Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te varaatte all inclusive -pakettimatkoja?

Vierailija
15.04.2015 |

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, kun varaamalla lennot suoraan lentoyhtiöltä ja etsimällä itse hotellin saa kaiken edullisemmin, eikä tarvii joka taivahan päivä illastaa samassa ravintolassa. Mutta kai tuohon joku syy on. Mikä se on sinulla?

Kommentit (199)

Vierailija
1/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut all inclusive -lomalla mutta tahtoisin kyllä ja kovasti! Olemme matkustaneet runsaasti ns. kulttuurikohteissa ja se ravintolan metsästäminen lasten kanssa on tuskaa. Lisäksi lasten ruoka on hyvin yksitoikkoista, kun jotain on syötävä eikä uskalleta kokeilla uutta ja erilaista.

Vuosi sitten mentiin Kreikkaan rantalomalle, kun vanhin oli tällaista vaihtoehtoa kinunnut jo pitkään. Aluksi jaksoimme tutustua seutuun eikä ruokapaikan hakeminen ollut mitenkään erityisen tuskaista, mutta kun sitten otimme puolihoidon, alkoi elämä oikeasti muuttua rennoksi ja huolettomaksi. Ei tarvinnut miettiä, miten paljon varataan aikaa ravintolan etsimiseen ja kuinka monta minuuttia lapset jaksavat etsiä sopivaa ravintolaa. Ei tarvinnut mennä siihen samaan "kantapaikkaan", jossa ruoka oli enintään kelvollista mutta josta löytyi nopeasti jokaiselle jotain eikä tarvinnut käytää koko iltaa etsimiseen. Puolihoidosta oli niin paljon positiivisa kokemuuksia meidän perheen aikuisten kannalta, että ehdottomasti haluan kokeilla uudelleen. Ja ehkäpä jopa tuota all inclusiveakin, kun rahaa palaa jäätelöön ja juomiin koko ajan.

Vierailija
2/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 22:24"]

Mä olen ollut kolmella ai-lomalla, Kreikassa, tenskulla ja Egyptissä. Kaikki 4 tähden finnmatkojen resorteja. Kaksi päivää jaksat syödä niitä ruokia, jonka jälkeen makumaailma on tuttu vaikka teemat muka vaihtuvatkin. Mun kokemus on että ruokasaleissa on hirveä härdelli päällä kun ihmiset sinkoilevat hakemassa ruokaa. Mä arvostan sitä, että joku tuo minulle annoksen eteen ja saan nauttia sen rauhassa. Yleensä noissa juomatkin ovat olleet jotain sekundaa.

[/quote]

tämä on ihan kun minun näppikseltäni. Kaksi päivää viitsii syödä samassa paikassa samantyyppistä ruokaa. Ollaan oltu myös viiden tähden hotelleissa ja niissä sama juttu. Ja tosiaan tuo väenpaljous ja ihmisten (varsinkin lasten) säntäily vie nautinnon ruokailusta. Poikkeuksena hotellit, joissa AI sisältää myös ruokailun a la carte-ravintoloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:47"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:44"]En minäkään ihan ymmärrä. Varsinkaan kahden viikon all inclusive- lomia, kuka ihan oikeasti jaksaa kököttää hotellilla niin pitkään? Lapsiperheet oikeastaan ymmärrän noin muuten, onhan se varmasti helppo vaihtoehto. Tai vaikka vanhuksille leppoisa ja jalkoja säästävä vaihtoehto. Harrastaakohan noita suht nuoret pariskunnat, kaveriporukat tai yksin matkustavat ollenkaan? [/quote] Itse en ymmärrä edes lapsiperheen näkökulmasta. Matkustamme lasten kanssa ja ei tulisi mieleenkään kököttää koko lomaa hotellilla syöden samoja ruokia. Lapsienkin hyvä tutustua paikalliseen tarjontaan ja kulttuuriin.

