Miksi te varaatte all inclusive -pakettimatkoja?
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, kun varaamalla lennot suoraan lentoyhtiöltä ja etsimällä itse hotellin saa kaiken edullisemmin, eikä tarvii joka taivahan päivä illastaa samassa ravintolassa. Mutta kai tuohon joku syy on. Mikä se on sinulla?
Kommentit (199)
Stubb on lomaillut pariviikkoa vuosittain joulun aikaan Lanzarotella RIU:n all inclusive-hotellissa. RIU-hotellit on yleensä aika tasokkaita. Tuon ohi olen vain kävellyt, itse kun majoitun samaan aikaan keskustassa olevan Jable Bermudasin huoneistoihin.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 21:03"]
No tuota, minä ja mieheni katsottiin lentoja ja hotelleja erikseen, ja verrattiin hintaa matkayhtiön pakettimatkaan johon kuului lisäksi lentokenttäkuljetukset.
Lennot ja hotellit erikseen ostettuna olisivat olleet yhteensä 3600 euroa ja lisäksi olisi tullut taksimatkat perillä kohteessa noin satasen luokkaa, mutta matkayhtiön vastaava paketti maksoi vain 2800 euroa (eli 1400 euroa per hlö) ja siinä oli bussikuljetus perille ja onneksi oli koska lentokentällä paljon väkeä ja taksijono oli 150 metriä pitkä!
Eihän se paketin ostaminen tarkoita sitä että on pakko osallistua muiden suomalaisten kanssa retkille jne :D Siellä voi olla ihan omissa oloissaankin.
[/quote]
Ja monille "lomasaarille" ei pääse muuten kuin charterilla Suomesta, ainakaan suoralla lennolla.
Sehän riippuu ihan matkan tarkoituksesta, onko all inclusive järkevä vaihtoehto vai ei. Jos lähden matkalle kolmen alle kouluikäiseni kanssa, en todellakaan jaksa ravata ympäri kaupunkia etsimässä aina uutta lounas-, välipala- ja illallispaikkaa. Varsinkin kun kuopus ei käytä enää rattaita mutta ei jaksa kävellä vielä pitkiä matkoja. Niin paljon kuin rakastankin hyvää ruokaa ja voin käyttää aikaa sen etsimiseen, lapset ovat eri mieltä. He arvostavat lähinnä helppoa ja nopeaa ruokaa. Olen kokenut helpommaksi mennä lomat heidän ehdoillaan tässä asiassa. Kerran tai kaksi loman aikana ollaan käyty jossain aikuisten haluamassa paikassa syömässä mutta muuten eletään lomalla, miten helpointa on.
Arki on raskasta Suomessa ja lomat haluan käyttää rentoutumiseen. Ja voin luvata, että ei ole rentouttavaa raahata kolmea väsynyttä pientä lasta ympäri kaupunkia vain siksi, että lomalla kuuluu syödä joka päivä eri paikassa.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:33"]
Niin, jos matkan hinnan päälle saa 200-300 eurolla AIO-paketin viikoksi perheelle, niin onhan se todella todella halpaa. Ja usein saa. Kuka pärjää perusmatkalla tuolla ruokarahalla? siis kokonainen perhe? Ja monissa AIO-hotelleissa tarjonta on todella monipuolista ja siihen kuuluu siis kaikki jäätelöannoksista ja allasdrinksuista lähtien.
[/quote]
Se on kylläkin sen 200-300 €/henkilö/viikko. Ei siis yhteensä 200-300 euroa koko perheeltä viikon lomasta.
Mövenpick- ja Riu-ketjujen hotelleissa ainakin ihan kivat puitteet AI-lomille, samaten Turkin Belekistä löytyy tasokkaita golf-hotelleja, joihin saa aika mukavat AI-paketit. Monesti näissä on sitten vaatimuksena että esim. illalliselle pukeudutaan, eli välttyy samalla siltä örvellysporukalta.
Koska minulla lievä sosiaalisten tilanteiden pelko. Helppo tapa neuroottisen matkustaa. :D
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:27"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:22"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:14"]All inc hehkuttajat - laittakaas nyt niitä kohtuuhintaisia 4-5 * hotelleja joissa 7-10 (ei missään tapauksessa vähempää jotta joka päivä pääsee eri raflaan) ravintolaa joissa mielettömän hyvää paikallista ruokaa ja kaikki mahdolliset huvitukset samaan hintaan (vesijetit, kanootit, pyörät, retket yms yms mitä mainittiin), lähellä taajamaa (max 2km, ei mikään syrjäinen resortti) jossa nähtävyyksiä ja ravintoloita ja mielellään shuttletkin hintaan kuuluen?? Lupaan lähteä tänävuonna testaamaan jos tuollainen ihme löytyy esim euroopan lomakohteista!! [/quote] kuka sanoo että ollaan oltu Euroopassa? Miksi pitäisi edes lomailma vain sen alueella? [/quote] Pääsääntöisesti ne Mauritiuksen tai muiden lomasaariparatiisien AI-hinnat ovat hyvin paljon kalliimpia kuin Euroopan lomakohteiden tai Thaimaan. [/quote] Mitä sitten? Ei kai tässä ollut kysekän kuka reissaa halvimmalla, vaan miksi ihmiset suosivat AI-matkoja. Tottakai kaukolomat ovat kalliimpia kuin Kanarianmatkat.
