Mies viikonlopuksi vanhempiensa luo
Onko normaalia että päälle 20-vuotias mies lähtee mieluummin viikonloppua viettämään vanhempiensa luokse? Vähintään joka toinen vkl käy. Seurustelua meillä takana 7 vuotta ja yhdessä asuttu noin 3 vuotta. Liian kiinni vielä mamman ja papan helmoissa?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:51"]Miksi et mene mukaan?
[/quote]En halua viettää näitä vapaita anoppilassa.
Mun mies käy myös viikonloppuisin vanhemmillaan, välillä on perjantaista sunnuntaihin, välillä vain yhden yön. Mikäs siinä, mun mielestä on mukavaa että huolehtii vanhemmistaan ja viihtyy heidän seurassaan. :)
Olisit onnellinen että saat olla omassa rauhassa.
Naisilla aina joku päin vittua, jos mies kotona, ei saa omaa aikaa ja rauhaa, jos lähtee jonnekin, sekään ei ole hyvä.
Mun tytär on jo 27 ja käy keskimäärin joka toinen viikonloppu luonani. En pidä yhtään omituisena. Tapaan itsekin omia vanhempiani ainakin kaksi kertaa kuukaudessa. Toisissa perheissä on tapana pitää yhteyttä enemmän kuin toisissa.
Mistä tiedät että on vanhempien luona?
Mun mielestäni tuo on vain ihailtavaa.
Itsekin käyn opiskelupaikkakunnaltani vanhempieni luona, en ihan joka viikonloppu mutta kyllä yhden viikonlopun kuussa ainakin siellä vietän ja nyt esim. koko kesäksi olen menossa kotipaikkakunnalle ja asun vanhemillani :) enkä pidä tätä mitenkään outona ja näin tekevät monet kaverinikin.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:02"]Itsekin käyn opiskelupaikkakunnaltani vanhempieni luona, en ihan joka viikonloppu mutta kyllä yhden viikonlopun kuussa ainakin siellä vietän ja nyt esim. koko kesäksi olen menossa kotipaikkakunnalle ja asun vanhemillani :) enkä pidä tätä mitenkään outona ja näin tekevät monet kaverinikin.
[/quote]
Ja me olemme siis myös päälle parikymppisiä opiskelijoita.
Minäkin kävin ehkä 24-vuotiaaksi asti vähintään joka toinen viikonloppu vanhemmillani. Usein useammin. Miehellä ei ole teidän kerrostaloyksiössä varmaan juuri mitään tekemistä.
Minä olen aina ajatellut niin päin että se mies käy siellä vähän huolehtimassa niistä vanhenevista vanhemmistaan. Mutta joka toinen viikonloppu ja vielä niin ettet ole mukana kuulostaa vähän turhankin erillisiltä elämiltä. Kerran kuussa ymmärtäisin että ollaan koko viikonloppu pois kotoa.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:48"]Onko normaalia että päälle 20-vuotias mies lähtee mieluummin viikonloppua viettämään vanhempiensa luokse? Vähintään joka toinen vkl käy. Seurustelua meillä takana 7 vuotta ja yhdessä asuttu noin 3 vuotta. Liian kiinni vielä mamman ja papan helmoissa?
[/quote]
Mä en sitten käsitä tätä suomalaista kulttuuria, jos olet läheisissä väleissä vanhempiesi kanssa, olet liian kiinni heissä? Miten sitten pitäisi toimia? Pari-kolme kertaa vuodessa vierailu parin tunnin ajan eikä vahingossakaan saa jäädä yöksi, vai?
Jos asutte yhdessä niin miten tuo on sulta pois? Näette muutenkin tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:48"]Onko normaalia että päälle 20-vuotias mies lähtee mieluummin viikonloppua viettämään vanhempiensa luokse? Vähintään joka toinen vkl käy. Seurustelua meillä takana 7 vuotta ja yhdessä asuttu noin 3 vuotta. Liian kiinni vielä mamman ja papan helmoissa? [/quote] Mä en sitten käsitä tätä suomalaista kulttuuria, jos olet läheisissä väleissä vanhempiesi kanssa, olet liian kiinni heissä? Miten sitten pitäisi toimia? Pari-kolme kertaa vuodessa vierailu parin tunnin ajan eikä vahingossakaan saa jäädä yöksi, vai?
