Miksi te varaatte all inclusive -pakettimatkoja?
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, kun varaamalla lennot suoraan lentoyhtiöltä ja etsimällä itse hotellin saa kaiken edullisemmin, eikä tarvii joka taivahan päivä illastaa samassa ravintolassa. Mutta kai tuohon joku syy on. Mikä se on sinulla?
Kommentit (199)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:45"]
Olen miettinyt aina samaa. Syödä nyt joka päivä samoja ruokia, samassa paikassa, joka vieläpä velvoittaa viettämään valtaosan ajasta siinä hotellilla. Eikö ihmiset halua tutustua paikalliseen kulttuuriin, jossa ruoka on oleellinen osa. Kierrellä paikkoja ilman aikavelvoitteita, kokeilla erilaista ruokatarjontaa, erilaisia ravintoloita?
[/quote]
Mitä ihmeen samoja ruokia :D? Ne AI hotellit missä olen ollut, on ihan joka päivä ollut eri ruoat (buffet). Todella hyvää ruokaa jamonipuolista. en todellakaan aio käyttää lomaa siihen että etsin ruokapaikkaa. Lomalle lähden nauttimaan tekemättömyydestä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:44"]En minäkään ihan ymmärrä. Varsinkaan kahden viikon all inclusive- lomia, kuka ihan oikeasti jaksaa kököttää hotellilla niin pitkään? Lapsiperheet oikeastaan ymmärrän noin muuten, onhan se varmasti helppo vaihtoehto. Tai vaikka vanhuksille leppoisa ja jalkoja säästävä vaihtoehto.
Harrastaakohan noita suht nuoret pariskunnat, kaveriporukat tai yksin matkustavat ollenkaan?
[/quote]
Itse en ymmärrä edes lapsiperheen näkökulmasta. Matkustamme lasten kanssa ja ei tulisi mieleenkään kököttää koko lomaa hotellilla syöden samoja ruokia. Lapsienkin hyvä tutustua paikalliseen tarjontaan ja kulttuuriin.
[/quote]
Samoja ruokia? 4 tähden hotellissa illallisella ruokavalikoima niin suuri, että vsikka täsmälleen samat ruuat olus tarjolla joka päivä, niin viikossa ei välttämättä silti ehdi maistamaan kaikkea.
Sitten jos taas lähtee kaupungille ravintolaan syömään niin niiden tasoa on vaikea etukäteen tietää, niissä kun ei ole tota luokitusta
Kiertänyt paljon kaupunkikohteissa maailmalla ja vastapainona All incl. - voi makaa puulilla, syödä ja juoda, myös muualla. Kätevää, joskus hyvät hotellit kaukana keskustasta meren rannalla. Otettu lennot ja hotellit erikseen all incl. kv. sivustoilta.
Ollaan menossa ekaa kertaa al lomalle. Useamman rantaloman jälkeen olen todennut, että nyt koitetaan all inclusivea.
Illalla ruokapaikan etsiminen nälkäisten lasten kanssa jotka narisee kävelemisestä ei ole kivaa.
Ravintoloissa lapset otta kuitenkin vaan jonkun pitsa tai spaghetin tai hampurilaisen. Josta pienemmällä jää puolet syömättä.
Turistikohteissa nyt ei vaan ole ollut ikinä mitään mieleenpainuvaa ruokaa.
Minusta on ihanaa syödä seisovasta pöydästä kun saa valita kaikenlaista syötävää.
Ei tarvise olla jatkuvasti rahapussia raottamassa kun joku haluaa jäätelön tai limsan tai vesipullo pitää ostaa kaupasta tai ottasko oluen.
Kaikki etukäteen maksettu, ei tarvi varata kun shoppailurahaa :)
Miksi täällä moni perustelee valintaansa pakettimatkalle, kun otsikossa kysytään perusteluja all inclusiven valinnalle?
Helppoa, ei tarvitse miettiä ja kyydit kaikki valmiiksi mietittynä. Makaat ja syöt ilman stressiä, se on minulle lomaa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:45"]
Olen miettinyt aina samaa. Syödä nyt joka päivä samoja ruokia, samassa paikassa, joka vieläpä velvoittaa viettämään valtaosan ajasta siinä hotellilla. Eikö ihmiset halua tutustua paikalliseen kulttuuriin, jossa ruoka on oleellinen osa. Kierrellä paikkoja ilman aikavelvoitteita, kokeilla erilaista ruokatarjontaa, erilaisia ravintoloita?
[/quote]
Mitä ihmeen samoja ruokia :D? Ne AI hotellit missä olen ollut, on ihan joka päivä ollut eri ruoat (buffet). Todella hyvää ruokaa jamonipuolista. en todellakaan aio käyttää lomaa siihen että etsin ruokapaikkaa. Lomalle lähden nauttimaan tekemättömyydestä.
