Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit, jotka ette panosta itseenne, miksi?

Vierailija
16.04.2015 |

Ei tarvitse suuttua, mielenkiinnosta vain kysyn niiltä, jotka kulkee pieruverkkareissa ja paskaisessa tukassa, että miksi teette niin? Itselläni on kaksi lasta joiden kanssa vielä kotona hetken, kuopus on vaikea tapaus ja esikoinen vilkas kun mikä, mutta kyllä silti joka aamuisen suihkun, meikkaamisen ja vaatteiden katsomisen ehtii kun vaan haluaa!

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn joka päivä lasten kanssa lenkillä puolen päivän aikoihin, kun sieltä tullaan alkaa ruuanlaitto yms. Mun mielestä olisi aika epäkäytännöllistä aamulla sutaista meikit naamaan ja laittaa jotkut hepenet päälle, ja lenkkeillä ne päällä. Jos menen jonnekin, esim kavereita näkemään jne, niin panostan. Mutta täällä pikkukaupungissa lähikauppaan talsiessa ei paljoa kiinnosta miltä näytän. Aijuu käyn mä kampaajalla muutaman kerran vuodessa ja just olin jalkahoitajallakin, ei se silti sitä tarkoita että näyttäisin ruususelta joka aamu herätessäni.

Vierailija
82/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:43"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:34"]Koska en viitsi. En nähnyt ennen lapsiakaan kovin paljon vaivaa ulkonäköni suhteen joten en nytkään. [/quote]vahdi miestäsi. [/quote] No jos on mies lähdössä vieraisiin/toisen matkaan sen takia etten meikkaan tms. niin sietää lähteäkin. Joskaan tämän ei pitäisi olla yllätys, koska en suhteen alussakaan ollut muuta kuin mitä nyt olen. Verkkareissa kuljin jo silloin. [/quote] Ehkäpä miehesi ihastui sinussa hyvään itsetuntoosi. Sitä sinulla näyttäisi olevan. Voi kun muutkin ymmärtäisivät, että tietynlainen ulkonäkö ei ole se asia mikä kaikki puolisoltaan haluavat. [/quote]olisihan tuo kuitenkin ihan kohteliasta kuitenkin pitää itsestään edes jonkin verran huolta. Ei se mies haisulia katsele.

[/quote]

Miksi on sitten valinnut sellaisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:34"]

Koska en viitsi. En nähnyt ennen lapsiakaan kovin paljon vaivaa ulkonäköni suhteen joten en nytkään

Näytät aika kurjaa esimerkkiä lapsillesi. Näen teitä nukkavieruja päivittäin ja ihmettelen kovin. Itsensä laittaminen, kampaajalla ja kosmetologilla käyminen tekevät hyvää ja piristävät. Oletteko ajatelleet millaisia olette 20 vuoden kuluttua? ghhhrrr

[/quote]

Mä olen nyt 20 vuoden kuluttua edelleen mitoissani ja naamani on suht rypytön ja tukkakin ihan mallillaan. Kyllä mä ikätovereitteni rinnalla pärjään ihan siinä missä nekin, jotka meikkasivat nuorempana enemmän. Voisin jopa vittää, että ihoni on rypyttömämpi kuin monen muun. Kummallinen ajatus, että meikkaamattomuus jotenkin pilaannuttaisi naisen. Eiköhän siinä pikemminkin käy päin vastoin, että terveempänä pysyy ilman ylenmääräistä kemikaalikuormitusta.

Vierailija
84/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä panostan nimenomaan itseeni, mutten naamaani tai hiuksiini. Teen väitöskirjaa nyt kun jäin äitiyslomalle. Koen nimenomaan panostavani omaan itseeni. 

Vierailija
85/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:43"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:34"]Koska en viitsi. En nähnyt ennen lapsiakaan kovin paljon vaivaa ulkonäköni suhteen joten en nytkään. [/quote]vahdi miestäsi. [/quote] No jos on mies lähdössä vieraisiin/toisen matkaan sen takia etten meikkaan tms. niin sietää lähteäkin. Joskaan tämän ei pitäisi olla yllätys, koska en suhteen alussakaan ollut muuta kuin mitä nyt olen. Verkkareissa kuljin jo silloin. [/quote] Ehkäpä miehesi ihastui sinussa hyvään itsetuntoosi. Sitä sinulla näyttäisi olevan. Voi kun muutkin ymmärtäisivät, että tietynlainen ulkonäkö ei ole se asia mikä kaikki puolisoltaan haluavat. [/quote]olisihan tuo kuitenkin ihan kohteliasta kuitenkin pitää itsestään edes jonkin verran huolta. Ei se mies haisulia katsele.