[/quote]
Lähinnä ihmetyttää ne jotka tässä ketjussa kertoo saaneensa erittäin kattavan AI-paketin jollain max 200 eurolla jostain kalliista luksuslomakohteesta. Todellisuudessa ne AI-paketit ovat kalliimpia. Mulle on ihan sama kuka matkustaa ja missä ja miten. Ei ole multa pois mitenkään mutta faktat on faktoja ja kaikkien nähtävissä mitä ne AI-matkat oikeasti maksavat... Valitsi sitten valmis- tai omatoimimatkan.
[/quote]
Itse maksan AI-lomistani 2000 per henki, en 200. Ja saan kaiken tuon mitä kyselit. Hotellit löytyvät Karibialta, Väli-Amerikasta, Intian Valtamereltä ja Afrikan saarilta. En mene näille lomille, koska ne olisivat halvempia vaan koska ne ovat luksusta.
En lähtisi viikon lomalle joka maksaa lentoineen 200. AI tai ei, hotellin taso ei voi olla kovin korkea.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:10"]
Itse maksan AI-lomistani 2000 per henki, en 200. Ja saan kaiken tuon mitä kyselit. Hotellit löytyvät Karibialta, Väli-Amerikasta, Intian Valtamereltä ja Afrikan saarilta. En mene näille lomille, koska ne olisivat halvempia vaan koska ne ovat luksusta. En lähtisi viikon lomalle joka maksaa lentoineen 200. AI tai ei, hotellin taso ei voi olla kovin korkea.
[/quote]
Tuostahan just olikin kysymys, että KOKO reissu maksaa 200...
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 09:17"] [quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:27"][quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 08:22"] [quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 20:14"]All inc hehkuttajat - laittakaas nyt niitä kohtuuhintaisia 4-5 * hotelleja joissa 7-10 (ei missään tapauksessa vähempää jotta joka päivä pääsee eri raflaan) ravintolaa joissa mielettömän hyvää paikallista ruokaa ja kaikki mahdolliset huvitukset samaan hintaan (vesijetit, kanootit, pyörät, retket yms yms mitä mainittiin), lähellä taajamaa (max 2km, ei mikään syrjäinen resortti) jossa nähtävyyksiä ja ravintoloita ja mielellään shuttletkin hintaan kuuluen?? Lupaan lähteä tänävuonna testaamaan jos tuollainen ihme löytyy esim euroopan lomakohteista!! [/quote] kuka sanoo että ollaan oltu Euroopassa? Miksi pitäisi edes lomailma vain sen alueella? [/quote] Pääsääntöisesti ne Mauritiuksen tai muiden lomasaariparatiisien AI-hinnat ovat hyvin paljon kalliimpia kuin Euroopan lomakohteiden tai Thaimaan. [/quote] Mitä sitten? Ei kai tässä ollut kysekän kuka reissaa halvimmalla, vaan miksi ihmiset suosivat AI-matkoja. Tottakai kaukolomat ovat kalliimpia kuin Kanarianmatkat. [/quote] Lähinnä ihmetyttää ne jotka tässä ketjussa kertoo saaneensa erittäin kattavan AI-paketin jollain max 200 eurolla jostain kalliista luksuslomakohteesta. Todellisuudessa ne AI-paketit ovat kalliimpia. Mulle on ihan sama kuka matkustaa ja missä ja miten. Ei ole multa pois mitenkään mutta faktat on faktoja ja kaikkien nähtävissä mitä ne AI-matkat oikeasti maksavat... Valitsi sitten valmis- tai omatoimimatkan. [/quote] Itse maksan AI-lomistani 2000 per henki, en 200. Ja saan kaiken tuon mitä kyselit. Hotellit löytyvät Karibialta, Väli-Amerikasta, Intian Valtamereltä ja Afrikan saarilta. En mene näille lomille, koska ne olisivat halvempia vaan koska ne ovat luksusta. En lähtisi viikon lomalle joka maksaa lentoineen 200. AI tai ei, hotellin taso ei voi olla kovin korkea.
[/quote]
Miten voi ihminen ymmärtääkin lukemansa noin väärin?
Siis toi 200 € kuvasi vain sitä AI-osuutta, ei hotelliöitä eikä lentoja. Vai missä hotellissa pelkkä AI maksaa 2000 euroa naamalta?
Käyttämissäni hotelleissani ei ole muuta kuin AI-mahdollisuus. Ja koska käytän lentoyhtiön pakettimatkoja (kerään pisteitä), tiedän vain matkan kokonaishinnan.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:03"]Mövenpick- ja Riu-ketjujen hotelleissa ainakin ihan kivat puitteet AI-lomille, samaten Turkin Belekistä löytyy tasokkaita golf-hotelleja, joihin saa aika mukavat AI-paketit. Monesti näissä on sitten vaatimuksena että esim. illalliselle pukeudutaan, eli välttyy samalla siltä örvellysporukalta.