[/quote]
KOlme vuotta käyty jopa samassa hotellissa, ruoka on vaihtelevaa ja maan ruokakulttuuria ei mitään nakkeja, kerran pari käymme ulkona syömässä, kiertomatkalle voi mennä jos jaksaa, valmiille turistikierroksille emme osallistu-EI AIKATAULUJJA eikä mitään pakkoa.
Ollaab jämähdetty samaan hotelliin, kosk aen halua riskiä, että pettyisin kun kyseessä on kuitenkin vuoden ainoa lomareissu.
Käyn kohteissa, jonne itsenäisesti varaamalla tulee kalliimpi matka ja myös ulkona syöminen ja juominen tulee kalliimmaksi. Minulla on pari vakihotellia, joissa on aina erittäin hyvää ja terveellistä ruokaa tarjolla. Kohteiden paremmat ravintolat sijaitsevat kaukana hotellista ja usein itse asiassa hotelleissa...
Mä olen ollut kolmella ai-lomalla, Kreikassa, tenskulla ja Egyptissä. Kaikki 4 tähden finnmatkojen resorteja. Kaksi päivää jaksat syödä niitä ruokia, jonka jälkeen makumaailma on tuttu vaikka teemat muka vaihtuvatkin. Mun kokemus on että ruokasaleissa on hirveä härdelli päällä kun ihmiset sinkoilevat hakemassa ruokaa. Mä arvostan sitä, että joku tuo minulle annoksen eteen ja saan nauttia sen rauhassa. Yleensä noissa juomatkin ovat olleet jotain sekundaa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:35"]
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, kun varaamalla lennot suoraan lentoyhtiöltä ja etsimällä itse hotellin saa kaiken edullisemmin, eikä tarvii joka taivahan päivä illastaa samassa ravintolassa. Mutta kai tuohon joku syy on. Mikä se on sinulla?
[/quote]
Viimeksi oltiin reissussa kolmen kouluikäisen pojan kanssa. Suursyömäreitä ja juomareita. Oli kuule kätevää kun alataalta sai hakea juotavaa rannekkeella aina kun halusi, ei tarvinnut kaivella kolikko lompakosta 30 kertaa päivässä. Ja jos tuli nälkä, löytyi syötävääkin. Tarkoitus kun oli olla lomalla ja vain olla. Pakettimatka on joskus kätevä. Eurooppaan kun mentiin, niin silloin varasin itse lennot ja hotellit, aamiainen riitti silloin.
Elämä on ihmeellistä, vai mitä ap.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:35"]
[/quote]
Reittimtka neljälle ei ole mikään halpa vaihtoehto, hotellin pitää olla väh. neljä tähtetä. Neljän hengen ruokailu viiikon ajan ? pikkasen tulee extra hintaa matkalle.
En ole lukenut muita vastauksia, vastaan vain omasta puolestani. Matkustan paljon monilla tavoilla, ja silloin kun olen valinnut AI:n, se on ollut yhdistelmä helppoutta ja rahan säästämistä.
Esim. silloin kun lapset olivat uhmaiässä, buffa jonne voi tulla ja mennä niin kuin haluaa oli todella hermolomaa. Jos joku rupesi kiukuttelemaan, oli tosi helppoa poistaa ne pöydästä ja yrittää myöhemmin uudelleen tai vain jatkaa hyvin käyttäytyvien kesken, kun toiset odottavat huoneessa. Ja tuleehan se nyt paljon halvemmaksi perheessä verrattuna siihen että jokaiselle lapselle tilattaisiin oma annos ravintolassa kaikilla aterioilla.
Kerran meni kyllä pieleen, kun valitsimme hintasyistä huonon all inclusiven. Kohde oli muuten (sijainti, sää, huoneet) juuri sellainen kuin olimme toivoneet, mutta kieltämättä oli karseaa syödä joka päivä sitä ruokaa. Emme syöneet kaikkia aterioita siellä, mutta kieltämättä olisi tuntunut tuhlaukselta jättää sitä kokonaan hyödyntämättä AI:ta. En enää ikinä aio varata alle neljän tähden hotellista all inclusivea, ja toki tarve ylipäänsä lähteä sille linjalle vähenee kun lapset ovat nyt jo isompia.
Kyllä mun mielestä yhdelläkin lomalla oli huippua snorklata (hotellin upeassa rannassa ?!) pari tuntia, ja sitten sudennälkäisenä ja naattina vaatteidenvaihdon kautta syömään hotellin AI-ravintolaan. Muutaman askeleen päähän.
