Mies viikonlopuksi vanhempiensa luo
Onko normaalia että päälle 20-vuotias mies lähtee mieluummin viikonloppua viettämään vanhempiensa luokse? Vähintään joka toinen vkl käy. Seurustelua meillä takana 7 vuotta ja yhdessä asuttu noin 3 vuotta. Liian kiinni vielä mamman ja papan helmoissa?
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 15:32"]
Mun mies ei kyllä saisi jäädä minnekään "vanhempiensa luo" yöksi. Miksi pitäisi antaa lupa moiseen?! Me ollaan nyt aviopari ja se tarkoittaa että öitä ei muualla vietetä!
[/quote]
Taidat olla vähän mieleltäsi sairas?
[/quote]
En ole. En vain ymmärrä miksi miehen pitäisi viettää öitä muualla kuin vaimonsa vieressä. Naimisiin mennessä pitää unohtaa riekkumiset, poikienreissut ja muut yökyläilyt ilman puolisoa.
[/quote]
Onko avioliitto vankila? Lupalappua tai tulee kaulimesta?
Onneksi meillä on suhde jossa kumpikin saa yhteisen ajan lisäksi tehdä niinkuin itse tykkää...
N41
[/quote]
Ei meidän avioliitto mikään vankila ole! Mies voi kyllä päivisin nähdä kavereitaan ja vanhempiaan, ei mihinkään ole pakko yöksi jäädä. Vihkivalassakin tuo on selvästi määrätty: "Sen tähden mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. He eivät siis enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
[/quote]
Ai niin ku Jumala, damn, unohdin...
[/quote]
Tottakai jumala, miksi muuten olisimme kirkossa menneet naimisiin?
[/quote]
Huh, onneksi me mentiin maistraatissa, niin voidaan tehdä just niinku meille sopii, en tykkäis jos joku ulkopuolinen, vaikka joulupukki, määräisi mitä liitossa tehdään.
Minä olen kyllä uskovainen ihminen, mutta en ole löytänyt mistään kohtaa Raamatusta sitä tuntimäärää, joka pariskunnan sopii viettää erillään. Siispä meillä mennään terveen järjen mukaan, molempien tilanteet ja tunteet huomioonottaen.
57
Erotkaa. Teillä on ihan erilaiset arvot tässä asiassa, ja ne tuskin tulee muuttumaan. Sun mies tarvitsee tyttöystävän, joka viettää itsekin mielellään aikaa miehen perheen luona ja pitää normaalina sitä, että mies haluaa olla niin paljon tekemisissä vanhempiensa kanssa. Sä taas tarvitset miehen, jolle SÄ olet sen perhe ja joka viettää viikonloppunsa mieluummin sun kuin vanhempiensa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 16:19"]
Entä, jos tuo on ollut miehen perheessä aina tapana? Niin meilläkin vietetään kaikki juhlapyhät yhdessä. Nyt, kun vanhempani ovat jo iäkkäitä, juhlapäivällisen järjestää joko siskoni tai minä ja vanhempani tulevat sitten mukaan. Ja myös meidän lapsemme perheineen tulevat paikalle. Nyt on porukkaa jo neljännessä polvessa mukana.
[/quote]
Siinä vaiheessa, kun perustetaan perhe, aletaan luoda omia tapoja ja perinteitä. Jos esimerkiksi sekä Matilla että Maijalla on ollut tapana viettää jokaikinen joulu lapsuudenperheensä kanssa, vaihtoehtona on joko 1) noudattaa tiukasti tuota tapaa, jolloin Matti ja Maija mahdollisine lapsineen eivät ikinä saa viettää yhteistä joulua tai 2) luoda oma tapa, vaikkapa seuraava: yhtenä vuonna vietetään joulua Matin vanhemmilla, toisena vuonna Maijan vanhemmilla, kolmantena vuonna omassa kodissa ja sitten kierros alkaa taas alusta.