne. Kaikkia osaan käyttää ja tarpeeseen olen hankkinut.

Osaan myös laittaa sokeripalaan kiinnitettävät valaisimet ja olen korjannut mm. kameran ennen digiaikaa.

Mun mielestä osaaminen ja ymmärtäminen on kiinni siitä, onko kiinnostunut ja tekeekö. Tekemällä oppii.

Vierailija
54/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on tuttavia insinöörejä ja atk asenttajia ja matikan opettajia ja ovat naisia

Vierailija
55/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jotain älyän... t.sähkönainen

Vierailija
56/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sen mitä lukiossa on opetettu ja tiedelehdistä olen lukenut, eli en kovin syvällisesti. Jos olisin opiskellut alaa, niin varmaan ymmärtäisin yhtä hyvin kuin sellaista opiskelleet miehet. Olen ollut ulkopuolinen jutuista, jotka olivat tekniikkaan liittyviä isäni ja veljieni välisiä. Ja ei minua kyllä kiinnostanutkaan joku trukin korjaus, koska en uskonut, että tekisin mitään sillä tiedolla. Ehkä jo lapsena tajusin, että en tule hyötymään siitä kaikesta tiedosta.

Vierailija
57/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:20"]

Eipäs yleistetä. Meillä minä olen se, joka asentaa tietokoneet, digiboksit, pleikat sun muut. Autoon osaan vaihtaa tulpat, öljyt, lambda -anturin, sulakkeet, akun, tulpanjohdot, renkaat, tukivarret, suodattimet.

Kun taloon muutti mies, se ihmetteli, että mulla oli työkaluarsenaalia melkoisesti: jiirisirkkeli, naulapyssyjä, kompressori, hiomakoneita, rälläkkä, porakoneita jne. Kaikkia osaan käyttää ja tarpeeseen olen hankkinut.

Osaan myös laittaa sokeripalaan kiinnitettävät valaisimet ja olen korjannut mm. kameran ennen digiaikaa.

Mun mielestä osaaminen ja ymmärtäminen on kiinni siitä, onko kiinnostunut ja tekeekö. Tekemällä oppii.

[/quote]

Itsehän yleistät itseäsi kun pitäisi puhua keskimääräisistä eroista. Paljon totta kai riippuu siitä mistä on kiinnostunut ja naiset ovat kiinnostuneita hoitoalasta miehiä merkittävästi useammin.

Vierailija
58/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 12:05"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos tuollainen riittää perusteluksi, niin totean, että tytöt ovat poikia parempia (tieto)tekniikassa.

http://www.meidanperhe.fi/artikkeli/kasvu/murrosika/tytot_ovatkin_poikia_parempia_koodaamaan_kertoo_tutkimus

[/quote]

Tässä ei ole kyse koodauksesta.

Vierailija
59/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 22:56"]

Koska naiset eivät ole laiskoja kuten miehet.

Jos mies ei olisi laiskuuttaan keksinyt pyykinpesukonetta, niin naiset pesisivät pyykkiä edelleenkin käsin.

Jos mies ei olisi laiskuuttaan keksinyt astianpesukonetta, niin naiset pesisivät edelleenkin astioita käsin.

Jos mies ei olisi laiskuuttaan keksinyt ruohonleikkuria, niin naiset niittäisivät nurmikkoa edelleenkin viikatteen kanssa.

Jne, jne...

[/quote]

Tämä. Luultavasti en voisi olla insinööri (nainen siis olen), jos en olisi myös laiska. Melkein kaikki elämää helpottavat keskinnöt on keskitty siksi, koska porukka miettii, että miten tästä pääsisi halvemmalla. 

It-alalla naisia on enemmän kuin muilla aloilla. Jossain rakennustekniikassa toivoisi enemmänkin naisia. Esimerkiksi tämä oma asuntoni on päin pyllyä suunniteltu, onneksi olen vain vuokralla. Suunnittelija on mies, rakennusinsinööri (tiedot löytyy netistä, erikoistapaus tämä talo) eikä tässä ole ajateltu yhtään keittiössä käytännöllisyyttä ja sitä, että siellä on tarkoitus ruokaakin laittaa ja löytää astiat kaapista. 

Vierailija
60/74 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vaan korjaan temppuilevat koneet ihan yksin useimmiten, no problem... tekniikka on siitä simppeliä, että tarvitsee löytää asetukset, on/off-nappula ja siitä sitten vaan hommiin. Mutta tämä olikin vain huono provo.