Kotiäidit, jotka ette panosta itseenne, miksi?
Ei tarvitse suuttua, mielenkiinnosta vain kysyn niiltä, jotka kulkee pieruverkkareissa ja paskaisessa tukassa, että miksi teette niin? Itselläni on kaksi lasta joiden kanssa vielä kotona hetken, kuopus on vaikea tapaus ja esikoinen vilkas kun mikä, mutta kyllä silti joka aamuisen suihkun, meikkaamisen ja vaatteiden katsomisen ehtii kun vaan haluaa!
Kommentit (129)
Monet puhuvat "kauheasta määrästä meikkiä". Tuskin AP tarkoitti bilemeikkausta vaan esim. ripsiväriä, tummien silmänalusten peittämistä ja huulikiiltoa. Mutta kaikki toki tavallaan.
Meikki ei kuitenkaan huononna normaalia ihoa. Ymmärrettävää, että diagnosoitu akne ei kestä välttämättä edes tavallista kasvorastavaa, en puhu nyt ääritapauksista. Mutta meikkivoiteetkin hengittävät. Ihon kunnon kannalta elintavat ja ruokavalio merkitsee kaikkein eniten.
Vaimoni ei enään ensimmäisen lapsen jälkeen laittautunut kotona niin haluthan siinä meni noh toinenkin saatiin jollain ilveellä tehdyksi mutta nykyään annan hänen olla hyvä äiti ja haen seksikumppanini muualta itsestään huolehtivista naisista
Itse käyn suihkussa jokapäivä, en kuitenkaan jaksa meikata jos olen vauvan kanssa keskenään kotona tai lähden lähikauppaan. Kotona olen verkkareissa ja ulos lähtiessä laitan perus siistit vaatteet. Hiukset arkena aina ponnarilla koska vauva repii hiuksia. Laitan vähän ripsaria silloin kun lähden lähikauppaa pidemmälle, ja kun olen lähdössä juhlimaan panostan niin meikkiin, hiuksiin kuin vaatteisiinkin. Vaikka itse olen mielelläni kotona meikittä ja rennoissa vaatteissa en silti koe ongelmakseni jos joku haluaa laittautua päivittäin. Myöskään se ei elämääni hetkauta jos joku toinen käy suihkussa harvemmin, pukee likaiset vaatteet päälleen eikä koskaan laittaudu.
Miehet ei välttämättä tykkää uussata meikattua poskea ja suuta. Ja lapsille ei ainakaan tee hyvää, että niiden suussa ja käsissä on äipän meikit jatkuvasti. Siksi mä en meikannut koska en halunnut, että meikkiäni on lasteni suussa ja iholla koko ajan. Mä nimittäin halittelin ja pusuttelin paljon lapsiani ja halusin tehdä sen puhtain ihoin ja huulin.
Kotiäitiaikoinani toimin juuri senhetkiseen tilanteeseen sopivimmalla tavalla. Jos lapset kiljuivat pää punaisena ja kaikki aikataulut lykkääntyivät plus itselle olisi tullut lisää stressiä suihkuunmenosta ja _meikkaamisesta_ (miksi oi miksi pitäisi meikata joka päivä??), en todellakaan käyttänyt sellaisiin aikaa.[/quote]
Koska näytän kulahtaneelta ja laikukkaalta ilman meikkiä. Jos minulla olisi hyvä iho en välttämättä meikkaisi joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 17:17"]Kotiäitiaikoinani toimin juuri senhetkiseen tilanteeseen sopivimmalla tavalla. Jos lapset kiljuivat pää punaisena ja kaikki aikataulut lykkääntyivät plus itselle olisi tullut lisää stressiä suihkuunmenosta ja _meikkaamisesta_ (miksi oi miksi pitäisi meikata joka päivä??), en todellakaan käyttänyt sellaisiin aikaa.[/quote]
Koska näytän kulahtaneelta ja laikukkaalta ilman meikkiä. Jos minulla olisi hyvä iho en välttämättä meikkaisi joka päivä.
[/quote]
Niin mäkin näytän, mutta ei se haittaa. Moniko huonoihoinen mieskään meikkaa, edes asiakaspalveluammatissa, koti-isistä puhumattakaan?
[/quote]
Mutta minua huono ihoni haittaa! En kai meikkaisi jos ei haittaisi. Ei minuakaan muiden naamat kiinnosta.
