Äkkipikaisesti raivostuva ihminen, eikö osaa hillitä itseään? Eikö ihmistä hävetä yhtään?
Voi räjähtää tutuille ja tuntemattomille, mutta eipäs hävetä edes yhtään. Eikö yhtään ajattele mitä toiset ihmiset oikeasti hänestä ajattelevat? Itse pidän tuollaista ainakin kiukuttelevana ihmisenä, joka ei osaa käytöstapoja elämän.
Kommentit (123)
Miksi ihminen ei itse näe käytöstään? Se on haastava kysymys? Miksi ei näe omaa huonoa käytöstä, mikä silloin on pielessä, joku kumminkin on??????
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole vain tapoja ja kuvittelevat elämästä jotain aivan muuta kuin tavalliset ihmiset. Elävät jossain omassa maailmassa, ei todellisessa, jalat maassa elämässä, mitä tämä elämä todellakin on. Ei mitään huuhaata. He jopa voivat kieltää oman käytöksen täysin, vaikka se olisi todella rumaa. Jos haluaa antaa kuvan itsestään noin, niin ehkä se heille suodaan. Luulen, että ovat aika yksinäisiä ihmisiä. Luulen myös, että vuosien varrella moni ihminen tippuu pois hänen elmästään. Ei siltikään ymmärretä, että jotain on itsessä vikaa. Mieluummin nähdään toisissa vain pahaa. Harmillista, koska heillä voisi olla oikeasti ystäviäkin.
Kuinkahan usein "normaalit" ihmiset viitsivät mainita näille huutajille, että heissä on jotain vikaa tai että käyttäytyvät huonosti ?
Moni ei varmaan edes tiedä mitä ne ihmiset tosiaan ajattelevat.
Jokaisella on se oma todellisuus, vaikka moni kuvittelee sen olevan yleinen kuvitelma ja kaikki kokisivat maailman ja elämän samalla tavalla.
Kun alennetaan toisia ja ylennetään itseä. Niinhän tuollaiset tekevät. Se on perisynti ja siitä saavat varmasti vielä rangaistuksen, jos eivät jo ole saaneet. Rukoilen mielelläni heidänkin puolesta ja voimaa jaksamaan oman vaikean tilanteen kanssa. Pääsemään irti omasta vihasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen ei itse näe käytöstään? Se on haastava kysymys? Miksi ei näe omaa huonoa käytöstä, mikä silloin on pielessä, joku kumminkin on??????
Luultavasti näkeekin, mutta ei pysty tekemään asialle mitään. Huono käytös on monesti oire siitä ettei ihminen voi hyvin. Ehkä häntä on kaltoin kohdeltu elämässä, lapsena jo ja kasvanut kieroon.
Moni yksinkertaisesti vihaa kanssa ihmisiään. Ehkäpä siksi ettei sopeudu, ehkä siksi että häntä on aina vihattu, joten on ihan sama mitä tekee.
Narsisti, epäluuloinen ihminen, joka ei näkee vain oman navan.
Teillä ei tunnu olevan ymmärrystä miten huonosti joillakin voi mennä ja miten se pahimmillaan oireilee. Huutaja on rikkinäinen ihminen, joka ei saa keneltäkään apua.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vallankäyttöä ja saa kiksit kun voi alistaa ja loukata ihmisiä. Se verhotaan siihen ”ettei pysty hillitsemään itseään”. Jostain syystä räjähdykset tapahtuvat vain itseä heikommille tai tilanteissa, joissa toinen ei voi vastata samalla mitalla. Eipä tällainen persoona kilahtele koskaan millekään tappelupukarille.
Nimenomaan, isäni on tuollainen, narsistinen kontrolli friikki joka kilahtelee milloin mistäkin.
