Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit, jotka ette panosta itseenne, miksi?

Vierailija
16.04.2015 |

Ei tarvitse suuttua, mielenkiinnosta vain kysyn niiltä, jotka kulkee pieruverkkareissa ja paskaisessa tukassa, että miksi teette niin? Itselläni on kaksi lasta joiden kanssa vielä kotona hetken, kuopus on vaikea tapaus ja esikoinen vilkas kun mikä, mutta kyllä silti joka aamuisen suihkun, meikkaamisen ja vaatteiden katsomisen ehtii kun vaan haluaa!

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän hiuksia ponnarilla ja olen ilman meikkiä.
Värjään hiukseni kerran kolmessa kuussa, käyn suihkussa jokapäivä(hiukset joka toinen).
Mutta kestovärjään kulmat ja käyn laittamassa ripsienpidennykset. Vaatteeni on aina mukavat,mutta puhtaat ja siistit.
Silti mieheni aina suutelee mua kotiin tullessaan ja kehuu kauniiksi. Paitsi sillon kun on oksennukset hiuksilla, hiukset värjäämättä, kulmat nyppimättä yms. Sillon otan sen miehen vapaa sunnuntai illan itteni laittamiseen ja mies katsoo lasta.
Ei ne miehet meitä kattelis jos ei pitäis meistä, eiköhän jokainen laittaudu oman jaksamisen mukaan.

Vierailija
42/129 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 17:00"]Ja mikä olettamus on että on hyihyi oksettava haisulimamma jos ei meikkaa? Kyllä mä silti päivittäin suihkussa käyn ja vaihdan puhtaat vaatteet päälle. Ihmeellisiä meikkipellejä täällä.
[/quote]

JUURI NÄIN!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki minäkin ehtisin laittautua aamulla, kun taaperon kanssa kotona olen! Mutta en viitsi! Kun olen ihmisten parissa työelämässä, töihin lähtöön luonnollisesti kuuluu asun valitseminen ja ehostaminen.Nyt kun se ei ole välttämätöntä, tuntuu ihanalle ja vapauttavalle olla meikittä ja rennoissa vaatteissa kotiympyröissä. Ja kyllä ne pieruverkkarit kelpaa asuksi lähikauppaankin. Siksi toiseksi, ihoni kasvoissa ei ole koskaan ollut paremmassa kunnossa kuin nyt, kun siihen ei ole ylimääräisiä tököttejä tarvinnut laittaa!

Vierailija
44/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:31"]Koska mammoilta katoaa aivot siinä vaiheessa kun se pieni loinen syntyy ja siinä ollaan kiinni 24/7 seuraavat 20v eikä tajuta että paskavaippojen ja kuolarättienkin lisäksi on muutakin elämää.
[/quote]

No pienen vauvan yh:lla ei kyllä oikeasti välttämättä ole yhtään muuta elämää kuin se vauva. Helpommalla selviää kun hyväksyy sen. Nyt kun vauva alkaa olla lähemmäs vuoden ikäinen, mullakin riittää aikaa ja energiaa jo vähän muihinkin asioihin joskus, joskin kun käytännössä yksin hoidan vauvan kokonaan, hän muodostaa kyllä edelleen ainakin 95 % mun elämästä ja päivien sisällöstä eikä sille oikein voi mitään, tää on nyt tää elämänvaihe. Musta näkee ja varmaan jutuistakin kuulee et hirveästi muuhun kuin vauvan hoitoon ei tällä hetkellä ole mahiksia, muutaman vuoden kuluttua kun palaan töihin taas elämä näyttää varmasti aika erilaiselta ja oon taas muutakin kuin äiti, saati sitten kun lapsi on niin iso, että pärjää yksin niin että voin harrastaa ja nähdä ystäviä muös ilman lasta mukana. Etenkin ekat kuukaudet kaikki voimat meni siihen, kunhan sain pidettyä hengissä ja suht terveenä meidät molemmat.

Vierailija
45/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä äitejä näkee, joilla ulkoinen olemus ei ole aina niin huolliteltu, mut mitä sitten. Mitä se kenenkään elämään vaikuttaa, missä kamppeissa kukanenki kulkee? Ite laittaudun, kun lähen johonki, mut kotona riittää, kun laittaa hiukset ponnarille ja puhtaat vaatteet päälle. Ja mistä te tiedätte, minkälaisena ihmiset on kotona? Ei se kerro mitään kenestäkään, missä vaatteissa kulkee kaupungilla tai töissä. Mieheni on joka päivä puku päällä töissä, mut tykkää olla rennoissa vaatteissa kotona ja saattaa olla ihan kalsarisilleen. Ja on silti komea :-)

Vierailija
46/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en pidä meikkaamista ja laittautumista tärkeänä kotona ollessa, siistiltä voi näyttää myös kun on puhtaat, harjatut hiukset ja puhtaat, mukavat vaatteet, esim. leggingsit ja neule.. sottaisuus ja kulahtaneet likaiset vaatteet on yök!