[/quote]Kyllä taas joku vetänyt herneen kauniiseen nenäänsä. Olikohan "hieman" ehkä kärjistetty nyt? Mun mielestäni aina vaan plussaa se, että on hyvissä väleissä vanhempiensa kanssa mutta kyllä koen että minulla on oikeus ihmetellä, jos ukko viihtyy paremmin vanhempiensa seurassa kuin minun - nimittäin kun ongelmana ei ole vain viikonloput vaan esim. juhlapäivät kuten vaikka juhannus tai uusi vuosi niin vietettäisiin mieluummin vanhempien luona porukassa joka koostuu lähinnä yli 50-vuotiaista? Okei. Sori kun ei mua oikein nappaa.
No on se minusta vähän omituista. Käyn itsekin vanhemmillani kerran viikossa, mutta miksi jäisin sinne yöksi?? En usko että enää kestäisinkään omaa äitiä paria tuntia kauempaa, taloon mahtuu kerrallaan vain yksi emäntä. Se on kyllä totta, että mukavaa olisi saada mies-vapaata viikonloppua, mutta yleensähän miehet käyvät vaikka risteilyllä tai kalaretkillä, kavereiden mökeillä... Mutta että vanhemmilla yökylässä?
Liian nuorena solmittu suhde. Ei kestä!
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 14:48"]Onko normaalia että päälle 20-vuotias mies lähtee mieluummin viikonloppua viettämään vanhempiensa luokse? Vähintään joka toinen vkl käy. Seurustelua meillä takana 7 vuotta ja yhdessä asuttu noin 3 vuotta. Liian kiinni vielä mamman ja papan helmoissa? [/quote] Mä en sitten käsitä tätä suomalaista kulttuuria, jos olet läheisissä väleissä vanhempiesi kanssa, olet liian kiinni heissä? Miten sitten pitäisi toimia? Pari-kolme kertaa vuodessa vierailu parin tunnin ajan eikä vahingossakaan saa jäädä yöksi, vai?
[/quote]Kyllä taas joku vetänyt herneen kauniiseen nenäänsä. Olikohan "hieman" ehkä kärjistetty nyt? Mun mielestäni aina vaan plussaa se, että on hyvissä väleissä vanhempiensa kanssa mutta kyllä koen että minulla on oikeus ihmetellä, jos ukko viihtyy paremmin vanhempiensa seurassa kuin minun - nimittäin kun ongelmana ei ole vain viikonloput vaan esim. juhlapäivät kuten vaikka juhannus tai uusi vuosi niin vietettäisiin mieluummin vanhempien luona porukassa joka koostuu lähinnä yli 50-vuotiaista? Okei. Sori kun ei mua oikein nappaa.
[/quote]
Onko mies siis joskus aiemmin ollut bilettäjätyyppi ja nyt vasta muuttunut?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:22"]
Liian nuorena solmittu suhde. Ei kestä!
[/quote]No voin kyllä omasta puolestani sanoa. että en kyllä tule montaa vuotta enää katselemaan sitä että mies itkee verta jos joutuu olemaan vanhemmistaan yli 2 viikkoa erossa. Okei, se on hänen perheensä ja tottakai perhettään rakastaa, mutta niin olen minäkin nykyisin hänen perhe.
Ei siinä mitään omituista ole. Toiset perheet ovat läheisempiä kuin toiset. Teidän suhteellenne tuo ei povaa hyvää, että mies on läheinen perheensä kanssa ja sinä et halua mennä sinne. Yllättävää, että olette kestäneet noinkin kauan.
Miksi et mene mukaan?