Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit, jotka ette panosta itseenne, miksi?

Vierailija
16.04.2015 |

Ei tarvitse suuttua, mielenkiinnosta vain kysyn niiltä, jotka kulkee pieruverkkareissa ja paskaisessa tukassa, että miksi teette niin? Itselläni on kaksi lasta joiden kanssa vielä kotona hetken, kuopus on vaikea tapaus ja esikoinen vilkas kun mikä, mutta kyllä silti joka aamuisen suihkun, meikkaamisen ja vaatteiden katsomisen ehtii kun vaan haluaa!

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 17:17"]Kotiäitiaikoinani toimin juuri senhetkiseen tilanteeseen sopivimmalla tavalla. Jos lapset kiljuivat pää punaisena ja kaikki aikataulut lykkääntyivät plus itselle olisi tullut lisää stressiä suihkuunmenosta ja _meikkaamisesta_ (miksi oi miksi pitäisi meikata joka päivä??), en todellakaan käyttänyt sellaisiin aikaa.[/quote]

Koska näytän kulahtaneelta ja laikukkaalta ilman meikkiä. Jos minulla olisi hyvä iho en välttämättä meikkaisi joka päivä.
[/quote]
Niin mäkin näytän, mutta ei se haittaa. Moniko huonoihoinen mieskään meikkaa, edes asiakaspalveluammatissa, koti-isistä puhumattakaan?

Vierailija
22/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luonnostaan hyvä iho, siksi en meikkaa. Pesulla käyn, pidän huolta omasta hygieniastani ja puhtaat vaatteet päällä, se rittää minulle muttei nähtävästi teille.
Mulle on aivan sama onko toinen meikannut vai ei. On isot ongelmat teilläkin, Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:55"]

Kyllä minä panostan nimenomaan itseeni, mutten naamaani tai hiuksiini. Teen väitöskirjaa nyt kun jäin äitiyslomalle. Koen nimenomaan panostavani omaan itseeni. 

[/quote]

Kannattais satsata hiukan tulevaisuuteen. Miehet ei jaksa kauaa katsoa laittamatonta eukkoa, joka ei viitsi pitää itsestään huolta. Siinä ei paljon väitöskirjat paina, kun mies jättää ja jäät yksinhuoltajaksi jonkun nuoremman ja kauniimman naisen takia.

Vierailija
24/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 17:42"]

Mun mielestä on kohteliasta miestäni kohtaan laittautua. Että hän näkee kauniin naisen kotona, eikä tartte mielessä miettiä, kun kotona on itsestään piittaamaton nainen. Miehille visuaalisuus on tärkeää, joten ihan vaan seksielämänkin kannalta haluan tehdä näin. Pieruverkkareissa kotona ollessa olo on kaikkea muuta, kuin eroottinen ja näytänkin kaikkea muuta paitsi haluttavalta.

[/quote]

Minulla on onneksi ollut tuuri geenien kanssa. On ollut ihan sama, onko verkkarit vai mitä jalassa, olen aina ollut kaunis. Jo nuorena, kun rämmimme vaellusreissuilla vesisateessa ja rinkka selässä, moni ihmetteli sitä, että miten minä voin näyttää kauniilta vaikka tukka likomärkänä roikkuen ja kasvot punaisina.

Joillakin käy tuuri ulkonäön suhteen ja pärjää luonnonkauniinakin

Vierailija
25/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 17:11"]

Ne meikkaamattomat verkkarimammat sopii hyvin kotipiiaksi ja mies on vain tyytyväinen kun saa ruuan eteensä ja joku toinen siivoaa hiki otsalla. Mutta sitten kun mies tahtoo pelehtiä ja himot iskee niin siellä on sitten se sexy rakastajatar jonka puoleen käännytään, sillä hän sentään pitää huolta itsestään ja sellaista sitten se mieli tekeepi! Ja hommat hoituu piian ansiosta kotona.

[/quote]

Ja tuollaisen urpon miehen takiako kannattaisi paklata naamaansa ja "panostaa"? Mikä hinku teillä panostajilla on kynsin hampain pitää kiinni tuollaisista miehistä.

Vierailija
26/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 17:32"]Tää nyt näköjään menee niin, että epävarmat naiset meikkaa ja koska ne on epävarmoja ne ärsyyntyy ja alkaa haukkua niitä, jotka ei meikkaa. Ainahan on sanottu, että meikkaaminen on epävarmuuden osoitus. Itsestään varma nainen pärjää meikkaamattakin. Ja ainakin pikkulapsiarkielämän. [/quote] Voi olla että meikaamisella huolletaan heikompaa itsetuntoa jne. mutta miksi sitten meikkaamattomien pitää dissata meikkipelleksi?

[/quote]

Yksi ainut on täällä käyttänyt tuota sanaa. Sen sijaan monet meikkaamattomat ovat sanoneet, että pitävät itseään hyvänä/viehättävänä/kauniina sellaisena kuin ovat. Se on hyvää itsetuntoa jos mikä. 

