Mies viikonlopuksi vanhempiensa luo
Onko normaalia että päälle 20-vuotias mies lähtee mieluummin viikonloppua viettämään vanhempiensa luokse? Vähintään joka toinen vkl käy. Seurustelua meillä takana 7 vuotta ja yhdessä asuttu noin 3 vuotta. Liian kiinni vielä mamman ja papan helmoissa?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:58"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:32"]
Mun mies ei kyllä saisi jäädä minnekään "vanhempiensa luo" yöksi. Miksi pitäisi antaa lupa moiseen?! Me ollaan nyt aviopari ja se tarkoittaa että öitä ei muualla vietetä!
[/quote]
Taidat olla vähän mieleltäsi sairas?
[/quote]
En ole. En vain ymmärrä miksi miehen pitäisi viettää öitä muualla kuin vaimonsa vieressä. Naimisiin mennessä pitää unohtaa riekkumiset, poikienreissut ja muut yökyläilyt ilman puolisoa.
[/quote]
Sairas akka
[/quote]Siellä toinen.
Musta olisi ihana et mies olisi viikonloppuja vanhemmillaan..sais olla ihan rauhassa lapset tietty mukaan..
Ymmärrän kyllä, että vanhemmat ja aikuisetkin lapset ovat läheisiä ja halutaan viettää yhdessä aikaa. Ymmärrän hyvin yökyläilyn ja toki kotipaikkakunnalla käynnin, samallahan tosiaan voi tavata vanhoja kavereita ja lapsuuden ystäviä.
Mutta vähän kyllä ihmettelen teidän valtaosan vastauksia. AP:han tässä esittää tilanteen, jossa hänen elämänkumppaninsa viettää juhannukset ja uudet vuodet yms. aina (?) vanhempiensa luona, ja vaikka olisi sovittu jotain, niin jos vanhempien taholta tulee vähänkin jotain kutsua (ei edes kovin "tärkeää), niin ensisijaisesti riennetään vanhempien luo.
Ymmärsinkö tilanteen oikein, ap?
Kyllähän tuossa jotain vähän kummallista on. Napanuora ei ole vielä katkennut, tai sitten vanhemmat manipuloivat jotenkin muuten. Ei tuo ihan normaalilta aikuisen elämältä vaikuta, että sen oman elämänkumppanin kanssa tehdyt suunnitelman aina dumpataan.
No ei ole kyllä normaalia jos kerran menot vanhempien kanssa menee sovittujen asioiden edelle. Jätä se sika!
Mun mies ei kyllä saisi jäädä minnekään "vanhempiensa luo" yöksi. Miksi pitäisi antaa lupa moiseen?! Me ollaan nyt aviopari ja se tarkoittaa että öitä ei muualla vietetä!
[/quote]
[/quote]
En ole. En vain ymmärrä miksi miehen pitäisi viettää öitä muualla kuin vaimonsa vieressä. Naimisiin mennessä pitää unohtaa riekkumiset, poikienreissut ja muut yökyläilyt ilman puolisoa.
[/quote]
Onko avioliitto vankila? Lupalappua tai tulee kaulimesta?
Onneksi meillä on suhde jossa kumpikin saa yhteisen ajan lisäksi tehdä niinkuin itse tykkää...
N41
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:03"]
Ymmärrän kyllä, että vanhemmat ja aikuisetkin lapset ovat läheisiä ja halutaan viettää yhdessä aikaa. Ymmärrän hyvin yökyläilyn ja toki kotipaikkakunnalla käynnin, samallahan tosiaan voi tavata vanhoja kavereita ja lapsuuden ystäviä.
Mutta vähän kyllä ihmettelen teidän valtaosan vastauksia. AP:han tässä esittää tilanteen, jossa hänen elämänkumppaninsa viettää juhannukset ja uudet vuodet yms. aina (?) vanhempiensa luona, ja vaikka olisi sovittu jotain, niin jos vanhempien taholta tulee vähänkin jotain kutsua (ei edes kovin "tärkeää), niin ensisijaisesti riennetään vanhempien luo.
