Olen korjannut sukupuoleni ja puolisoni ei tiedä.
Kysymys kuuluu: pitäisikö tästä kertoa?
Taustatietona sen verran että olemme olleet yhdessä yli 6 vuotta ja asumme yhdessä. Asia ei ole koskaan tullut puheeksi, eikä hän ole mitään siihen liittyvää minulta kysynyt. Eikä myöskään koskaan kyseenalaistanut sukupuoltani. Hän on hetero jos sillä nyt on merkitystä. Hän on hyvin empaattinen ihminen eli en usko että hän tuomitsisi jos nyt kertoisin.
Kaikki "korjaustoimenpiteet" on tehty vuosia sitten ja ennen kuin edes tutustuimme. Lähipiirissäni on ihmisiä jotka ovat tunteneet minut lapsena ja näin tietävät taustani. Suurin osa ei kuitenkaan tiedä eikä sitä ulospäinkään pysty sanomaan.
Ainoa ns. muisto menneisyydestä on lääkitys jota joudun käyttämään lopun elämääni, noin kerran kuukaudessa. Lääkityksestä ei tosin koidu mitään sivuoireita esim. mielialaan vaikuttavia tai muitakaan mitä nykyisin huomaisin. Niin ja jos joku mietiskelee niin myös seksielämä on ollut ihan normaalia alusta lähtien eikä ole mitään suurempia ongelmia muillakaan osa-alueilla.
Olisi mukavaa jos vastaukset olisivat asiallisia vaikka aihe olisikin vieras :)
Kommentit (162)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:28"] [quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:18"] Hahahah. Huono trolli. Oikeasti kyllä sen huomais. [/quote] Toivoisin oikeasti tämän olevan trolli ja että olisin syntynyt oikeaan sukupuoleen alunperin ettei tälläistä asiaa tarvitsisi miettiä. Sitä en osaa sanoa huomaako vai ei. En ole esitellyt kamalan monelle ja kysellyt. -AP [/quote] Miten sitten olet selittänyt sen ettei lasti lennä? [/quote] Kuten jo aiemmin todettu niin en ole selittänyt mitään. Asiasta ei ole puhuttu. Kortsua on käytetty, muita ehkäisytapoja ei. Olen kertonut kyllä hänelle että minut on sterilisoitu joten mitkään hedelmöittymiset ei tule kysymykseen. Ja niinhän se tällä hetkellä oikeastikin on. -AP [/quote] Eli et ole vain jättänyt kertomatta, vaan olet myös valehdellut. Olet sanonut olevasi steriloitu, mikä ei pidä paikkaansa. Ja tästä huolimatta vaikka sanot olevasi steriloitu, käytätte kortsua, miksi? Teeskenteletkö joskus laukeamisen kortsun kanssa?
[/quote]
Minut on kylläkin aikuisten oikeasti steriloitu, tästä on jopa ihan dokumenttia paperin muodossa jos sana ei riitä. Eli se ei ole valhe. Kortsu on sukupuolitautien varalta. Ja jos se on pakko nyt tässä kertoa niin ei, puoliso ei ole käynyt sukupuolitesteissä. Enkä voi häntä siihen pakottaa, itse olen kyllä käynyt mutta ei kai tuo kenellekään pakollinen ole. -AP
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:38"] Käytätte kortsua, vaikka hän tietää sinun olevan steriili ja olette noin kauan olleet yhdessäkin? Nyt haiskahtaa.. [/quote] Oletko kuullut sukupuolitaudeista? Sellaisen voi saada vaikka olis 10x steriili. [/quote] Kuka käyttää kondomia pitkässä parisuhteessa sukupuolitautien pelossa? :D Ei kukaan.
[/quote]
Hyvä kun kysyit. Me käytämme. Eipä niin että se tosin sinulle kuuluisi mitenkään. Onko se jotenkin sinulta pois jos jotkut käyttävät? :D Haloo. Ei siitä varmaan haittaakaan voi olla.
[/quote]No halooo! :D Haluisin tietää miksi te käytätte?? pitkä suhde takana ja olet steriili. Mikä pointti kondoomissa?
...ja tuohon edelliseen korjaus *sukupuoliTAUTItesteissä, ei sukupuolitesti sentään...
Harmittaa, ettei tämä aloitus ole edes tosi. Mutta varmasti ihan hyvä keskustelunaihe.
Mistä tiedän? No, kun tietää vähän noista korjaustoimenpiteistä ja miltä jälki näyttää jälkeenpäin ym....
En tiedä onko jo kysytty mutta mites sun rinnat? Poistotoimenpiteestä varmasti jäänyt arvet. Mitä niistä olet kertonut?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:51"]
No ei ole pois mutta hyvin epänormaalia se on ihan niin kuin koko parisuhteesi. Joten toisaalta voihan se näin ollakkin. Peitteletkö kortsulla kenties omituista penistäsi ja siksi naisesi ei ole osannut epäillä?
[/quote]
Voi olla että osittain peittelen, en ole mitenkään turhan itsevarma siitä. Eikä ole syytäkään. Tässä päästään taas siihen että en voi olla varma etteikö hän olisi huomannut. Mutta edelleenkin luulisin että hän olisi jollain tavalla ilmaissut "huolensa" jos tietäisi. Ja jos tietää niin aika hyvin on sitten ollut hiljaa asiasta tähän asti. -AP
6 vuotta vai oliko se 7 vuotta parisuhdetta takana ja tyyppi on streiloitu, mutta käytetään kondomia. Kyllä luulis että muija ois käynyt testeissä jos et muuten suostu ilman kondomia harrastamaan seksiä. Porvoosta päivää!
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:56"]
En tiedä onko jo kysytty mutta mites sun rinnat? Poistotoimenpiteestä varmasti jäänyt arvet. Mitä niistä olet kertonut?
