Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te varaatte all inclusive -pakettimatkoja?

Vierailija
15.04.2015 |

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, kun varaamalla lennot suoraan lentoyhtiöltä ja etsimällä itse hotellin saa kaiken edullisemmin, eikä tarvii joka taivahan päivä illastaa samassa ravintolassa. Mutta kai tuohon joku syy on. Mikä se on sinulla?

Kommentit (199)

Vierailija
21/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:43"]Rantalomakohteisiin ei kannata varata hotellia ja lentoja erikseen. Lennot huonoja ja kalliita. Kaupunkikohteisiin kannattaa. Olen monia vertailuja tehnyt. Tosin ai matkoja en halua [/quote] Eipä pidä paikkaansa

[/quote]

Minun vertailuni ei pidä paikkaansa? Kuinka sinä sen tiedät?

Olen melko taitava etsimään lentoja ja hotelleja. Ja rantalomiin perheelle on aina olut paras vaihtoehto ottaa valmis matka. Hinta ja lennon kesto. Lapsialennukset vaikuttaa myös paljon.

Esim kesäkuussa Kreetalle: 1 välilasku, hinta 550/henkilö, Malta 1 välilasku 370/henkilö

Vierailija
22/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli häämatkan ensimmäinen viikko All-Inclusive Aruballa. Oli ihan täydellinen startti parin kuukauden reissulle. Lapseton (K18) laadukas hotelli, hieno sviitti,  ruuat ok, 24h huonepalvelu ja sopivasti aktiviteettia tarjolla, vaikkei niitä nyt paljon kaivattukaan . Viikkoa pidempään ei kyllä varmaan olisi viihtynyt, mutta mukava tuolla oli se viikko rentoutua kaikessa rauhassa, siemailla altaan reunalla tai omalla parvekkeella drinkkiä ja suunnitella seuraavien viikkojen seikkailuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:53"]

Pakko nyt tulla lisäämään, etten ole mikään wannabe-omatoimi-extreme-matkailija enkä edes dissaa matkatoimistoja, niistä voi varsinkin rantalomille saada huomattavasti edullisempia matkoja kuin ostamalla lennot ja hotellin erikseen. All inclusive on vaan mielestäni jotenkin tajuttoman tylsä ratkaisu.

Silti, jos joku tosiaan haluaa syödä aamupalan, lounaan, päivällisen, kahvit ja välipalat hotellilla, vaikka ei olekaan sinne kahlittu koko loman ajaksi, niin eihän siinä mitään.

[/quote]

no ei taida sulla olla lapsia ? No kunhan on muutama mukulaa matkassa niin alkaa kummasti all inclusive kiinnostaa 

Vierailija
24/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lomarantoja, joilla ei ole mitään muuta kuin hotelleja hotellin vieressä.. ja kaikilla on oma AI systeeminsä. Eli ei ole niitä ravintoloita ollenkaan, jossa voisi maksaa omalla rahalla.

Vierailija
25/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 09:59"]

On lomarantoja, joilla ei ole mitään muuta kuin hotelleja hotellin vieressä.. ja kaikilla on oma AI systeeminsä. Eli ei ole niitä ravintoloita ollenkaan, jossa voisi maksaa omalla rahalla.

[/quote]

Ja toi on niin järkyttävää.

Vierailija
26/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 13:18"]

Ei al-lomailu poissulje mahdollisuutta muunlaiseen lomailuun muuna ajankohtana.

[/quote]

Tämä! Olemme parikymppinen DINK-pariskunta ja käymme vuosittain yhdellä AI-lomalla huippuhotellissa kaukomailla ja sen lisäksi 2-3 kaupunki/kulttuurilomalla muualla. Sen AI-lomankin aikana teemme muutaman päivämatkan lähikaupunkeihin, mutta pääosin keskitymme toisiimme ja rentoutumiseen.

[/quote]

Mikä ihme on DINK?

[/quote]

Dual Income No Kids

Vierailija
27/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:01"]

[/quote]

[/quote]

Länsimaisen ihmisen suurimpia ongelmia, on se kyllä niii-in kauheeta :D Ilmeisesti et ole ihan kovin paljon reissannut kun tuo on susta järkyttävää?

Vierailija
28/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me varattiin loma puolihoidolla ensikesäksi. Syynä hotellin hyvä a la carte lista josta löytyy myös gluteenitonta ruokaa . Ei tarvii miettiä missä pystyn syömään kun minulla on keliakia. Helpottaa huomattavasti lomaa

Vierailija
29/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 19:35"]

Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, kun varaamalla lennot suoraan lentoyhtiöltä ja etsimällä itse hotellin saa kaiken edullisemmin, eikä tarvii joka taivahan päivä illastaa samassa ravintolassa. Mutta kai tuohon joku syy on. Mikä se on sinulla?