Vierailija
47/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksa alkaa meikkaamaan tai laittamaan hiuksia jos ulkoilun ja kotona vietetyn ajan lisäksi käyn vaan kirpparilla ja ruokakaupassa. Iho ja hiukset on muuten paljon paremmassa kunnossa kun säästä ne kemikaaleilta/lämpökäsittelyltä, mieskin tykkää enemmän kun olen meikittä.

Juhliin toki laitan hiukset ja meikit kuntoon. Liikun siisteissä (mutta mukavissa) vaatteissa ja hiukset harjaan mutta se riittää normipäivissä kaunistautumisessa.

Vierailija
48/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on timmi "luomu"vartalo, joka näyttää hyvältä oli asu mikä tahansa, myös niissä pieruverkkareissa.
Upeet hiukset, joita ei tarvi pestä joka päivä, kampauksena sopivan sexypörröinen ponnari.
Tuoksun ihanalle ja olen muutenkin aina syötävän söpö.
Noin sanoo mieheni yhä päivittäin vielä viiden lapsen jälkeenkin...

Mutta miksi otan rennommin kotioloissa on se, että joudun työssäni olemaan siisti ja edustava, niin kotona on ihana olla ihan naturel.
Kauppareissulle riittää sävyttävä päivävoide, ripsari ja huulirasva.. Mutta en pelkää lähteä kauppaan vaikka kesken puutarhatöiden meikittä ja multaa poskella

Vierailija
49/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vastata, vaikka olenkin lapseton nainen. En ole ikinä, edes teini-iässä, ollut kiinnostunut meikkaamisesta tai muutenkaan laittautumisesta. Toki aina ulos ihmisten ilmoille mennessä katson, että hiukset eivät sojota joka suuntaan. Mutta noin yleensä minua ei vaan ole ikinä kiinnostanut mikään ylimääräinen vaivannäkö koskien ulkonäköä. Muiden naisten meikkaaminen ja laittautuminen ei ole minua ikinä häirinnyt. He tykkäävät siitä, minua se ei kiinnosta. Aivan kuin en ole myöskään kiinnostunut autoista.

Minusta on ikävää, että naisen arvo nähdään vain siinä, että pitää pitää huolta omasta ulkonäöstään koko ajan murehtimalla tissien riippumista, liian läskejä jalkoja, naaman kauneutta ilman meikkiä yms. Miksi naisen pitäisi olla oikein erikseen kaunistautua meikkaamalla ja pukeutumalla monesti epämukaviin mutta seksikkäisiin vaatteisiin? Miestenkö vuoksi? Hah, eivät miehetkään jaksa samaa vaivaa nähdä pitääkseen vaimonsa tyytyväisenä :D Miehelle riittää, että käyttää deodoranttia ja kampaa hiuksensa, miksei se sama riittäisi naisellekin?

Ap:n viestistä sai sen käsityksen, että ap olettaa kaikkien naisten tykänneen meikata ja pukeutua kenties korkkareihin ennen lasten saamista. Sitten lasten takia ei enää jaksetakaan laittautua. Mutta muistuttaisin, että osa meistä naisista on jo ennen niitä lapsia olleet niitä "seinäruusuja", jotka eivät ole kiinnostuneita laittautumisesta. Ja vaikka olisikin laittautunut ennen lapsia, niin miksi sitä ei saisi lopettaa? Eikö ihmisen kiinnostuksen kohteet saa muuttua aikuisena? Pitääkö ihmisen olla ihan samanlainen koko ikänsä? Jos lapset vähentävät ihmisen halukkuutta laittautua, niin mitä tuolla on väliä. Se äiti on varmaankin löytänyt uuden "harrastuksen" lapsistaan eikä koe meikkaamista ja hienoja vaatteita enää niin mielenkiintoisena harrastuksena.

Vierailija
50/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ulkonäöstä huolehtiminen ei tarkoita täysin samaa kuin itsestä huolehtiminen. Myös lapsen luonne mahdolliset allergiat/koliikki/refluksi vaikuttavat siihen, kuinka paljon äiti voi irtautua vauvasta. Mun kohdalla ekat 6 kuukautta lapsi huusi yötä päivää, ei siinä kaiken kantamisen ja valvomisen keskellä oikeasti riittänyt jaksamista/aikaa meikkaamiseen, tärkeämpää oli että selvitä hengissä päivästä toiseen. Ja tätä ei äiti jolla ollut "helppoja" lapsia pysty ymmärtämään.

Vierailija
51/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan meikkaamista ja olen meikannut koko ikäni. Meikkaaminen ei ole minulle pakko tai jokin vaiva. Kun katson peiliin haluan näyttää virkeämmältä vaikka en sitä olisikaan. Tänäänkin olen meikannut. Onko se pois ollut jonkun teidän ajasta?

