Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus steriloinnin jälkeen?

Vierailija
24.04.2015 |

Minut on steriloitu loppuvuodesta 2011, olin nippanappa sen 30v rajapyykin silloin ohittanut, ja katunut en ole hetkeäkään. Ja nythän on siis se tilanne, että minulla on ollut parin viikon ajan ihan selvää pahoinvointia, eritoten aamuisin, mutta myös pitkin päivää kuten oli myös odottaessani poikaani (mulla yksi lapsi).

Lisäksi kärsin ummetuksesta ja rintojen arkuudesta. Tiedän, helpointa olisi mennä ostamaan raskaustesti, mutta jotenkin tuntuu että olen ihan vainoharhainen, enhän minä VOI olla raskaana?! Kuukautisten pitäisi alkaa ihan lähipäivinä, niitä siis odotellessa, tosin edellisetkin kestivät vain kolme päivää, selkeästi vähemmän kuin yleensä siis.

Lisäyksenä vielä, hankin sterilisaation koska yksi lapsi riittää minulle, hänkin sai alkunsa e-pillereillä, lisäksi takana kaksi keskenmenoa sekä yksi abortti, joka tehtiin ollessani alta 2-kymppinen. Olen siis mitä ilmeisimmin hedelmällistä sorttia.

Haluaisinkin kokemuksia siitä, onko joku OIKEASTI tullut raskaaksi sterilisaation jälkeen? Käsittääkseni mahdollisuus on lähes olematon, ja suurin osa tällaisista tapauksista tapahtuu vuoden sisällä operaatiosta (tai näin kertoi google, ja sehän tietää kaiken ;))

Kiitos asiallisista vastauksista, niitä kaivataan, koska oikeasti roikun reunalla, että hourinko minä, tosin konkreettista oksentelua on hieman vaikea kuvitella :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin aikoinani raskaaksi 11 kk steriloinnista. Eihän sille luvata 100% varmuutta. Tee testi

Vierailija
2/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tuli raskaaksi 5vuotta steristä kun oli aikaa kulunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaation ehkäisytehohan on sama kuin e-pillereillä virheettömästi käytettynä. Eli aivan hyvin on mahdollista.

Vierailija
4/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppä se testi ;) niinku itekki sanoit täällä kysymällä et siitä varmuutta saa

Vierailija
5/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:54"]

Teeppä se testi ;) niinku itekki sanoit täällä kysymällä et siitä varmuutta saa

[/quote]

No en saa juu, mutta kun en piruvie uskalla tehdä sitä testiä :D Tiedän, aikuinen nainen, vahva ja rohkea ja kaikkea ja nyt sitten tässä k.o. tapauksessa ihan vellihousu. Hitto. Niinkun sanoin, odotan vielä sen pari päivää että alkaako menkat vai ei. Ehkä toivoin täältä kannustuksia tyyliin "Ei ole mahdollista, että olet raskaana", mutta lähinnä päin vastaiselta nyt näyttää.

Lisää kokemuksia ja kommentteja saa laittaa, kiitos, ja lupaan kyllä tulla kertomaan kuinka kävi, jos olen raskaana niin saadaan sitten jatkaa ketjua hulluimmille nimiehdotuksilla tms. :)

ap

Vierailija
6/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 12:50"]

Sterilisaation ehkäisytehohan on sama kuin e-pillereillä virheettömästi käytettynä. Eli aivan hyvin on mahdollista.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Vuoden jälkeen sterilisaation teho on paljon parempi kuin e-pillereillä. Tilastoja vääristävät keisarinleikkausten yhteydessä tehtävät sterilisaatiot, jotka eivät ole kudosten turpoamisesta ja leikkaustilanteesta johtuen aivan yhtä luotettavia kuin muut sterit.

Sinänsä kirjallisuus tuntee tapauksen, jossa nainen sai spermaisesta (!) puukosta iskun alavatsaansa ja tuli siitä raskaaksi. Maailmassa tapahtuu kaikkea ihmeellistä.

Tekisin ehkä kuitenkin sen raskaustestin ihan oman mielenrauhani vuoksi. Jos testi näyttää negaa ja oireet jatkuvat tai palaavat, menisin lääkäriin.

Vierailija
7/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullut nimiehdotukset? Miksi?
Tarkotatko jotain "Sterisan" tai muuta aiheeseen sopivaa ;D

Vierailija
8/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiehdotuksia: Varma Päivi tai Onni Yrjö.

Vierailija
9/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiot siis pitää lapsen?

Vierailija
10/10 |
24.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterisan Onni Yrjö :DD Olis kyllä vallan huikea. Ja kyllä, varmasti pidän lapsen, jos sellainen on tullakseen sterilisaatiosta huolimatta. Olen miettinyt totakin, että mitä jos EN ole raskaana, niin mistä ihmeestä tälläinen jatkuva kuvotus ja oksentelu voi muuten johtua? Kieltämättä sekin hieman huolettaa.

Kiitos piristyksestä nimiehdotuksilla, ootte huikeita <3 Tuli parempi olo, kohta ehkä uskallan jopa syödä kiinteää ruokaa. Jipii! :)