Useampi meikkaaja täällä ovat epävarmuuksissaan maailailleet uhkakuvia miesten karkaamisesta rakastajattarien luokse. He siis meikkaavat, koska pelkäävät miehensä lähtevän muuten toisen perään. Huonosta itsetunnosta tuo kertoo. 

Vierailija
27/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:55"]

Kyllä minä panostan nimenomaan itseeni, mutten naamaani tai hiuksiini. Teen väitöskirjaa nyt kun jäin äitiyslomalle. Koen nimenomaan panostavani omaan itseeni. 

[/quote]

Kannattais satsata hiukan tulevaisuuteen. Miehet ei jaksa kauaa katsoa laittamatonta eukkoa, joka ei viitsi pitää itsestään huolta. Siinä ei paljon väitöskirjat paina, kun mies jättää ja jäät yksinhuoltajaksi jonkun nuoremman ja kauniimman naisen takia.

[/quote]

Miksi haluaisin pitää sellaisen miehen? En omista ketään, jos mieheni tahtoo mennä, menköön. Pinnallisella miehellä en tee mitään. Jos minulle sellainen on siunaantunut, saa mennäkin sopivamman ihmisen kanssa yksiin.

Väitöskirjani ja muu henkinen pääomani nimenomaan painaa siinä(kin) tilanteessa. Avioero ei kaada talouttani, sillä minulla on ura ja pärjään hyvin omillanikin. Ja juuri tämän mallin haluan näyttää lapsellenikin. Että elämässä pärjäämistä ei pidä rakentaa jonkun toisen varaan ja että hänen arvonsa on muussakin kuin ulkoisissa seikoissa. Toivon hänen myös ymmärtävän, että henkisestä pääomasta on hyötyä vielä paljon sen jälkeen, kun kaikki ulkoinen on jo rypistynyt ja kadottanut hohtonsa.

Vierailija
28/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitten jään yksinhuoltajaksi, ehkä se onkin surkea pieruverkkariukko itse. En ole nähnyt kovinkaan montaa elähtänyttä äitiä pumppaverrareissa, ehkä tarkkaan miettien muutaman. Mut ei se kyllä ole kaikki äidit. Ja jos ukko ei anna verkkarinraosta, niin ootellaan sitten sitä parempaa hekumaa. Mikä ihme numero tämä nyt on, jos ehdit tälläytyä kotiäitinä niin tälläydy, mut ilmeisesti et hyväksy muita persoonia samalle santalaatikolle vaihtamaan kuulumisia tekoripsien pituudesta. Yks pikkujuttu vielä: kaikilla ei ole varaa kasvohoitoihin tai tekoripsiin

Vierailija
29/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:55"]

[/quote]

[/quote]

Hupsu. Aivan tuntemattomasta miehestä ja parisuhteesta puhut. Älykkyys ja hauskuus ovat piirteitä, jotka säilyvät naisessa. Kauneus on aina katoavaista. Kyllä suurin huoli on niillä naisilla, jotka mies on alun perin ulkonäköpohjalta valinnut.

Vierailija
30/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia, mutta teen aika usein kotoa duunia. Kuten tänään. Kello vaikka mitä enkä ole viela pessyt hampaita. Kävin suihkussa ja vaihdoin päivävaatteet kolmelta... Joka viikko lupaan ryhdistäytyä ja sitten se unohtuu. 

Vierailija
31/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin luonnon kaunis isoine silmineni ja tummine piirteineni. En tarvitse meikkiä. Vaatteet on kyllä usein hiukan nuhjuiset, kun puoltoista veen kanssa sitä sottaa tulee. Vaatteita en osta uusia koska luulen koko ajan onnistivani laihtumaan viisi kiloa ja lykkään ostoa loputtomiin. Tänään päätinkin lopettaa "laihiksen" kun en kerta siihen kykene :D

Vierailija
32/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 17:42"]

Mun mielestä on kohteliasta miestäni kohtaan laittautua. Että hän näkee kauniin naisen kotona, eikä tartte mielessä miettiä, kun kotona on itsestään piittaamaton nainen. Miehille visuaalisuus on tärkeää, joten ihan vaan seksielämänkin kannalta haluan tehdä näin. Pieruverkkareissa kotona ollessa olo on kaikkea muuta, kuin eroottinen ja näytänkin kaikkea muuta paitsi haluttavalta.

[/quote]

Minulla on onneksi ollut tuuri geenien kanssa. On ollut ihan sama, onko verkkarit vai mitä jalassa, olen aina ollut kaunis. Jo nuorena, kun rämmimme vaellusreissuilla vesisateessa ja rinkka selässä, moni ihmetteli sitä, että miten minä voin näyttää kauniilta vaikka tukka likomärkänä roikkuen ja kasvot punaisina.

Joillakin käy tuuri ulkonäön suhteen ja pärjää luonnonkauniinakin

[/quote]

Onnea sinne, kelpais itellekin.