[/quote]

Miksi on sitten valinnut sellaisen?
[/quote]paremman puutteessa kenties?

Vierailija
86/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein huomaa millaista porukkaa enemmistö tällä palstalla on, kun alapeukutuksia saa eniten sellaiset jotka viitsivät ja jaksavat laittautua! :D

Vierailija
87/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:54"]

Mun mielestä huolestuttavampia olette te saastaiset pieruverkkarimammat, te opetatte lapsillenne enempi pahaa, kuin ne jotka viitsivät laittautua! Katselisitteko miestä, joka kulkisi samoissa vaatteissa päivästä toiseen, ilmaan peiliin vilaisua? Älkääkä vedotko vauvaan. Hyi helvetti.

[/quote]

Haha! :D Veikö pieruverkkarimamma miehesi?

Vierailija
88/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:49"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:43"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:34"]Koska en viitsi. En nähnyt ennen lapsiakaan kovin paljon vaivaa ulkonäköni suhteen joten en nytkään. [/quote]vahdi miestäsi. [/quote] No jos on mies lähdössä vieraisiin/toisen matkaan sen takia etten meikkaan tms. niin sietää lähteäkin. Joskaan tämän ei pitäisi olla yllätys, koska en suhteen alussakaan ollut muuta kuin mitä nyt olen. Verkkareissa kuljin jo silloin. [/quote] Ehkäpä miehesi ihastui sinussa hyvään itsetuntoosi. Sitä sinulla näyttäisi olevan. Voi kun muutkin ymmärtäisivät, että tietynlainen ulkonäkö ei ole se asia mikä kaikki puolisoltaan haluavat. [/quote]olisihan tuo kuitenkin ihan kohteliasta kuitenkin pitää itsestään edes jonkin verran huolta. Ei se mies haisulia katsele. [/quote] Miksi on sitten valinnut sellaisen? [/quote]paremman puutteessa kenties?

[/quote]

Kuten tuossa sanottiin, sitten kannattaa lähteäkin. Win-win molemmille.

Vierailija
89/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:47"]kampaajalla ja kosmetologilla käyminen tekevät hyvää ja piristävät.

[/quote]

Ei minua ainakaan piristä. Mitä hauskaa on siinä, että joku tuntematon nyppii ja lääppii?

Vierailija
90/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun oon ihan kivannäköinen pieruverkkareissakin ja meikittä. Hiukset pitää vaan vetää tiukalle ponnarille.

Vierailija
91/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä olettamus on että on hyihyi oksettava haisulimamma jos ei meikkaa? Kyllä mä silti päivittäin suihkussa käyn ja vaihdan puhtaat vaatteet päälle. Ihmeellisiä meikkipellejä täällä.

Vierailija
92/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:54"]

Mun mielestä huolestuttavampia olette te saastaiset pieruverkkarimammat, te opetatte lapsillenne enempi pahaa, kuin ne jotka viitsivät laittautua! Katselisitteko miestä, joka kulkisi samoissa vaatteissa päivästä toiseen, ilmaan peiliin vilaisua? Älkääkä vedotko vauvaan. Hyi helvetti.

[/quote]

Mä katselen eikä haittaa tippaakaan =)

Vierailija
93/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä panostajia haittaa siinä, että jotkut toiset eivät panosta? Kimpaannutte ihan. Miksi?

Vierailija
94/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonnonkaunis, enkä ole koskaan tarvinnut meikkiä. Näytän kauniilta jopa verkkareissa.

Vierailija
95/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että. Ai ettien että. Käyn suihkussa joka aamu, ja sipaisen vähän ripsiväriä ja bb-voidetta, ja pistän jotain muuta kun verkkarit, en nyt kuitenkaan mitään kiristäviä vaatteita. Koen oloni paremmaksi niin = olen varmasti parempi äiti lapsilleni, kun minulla on hyvä olla. Vauvat/niiden sairaudet tms. ei ole selitys. Itse olen erittäin vaikeiden lasten kanssa saanut omat aamutoimet tehtyä, ilman että olisin huono äiti tai en keskittyisi lapseeni. Mutta ei tästä pidä sellaisien pahastua, jotka eivät muutenkaan meikkaa.. Käsittääkseni av on tarkoittanut sellaisia äitejä, jotka lasten jälkeen "repsahtavat". PEACE!