[/quote]

Vaihtelu virkistää ja helppous houkuttelee, kun pienten lasten kanssa matkustaa. Lisäksi valmismatkapaketin ottajalla on ihan erilainen asema kuin sillä matkaajalla, joka on hoitanut matkan varauksen osissa. Nykyisin tuntuu lakkoja ja peruutuksia tulevan kuin liukuhihnalta, joten se säästökin häviää äkkiä siinä, kun lento on peruttu ja hotelli on silti maksettava vaikka ei sinne koskaan pääsekään.

Mutta mieluummin silti pakettimatka ilman aterioita, tai jos tavallinen hotellihuone, siihen ottaisin aamupalan. Ymmärrän kuitenkin hyvin, että erilaisia palveluita tarjotaan ja niille löytyy ottajansa. Viikon lomalla ei ehdi ai-lomalla ruokiin vielä kyllästyä, mutta itse tykkään lomailla pidempään kerralla ja sama ruokalista alkaa viikon kuluttua alusta.

Vierailija
30/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 17:25"]

Mikä ihme on DINK?

[/quote]

Kysy nyt samalla mikä ihme on vela? Ja mikä ihme on av-mamma? ja kuka on ap, joka aktiivisesti osallistuu kaikkiin keskusteluihin tällä mikä ihmeen av-palstalla.

Vierailija
31/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole muutamasta eurosta kiinni joten en ole etsimässä halvinta vaihtoehtoa. En myöskään halua käyttää aikaa erikseen hotelin ja lentojen etsimiseen. Riittää kun etsin hyvä hotelin ja lennot tulee siinä mukana. Samoin kuljetukset hotelille jne. Käytän aikani mieluummin muuhun kuin netissä lentojen ja hotelien etsimiseen. Usein otan myös All inclusiven kun se on niin halpa ja se mahdollistaa sen että jos ei halua tai jaksakaan joku kerta lähteä etsimään ravintolaa muualta voi syödä hotelilla. Samoin juomat välipalat yms hoituu kätevästi rannekkella. All Inclusivehan ei pakota syömään aina siellä hotellin ravintolassa.

Vierailija
32/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inclusive hotellit näivettävät alueen ravintolat. Olen kerran ollut viikon all inc. hotellissa ja jo puolessa välissä alkoi todella tympiä, että näki aina samat naamat syömässä siellä päivästä päivään. Karmea tapa lomailla "ulkomailla". Laumaillaan muiden suomalaisten kanssa koko loma. Eka ja vika all inclusive.

Vierailija
33/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 18:04"]All inclusive hotellit näivettävät alueen ravintolat. Olen kerran ollut viikon all inc. hotellissa ja jo puolessa välissä alkoi todella tympiä, että näki aina samat naamat syömässä siellä päivästä päivään. Karmea tapa lomailla "ulkomailla". Laumaillaan muiden suomalaisten kanssa koko loma. Eka ja vika all inclusive.
[/quote]

Tää on jotenkin mielenkiintoinen näkökulma, että muita suomalaisia ei saa lomalla näkyä. Mä en ole koskaan ymmäryänyt mistä tällainen kumpuaa. Mitä eroa on onko naapuripöydässä venäläinen, suomalainen vai vaikka jenkki. Mua ei toisten tekemiset ja olemiset niin kiinnosta että tuollaiseen kiinnittäisin edes huomiota, keskityn ihan omaan lomaani.

Vierailija
34/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 18:04"]

All inclusive hotellit näivettävät alueen ravintolat. Olen kerran ollut viikon all inc. hotellissa ja jo puolessa välissä alkoi todella tympiä, että näki aina samat naamat syömässä siellä päivästä päivään. Karmea tapa lomailla "ulkomailla". Laumaillaan muiden suomalaisten kanssa koko loma. Eka ja vika all inclusive.

[/quote]

On niissä hotelleissa muunkin maalaisia kuin suomalaisia. Ei all inclusive ole mikään pelkästään suomalaisten juttu.

Vierailija
35/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:01"]

[/quote]

[/quote] 

Länsimaisen ihmisen suurimpia ongelmia, on se kyllä niii-in kauheeta :D Ilmeisesti et ole ihan kovin paljon reissannut kun tuo on susta järkyttävää?

