Kotiäidit, jotka ette panosta itseenne, miksi?
Ei tarvitse suuttua, mielenkiinnosta vain kysyn niiltä, jotka kulkee pieruverkkareissa ja paskaisessa tukassa, että miksi teette niin? Itselläni on kaksi lasta joiden kanssa vielä kotona hetken, kuopus on vaikea tapaus ja esikoinen vilkas kun mikä, mutta kyllä silti joka aamuisen suihkun, meikkaamisen ja vaatteiden katsomisen ehtii kun vaan haluaa!
Kommentit (129)
Miksi pitäisi olla kotona meikattuna? Mä meikkaan ja laittaudun aamulla jos tiedän että menen myöhemmin jonnekkin.. Ja todellisuudessa kuinka monta pieruverkkari äitiä olet nähnyt? Ystäväsikö? Vai onko sulla vaan ennakkoluuloja muita äitejä kohtaan?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:34"]Koska en viitsi. En nähnyt ennen lapsiakaan kovin paljon vaivaa ulkonäköni suhteen joten en nytkään.
[/quote]vahdi miestäsi.
Hahah, kun luin alotuksen, niin tiesin heti että tästä nousee kauhee paskamyrsky! :D Voi luoja ihmisiä.. Se että meikkaa, laittautuu yms. ei tarkoita sitä, että kyseinen henkilö ei keskittyisi olemaan äiti! Voi hyvänen aika! Itse olen juuri tällainen, ja koen olevani parempi äiti lapsilleni, kun jaksan hieman nähdä vaivaa ulkonäköni eteen niin, että minulla itselläni on hyvä olla, ei se sen kummemmasta ole kysymys! Mutta eihän se sitä tarkoita, että jos ei meikkaa tai pidä farkkuja, niin on heti "pieruverkkariäiti" - joita kyllä valitettavan usein näkee tepastelemassa crocseillansa...
Pidän itsestäni näin. Koen olevani kaunis ja hyvä sellaisena kuin olen. Meikkaaminen tai muunlaiset vaatteet eivät ole minun juttuni.
No mä meikkaan jos menen jonnekin muualle ihmistenilmoille kuin lähikauppaan. Harmi vaan niitä muita käyntejä tulee aika harvoin :D tietysti koitan aina tehdä kunnon vaatevalintoja, mutta jos tiedän olevani vain omalla pihalla tai jopa sisällä niin näytän kauhealta.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:39"]
Hahah, kun luin alotuksen, niin tiesin heti että tästä nousee kauhee paskamyrsky! :D Voi luoja ihmisiä.. Se että meikkaa, laittautuu yms. ei tarkoita sitä, että kyseinen henkilö ei keskittyisi olemaan äiti! Voi hyvänen aika! Itse olen juuri tällainen, ja koen olevani parempi äiti lapsilleni, kun jaksan hieman nähdä vaivaa ulkonäköni eteen niin, että minulla itselläni on hyvä olla, ei se sen kummemmasta ole kysymys! Mutta eihän se sitä tarkoita, että jos ei meikkaa tai pidä farkkuja, niin on heti "pieruverkkariäiti" - joita kyllä valitettavan usein näkee tepastelemassa crocseillansa...
[/quote]
Mitä valitettavaa pieruverkkariäideissä on? Miksi kaikkien pitäisi olla samasta muotista? Näinkö opetatte lapsillennekin?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:34"]Koska en viitsi. En nähnyt ennen lapsiakaan kovin paljon vaivaa ulkonäköni suhteen joten en nytkään. [/quote]vahdi miestäsi.
[/quote]
No jos on mies lähdössä vieraisiin/toisen matkaan sen takia etten meikkaan tms. niin sietää lähteäkin. Joskaan tämän ei pitäisi olla yllätys, koska en suhteen alussakaan ollut muuta kuin mitä nyt olen. Verkkareissa kuljin jo silloin.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:34"]Koska en viitsi. En nähnyt ennen lapsiakaan kovin paljon vaivaa ulkonäköni suhteen joten en nytkään. [/quote]vahdi miestäsi.
[/quote]
No jos on mies lähdössä vieraisiin/toisen matkaan sen takia etten meikkaan tms. niin sietää lähteäkin. Joskaan tämän ei pitäisi olla yllätys, koska en suhteen alussakaan ollut muuta kuin mitä nyt olen. Verkkareissa kuljin jo silloin.
[/quote]
Ehkäpä miehesi ihastui sinussa hyvään itsetuntoosi. Sitä sinulla näyttäisi olevan. Voi kun muutkin ymmärtäisivät, että tietynlainen ulkonäkö ei ole se asia mikä kaikki puolisoltaan haluavat.