Minä olen ollut kahdesti AI-lomalla, kun lapset oli pieniä. Matkustan työssäni aika paljon ja lisäksi olemme olleet usein myös omatoimilomilla perheen kanssa. Eli matkustaminen, hotellien etsiminen ja vertailu on mulle ihan perushommaa, ei mitään jännää. Nuo AI-lomat olivat aivan ihania. Hyvät hotellit, toinen 4+, toinen 4puoli, paljon tekemistä lapsille, isot altaat, vesiliukumäet yms. Ruokaa oli tarjolla montaa sorttia, joten samaa ei todellakaan tarvinnut syödä kahdesti. Molemmissa hotelleissa oli myös useampi ravintola. Osalla ravintoloista oli ihana, iso, mutta rauhallinen terassi auringonlaskun suuntaan. Ei ollenkaan haitannut palata samaan ravintolaan, ottaa alkudrinkiksi skumppaa (included) ja ihailla auringonlaskua.
Kalliitahan nuo kaksi lomaa olivat, sen myönnän, mutta ah niin ihania irtiottoja kiireisestä arjesta. Sai vain löhötä altaalla, käydä lenkillä tai kuntosalilla (included), ja leikkiä lasten kanssa. Jäätelökin kuului hintaan tottakai, joten kerrankin lapset saivat syödä sitä niin paljon kuin halusivat.
En minäkään parikymppisenä ymmärtänyt ollenkaan, miksi kukaan menisi AI-lomalle. Silloin oli tärkeintä nähdä, kokea, elää ja tutustua paikallisiin ihmisiin ja kulttuuriin. Nyt, viisitoista vuotta myöhemmin, ymmärrän paremmin - matkan tarkoitus on ihan erilainen. En kaipaa kokemuksia tai elämyksiä, vaan yhteistä aikaa rakkaan perheeni kanssa. Ruoka on ihan sivuseikka, AI mahdollistaa ettei ruokailuihin tarvitse käyttää voimavaroja.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:43"]
Kertokaas vinkkejöä (lähinnä Euroopan) hotelleista ja kohteista, joissa olisi tasokas all inclusive ja mahdollisuus syödä joka ilta pöytään tarjoilevassa paikassa?? Vaikka olis miten helppoa, en todellakaan halua buffetista syömään...aamiaisella buffet ainoastaan Ok ja siinäkin ärsyttää usein ihmisten töniminen, jonotus ja sellainen yleinen hässäkkä, josta lomamieli kaukana.
[/quote]
Googlaamalla nopeasti:
http://www.tripadvisor.co.uk/HotelsList-Europe-All-Inclusive-Resorts-zfp10799566.html
Kertokaas vinkkejöä (lähinnä Euroopan) hotelleista ja kohteista, joissa olisi tasokas all inclusive ja mahdollisuus syödä joka ilta pöytään tarjoilevassa paikassa?? Vaikka olis miten helppoa, en todellakaan halua buffetista syömään...aamiaisella buffet ainoastaan Ok ja siinäkin ärsyttää usein ihmisten töniminen, jonotus ja sellainen yleinen hässäkkä, josta lomamieli kaukana.
[/quote]
Euroopan ulkopuolella, Sandals on tasokas ketju. Mutta vain aikuisille.
Sinne luontoon ja kiertelemään ei pääse AI-hotellista, sinne on jotenkin suljettu turistit lukkojen taakse? Mitä ne mammat täällä taas vouhkaa. Kierrelkää ja kaarrelkaa ja syökää vaikka suoraan merestä, ei kai se tarkoita sitä että muidenkin pitäisi tehdä tismalleen samalla tavalla. Ei mua häiritse naapurin reppureissaamiset, hauskaa niitä on kuunnella, itse vaan haluan lomalta eri asioita ja tää on ihan ok. Onneksi on vaihtoehtoja joka lähtöön.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 13:06"]
[/quote]
Googlaamalla nopeasti:
http://www.tripadvisor.co.uk/HotelsList-Europe-All-Inclusive-Resorts-zfp10799566.html
[/quote]
No huh!
Katsoin tuosta ekasta linkistä ekan hotellin ja per nuppi 1600€/vko. Eli 3 henkeä 4800€/viikko. Ei ollut yhtään hotellia missä ruuat olisi tehneet 200€ normi hotellihinnan päälle....
Kyllä mä mielummin otan 4* hotellin aamiaisella ja käytän 3800€ shoppailuun ja vaikka Mich* ravintoloissa syömiseen, varmasti riittää!!
Hyvä vaihtoehto niille, jotka viettävät aikaa hotellilla tai lähistöllä. Meillä on yleensä vuokra-auto useamman päivän, joten ei olla nähty sitä kannattavaksi vaihtoehdoksi. Ehkä joskus tulevaisuudessa, en sulje sitä ajatusta kokonaan pois.