Vierailija
52/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa meikata mutta pukeudun puhtaisiin ja kivan näköisiin vaatteisiin ulos lähtiessä. Hiuksiakaan en jaksa harjata, mutta hygieniasta pidän huolen. Ei vaan jaksa, tekosyynä vauva ja lapsi.

Vierailija
53/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk rakennekynnet ym. pitkät kynnet täynnä bakteereja lapsia raapimassa. Jokainen vauva ansaitsee äidin puhtaat kädet. Rakennekynsiä ei pysty pitämään puhtaana, tutkittu on.
Panostan kauneuteeni välttämällä tupakkaa ja alkoholia sekä liikunnalla ja uskon näillä asioilla olevan pitempikestoinen vaikutus kuin meikillä.

Vierailija
54/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:57"]Oikein huomaa millaista porukkaa enemmistö tällä palstalla on, kun alapeukutuksia saa eniten sellaiset jotka viitsivät ja jaksavat laittautua! :D
[/quote]

Vahinkopeukku sulle.
Mua ei kiinnosta naaman sukiminen tai karvojen värjäily. Mua kiinnostaa opinnot ja henkinen hyvinvointi. Käyn suihkussa ja harjaan hiukset, pukeudun klassisesti enkä omista verkkareita. Kosmetologilla, kampaajalla tai shoppailemassa en käy ikinä. Minä käyn ulkoilemassa, kirjastossa ja näyttelyissä. En todellakaan koe olevani huonompi kuin ne jotka elää peilin ääressä itsestään huolehtien.

Vierailija
55/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina puhtaat vaatteet päälle ja jos en tukalleni muuta jaksa tehdä niin sutaisen sen kiinni. Meikkaan vain jos lähden kaupungille asioille niin kuin tänään. Ihoni on sen verran hyvässä kunnossa ettei paljon meikkiä tarvitse laittaa. En mä kyllä joka aamu mitään suihkuja jaksa, yleensä peseydyn illalla ja samalla kylvetän muksun. Meillä on yksi lapsi.

Vierailija
56/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:01"]

Ihmettelen suuresti sitä, että löytyykö tosiaan ihmisiltä jotain nukkavieruja huonoja vaatteita, joissa ollaan kotona? Mitä tarkoittaa pieruverkkarit? Onko ne siis jotkut rumat, kulahtaneet ja rikkinäiset?

[/quote]

Samaa mietin. Mun urheiluvaatteet on ainakin omasta mielestä kauniita ja muodikkaita (Sweaty Betty, vink vink). Kehtaan hyvin mennä kauppaan niissä.
[/quote]

Anteeksi kun mulla ei ole varaa kotihoidontuesta maksaa 80-150 e kotiverkkareista, joita täytyy pestä niin usein, ettei ne mitenkään pysy siistinä kovinkaan montaa vuotta. Ei muuten olis alle keskipalkkaisena edes töissä käydessä mulla varaa laittaa tuollaista summaa ns. kuluvaan käyttövaatteeseen (enkä edes tupakoi tai käytä alkoholia). Toivottavasti en aiheuta kellekään ylitsepääsemätöntä mielipahaa epäviehättävällä olemuksellani asioidessani lähikaupassa.

Vierailija
57/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie meikkaan tosi harvoin ja jos meikkaan nii silloinki vaan ku on joku hyvä syy. Ja hiukset harjaan ja suihkussa käyn päivittäin. Mun mielestä verkkarit on just parhaat ku lapsen kans touhuaa, ja tällä hetkellä ei ees jaksa kiinnostaa laittaa farkkuja tai muutenkaan tiukkoja housuja jalkaa ku alkaa LA lähestyyn. Ja mulla ukkoakaan jaksa pahemmin kiinnostaa oonko verkkareissa ja laitettuna ku työkseen läträä öljyjen kans ja sit makoilee rekkojen ja pyöräkoneiden alla ja harrastaa vielä autoja :D

Vierailija
58/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te pienten lasten äidit koko ajan kotona, kun ei ole kaunistautuminen tärkeätä? Lakkaatteko olemasta naisia, koska olette äitejä?

Vierailija
59/129 |
17.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 13:40"]

Oletteko te pienten lasten äidit koko ajan kotona, kun ei ole kaunistautuminen tärkeätä? Lakkaatteko olemasta naisia, koska olette äitejä?

[/quote]

Onko kaunistautuminen "naiseutta"?

Naisia on erilaisia, joillakin ei vain kiinnosta meikkaaminen yms.

T: sellainen, jolla kiinnosta meikkaaminen ja kaunistautuminen, mutta pidän mielisairaana ihmisiä, jotka yhdistävät naiseuden kiinteästi kaunistautumisen ja yrittävät pakottaa kaikki naiset tiettyyn muottiin.

Vierailija
60/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en viitsi. En nähnyt ennen lapsiakaan kovin paljon vaivaa ulkonäköni suhteen joten en nytkään.