Kyllähän kaikki suihkussa käy ja puhtaat vaatteet päällensä pukee. Eikö se muka riitä tavalliseen arkielämään joka pyörii lasten ympärillä ja pienissä piireissä? Menomestoihin kai lähes kaikki meikkaavaat ja puleeraavat itseään enemmän. Ajattelematon ap.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:34"]
Koska en viitsi. En nähnyt ennen lapsiakaan kovin paljon vaivaa ulkonäköni suhteen joten en nytkään
Näytät aika kurjaa esimerkkiä lapsillesi. Näen teitä nukkavieruja päivittäin ja ihmettelen kovin. Itsensä laittaminen, kampaajalla ja kosmetologilla käyminen tekevät hyvää ja piristävät. Oletteko ajatelleet millaisia olette 20 vuoden kuluttua? ghhhrrr
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:32"]Ei tarvitse suuttua, mielenkiinnosta vain kysyn niiltä, jotka kulkee pieruverkkareissa ja paskaisessa tukassa, että miksi teette niin? Itselläni on kaksi lasta joiden kanssa vielä kotona hetken, kuopus on vaikea tapaus ja esikoinen vilkas kun mikä, mutta kyllä silti joka aamuisen suihkun, meikkaamisen ja vaatteiden katsomisen ehtii kun vaan haluaa!
[/quote]
Mulla on koliikkikaksoset. Ei jaksa kiinnostaa joku ulkonäkö.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:43"]
[/quote]
[/quote]
Ehkäpä miehesi ihastui sinussa hyvään itsetuntoosi. Sitä sinulla näyttäisi olevan. Voi kun muutkin ymmärtäisivät, että tietynlainen ulkonäkö ei ole se asia mikä kaikki puolisoltaan haluavat.
[/quote]olisihan tuo kuitenkin ihan kohteliasta kuitenkin pitää itsestään edes jonkin verran huolta. Ei se mies haisulia katsele.
Onko ulkonäkö sun mielestä ainoa asia johon voi panostaa panostaessaan itseensä? Huhhuh kun on pinnallista ajattelua... Minä ainakin panostaessa itseeni kehitän kielitaitoani ja sivistystänii. Ja siis siksi, koska koen ne hyödyllisemmiksi asioiksi kuin ulkonäön ja nätit vaatteet.
Mää olin niitä jotka vielä raskausaikana msosi isoon ääneen että minähän en lopeta meikkaamista ja nätisti pukeutumista sitten kun vauva syntyy. Nooo, tässä oon nyt kolmatta päivää samoissa leggareissa ja kuolaisessa trikoopaidassa kotona pyörinyt kun ei olle päästy käymään postilaatikkoa kauempana. Ei puhettakaan meikkamisesta, hyvä jos hiukset saa harjattua.
Mutta ai että miten nautin sitten kun ehkä kerran viikossa lähdemme jonnekin ihmisten ilmoille, mies hoitaa beibiä ja mulla on aikaa ihan rauhassa laittautua; meikki, hiukset, vaatteet. Tuntuu niiin hyvältä ja pirteältä! Joka päivä ei vaan enää kertakaikkiaan jaksa. Mutta joskus sentään kuitenkin :)
Kun olin kotiäiti, meikkasin joka päivä ja pidin muutenkin itsestäni huolta. Ihan sen takia, kun olin tottunut ennen lapsia niin tekemään. Ehdin kyllä lapsenikin hoitamaan. Terv.Neljän lapsen äiti
[/quote]
No en nyt sanoisi, että täällä on vielä mikään paskamyrsky käynnissä... Suurinosa vastaajista sanoi suoraan ettei kiinnosta meikata, yksi taisi arvostella tuota että äidin panotaminen ukonäköön tapahtuu lasten kustannuksella.
Hahah, kun luin alotuksen, niin tiesin heti että tästä nousee kauhee paskamyrsky! :D Voi luoja ihmisiä..
[/quote]
Innostuitkohan sinä itse vähän liikaa? Kuvittelit enemmän kuin mitä luit? Olit vasta seitsemäs kommentoija, eikä sinua ennen kukaan kirjoittanut mitään kovin ihmeellistä. Ei ainakaan mitään myrskyyn viittaavaa.
Naurattaa nämä, jotka kuvittelevat otsikon perusteella jotain ennen kuin lukevat. Tai vaikka lukisivat, niin tulkitsevat ennakkoluulojensa mukaan.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:47"]
Näytät aika kurjaa esimerkkiä lapsillesi. Näen teitä nukkavieruja päivittäin ja ihmettelen kovin. Itsensä laittaminen, kampaajalla ja kosmetologilla käyminen tekevät hyvää ja piristävät. Oletteko ajatelleet millaisia olette 20 vuoden kuluttua? ghhhrrr
[/quote]
Sinua ne voivat piristää, ei kaikkia. Minä en saa mitään irti mainitsemistasi asioista. Minua piristää tiukka intervallijuoksu tai vastajauhettu kahvi. Hiukset ja kasvot ovat hyvät juuri sellaisina kuin ovat. Minusta on puhtaasti hyvä juttu, että ihmisten piristyvät eri asioista.
Näytän tarpeeksi hyvältä ilmankin. Meikkaamiselta säästyneen ajan voin käyttää paremminkin, esim. aaveellä.