Ymmärsinkö tilanteen oikein, ap?
Kyllähän tuossa jotain vähän kummallista on. Napanuora ei ole vielä katkennut, tai sitten vanhemmat manipuloivat jotenkin muuten. Ei tuo ihan normaalilta aikuisen elämältä vaikuta, että sen oman elämänkumppanin kanssa tehdyt suunnitelman aina dumpataan.
[/quote]Kiitos, juurikin siis näin tiivistettynä ongelma. Mutta tosiaan itse kyllä todella huonosti selitin tuossa aloituksessani koko tilanteen, siinähän siis tulee ilmi vain nuo yökyläilyt. Mutta se siis juurikin on se raivostuttava komponentti, ettei meidän sopimuksilla tunnu olevan mitään väliä, vaan kaikki muu menee aina edelle. Ja tosiaan itse kyllä nautin omasta rauhasta ja ei se ukon lähteminen sinänsä ongelma ole, mutta kun tässä taustalla on vähän isompi kuvio, joka tuntuu luonnottomalta ja epäreilulta.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Onneksi meillä on suhde jossa kumpikin saa yhteisen ajan lisäksi tehdä niinkuin itse tykkää...
N41
[/quote]
Ei meidän avioliitto mikään vankila ole! Mies voi kyllä päivisin nähdä kavereitaan ja vanhempiaan, ei mihinkään ole pakko yöksi jäädä. Vihkivalassakin tuo on selvästi määrätty: "Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Sama täällä. Erotuksena ollaan vanhempia ja meillä on jo lapsiakin. Nykyään tää kiristää hermoa vielä enemmän. Mies viettää viikonloput ja juhlapyhät omilla vanhemmillaan mieluummin kun kotona perheen kanssa. Joskus lähden väkisin mukaan että oltaisiin edes joskus perheenä samassa paikassa. Mieti tosiaan mitä haluat, tilanne ei välttämättä muutu ennekuin vanhemmat ovat kuopassa. Sinänsä minulla ei ole mitään miehen vanhempia vastaan, mutta toki tahtoisin olla välillä meidän perheen kesken. Yleensä olen sitten viikonloput ja kaikki juhlapyhät töissä niin ei tarvitse tästäkään tapella :)
Kyllä se vaan taitaa joillekin olla niin että avioliitossa kun ollaan ei parane puolison lähteä minnekään vaan pysyä neljän seinän sisällä. Meinaa sitä ettei toisella ole mitään tekemistä/kavereita yms. että pitää riippua puolisossa millä hinnalla hyvänsä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
N41
[/quote]
Ei meidän avioliitto mikään vankila ole! Mies voi kyllä päivisin nähdä kavereitaan ja vanhempiaan, ei mihinkään ole pakko yöksi jäädä. Vihkivalassakin tuo on selvästi määrätty: "Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
[/quote]
Ai niin ku Jumala, damn, unohdin...
Tollasta ihmistä lähtisin minäkin pakoon yhtä usein.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
N41
[/quote]
[/quote]
[/quote] Nämä ei siis ole minun kirjoittamiani, ihan vaan selvyyden vuoksi.