Olen kahden pienen lapsen kotiäiti. Meikkaan melkein päivittäin, koska pidän siitä. Minusta tälläytyminen ihan kotioloissa, arkenakin on hauskaa :D. Tykkään kokeilla erilaisia meikkejä ja hiustyylejä ja "harjoitella taitojani". Meikkaan, vaikka minulla ei olisi mitään sovittua menoa koko päivänä.
Sitten taas, kun takana on vaikka valvottu yö vauvan kanssa, tai olo on muuten väsynyt tai v*tuuntunut (kuten kotiäidillä voi monesti olla, tiedätte varmaan :D) niin jätän meikkaamisen väliin suosiolla.
Onhan se joskus ärsyttävää, kun olen tottunut olemaan laittautunut, niin kynnys lähteä esim. kaupungille au naturellina on korkea. Mutta toisaalta saan mielihyvää siitä, kun olen "tip top" siisti ja tyylikäs :D. Turhamaista? Ehkä. Se on silti yksi pikku huveistani, jota harrastan kun arjen harmaus tylsistyttää :)
Jaa-a, katselemme maailmaa ehkä eri silmin ap:n kanssa tai sitten meillä on erilainen käsitys kauneudesta. Olen itsekin melko tuore äiti enkä allekirjoita rupsahtamista itseni tai muiden äitien osalta. Meidän vauvakerhossa äidit näyttävät poikkeuksetta freesiltä, hiukset on kivasti ja vaatteet on kivat. Ei kukaan tietenkään jakkupuvussa siellä ole, mutta on kivoja neuleita ym..sellaisia rentoja,jotka päällä on hyvä hoitaa vauvaa. Samoin ystäväni, siskoni.. olen joskus äimistynyt kuinka hyvältä siskoni näyttää :) Rentoa åtyylikkyyttä. Kivaan lookkiin tarvitaan kivat vaatteet ja kivasti laitetut hiukset, meikkiä vähän, ei sen kummempaa. Ehkä äitiys on saanut nämä naiset hehkumaan ja siskoni esimerkkiä on ollut kiva seurata perässä.Ap:n kuvaamia pieruverkkarimammoja en oikeastaan tunne...kotona kaikki saavat kai olla missä kuteissa tahansa, eikä siihenkään äitiys mulla liity mitenkään. Ihan samalla tavalla puleudun kotona kuin ennen vauvaa;joskus nätimmin, joskus miten sattuu.
Ihmettelen suuresti sitä, että löytyykö tosiaan ihmisiltä jotain nukkavieruja huonoja vaatteita, joissa ollaan kotona? Mitä tarkoittaa pieruverkkarit? Onko ne siis jotkut rumat, kulahtaneet ja rikkinäiset?
Itse käytän aikalailla samoja vaatteita kuin ennen raskautta, raskauden aikana kuin nyt kotiäitinäkin. Olen 37-vuotiaana ihan saman kokoinen mitä olin parikymppisenäkin ja käytössä on edelleen joitakin tosi vanhoja mutta erittäin hyvinä pysyneitä vaatteita. Tykkään pukeutua mukavasti ja kotona tykkään käyttää verskoja tai leggareita, mutta näytän kyllä enemmän sporttiselta kuin nuhjuiselta verskat jalassa.
Minulla ei aamulla kulu kuin muutama minuutti peilin edessä, niin saan itsestäni ihan hyvännäköisen. Ja joka päivä meikkaan kevyesti, koska olen aina niin tottunut tekemään. Vähän sama kuin hampaidenpesu.
Mutta kyllä vaan minäkin välillä esim. kauppareissulla näen äitejä jotka ovat tosi nuhjuisen näköisiä, yleensä vielä ylipainoisia ja ikäistään paljon vanhemman näköisiä, vaikka todellisuudessa ovat melko nuoria. Ja itse olen sen verran vanha, että en ihan ole sisäistänyt tätä nykymuotia kulkea joka paikassa verskat tai urheiluhousut jalassa.
Oikeastiko ajattelette meikanneen pienten lasten äidin nähdessänne, että tällä on pakko olla huono itsetunto kun on meikkiä vaikka käy leikkipuistossa? Kevyeen meikkiin ja hiusten harjaamiseen esimerkiksi siistille ponnarille ei todellakaan mene pari tuntia.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:27"]
Totta kai sitä pitää hygieniastaan huolta, mutta miksi meikata, laittaa hiuksia ja valita vaatteita joka aamu pari tuntia, jos ei ole menossa mihinkään? Mies on nähnyt vaikka missä kunnossa ja ei niitä lapsia kiinnosta onko äidillä ripsiväriä.