[/quote]
Ei ole arpia. Jos on niin se on niin pieni ja haalistunut ettei näy kenenkään silmään. Olen Hannu Hanhi tässä suhteessa. Usko tai ole uskomatta :) -AP
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:58"]
6 vuotta vai oliko se 7 vuotta parisuhdetta takana ja tyyppi on streiloitu, mutta käytetään kondomia. Kyllä luulis että muija ois käynyt testeissä jos et muuten suostu ilman kondomia harrastamaan seksiä. Porvoosta päivää!
[/quote]
Yhdyn siihen että näin mäkin luulisin, mut kun ei ole käynyt niin ei. Olen kuullut tosta Porvoojutusta mut valitettavasti tää aloitus ei tule Porvoosta. Vaikka onkin mukavia puutaloja siellä. -AP
Siis epäileekö että nainen kantaa jotain tautia vai miksi käytätte kortsua? Ootko vaihtanut itsellesi miehen nimen? Ootko nyt joku Rikhard?
Tunnen vastaavan tapauksen, jossa tosin fysiikan korjaus on tehty toiseen suuntaan. Mielestäni ei pidä kertoa, jos olette onnellisia ja voit elää kertomatta. Jos kerrot, on tuo sen kokoluokan uutinen keskivertoihmiselle, että kriisi on melkoinen.
Tärkeintähän on että olette onnellisia. Kaikilla meillä on menneisyydessä asioita joita haluamme pitää itsellämme.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:59"]
[/quote]
Ei ole arpia. Jos on niin se on niin pieni ja haalistunut ettei näy kenenkään silmään. Olen Hannu Hanhi tässä suhteessa. Usko tai ole uskomatta :) -AP
[/quote]10 vuotta sitten tehdyissä rinnanpoistoissa jää molempiin rintoihin isot arvet ja toki varmasti kulunut mutta KYLLÄ näkyy. En usko että yksi pieni arpi näkyy haaleana ;)
Eikö sun vanhemmilla tai sulla itselläsi ole susta mitään kuvia nuorena vai miten on mahdollista, että kuudessa vuodessa ei huomaa? "Kulta kuka tuo tyttö tuossa kuvassa on?" "Minä."
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:02"]
Siis epäileekö että nainen kantaa jotain tautia vai miksi käytätte kortsua? Ootko vaihtanut itsellesi miehen nimen? Ootko nyt joku Rikhard?
[/quote]
Niin eli nainen ei ole käynyt testeissä koskaan. Harrastanu mun tietojen mukaan jotakin irtosuhteita aikaisemmin. Mä en näe tossa kortsusssa nyt mitään ongelmaa mut näiden kysymysten perusteella se olikin se kummallisin juttu! Nimi on vaihdettu aikojen alussa, Rikhard on ihan kiva nimi mut ei sinne päinkään. - AP
Ap ei sulla ole mitään velvollisuutta kertoa. Hos kaikki on sujunut tähän asti ongelmitta ja teille on kummallekin selvää ettette halua lapsia niin asiassa ei ole mitään ongelmaa. Jatka elämääsi.
Ainoastaan silloin tilanne olisi eri jos kumppanisi tahtoisi lapsia.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:59"]
[/quote]
[/quote]10 vuotta sitten tehdyissä rinnanpoistoissa jää molempiin rintoihin isot arvet ja toki varmasti kulunut mutta KYLLÄ näkyy. En usko että yksi pieni arpi näkyy haaleana ;)
[/quote]
No jos sä näin sanot. Mä sanon silti ettei näy, karvatkin kasvatettu siihen päälle varmuuden vuoksi! -AP
Mitä olet puolisollesi selittänyt käsivarrestasi otetusta ihosiirteestä? Vai tietääkö trolli edes, että peniksen rakentamiseen vaaditaan iso ihosiirre? Ei ole kyse vain "joistain arvista" kuten tunnut kuvittelevan.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:06"]
Eikö sun vanhemmilla tai sulla itselläsi ole susta mitään kuvia nuorena vai miten on mahdollista, että kuudessa vuodessa ei huomaa? "Kulta kuka tuo tyttö tuossa kuvassa on?" "Minä."
[/quote]
Tottakai valokuvia on. On kaveritkin niitä joskus tiedustelleet mutta olen vain todennut etten halua näyttää ja asia on jätetty sikseen. Kukaan ei ole ruvennut vääntämään ongelmaa siitä. -AP
Hauska provo, kun ap koittaa ihan toisissaan ja pokkana vastata näihin kysymyksiin. Lähen nyt salille etten jää jumittaa tänne, mutta kun palaan takaisin niin innolla tulen jatkamaan tän ketjun lukemista ja katsomaan vieläkö ap jaksaa pysyä tarinassaan :D moikka
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:38"] Käytätte kortsua, vaikka hän tietää sinun olevan steriili ja olette noin kauan olleet yhdessäkin? Nyt haiskahtaa.. [/quote] Oletko kuullut sukupuolitaudeista? Sellaisen voi saada vaikka olis 10x steriili. [/quote] Kuka käyttää kondomia pitkässä parisuhteessa sukupuolitautien pelossa? :D Ei kukaan.
[/quote]
Hyvä kun kysyit. Me käytämme. Eipä niin että se tosin sinulle kuuluisi mitenkään. Onko se jotenkin sinulta pois jos jotkut käyttävät? :D Haloo. Ei siitä varmaan haittaakaan voi olla.
[/quote]
No ei ole pois mutta hyvin epänormaalia se on ihan niin kuin koko parisuhteesi. Joten toisaalta voihan se näin ollakkin. Peitteletkö kortsulla kenties omituista penistäsi ja siksi naisesi ei ole osannut epäillä?