Vierailija
33/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe hyötyväni itseni puunaamisesta mitään. Minulla on mukavaa lökäpöksyissäni tukka sotkussa.

Panostan itseeni kyllä noin muuten, esim. syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa.

Vierailija
34/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sitä pitää hygieniastaan huolta, mutta miksi meikata, laittaa hiuksia ja valita vaatteita joka aamu pari tuntia, jos ei ole menossa mihinkään? Mies on nähnyt vaikka missä kunnossa ja ei niitä lapsia kiinnosta onko äidillä ripsiväriä.

Vierailija
35/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole edes kotiäiti, mutta ikinä en meikkaa, en käy aamuisin suihkussa, kotiin tullessa vedän ensimmäisenä pierukalsarit ja villasukat jälkeen. En tajua miksi mun pitäis omassa kodissani esittää hienompaa kuin olen. Ei ole tullut yllätyksenä miehelleni, sillä en ole koskaan ollut mikään meikkipelle enkä muotifriikki.

Vierailija
36/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi riippuu kattokaas ihmisen luonteesta,mausta,iästä,kokemuksesta,elämäntilanteesta jne.

Ennen olin pikkutarkka panostaja lähes joka asian suhteen ,sit ku perhettä tuli ja se kasvoi kasvamistaan niin rima laski kummasti.

Tässä järkässä; Miten jaksan?

Onko aikaa?

Mikä on tärkeintä?

Vierailija
37/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 19:36"]

Minulla on luonnostaan hyvä iho, siksi en meikkaa. Pesulla käyn, pidän huolta omasta hygieniastani ja puhtaat vaatteet päällä, se rittää minulle muttei nähtävästi teille. Mulle on aivan sama onko toinen meikannut vai ei. On isot ongelmat teilläkin, Huoh.

[/quote]

Minulla on huono iho (akne) ja juuri sen takia en meikkaa, koska se vain pahentaa tilannetta. Käyn joka päivä pesulla (hiukset tosin pesen vain kerran pari viikossa) ja vaihdan puhtaat vaatteet (jotka yleensä ovat ne lököttävät, kulahtaneet verkkarit ja t-paita). Harjaan joka päivä hiukseni ja vedän aika pitkälti ponnarille tai nutturalle (lapsi ei pääse kiskomaan niitä).

Meikkasin kyllä aika paljon ennen lapsia mutta raskausaikana puhkesi akne jota ei olla saatu kuriin kuin vähän ruokavalion avulla. Tieten tahtoen en meikillä aio pahentaa tilannetta. Jos mies lähtee vieraisiin sen takia, etten halua kärsiä kipeistä paiseista kauneuden takia niin ei taida menetys olla kovin suuri.

Vierailija
38/129 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:27"]

Totta kai sitä pitää hygieniastaan huolta, mutta miksi meikata, laittaa hiuksia ja valita vaatteita joka aamu pari tuntia, jos ei ole menossa mihinkään? Mies on nähnyt vaikka missä kunnossa ja ei niitä lapsia kiinnosta onko äidillä ripsiväriä.

[/quote]

Pari tuntia? Miten olis 15 minuttia?

Vierailija
39/129 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen keskustelu! Miehenä ja puolisona täytyy todeta, että jos vaimoni EI meikkaisi ja laittautuisi, olettaisin hänen olevan kipeä. Itsestään huolehtiminen, myös ulkonäöllisesti, on ollut aina hänelle itsestäänselvä asia. Ei hän meikkaa minua, naapureita eikä postinkantajaa varten, vaan itsensä vuoksi. Laittautuminen on hänelle osa naiseutta ja naisellisuutta, enkä ymmärrä miksi hänen pitäisi siitä luopua vain sen vuoksi että nyt hän on myös äiti.
Meikkaaminen vie puolisoltani n. 7 minuuttia aamuisin, päivän mittaan meikkiä ehostetaan päivästä riippuen noin 2-4 kertaa, kerrallaan noin 45-120 sekuntia. Ei suuria uhrauksia oman hyvinvointisa eteen, ja meillä muillakin on mukavampaa.
Minä rakastan häntä verkkareissa ja meikittömänä, mutta myös meikattuna ja kauniit, huolella valitut vaatteet päällään. Jos 5-10 minuuttia päivittäin on MAHDOTONTA äitiyden tiimellyksessä itselleen irrottaa, niin kysynkin; mitä isä oikein tekee jos ei voi lapsensa kanssa pientä hetkeä viettää ilman äidin jatkuvaa valvontaa? Eikö ole kuitenkin ihan normaalia ja perusjuttuja se, että äiti yksinään ei koko lapsiperheen palettia pyöritä?
Pakkelit naamaan arvon naiset!

Vierailija
40/129 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää päästä YKSIN suihkuun tai vessaan, jotta voisi huoltaa itseään? Onko joillain aivot niin muussina että ei osaa tehdä itselleen mitään jos lapsi pyörii vessassa myös? Tämä ihan vaan huomiona jostain sivulta 3. Jo on vaikeaa toisilla...