[/quote]

Samaa mieltä. Me olemme matkustaneet jo lähes 30v 1-4 lapsen kanssa eikä kertaakaan ole oltu AI:ssa. Ei tulisi mieleenkään! Hotellista en kaipaa muuta kuin aamiaisen, sängyn ja oman kylpyhuoneen, ehkä uima-altaan bonuksena.

Luulen että olemme muutenkin erilaisia lomailijoita - jo 25v sitten reissasimme kesäisin kuukauden ympäri eurooppaa ja asuimme vuokrataloissa tms paikoissa. Itse laitetaan vain aamiaiset ja muut ateriat syödään eri paikoissa joka päivä.

Vierailija
4/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:50"]

Kuuden hengen perheelle sillkaa säästöä. Nirsot lapset, en todellakaan maksa heidän rääppimisistään sitä mitä ravintoloissa pyydetään. ( ei välttis aina ravintolassa lasten listaa, tai sitten saa puoleen hintaan aik annoksesta pulet, kutta tulee islti turhan kalliiksi)

[/quote]

Tai sitten ihan pienet närppii aikuisten lautaselta mitä haluavat ja isommille ostetaan 1 annos joka puolitetaan? Onko vaikeaa?

Vierailija
5/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 20:25"]

All Inclusivessakin on vaihtoehtoja. Juuri varasin meille hotellin ja all inclusiven, ja siellä esim. saa valita kahdeksasta eri ravintolasta, missä syö päivällisensä. Eli ei tosiaankaan tarvitse syödä joka päivä samassa paikassa samaa ruokaa...

[/quote]

Nämä sitten maksaa myös enemmän. Muutaman kerran olen kuullut että esim Turkissa on ollut 5* sikahintainen hotelli jossa 5 ravintolaa - lapset pääsivät vain 2!! Pizzeriaan ja pastapaikkaan:) Siinä oli AI vanhemmat innoissaan 2 vkon lomalla. Toisessa paikassa oli myös useampi ravintola mutta 1 ruokalajia lukuunottamatta samat ruuat molemmissa.

Ei kiitos!

Vierailija
6/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive on pieneten lasten kanssa helpompaa.

Vierailija
7/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:53"]

Pakko nyt tulla lisäämään, etten ole mikään wannabe-omatoimi-extreme-matkailija enkä edes dissaa matkatoimistoja, niistä voi varsinkin rantalomille saada huomattavasti edullisempia matkoja kuin ostamalla lennot ja hotellin erikseen. All inclusive on vaan mielestäni jotenkin tajuttoman tylsä ratkaisu.

Silti, jos joku tosiaan haluaa syödä aamupalan, lounaan, päivällisen, kahvit ja välipalat hotellilla, vaikka ei olekaan sinne kahlittu koko loman ajaksi, niin eihän siinä mitään.

[/quote]

Plus juoda alkoholit.

Vierailija
8/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:35"]

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, kun varaamalla lennot suoraan lentoyhtiöltä ja etsimällä itse hotellin saa kaiken edullisemmin, eikä tarvii joka taivahan päivä illastaa samassa ravintolassa. Mutta kai tuohon joku syy on. Mikä se on sinulla?

[/quote]

Reittimtka neljälle ei ole mikään halpa vaihtoehto, hotellin pitää olla väh. neljä tähtetä. Neljän hengen ruokailu viiikon ajan ? pikkasen tulee extra hintaa matkalle.

[/quote]

Riippuu siitä mihin lennätte. Meillä Sisilian lennot n 200€/hlö, tuon alle on lennetty mm Nizzaan ja Milanoon jo monta vuotta. Siitä sitten eteenpäin. Tuskin Kreikkaan tai Turkkiin on sen kalliimmat lennot.

