Äkkipikaisesti raivostuva ihminen, eikö osaa hillitä itseään? Eikö ihmistä hävetä yhtään?
Voi räjähtää tutuille ja tuntemattomille, mutta eipäs hävetä edes yhtään. Eikö yhtään ajattele mitä toiset ihmiset oikeasti hänestä ajattelevat? Itse pidän tuollaista ainakin kiukuttelevana ihmisenä, joka ei osaa käytöstapoja elämän.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Miehen perhe on sellainen, jossa koko hänen lapsuutensa ajan on huudettu, melskattu ja riidelty niin sisarusten kuin vanhempienkin kesken. Ovat erittäin fiksua ja sivistynyttä väkeä. Miehelläni saattaa mennä hermo tietyissä tilanteissa (riidellessä, liikenteessä, epäoikeudenmukaisuutta kohdatessa jne). Kuulemma kun se tunne tulee, sille ei voi mitään muuta kuin päästää sen ulos. Olen ihmetellyt, että eikö sitä voi hillitä, mutta kuulemma on vain pahempi, jos se jää omaan mieleen pyörimään - se ei poistu sieltä.
Itse olen perheestä, jossa ei koskaan riidelty. Mieheni on ihmetellyt kovasti, kun en kestä huutamista, kun se heillä on ollut täysin normaalia. On ikävää, että mieheni on opettanut myös minut huutamaan.
Meillä täysin sama tilanne. Vaimoni lapsuudenperhe on juuri tuollainen ja pikkuhiljaa vähämielinen mölyäminen on tarttunut minuunkin.
Kaikista ikävimpänä tuota sekohuutoa suuntautuu myös lapsiimme, mikä on erittäin väärin ja tuntuu todella pahalta.
Asiasta puhuminen ei tunnu muuttavan mitään :(
Onkohan ainut mahdollisuus suojata heidän lapsuutensa, viedä heidät mahdollisimman kauas äidistään?
Uskonpa, et kyseessä on opittu malli.
Toisin sanoen raivoajan omalla vanhemmalla on ollut todennäköisesti ongelmia tunteiden käsittelyssä ja hallitsemisessa.
Lisäksi syynä voi olla stressi, väsymys ja vaikkapa alhainen verensokeripitoisuus.
Kannattaa siis muistaa edellä mainitut asiat aina ku joku hermostuu, huutaa ja käyttäytyy ikäänsä nähden epäasiallisesti.
Vaikeissa tilanteissa kannattaa itse käyttäytyä rauhallisesti ja ymmärtäväisesti.
Sillon huutaja voi rauhoittua kun hän huomaa, että häntä halutaan kuunnella ja ymmärtää.
Minä olen todell kiltti ja leppoisa ihminen, mutta saatan olla todella pidäkkeetön jos joku on minulle törkeä tai kohtelee minua huonosti. Kai minua painettiin koulukiusattuna niin alas että en enää voi katsoa kiltisti läpi sormien törkeyksiä. Saatan siis provosoitua ja jopa räyhätä tuntemattomalle joka esimerkiksi yrittää kiilata jonossa eteen.