Tuttava on menettänyt monta ystävyys- ja sukulaisuussuhdetta omalla tominnalla, mutta aina sanoo vain, ettei ole mitään vikaa itsessä. Jos ihminen haluaa olla yksin, niin saa varmasti olla. Ei kukaan väkisten halua tunkea kenekään elämään ja olla aina siinä pelossa, että saa tuta taas. Jokainen saakoot olla omissa oloissa, mutta turhaa ja tyhmää on aina syytellä toisia ihmisiä omasta käytöksestä. Se ei ole kyllä normaalia käytöstä missään tilanteessa. Saa kyllä sitä mitä haluaa, olla yksini tuli tilanne mikä tahansa vastaan jatkossa. Itse lapsille yritän opettaa hyvää käytöstä ja sitä, että kaikkia ihmisiä pitää kohdella hyvin ja kuulla ja nähdä aina toinenkin ihminen. Nyt on kyllä vähän hankalaa, kun on nähty niin paljon huonoa käytöstä, niin miettii miten opettaa tästä jotain lapsille. Kaikki asiat tuodaan meille elämässä jostain syystä eteenja näen tämän meidänkin tilanteen opetuksena elämäämme, vaikka joskus elämän arvot horjuavat tällaisten asioiden keskellä, koska arvoni ovat erilaiset, niin erilaiset ja herkkänä ihmisenä kokee paljon. Mutta lapset saavat myös tästä opin.
Miehen perhe on sellainen, jossa koko hänen lapsuutensa ajan on huudettu, melskattu ja riidelty niin sisarusten kuin vanhempienkin kesken. Ovat erittäin fiksua ja sivistynyttä väkeä. Miehelläni saattaa mennä hermo tietyissä tilanteissa (riidellessä, liikenteessä, epäoikeudenmukaisuutta kohdatessa jne). Kuulemma kun se tunne tulee, sille ei voi mitään muuta kuin päästää sen ulos. Olen ihmetellyt, että eikö sitä voi hillitä, mutta kuulemma on vain pahempi, jos se jää omaan mieleen pyörimään - se ei poistu sieltä.
Itse olen perheestä, jossa ei koskaan riidelty. Mieheni on ihmetellyt kovasti, kun en kestä huutamista, kun se heillä on ollut täysin normaalia. On ikävää, että mieheni on opettanut myös minut huutamaan.
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei tunnu olevan ymmärrystä miten huonosti joillakin voi mennä ja miten se pahimmillaan oireilee. Huutaja on rikkinäinen ihminen, joka ei saa keneltäkään apua.
Miksi ei hae apu, jos on niin rikki. Nyt ymmärrän yhtä rikkinäistä huutajaa. Kiitos, että kerroit, niin ymmärrä, että on rikki.
Tosi aikuiset huutavat noin. Niissä on sitä jotain ja lapset kiittävät varmasti.
Paha olo sisällä. Ei muuten kukaan noin tee. Huono itsetunto, elämässä jokin asia pahasti pielessä, vanha trauma, joku sairaus, mutta jotain pielessä. Itse yrittäsin ainakin tehdä muutoksen tai pyytäisin joltakin apua.
Täys narsisti siis. Ei pysty, ei kykene ymmärtämään toisia ihmisiä ja heidän tunteita, heidän tietoa, taitoa ja onnellisuutta. Luultavasti moni näkee hänen sairaiden, mutta välttämättä lapset tai puoliso ei, tai eivät myönnä, että ongelmia on. Ei välttämättä edes kaikkea sairasta toimintaa paljasta aivan läheisille siinä vierellä.
