Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te varaatte all inclusive -pakettimatkoja?

Vierailija
15.04.2015 |

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, kun varaamalla lennot suoraan lentoyhtiöltä ja etsimällä itse hotellin saa kaiken edullisemmin, eikä tarvii joka taivahan päivä illastaa samassa ravintolassa. Mutta kai tuohon joku syy on. Mikä se on sinulla?

Kommentit (199)

Vierailija
81/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tykätään miehen kanssa lomalla vaan loikoilla ja syödä ja nauttia janojuomaksi paikallista olutta tai drinksuja. AI tulee halvemmaksi tähän hommaan sekä helpompaa kun ei tarvitse huolehtia siitä lompakosta altaalla.

Vierailija
82/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive kiinnostaa varsinkin paljon ja usein syövien teinien kanssa. Itseäni kiinnostaa helppous ja saa todellakin vain lomailla, vaikka makaisin uima-altaalla koko loman. Kun olen lukenut matkaesitteitä, paremmissa all inclusive -hotelleissa on sekä buffet- ja a la carte -ravintoloita, ettei tarvitse tosiaan syödä samassa mestassa samaa ruokaa joka päivä. 

Meillä on tosi monta omatoimimatkaa nyt takana, itse ollaan buukattu lennot ja hotellit. Seiraavaksi varaan jonkun valmispaketin all inclusivella. Omatoimimatka ei aina tule halvemmaksi, riippuu vähän minne menee, millainen hotelli jne. Lisäksi matkan helppous, ei tarvitse muuta kuin hilata peppunsa lentokentälle oikeaan aikaan, niin  joku muu huolehtii lopusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:45"]Eikö ihmiset halua tutustua paikalliseen kulttuuriin, jossa ruoka on oleellinen osa. Kierrellä paikkoja ilman aikavelvoitteita, kokeilla erilaista ruokatarjontaa, erilaisia ravintoloita?

[/quote]

Kaikki eivät ole yhtä fiksoittuneita syömiseen ja ruokaan. Kuulostat siltä, että syyllistät allergisiakin.

Vierailija
84/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton alle kolmekymppinen sinkku, mutta jos lähtisin etelään ottaisin AI-loman.

Kaupunkilomat ovat enemmän mieleeni (pitkät viikonloput jne.) jolloin jaksaa etsiä kivoja bistroja, pubeja, Fine dining -paikkoja tai pikaruokaloita kun sen kokee osaksi paikallista kulttuuria. Hotelilla käydään vaan nukkumassa, muuten päivä menee kierrellessä.

Rantaloman näkisin omalla kohdallani niin, että nukkuisin pitkään, tutustuisin lähialueisiin ja tekisin pari pidempää päiväretkeä. Eli suurimmaksi osaksi olisin hotellin pöytien äärellä, mutta en kokisi ongelmaksi syödä paria kertaa hotellin ulkopuolella.

Keskustelusta paistaa läpi suomalaisten mentaliteetti, että kerta siitä (AI) on maksettu niin muuta vaihtoehtoa ei ole. Vaikka se ruokaraha olisi käytetty, niin aivan varmasti kaikessa muussa (ne vedet, jäätelöt, snackit) tulee säästöä sen verran että ulkopuolinen ravintola ei budjettia romuta. :)

AI on, itselleni, rentoutumista. Ei tarvitse joka päivä miettiä ja jännätä, että minne pitää mennä ja minkälaista ruokaa saa (joku mainitsi sisäänheittäjät joita inhoan). Mutta kukin tyylillään ja valinnan vapaus on meille jokaiselle suotu. Ja en ole tosiaan yhdelläkään "etelänlomalla" eläissäni ollut.