Vierailija
9/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 20:25"]

All Inclusivessakin on vaihtoehtoja. Juuri varasin meille hotellin ja all inclusiven, ja siellä esim. saa valita kahdeksasta eri ravintolasta, missä syö päivällisensä. Eli ei tosiaankaan tarvitse syödä joka päivä samassa paikassa samaa ruokaa...

[/quote]

Se, että yhden keittiön kokkaukset on levitetty kahdeksaan eri ruokasaliin, ei tee sitä ihan kahdeksaa eri ravintolaa. Mutta ei all inclusivessa mitään vikaa ole. Lapsien kanssa ihan huippu, ja kun kukaan ei pakota siellä hotellilla siltikään syömään, niin aina halutessaan voi lähteä jonnekin muualle.

Vierailija
10/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:43"]Rantalomakohteisiin ei kannata varata hotellia ja lentoja erikseen. Lennot huonoja ja kalliita. Kaupunkikohteisiin kannattaa. Olen monia vertailuja tehnyt. Tosin ai matkoja en halua
[/quote]
Eipä pidä paikkaansa

Vierailija
11/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme tänä talvena ensimmäistä kertaa AI-hotellissa kahden lapsenlapsen kanssa. Oli tosi mukava loma. Vaari ja mumma katselivat ylpeinä, kun kuusivuotiaat kävivät omatoimisesti hakemassa erilaisia ruokia; jättivät suosiolla väliin pitsat ja pastat, koska niitä kuulemma saa aina.

Koska itse olen kasvissyöjä, löysin joka päivä tuorevihannesten lisäksi ihania lämpimiä kasvispaistoksia buffeepöydästä. Myös hedelmiä oli paljon ja erilaisia aina tarjolla.

Parasta oli kuitenkin helppous - päätimmekin, että jos toiste lähdetään lastenlasten kanssa reissuun, valitaan ehdottomasti AI.

Vierailija
12/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puhutte AI:sta, niin tarkoitatteko täysihoitoa? Jos tarkoitatte, miksi ette sano niin?

Vierailija
13/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:18"]

Ei al-lomailu poissulje mahdollisuutta muunlaiseen lomailuun muuna ajankohtana.

[/quote]

Tämä! Olemme parikymppinen DINK-pariskunta ja käymme vuosittain yhdellä AI-lomalla huippuhotellissa kaukomailla ja sen lisäksi 2-3 kaupunki/kulttuurilomalla muualla. Sen AI-lomankin aikana teemme muutaman päivämatkan lähikaupunkeihin, mutta pääosin keskitymme toisiimme ja rentoutumiseen.

[/quote]

Mikä ihme on DINK?

Vierailija
14/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:53"]

Pakko nyt tulla lisäämään, etten ole mikään wannabe-omatoimi-extreme-matkailija enkä edes dissaa matkatoimistoja, niistä voi varsinkin rantalomille saada huomattavasti edullisempia matkoja kuin ostamalla lennot ja hotellin erikseen. All inclusive on vaan mielestäni jotenkin tajuttoman tylsä ratkaisu.

Silti, jos joku tosiaan haluaa syödä aamupalan, lounaan, päivällisen, kahvit ja välipalat hotellilla, vaikka ei olekaan sinne kahlittu koko loman ajaksi, niin eihän siinä mitään.

[/quote]

Ja mä kyllä ajattelen myös sitä, että mitä noi AI-ketjuhotellit merkkaa paikallisille yrittäjille. Kaikki pienet kivat tavernat, baarit, perhehotellit on tosi kusessa kun matkailijat ei käytä mitään kylän palveluita vaan pysyvät siellä reservaatissaan.

Itse pyritään aina löytämään joku pienehkö hotelli, aamupalalla maksimissaan (pakettimatkoila yleensä rantalomat tehdään, edullista ja helppoa) - toi AI tietysti olis ihan kauhea vaihtoehto siksikin että on lapsiperheden suosiossa, meidän toivomuslistalla on myös K18-hotelli.