[/quote]
Vaikka siksi että siitä tulee itselle freesi ja hyvä olo? Siksi että tottunut olemaan siististi pukeutunut ja huoliteltu? Siksi ettei hyvällä yritykselläkään saa tuhraantumaan paria tuntia?
Onhan se nyt turha itteesä mitenkään ihmeellisesti laittaa jos käy vaan lähikaupassa päivän aikana.
Kun huomasin että mies haluaa vain pillun,niin mielinkiintoni ulkonäköön lopahtii- lihosin ja helpottii ettei kukaan enää sitä pillua kinunnu!!!
Helpottavaa elää ilman seksipakkoa. Erosin,laihtuin ja nautin mun omasta elämästä-tapaan ystäviä,kehitän itseäni. Ex miehella ny tais jäi pitkä viinaputki päällä ja edellenkiin se hakee kännissä sitä pillua milloin mistäkiin...Ei taitaa hyvin menee...
Koska mammoilta katoaa aivot siinä vaiheessa kun se pieni loinen syntyy ja siinä ollaan kiinni 24/7 seuraavat 20v eikä tajuta että paskavaippojen ja kuolarättienkin lisäksi on muutakin elämää.
Itse en kyllä edes laske meikkaamista itsestään huolehtimiseksi. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta meikkaamattomuus ei tee ihmisestä välinpitämätöntä itseään kohtaan vai onko kaikki miehet sitten sitä? Kyllä kuljen lökäreissä kotona, mutta en missään rikkinäisissä ja likaisissa. Hiukset eivät ole likaiset vaikka en niitä kotioloissa mitenkään välttämättä laita. Voisi miehestä tuntua pöljältä olla kotona jos eukko laittautuisi viimeisen päälle ja itse kulkee kuitenkin lökäreissä ja ihan perus t-paidoissa. Kauppaan lähtiessä yleensä vaihdan farkut, mutta en välttämättä meikkaa. Jos se tekee minusta nuhjuisen mamman niin sitten tekee. Kuitenkin huolehdin itsestäni liikkumalla ja syömällä terveellisesti.
Ei yksinkertaisesti ole ylimääräistä rahaa nätteihin vaatteisiin, meikkeihin, kampaajakäynteihin tai harrastuksiin. Kotihoidontuella ei hirveästi juhlita. Jospa tämä tästä kunhan palaan töihin.. Siihen asti muu maailma joutuu vaan sietämään pieruverkkareitani ja meikitöntä naamaani.
Koiraa voi lenkittää ja vaunuja työnnellä ilman meikkejäkin. Verkkareita en omista, mutten kyllä kotia varten etityisesti tälläydykään. Oma tyyli on aina ollut semmoinen, että samat vaatteet kelpaa niin kotiin kuin työpaikallekin. Nyt kun tarkemmin mietin niin enpä ole hiuksia harjannut tänään. :D mutta kahvini olen saanut juoda kuumana! Se se on sitä arjen luksusta tässä elämäntilanteessa.
En minäkään vitsi meikata joka päivä. Kotona pidän puhtaita ja siistejä collareita, koska farkuissa olisi ikävää juosta ja leikkiä lasten kanssa. Ulos pukeudun sään mukaan ulkoilupukuun ja joihinkin lenkkareihin. Säälivästi katson kyllä puistossa niitä äitejä, jotka värjöttelevät korkkareissa ilman pipoa. Minä ainakin haluan osallistua lasteni leikkeihin jos he toivovat :) Ja jotten ihan nukkavierulta näytä niin kuivashampoo ja sävyttävä päivävoide pelastavat vähän. Terv. 2v:n ja refluksivauvan äiti
Ei sitä kotiäitinä tarvitse aina täydessä tällingissä olla, kun perus siisteydestä, hygiemiasta ja puhtaudesta huolehtii. Itse kyllä vedän vähintään ripsarit naamaan ja tukan ponnarille niin päivä käynnistyy. Itsestään huolehtiminen on opittu juttu ja tätä haluan vistiä ja opettaa esimerkin kautta myös omille lapsilleni. Aamulla pestään naama, harjataan tukka ja laitetaan puhtaat vaatteet päälle, illalla vaattee pyykkiin. Sillä pärjää jo aika pitkälle ;). Ja kaikkeen itsensä ehostamiseen menee aikaa 5min joten ei se juurikaan ole lapsilta pois :).