Mua alkaa aina naurattamaan vihaiset ihmiset. :D Vaikea olla tirskumatta, kun joku raivoaa huolella..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse äkkipikainen. Olen syntynyt tämän asian kanssa. En tarkoita asialla mitään pahaa enkä ole mikään mielenterveysongelmainen. Naurattaa lukea että äkkipikaisuus olisi mielenterveysongelma, no sittenhän Italia, Espanja, ä h l ä mimaat sun muut ovat täynnä mielenterveyspotilaita. Olen mieluummin äkkipikainen kuin sisäänmurjottaja. Olen tuntenut koko ikäni että minun olisi pitänyt syntyä esim. Italiaan. Olen puhelias, äkkipikainen, temperamenttinen, suora, elehdin käsillä. Minä taas puolestaan pidän sisäänmurjottajia mielenterveyspotilaina ja sellaisia ilmeettömiä ihmisiä vähän tyhmän puoleisina.
Mäkin olen äkkipikainen, puhelias, käytän käsiä jne jne kiihdyn myös helposti, eli miehen kanssa välillä tulee kyllä korotettua ääntä.
Mulla on silti filtteri ja kyky henkäistä ennen kuin avaan suuni. En ole ikinä huutanut esim kassalle, en edes puhunut ilkeästi. Ei se huuto ja räyhääminen mitään auta missään tilanteessa. Vähiten silloin kun on tekemisissä tuntemattomien kanssa. Minkä se kassa esim sille voi että itse luit tarjous lehden väärin.
Olen itse ollut niin asiakaspalvelussa kuin palveltavana tilanteessa, jossa asiakas on kokenut tulleensa väärin kohdelluksi.
Yleensä asiakaspalvelija ei itse ole suoraan millään tavalla syyllinen asiaan, joten paras tapa saada asia hoidetuksi niin on lähestyä asiaa kertomalla, mitä on tapahtunut ja pyytää asian korjaamista.
Asiallisesti käyttäytyvän saa parempaa palvelua. Asia halutaan jo mahdollisen mainehaitan vuoksi hoitaa hyvin. Usein paikat, joissa käy vieläpä usein niin hyvin hoidetusta reklamaatiosta saa vakituisen asiakkaan, koska aina sattuu ja tapahtuu, mutta hyvistä asiakkuuksia ja asiakkaana niistä palveluista vaan kannattaa pitää kiinni.
Valitettavasti joskus palvelu muuttuu esim. esimiehen vuoksi tai nykyisen voitontavoittelun vuoksi, jolloin maksavat asiakkaat unohtuvat ja osaava henkilökunta vaihtaa pois. Sen valitettavasti huomaa...
Mikä siinä on, ettei aikuinen ihminen osaa käyttäytyä asiallisesti? Hyviä käytöstapoja voi kyllä opetella.
Mieheni saa joskus tuollaisia raivareita, siis minulle kotona. Muille esiintyy aina ns. täydellisenä miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Taustalla on neuropsykiatrinen häiriö eli ”aivovamma”.
Vierailija kirjoitti:
Paha olo sisällä. Ei muuten kukaan noin tee. Huono itsetunto, elämässä jokin asia pahasti pielessä, vanha trauma, joku sairaus, mutta jotain pielessä. Itse yrittäsin ainakin tehdä muutoksen tai pyytäisin joltakin apua.
Neuropsykiatriset häiriöt ovat hyvin yleisiä ja tämä raivoaminen ”nollasta sataan” kuuluu oireenkuvaan.
Liittyy aivojen rakenteisiin ja hermoston toimintaan, esim. ADHD tai autismi. Voidaanko hoitaa lääkityksellä, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
On paljon aikuisia ilman neuropsykiatrista diagnoosia. Kipinkapin lääkärin puheille!
Tämä ei ole persoonallisuuspiirre vaan aivoihin liittyvä neuropsykiatrinen häiriö/vamma/sairaus.
Sehän on vallankäyttöä ja saa kiksit kun voi alistaa ja loukata ihmisiä. Se verhotaan siihen ”ettei pysty hillitsemään itseään”. Jostain syystä räjähdykset tapahtuvat vain itseä heikommille tai tilanteissa, joissa toinen ei voi vastata samalla mitalla. Eipä tällainen persoona kilahtele koskaan millekään tappelupukarille.