Äkkipikaisesti raivostuva ihminen, eikö osaa hillitä itseään? Eikö ihmistä hävetä yhtään?
Voi räjähtää tutuille ja tuntemattomille, mutta eipäs hävetä edes yhtään. Eikö yhtään ajattele mitä toiset ihmiset oikeasti hänestä ajattelevat? Itse pidän tuollaista ainakin kiukuttelevana ihmisenä, joka ei osaa käytöstapoja elämän.
Kommentit (123)
PCOS tekee naisista hulluja ja äkäisiä. Testot kohoaa kun insuliini korkealla. Varokaa näitä naisia. Heillä isoluiset kasvot ja karvainen partalinja.
Ainoa keino on hiilareiden välttely. Sulkaan jälkeen pimahdus tiedossa.
Hehän ovat vain suorasanaisia ja temperamenttisia. Eli todellisuudessa huonotapaisia ja helposti hermostuvia.
Pcosta ei saa keskustella. Antaa naisten nostaa insuliininsa kattoon asti
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää välittää siitä mitä muut ajattelevat?
Se on käytöstapa, kohteliaisuutta toisia ihmisiä kohtaan. Kauniit käytöstavat tekevät yhdessäasumisesta tällä palneetalla helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Tälläisiä tuntemattomille raivoojia en oo koskaan käsittänyt varmaan jotain mt- ongelmaisia, normaali ihminen ei ragee tuntemattomille.
Tutuilleko sitten voi, ja tämmöinen ihminen normaali?
Jopa ammatti-ihmiset pitää tämmöistä räjähtämistä ihan ok tapana. On inhimillisyyden osoitus. Etenkin syyttömän ihmisen pitää alkaa raivoamaan, koska muuten ammatti-ihmisetkään psykologit sun muut ei pidä syyttömänä.
Jos vaan tyynesti ottaa haukut vastaan niin on syyllinen. Pitää räjähtää kassoille ja kaupalle ja kaikille mille mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää välittää siitä mitä muut ajattelevat?
Se on käytöstapa, kohteliaisuutta toisia ihmisiä kohtaan. Kauniit käytöstavat tekevät yhdessäasumisesta tällä palneetalla helpompaa.
Suomalaiset ovat keskimäärin todella epäkohteliaita, vaikka ovatkin mykkiä. Ei vihastumisen peitteleminen ole sama asia kuin hyvä käytös. Hyvää käytöstä on osata ilmaista vihansa rakentavasti. Ja jos vihastumisen on aiheuttanut toinen ihminen huonolla käytöksellään, on aivan asiallista korottaa hänelle ääntään. Raivoaminen voi olla täysin asiallinen reaktio tilanteessa, jossa ihminen joutuu esim. toisen kiusaamaksi tai muuten väärin kohdelluksi.
Vierailija kirjoitti:
Jopa ammatti-ihmiset pitää tämmöistä räjähtämistä ihan ok tapana. On inhimillisyyden osoitus. Etenkin syyttömän ihmisen pitää alkaa raivoamaan, koska muuten ammatti-ihmisetkään psykologit sun muut ei pidä syyttömänä.
Jos vaan tyynesti ottaa haukut vastaan niin on syyllinen. Pitää räjähtää kassoille ja kaupalle ja kaikille mille mahdollista.
Jos ihminen on niin lannistettu, ettei puolusta enää itseään, hänen pitää hankkia apua mt-ongelmaansa. Alistuminen on vähintään yhtä haitallinen käytösmalli kuin jatkuva raivoaminen, mutta siinä tekee tuhon itselleen, ei ympäristölle.
Poikani viettää välivuotta kaupan kassalla. Kuulisittepa mitä sontaa hän joutuu lähes päivittäin sietämään. Törkeimpiä ovat keski-ikäiset naiset tai keski-ikäiset/vanhat miehet.
Ei siis pelkkää vinoilua, vaan ihan täyttä suoraa huutoa ja karjuntaa, jopa uhkailua asioista, joille kassahenkilö ei todellakaan voi yhtään mitään.
Sivistymätön junttikansa täällä asuu. Voi kunpa joskus osuisin paikalle, kun nuorille työntekijöille huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse äkkipikainen. Olen syntynyt tämän asian kanssa. En tarkoita asialla mitään pahaa enkä ole mikään mielenterveysongelmainen. Naurattaa lukea että äkkipikaisuus olisi mielenterveysongelma, no sittenhän Italia, Espanja, ä h l ä mimaat sun muut ovat täynnä mielenterveyspotilaita. Olen mieluummin äkkipikainen kuin sisäänmurjottaja. Olen tuntenut koko ikäni että minun olisi pitänyt syntyä esim. Italiaan. Olen puhelias, äkkipikainen, temperamenttinen, suora, elehdin käsillä. Minä taas puolestaan pidän sisäänmurjottajia mielenterveyspotilaina ja sellaisia ilmeettömiä ihmisiä vähän tyhmän puoleisina.
Mäkin olen äkkipikainen, puhelias, käytän käsiä jne jne kiihdyn myös helposti, eli miehen kanssa välillä tulee kyllä korotettua ääntä.
Mulla on silti filtteri ja kyky henkäistä ennen kuin avaan suuni. En ole ikinä huutanut esim kassalle, en edes puhunut ilkeästi. Ei se huuto ja räyhääminen mitään auta missään tilanteessa. Vähiten silloin kun on tekemisissä tuntemattomien kanssa. Minkä se kassa esim sille voi että itse luit tarjous lehden väärin.