Vierailija
85/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiili hävitti kappalejaot :( -136

Vierailija
86/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan alle kolmekymppinen lapseton pariskunta ja ollaan jo useampi viime reissu tehty AI -hotelleihin. Välissä pari viikon reissua enemmän kulttuurikohteisiin, joissa normaalit hotellit ja kummankin näiden matkojen jälkeen ollaan todettu, että seuraavaksi mennään taas "oikealle lomalle". Valitaan aina suuri vähintään 4+ tähden hotelli, mielellään viiden tähden ja hotellin valinnassa kiinnitetään huomiota erityisesti ruusta annettuun palautteeseen. Ravintoloita on hotellissa oltava useampi ja niiden on oltava laadukkaita. Perheille sunnatuista AI hotelleista ei ole kokemusta. Miehelläni on erittäin stressaava ja vaativa työ, josta haluaa päästä vähintään pari-kolme kertaa vuodessa täysin irti. On ihanaa mennä lomalle, jossa tietää, että ei tarvitse miettiä yhtään mitään ja voi vain löhötä koko viikon. Itse tykkään siitä, että illalliselle lähteminen ei vaadi kuin laittautumisen hotellihuoneessa ja sen jälkeen on selvät sävelet. Toki käymme välillä vähän sivistävämmilläkin matkoilla :) AI matkakohteet valitaan sillä perusteella, että muutamaksi päiväksi riittää kierreltävää ja näkemistä hotellin ulkopuolella ja loppuloma nautitaan hotellin palveluista. Jos yhtään tuntuu siltä, niin syömme kyllä muuallakin kuin hotellissa, että siitä emme pihtaile. Emmekä ole ikinä mitään eväitä ottaneet mukaan, vaan ravintolassa syödään jos ollaan retkillä tai muuten hotellin ulkopuolella päivä. Parasta ja rentouttavinta lomailua!

Vierailija
87/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:18"]

Ei al-lomailu poissulje mahdollisuutta muunlaiseen lomailuun muuna ajankohtana.

[/quote]

Tämä! Olemme parikymppinen DINK-pariskunta ja käymme vuosittain yhdellä AI-lomalla huippuhotellissa kaukomailla ja sen lisäksi 2-3 kaupunki/kulttuurilomalla muualla. Sen AI-lomankin aikana teemme muutaman päivämatkan lähikaupunkeihin, mutta pääosin keskitymme toisiimme ja rentoutumiseen.

Vierailija
88/199 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaan Krabi Sikao on aivan huippu paikka perheelliselle ja all inclusive. Huippu ruuat ja juomat, upea ranta ja saaristo, lapsille Iso uima-allas.

Vierailija
89/199 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:43"]

Rantalomakohteisiin ei kannata varata hotellia ja lentoja erikseen. Lennot huonoja ja kalliita. Kaupunkikohteisiin kannattaa. Olen monia vertailuja tehnyt. Tosin ai matkoja en halua

[/quote]

Joo, perusrantalomakohteisiin ei maksa vaivaa hommata lentoja, hotellia, kuljetusta itse. Eri asia toki jos kyseessä on muutenkin iso kohde (esim. Florida), mutta tyyliin matka Kanarialle tai Rhodokselle niin ei kannata. Olen myös itse vertaillut. Kaupunkilomat ja reissut halpoihin maihin taas tulee halvemmaksi kun itse järjestää. 

Olen pari kertaa ollut myös all inclusive-rantalomalla ja sehän oli aivan loistavaa! Hotelleista sai kivoja drinksuja, kokoajan oli ruokaa tarjolla tai muita herkkuja.. sai keskittyä ihan täysillä chillailuun ja uimiseen ja lukemiseen ja, ja, ja... :) Hotellit ovat kyllä olleet tosi hyviä (4-5 tähteä), en lähtisi AI matkalla edes kolmen tähden hotelliin. Kyse on ihan siitä mitä hakee.

Vierailija
90/199 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun on 4 lasta ja osalla on syömään mennessä nälkä ja toisilla taas ei, niin ruokailut on helppo järjestää. Ainakin meillä ollu yleensä 6 eri ravintolavaihtoehtoa hotellissa eli ei todellakaan tarvi syödä samaa ruokaa joka ilta.