[/quote]
Tuo on muuten totta. En ole törmännyt känniääliöihin ai- lomillani. Olen ollut hotelleissa, joissa on vain ai-mahdollisuus, ei siis jotain lisämaksuja, kun ei niissä voi olla ilman ai:ta. Illalliselle piti pukeutua siististi, mutta ei nyt mitään pukua sentään, mutta esim. shortsit kielletty.
Minäkään en ole nähnyt örvellystä, vaikka kaikki alkoholi kuuluu hintaan.
Aika jännä että AI saa viikon 200 eurolla mutta katsoo mitä tahansa kunnon hotellia niin jo yksi yö maksaa 100€+ ja hyvä jos saa aamiaisen siihen hintaan mukaan!!
Edelleenkin odotan näiden hotellien nimiä jotta voin tulevaisuudessa kokeilla. Eipä ole vielä yhtään hotellia nimeltä mainittu (paitsi RIUt). Mövenpick hotelleja olen käyttänyt lähinnä kaupunkilomilla mutta ei niissä ole AI mahdollisuutta ollut koskaan
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:56"]
Aika jännä että AI saa viikon 200 eurolla mutta katsoo mitä tahansa kunnon hotellia niin jo yksi yö maksaa 100€+ ja hyvä jos saa aamiaisen siihen hintaan mukaan!!
Edelleenkin odotan näiden hotellien nimiä jotta voin tulevaisuudessa kokeilla. Eipä ole vielä yhtään hotellia nimeltä mainittu (paitsi RIUt). Mövenpick hotelleja olen käyttänyt lähinnä kaupunkilomilla mutta ei niissä ole AI mahdollisuutta ollut koskaan
[/quote]
Mövenpickissä on AI-mahdollisuus, ihan itse olen sellaista käyttänyt. Ostettiin suoraan hotellilta.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:56"]Aika jännä että AI saa viikon 200 eurolla mutta katsoo mitä tahansa kunnon hotellia niin jo yksi yö maksaa 100€+ ja hyvä jos saa aamiaisen siihen hintaan mukaan!!
[/quote]
Joku sanoi, että sai ai:n +200e perushinnan päälle. Kukaan ei ole väittänyt koko lomaa niin halvaksi. Miksi luet tahallaan väärin. Itse kehuin paria lomaani ja hotellin aktiviteetteja. Eivät olleet halpoja vaan enemmänkin luksusta.
Yksi pointti on se että saa kaljaa ja muita juomia sillä rannekkeella vapaasti. Ei tarvitse maksaa jostain kälyisestä drinkistä viittä euroa kappale.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2015 klo 10:56"]Aika jännä että AI saa viikon 200 eurolla mutta katsoo mitä tahansa kunnon hotellia niin jo yksi yö maksaa 100€+ ja hyvä jos saa aamiaisen siihen hintaan mukaan!! Edelleenkin odotan näiden hotellien nimiä jotta voin tulevaisuudessa kokeilla. Eipä ole vielä yhtään hotellia nimeltä mainittu (paitsi RIUt). Mövenpick hotelleja olen käyttänyt lähinnä kaupunkilomilla mutta ei niissä ole AI mahdollisuutta ollut koskaan [/quote] Joku sanoi, että sai ai:n +200e perushinnan päälle. Kukaan ei ole väittänyt koko lomaa niin halvaksi. Miksi luet tahallaan väärin. Itse kehuin paria lomaani ja hotellin aktiviteetteja. Eivät olleet halpoja vaan enemmänkin luksusta.
[/quote]
Ok, en ilmeisesti lukenut. Olin vain lukevinani että teksteissä mainittiin esim "olimme ai lomalla 200€/vko". Kyllä tuosta ymmärtää että se loma maksoi 200€ eikä vain ruuat.... en mä niistä ruuan hinnoista ole kiinnostunut vaan koko loman hinnasta
Kertokaas vinkkejöä (lähinnä Euroopan) hotelleista ja kohteista, joissa olisi tasokas all inclusive ja mahdollisuus syödä joka ilta pöytään tarjoilevassa paikassa?? Vaikka olis miten helppoa, en todellakaan halua buffetista syömään...aamiaisella buffet ainoastaan Ok ja siinäkin ärsyttää usein ihmisten töniminen, jonotus ja sellainen yleinen hässäkkä, josta lomamieli kaukana.
Niin, jos matkan hinnan päälle saa 200-300 eurolla AIO-paketin viikoksi perheelle, niin onhan se todella todella halpaa. Ja usein saa. Kuka pärjää perusmatkalla tuolla ruokarahalla? siis kokonainen perhe? Ja monissa AIO-hotelleissa tarjonta on todella monipuolista ja siihen kuuluu siis kaikki jäätelöannoksista ja allasdrinksuista lähtien.