Vierailija
15/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lämpene noille All Inclusive-lomille ollenkaan. En kaipaa mitään ruotsinristelymäistä buffet-elämystä kun lähden lomalle. Ne ruokajonot ja suurtalouspöperöt ei ole mua varten. Mielummin menen a la carte-ravintolaan.

Ja kyllä, on kokemusta AI-hotelleista. Vaikka se pääteema vaihtuukin päivittäin, samat pöperöt siellä siltikin on pitkälti, etenkin alkuruokien suhteen. Ja sitten vielä se, että mä vaan syön aina ihan liikaa noissa buffet-ravintoloissa. Omaa syytä toki mutta mulle huomattavasti terveellisempi ja vatsaystävällisempi vaihtoehto on se tavallinen ravintola. :D

Kivointa on löytää lomamatkoilla niiltä joiltain sivukujilta se tunnelmallinen ravintola, joka on paikallisten suosiossa. 

Vierailija
16/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 09:19"]

Kun puhutte AI:sta, niin tarkoitatteko täysihoitoa? Jos tarkoitatte, miksi ette sano niin?

[/quote]

Minusta täysihoitoon kuuluu aamiainen, lounas, päivällinen ja alkoholittomat juomat.

All inclusive taas tarkoittaa, että kaikki tarjottavat kuuluvat hintaan siis niin yöhuikopalat kuin alkoholijuomatkin ja tarjontaa riittää lähes kellon ympäri. Dominikaanisessa tasavallassa jääkaappikin oli täynnä erilaisia juomia; rommia, viskiä, brandyä, virvoitusjuomia, olutta ja kuoharia

Vierailija
17/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 09:19"]

[/quote]

Ei ole sama asia.

Lainaus Rantapallolta:

"Puolihoito, täysihoito vai all inclusive?

Puolihoito sisältää aamiaisen ja lounaan tai päivällisen, mutta ei ruokajuomia. Täysihoitoon puolestaan sisältyvät aamiainen, lounas ja päivällinen, mutta ruokajuomista maksetaan jälleen erikseen.

All inclusiveen kuuluvat kaikki edellä mainitut ruokailut. Lisäksi tarjolla on ruokajuomia, virvoitusjuomia ja drinkkejä, joita voi nauttia myös aterioiden välillä. Hotellikohtaisesti tarjolla voi olla myös erilaisia välipaloja sekä viihdeohjelmaa ja aktiviteetteja. Kaikista palveluista maksetaan ennen lomaa kotimaassa ja ne ovat vapaasti käytettävissä koko loman ajan, yleensä ranneketta näyttämällä.

Vierailija
18/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:31"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:50"]

Kuuden hengen perheelle sillkaa säästöä. Nirsot lapset, en todellakaan maksa heidän rääppimisistään sitä mitä ravintoloissa pyydetään. ( ei välttis aina ravintolassa lasten listaa, tai sitten saa puoleen hintaan aik annoksesta pulet, kutta tulee islti turhan kalliiksi)

[/quote]

Tai sitten ihan pienet närppii aikuisten lautaselta mitä haluavat ja isommille ostetaan 1 annos joka puolitetaan? Onko vaikeaa?

[/quote]

Meidän lapsille ei ole koskaan närppiminen tai puolikkaat annokset riittäneet

Vierailija
19/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole parasta että jokainen saa valita sellaisen loman kuin haluaa.

Vierailija
20/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halua lomalta helppoutta, etenkin lasten kanssa reissatessa. Ollaan oltu AI-hotellissa jossa oli useampi rafla ja sai tilata myös listalta. Ja käydään AI-lomasta riippumatta myös muualla syömässä, ei ole mikään pakko kaikkia sapuskoja nauttia hotellilla. Mutta lasten kanssa on helppoa kun ei jokaista juomaa ja jätskiä tartte olla erikseen maksamassa. Miehen kanssa kun reissataan kaksin niin meille on riittänyt aamupala tai puolihoito.