Ap
Se on ihan normaalia, että nuori haluaa välillä käydä vanhempiensa luona. Itsekin olen opiskelija ja juuri tällä hetkellä matkalla vanhempieni luokse toiselle paikkakunnalle. Tosin, myös poikaystäväni asuu toistaiseksi tuolla paikkakunnalla joten tietysti haluan nähdä samalla reissulla myös häntä ja kavereitani. Vierailisin kuitenkin vanhempieni luona myös siitä huolimatta, vakkkei siellä paikkakunnalla asuisikaan myös muita tärkeitä ihmisiä, kuin vanhempani. Luultavasti kuitenkin vähentäisin hieman viereilujani, nyt matkustan sinne lähes joka viikonlopuksi. Olen kohta muuttamassa poikaystäväni kanssa yhteen tänne uudelle paikkakunnalle ja myös poikaystäväni on todennut jo nyt, että tulee varmasti vierailemaan vanhempiensa luona usein viikonloppuisin. Mutta ymmärrän että ap:ta harmittaa se, että mies peruu kaikki sovitut menot tyttöystävänsä kanssa heti, jos vanhemmat pyytävät sinne. Kyllä siinä tulee helposti sellainen tunne, että itse jää kakkoseksi.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
N41
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tottakai jumala, miksi muuten olisimme kirkossa menneet naimisiin?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:08"]
[/quote]
Joskus on tilanteita, joissa on huomattavasti kätevämpää jäädä yöksi. Esimerkiksi meillä miehen vanhemmat asuvat useamman sadan kilometrin päässä. Useimmiten kyläillään siellä yhdessä, mutta joskus on sellainen tilanne, että miehen on mentävä sinne kun taas minulla on jotain muuta sovittuna täällä kotipaikkakunnalla. En tosiaankaan vaadi, että hän ajaisi aina yöksi kotiin. Samoin kavereita saattaa olla muilla paikkakunnilla.
Meillä pyritään jakamaan aika niin, että meille jää sopivasti sekä kahdenkeskistä aikaa, sellaista aikaa jota vietämme yhdessä ystävien/sukulaisten kanssa ja molemmille myös omaa aikaa joko yksin tai omien ystävien/sukulaisten kanssa. Aluksi nyhräsimme turhankin paljon kahdestaan, mutta sitten totesimme, että välillä pieni erossa oleminen tekee hyvää suhteelle.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:17"]
[/quote]Kannattaa ehkä lukea koko keskustelu ennen kuin kommentoit? Huomaa että on jäänyt sinultakin hieman jotakin tärkeää informaatiota välistä.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:09"]
Sama täällä. Erotuksena ollaan vanhempia ja meillä on jo lapsiakin. Nykyään tää kiristää hermoa vielä enemmän. Mies viettää viikonloput ja juhlapyhät omilla vanhemmillaan mieluummin kun kotona perheen kanssa. Joskus lähden väkisin mukaan että oltaisiin edes joskus perheenä samassa paikassa. Mieti tosiaan mitä haluat, tilanne ei välttämättä muutu ennekuin vanhemmat ovat kuopassa. Sinänsä minulla ei ole mitään miehen vanhempia vastaan, mutta toki tahtoisin olla välillä meidän perheen kesken. Yleensä olen sitten viikonloput ja kaikki juhlapyhät töissä niin ei tarvitse tästäkään tapella :)
[/quote]
Entä, jos tuo on ollut miehen perheessä aina tapana? Niin meilläkin vietetään kaikki juhlapyhät yhdessä. Nyt, kun vanhempani ovat jo iäkkäitä, juhlapäivällisen järjestää joko siskoni tai minä ja vanhempani tulevat sitten mukaan. Ja myös meidän lapsemme perheineen tulevat paikalle. Nyt on porukkaa jo neljännessä polvessa mukana.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:17"]
[/quote]Kannattaa ehkä lukea koko keskustelu ennen kuin kommentoit? Huomaa että on jäänyt sinultakin hieman jotakin tärkeää informaatiota välistä.
[/quote] jaa, ei mielestäni
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:09"]
[/quote]
Entä, jos tuo on ollut miehen perheessä aina tapana? Niin meilläkin vietetään kaikki juhlapyhät yhdessä. Nyt, kun vanhempani ovat jo iäkkäitä, juhlapäivällisen järjestää joko siskoni tai minä ja vanhempani tulevat sitten mukaan. Ja myös meidän lapsemme perheineen tulevat paikalle. Nyt on porukkaa jo neljännessä polvessa mukana.
[/quote]Aina perheessä tapana? Okei, no entäs kun miehellä on nyt toinenkin perhe, eikös silloin tämän toisenkin perheen kanssa aleta muodostamaan niitä yhteisiä "perinteitä"? Miksi ne perinteet pitää tulla juuri sieltä miehen lapsuudenperheestä? En ymmärrä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sairas akka