Vierailija
91/199 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppous, kiire.

Vierailija
92/199 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:36"]

Helppous, kiire.

[/quote]

Kauheeta jos jollain on lomalla ensisijaisesti kiire.

Itse en oo AI-lomilla käynyt, mutta ymmärtääkseni lapsiperheille se on helppo ja sujuva systeemi. Pienet lapset kun ei muutenkaan jaksaisi iltakaudet kävellä ravintolaa etsimässä, on pitkin päivää nälkä ja helppo syödä hotellilla. Eihän tuo eroa tavallisesta lomasta muuten kuin ravintolan suhteen. Eli ei tietenkään kannata kauheesti syödä hotellin ulkopuolella, jos on AI:sta maksanut. Mutta muuten voi tietysti tehdä lomansa aikana mitä huvittaa.

Vierailija
93/199 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ihana vaan olla kun kaikki valmiina..mut hotellin luokitus pitää olla vähintään 4 tähteä,jotta ruokatarjonta tarpeeksi monipuolinen ja herkullinen.

Vierailija
94/199 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

157 euroa kaks viikkoa oli edellinen syy

Vierailija
95/199 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran ollut ja toiste en mene. Kiva käydä joka ilta eri ravintoloissa syömässä.

Vierailija
96/199 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa ja matkatoimiston kautta siksi, että "paniikkitilanteessa" on matkatoimistosta apua.

Vierailija
97/199 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme muutaman kerran varanneet ja ihan siksi, että perheessä on kolme suuriruokaista urheilijaa. Jollakin on koko ajan nälkä ja ihan hirveä prässi tulee siitä syömisten metsästämisestä, lisäksi tämän lössin jatkuva syöttäminen tulee aika kalliiksi. Miehen kanssa kaksin reissatessa teemme omatoimimatkoja ja syömme missä milloinkin.

Vierailija
98/199 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:36"]

Helppous, kiire.

[/quote]

Kauheeta jos jollain on lomalla ensisijaisesti kiire.

Itse en oo AI-lomilla käynyt, mutta ymmärtääkseni lapsiperheille se on helppo ja sujuva systeemi. Pienet lapset kun ei muutenkaan jaksaisi iltakaudet kävellä ravintolaa etsimässä, on pitkin päivää nälkä ja helppo syödä hotellilla. Eihän tuo eroa tavallisesta lomasta muuten kuin ravintolan suhteen. Eli ei tietenkään kannata kauheesti syödä hotellin ulkopuolella, jos on AI:sta maksanut. Mutta muuten voi tietysti tehdä lomansa aikana mitä huvittaa.

[/quote]

tarkoitan arjen kiirettä. Mulla ei ole aikaa vertailla lentoja ja hotelleja. Yleensä nämä vakkarimatkanjärjestävät ovat tasalaatuisia. Ehkä maksaa hiukka enemmän, mutta tavallaan maksan siistä, että joku muu on tehnyt vertailut, arvioinnin jne.

Vierailija
99/199 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantalomakohteisiin ei kannata varata hotellia ja lentoja erikseen. Lennot huonoja ja kalliita. Kaupunkikohteisiin kannattaa. Olen monia vertailuja tehnyt. Tosin ai matkoja en halua

Vierailija
100/199 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ihan ymmärrä. Varsinkaan kahden viikon all inclusive- lomia, kuka ihan oikeasti jaksaa kököttää hotellilla niin pitkään? Lapsiperheet oikeastaan ymmärrän noin muuten, onhan se varmasti helppo vaihtoehto. Tai vaikka vanhuksille leppoisa ja jalkoja säästävä vaihtoehto.

Harrastaakohan noita suht nuoret pariskunnat, kaveriporukat tai yksin matkustavat ollenkaan?