Kaupan kassa ehkä ei kykene mokaamaan niin pahasti, että useimmat vaivautuisivat korottamaan ääntään. Esim. lentoyhtiöt taas voivat onnistua pilaamaan esim. koko perheen loman tai aiheuttamaan muuta kohtuutonta sählinkiä tuplabuukkauksilla ja muilla tahallisilla keinottelumenetelmillä. Silloin minusta on aivan asiallista huutaa vaikka viattomalle aspalle. Ajatus tässä on se, että aspa välittää kyllä vitutuksen ylemmille tahoille, jos joutuu jatkuvasti kuuntelemaan huutoa syystä, jonka työnantaja voisi helposti korjata.
Aspa välittää vitutuksen... hmm, voin kertoa, ettei tuolla pikku aspan tiedon välityksellä ole mitään merkitystä.
Valitus on tehtävä suoraan sinne johtotasolle asianmukaisia valitusväyliä pitkin.
Sen aspan välittämät rutinat tuskin aikaan saavat mitään parannusta. Pahimmassa tapauksessa aspa saa vain ylempää olankohautuksia ja vittuilua osakseen.
Kummitättärä tätini näytti uuden puolen itsestään ja teki samaa. Onneksi tajusi jättäytyä jo pois kaikesta.
Näille lapsi-ihmisille sanotaan ikuiset heipat. Mulle ei sanota "mä nyt vaan oon tämmönen temperamenttinen"!
Akat voi olla sekoilevia, kun aivot eivät toimi oikein. Kyllä se usein on mielenterveydenongelma, mutta ei sitä itse haluta myöntää. Näitä ihmisiä, ketkä eivät itse koskaan näe mitään vikaa itsessä, vain toisissa. Sairaita. Ei enempää eikä vähempää. Muut häpeää heidän nakkeluja, mutta eivät itse edes tajua, miten naurun alaiseksi itsensä tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Näille lapsi-ihmisille sanotaan ikuiset heipat. Mulle ei sanota "mä nyt vaan oon tämmönen temperamenttinen"!
Joku sekoileva taas täällä, jota kukaan ei edes ymmärrä. Toki kaikki katkerat pitää jättää sivuun. Niin kaikki tekevät. Kirjoittajaa ei kukaan edes tajua, mutta ei kaikki ihmisiä voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Heippa vaan kummitäti sitten. Ainakin kirjoittelet kuten hän, ehkä oletkin hän. En ole varma. Nähdään tai ei ehkä koskaan sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä aloittaja. Juurikin tuollaiset kuvailemasi ihmiset eivät vain näe mitään ogelmaa itsessään. Mikään ei heitä herätä, kun on se oma mieli niin vinossa. Näitä on ja tuttua kuvailua.
Tai selitys on: "Kun mä olen niin tempperamenttinen" - synonyymina huonolle käytökselle.
Eihän muiden mulkoilusta saa välittää. Sillain mulle sanottiin ja kasvatin paksun nahan. Voi raivota ilman yhtäkään häpeän tunnetta tai miettimistä mitä ne muut nyt ajattelee.
Mun lapsella ja miehellä on ADHD ja tuo impulsiivinen käytös on molemmilla.
Joskin olen kyseenalaistanut pari asiaa. Mies osaa käyttäytyä kodin ulkopuolelle ihan tavallisesti, kyse ei ole siis siitä etteikö voisi hallita käytöstään. Kotona hermostuu nopeasti joskin osaa nykyään lähteä paikalta. Tietää etten voi sietää sitä käytöstä. Ei visko tavaroita tai mitään mutta en vain jaksa sitä hermostumista pienistä asioista.
Lapsella myös sama. Käytös koulussa on impulsiivista koska siitä ei seuraa mitään, koulu selvittää nämä asiat vanhempien kanssa, ei lapsen. Kotona lapsi tietää että saa rangaistuksen jos käyttäytyy typerästi (repii vaikka kirjaa) joten ei tee niin, eli pystyy kyllä hillitsemään itseään.
Eli ”räjähtävästä” luonteesta kärsivät pystyy kyllä hillitsemään käytöstään tietyissä määrin. Se mikseivät niin tee, on mysteeri. Välillä tuntuu että siksi että ympäristö sen mahdollistaa ja normalisoi joidenkin ihmisten kohdalla. Tämä ei tosin päde kaikkiin, kuten nuo kaupassa raivoamiset yms.
Kaikilla ei ole vain tapoja ja kuvittelevat elämästä jotain aivan muuta kuin tavalliset ihmiset. Elävät jossain omassa maailmassa, ei todellisessa, jalat maassa elämässä, mitä tämä elämä todellakin on. Ei mitään huuhaata. He jopa voivat kieltää oman käytöksen täysin, vaikka se olisi todella rumaa. Jos haluaa antaa kuvan itsestään noin, niin ehkä se heille suodaan. Luulen, että ovat aika yksinäisiä ihmisiä. Luulen myös, että vuosien varrella moni ihminen tippuu pois hänen elmästään. Ei siltikään ymmärretä, että jotain on itsessä vikaa. Mieluummin nähdään toisissa vain pahaa. Harmillista, koska heillä voisi olla oikeasti ystäviäkin.
Tää keskustelu on hassu. Mikä tään pointti niiku on? Joku sääntöhiekkalaatikkoleikki vai?
Lapsellista.