Vierailija
96/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 17:01"]

Mikä teitä panostajia haittaa siinä, että jotkut toiset eivät panosta? Kimpaannutte ihan. Miksi?

[/quote]

Tämän minäkin haluaisin tietää.

Vierailija
97/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:32"]meikkaamisen ja vaatteiden katsomisen ehtii kun vaan haluaa![/quote]Siinähän se vastaus on. Ehtii jos haluaa, mutta en halua. Tai oikeammin halunnut, silloin kun olin hoitovapaalla. Minusta oli ihanaa kun ei tarvinnut laittaa hiuksia tai meikata. Samoilla verkkareilla ja t-paidalla saattoi mennä viikosta toiseen (välillä pesten tietenkin), ulos vedettiin ulkoilupuku verkkareiden päälle.

Minun korvissani tuo ap:n kysyys kuulostaa yhtä hassulta kuin jos kysyttäisiin miksi äitiyslomallaan ei herää klo 6 niin kuin työaamuisinkin vaan nukkuu kahdeksaan asti. Olisihan ihan mahdollista noudattaa työrytmiä. 

Vierailija
98/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, sulla on vielä paljon opittavaa elämästä.

Itse olen parhaillaan työssäkäyvä ja työpäivinä ja tilanteen mukaan ulkonäkööni panostava äiti, mutta vapaapäivinä nautin siitä, kun ei tarvitse pyntätä itseäni. Ja saa jättää suihkussakäynninkin väliin, jos lapset kaipaavat minua enemmän.

Kotiäitiaikoinani toimin juuri senhetkiseen tilanteeseen sopivimmalla tavalla. Jos lapset kiljuivat pää punaisena ja kaikki aikataulut lykkääntyivät plus itselle olisi tullut lisää stressiä suihkuunmenosta ja _meikkaamisesta_ (miksi oi miksi pitäisi meikata joka päivä??), en todellakaan käyttänyt sellaisiin aikaa. Sen puoleen ihokin tykkää, kun sitä ei ole koko ajan kalttaamassa suihkussa ja välttää pienoisen kemikaalikuorman - ja muuten kestää meikitkin pidempään - jos niitä ei koko ajan käytä. Puhumattakaan vaatteista: kuka hullu laittaa kurahousulasten kanssa ulkona telmiessään siistejä tai parhaita vaatteita päälleen? 

Miksi pitäisi koko ajan miettiä miltä näyttää? Jos on yhtään järkeä päässä pystyy priorisoimaan asioita ja hyvällä itsetunnolla tiedostaa arvonsa, vaikka esim. lapsia kotona hoitaessaan (tai ylipäätään koskaan) ei rakenna minäkuvaansa meikin ja muun tälliingin varaan.

Uskoakseni ulkonäköön panostaminen missä tahansa olosuhteissa sen vuoksi, että joku tomppeli ylemmyyskompleksinen av-mamma sitä vaatii, on yksi niistä asioista, joita katuu kuolinvuoteellaan. 

Vierailija
99/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puolustele av:ta, minun puolestani saavat kaikki kukat kukkia, kunhan itse ovat onnellisia. Ärsyttää vain, kun meikkaamattomat haukkuvat täällä meikkaajia mm. "meikkipelleksi" ja meikkaavat ei meikkaavia "pieruverkkarimammoiksi" Haloo aikuiset ihmiset, ollaan onnellisiä juuri sellasina kuin ITSE halutaan.

Vierailija
100/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne meikkaamattomat verkkarimammat sopii hyvin kotipiiaksi ja mies on vain tyytyväinen kun saa ruuan eteensä ja joku toinen siivoaa hiki otsalla. Mutta sitten kun mies tahtoo pelehtiä ja himot iskee niin siellä on sitten se sexy rakastajatar jonka puoleen käännytään, sillä hän sentään pitää huolta itsestään ja sellaista sitten se mieli tekeepi! Ja hommat hoituu piian ansiosta kotona.