[/quote]

No olen matkustanut, ja mulle matkustamisen idea on nähdä ja kokea jotain ihan muuta kuin joku turistireservaatti.

Vierailija
36/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 09:56"]

Meillä oli häämatkan ensimmäinen viikko All-Inclusive Aruballa. Oli ihan täydellinen startti parin kuukauden reissulle. Lapseton (K18) laadukas hotelli, hieno sviitti,  ruuat ok, 24h huonepalvelu ja sopivasti aktiviteettia tarjolla, vaikkei niitä nyt paljon kaivattukaan . Viikkoa pidempään ei kyllä varmaan olisi viihtynyt, mutta mukava tuolla oli se viikko rentoutua kaikessa rauhassa, siemailla altaan reunalla tai omalla parvekkeella drinkkiä ja suunnitella seuraavien viikkojen seikkailuja.

[/quote]

Me on myös tehty välillä näin, että jos on pidempi reissu niin otetaan viikko totaalista löhölomaa all-inclusiveineen alkuun niin pääsee mukavasti lomatunnelmaan. Ja ehdottomasti myös K18-hotla.

Tykätään kumminkin toiminnallisemmasta omatoimimeiningistä enemmän, joten jos viikoksi tai kahdeksi vain lähtee niin ei tulisi kuuloonkaan, sitten on parempaakin tekemistä kuin löhötä hotellin altaalla :D

Kolmikymppinen lapseton pariskunta kyseessä.

Vierailija
37/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 10:10"]

Minulla ei ole muutamasta eurosta kiinni joten en ole etsimässä halvinta vaihtoehtoa. En myöskään halua käyttää aikaa erikseen hotelin ja lentojen etsimiseen. Riittää kun etsin hyvä hotelin ja lennot tulee siinä mukana. Samoin kuljetukset hotelille jne. Käytän aikani mieluummin muuhun kuin netissä lentojen ja hotelien etsimiseen. Usein otan myös All inclusiven kun se on niin halpa ja se mahdollistaa sen että jos ei halua tai jaksakaan joku kerta lähteä etsimään ravintolaa muualta voi syödä hotelilla. Samoin juomat välipalat yms hoituu kätevästi rannekkella. All Inclusivehan ei pakota syömään aina siellä hotellin ravintolassa.

[/quote]

Vierailija
38/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut harrastettua tota omatoimimatkailua ihan tarpeeksi. Haluaisin oikeasti kokeilla tuollaista 5 tähden AI resortia, vaikka sitten Meksikossa.
Ei tuntuisi yhtään pahalta vaikka ympäristö ei kovin tutuksi tulisi, eikä naapurit saisi kuulla suuria ja jänniä tarinoita Meksikon ympäri kiertämisestä. Kotiin tullessani kertoisin vaan kuinka lököilin koko viikon. Evästä en liikuttanut. Passattiin koko viikko ja minä vaan rentouduin. Ei rakkulan rakkulaa jaloissa. Ei auringonpistosta bussia odotellessa. Ei lapset vinkuneet kertaakaan, kun miniklubi huolehti heistä. Ei tiskin tiskiä tai epätoivoista ravintolan metsästystä. Ja illalla live ohjelmaa. Muutaman kaverinkin olisin löytänyt tai lapset ainakin, kun samat naamat pyörisi hotskulla.
Harmi, että on vaan aika kallista monessa ihanassa paikkassa.

Vierailija
39/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää aikaa kun ei tarvitse selailla eri vaihtoehtoja, yksi varaus vaan matkatoimistolta, niin saa kaikki lennot, majoituksen, ateriat ja lentokenttäkuljetukset.

Paikan päällä säästää hermoja kun ei tarvitse miettiä mihin mennä syömään (pienten lasten kanssa on raskasta etsiä ravintolaa). Ja kun on riittävän tasokas hotelli, niin se AI-ruoka on erinomaisen hyvää, monipuolista ja vaihtelevaa.

Voi laittaa aivot narikkaan ja levätä vaan.

Tosin en minäkään ollut mikään AI-tyyppi ennen kuin sain lapsia. Lapsiperheelle AI sopii hyvin.

Vierailija
40/199 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet useasti viiden tähden all inclusive, adults only hotelleissa Karibialla. Kaikki toimii, ravintoloita on yli kymmenen ja ruoka on erittäin laadukasta. Matkojen tarkoitus on rentoutua, ruokailla hyvin ja harrastaa (kuntosali, tennis, snorklaus, sukellus, veneily). Kaikki onnistuu ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän