Taapero tuli kotiin yökylästä isän luota, vaipassa on verta -
tarviiko mun nyt huolestua (tunnistan taipumukseni hysteriaan), vai voiko esim kakka olla niin kova esim jännityksestä että siksi tulee verta? En luota eksään ja sen uuteen naiseen ollenkaan, lapsi ei haluaisi mennä sinne, mutta oikeuden päätöksellä joudun nyt luovuttamaan itkevän lapsen tapaamisiin. Erosimme isän kanssa jo ennen tytön syntymää ja nyt oli eka kertaa yön yli tapaamisessa (selvennykseksi se, että aiemmin isää ei edes kiinnostanut tavata, uusi nainen sitä vaati jolloin isä vei jutun oikeuteen kun en suostunut niin laajoihin tapaamisiin lapselle käytännössä vieraiden ihmisten kanssa kuin he vaativat, lisäksi tiedän eksällä olevan alkoholiongelma)
Kommentit (232)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:35"]
Toivon ettei ole provo, hirmusti jaksamisia! :/
[/quote]
Varmaan toivoo ettei kukaan provoilisi näin vakavalla asialla.
Toivon itse, että haavaumat ovat muutoin aiheutuineita eikä Apn tyttären immenkalvo halki vaan ennemmin jotain sellaista mitä voi tulla vaikka pesun yhteydessä. Kun olin itse noin neljä ja olin tottunut käyttämään pesusientä, mutta mummolassa oli vain sellainen harja niin pesin sillä alapäähäni haavan. Toivon, että Apn keissi on jotenkin vastaava!
Toivot, että oikeasti joku lapsi on tuollaisessa tilanteessa? Minä toivon, että toiveesi ei toteudu, jessus sentään.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:28"] [quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:05"] [quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:03"] Lääkärissä käytiin ja lääkärin tutkimuksen mukaan se ei ole ollut peräsuoli joka on vuotanut, vaan emätin. Otti asian todella vakavasti ja mun kanssa keskusteltuani aikoo tehdä rikosilmoituksen aiheesta. Jolloin luonnollisestikaan en joudu lasta isälle + avokille luovuttamaan, kunnes asia on käsitelty. ap [/quote] Vaipastako analysoi vai mistä? [/quote] Ei. Ihan katsoi "sinne" ja asia oli sillä selvä. Kokemut lääkäri, mutta näin silmissä kyyneleitä. Ei ainakaan minua epäillyt, tai sellaista kuvaa ei mulle tullut. Sanoi vievänsä asian poliisin tietoon, ja lisäksi sanoi mulle että että tekee lausunnon jonka perusteella voin olla luovuttamalla lasta isälle/avokille, vaikka tapaamissopimus niin määrää. Lisäksi kehotti pitää last paljon sylissä ja lähellä, ja vahvistaa turvallisuudentunnetta kaikin mahd. keikoin. ap [/quote] No niin. Tässä se tuli. Lääkäri ei päätä lapsen tapaamisoikeudesta juuta eikä jaata. Lausunnon voi kirjoittaa pyynnöstä viranomaisille, mutta lääkärihän ei tosiaan pärstäkertoimen perusteella ratkaise, kuka on tehnyt ja mitä. Erikoista sekin, ettei paikalle kutsuttu samantien poliisia/ ja tai sosiaalityöntekijää, jos lapsen emättimessä oli silmin havaittava vamma. [/quote] Sehä aiko ilmoittaa asiasta? Koska ei ole huostaanoton paikka, ei minusta oo tapana kutsua soskua paikan päälle?
[/quote]
Kyllä on tapana samantien käynnistää poliisitutkinta, jos on akuutti lääkärin toteama pikkulapsen pahoinpitely/raiskaus kyseessä. Lausunnot kaikilta lapsen kanssa tekemisissä olleilta ihan tuoreeltaan, eikä viikkojen päästä.
[/quote]
Kyllä se käynnistetään, se ei tarkoita että poliisi tulee sinne lääkärille vaan että poliisi ottaa yhteyttä, asia käsitellään viimeistään 3kk kuluessa, lue vaikka käypähoitoa asiasta tähän väliin.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:52"] Miksi se nainen on vaatinut tapaamisia? Tiedän ettei tämä auta sinua, ap, mutta olisin itse varmaan aivan hysteerinen. Käytä ihmeessä lääkärissä! [/quote] Tätä ihmettelen itsekin. Päinvastoin luulisi, että olisi tyytyväinen saadessaan miehen "ihan vaan itselleen". Ei myöskään ole välittynyt mulle kuvaa hänestä minään erityisen lapsirakkaana tyyppinä. Kova on kyllä komentamaan lastani, se on huomattu :( ap [/quote] No kyllähän jokainen fiksu nainen kovistelee miestä joka ei välitä jälkikasvustaan. Vai eikö?
[/quote]
Ihan uskomatonta, että tämä kommentti on saanut liudan alapeukkuja... mitä ihmeen haahkoja tämä palsta on taas täynnä?
Tässäkin kannattaa muistaa, että tiedämme vain ap:n kertomuksen asiasta. Ap:n käsitys on että exän uusi ei ole lapsirakas, vaan entä jos onkin? Ap:n ajatus on, että exän puoliso on kova komentelemaan lasta, entä jos ap onkin kunnon curling-kasvattaja, joka ei sano juuta eikä jaata lapsen tempauksiin?
Mun isä on hylännyt esikoisensa aikanaan, koska äitini sanoi että jos sinne päin ottaa yhteyttä, hän lähtee. Sitten kun isäni ja äitini erosivat ja isäni löysi uuden puolison, tämä oli hieman eri maata kuin äitini, ja nyt on aikuisiällä ( siskopuoleni on jo yli 40-v) välit sinnekin taas kunnossa. Kumpikohan näistä on fiksumpi tapa toimia? Ja joo, isäni on urpo tossukka, aika moni mies on.
Ap, älä vaan kerro eksällesi että tiedät tästä. Ettei saa yhtään ylimääräistä aikaa keksiä tekosyitä sille verenvuodon syylle.
Ap ei varmaan tiedä mutta pelkkä katsominen "sinne" ei riitä. Jos epäily syntyy, lapsi ohjataan erikoisasairaanhoidon piiriin, nukutetaan ja tehdään sisätutkimus ja kuvataan löydökset. Paikalla on kaksi lääkäriä, jotka yhdessä tekevät lausunnon. Eli se yhden pikainen vilkaisu ei riitä. Ja jos tämä nyt sattuukin olemaan totta, niin miten teille sovittiin jatkotutkimus(limakalvo kun parantuu nopeaan ja näytteet pitää ottaa heti!).
sh
Jos tää on provo niin aloittaja on sairas.
Ap, oletko kysynyt lapselta suoraan? ''Koskiko isi pimppiin?'' tms. Vaikkei suoraan vastaisi mitään, niin kehonkielestä voi jotain päätellä. Että ahdistuuko jne.
Ap, olet sairas provoileva paskiainen. Mikään tässä tarinassa ei mätsää. Ja tietenkin kaikki Av mammat kieli pitkällä tulee haaskalle
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:03"]
Lääkärissä käytiin ja lääkärin tutkimuksen mukaan se ei ole ollut peräsuoli joka on vuotanut, vaan emätin. Otti asian todella vakavasti ja mun kanssa keskusteltuani aikoo tehdä rikosilmoituksen aiheesta. Jolloin luonnollisestikaan en joudu lasta isälle + avokille luovuttamaan, kunnes asia on käsitelty. ap
[/quote]
Vaipastako analysoi vai mistä?
[/quote]
Ei. Ihan katsoi "sinne" ja asia oli sillä selvä. Kokemut lääkäri, mutta näin silmissä kyyneleitä. Ei ainakaan minua epäillyt, tai sellaista kuvaa ei mulle tullut. Sanoi vievänsä asian poliisin tietoon, ja lisäksi sanoi mulle että että tekee lausunnon jonka perusteella voin olla luovuttamalla lasta isälle/avokille, vaikka tapaamissopimus niin määrää. Lisäksi kehotti pitää last paljon sylissä ja lähellä, ja vahvistaa turvallisuudentunnetta kaikin mahd. keikoin. ap
[/quote] joopati, provo.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:54"]
Ap ei varmaan tiedä mutta pelkkä katsominen "sinne" ei riitä. Jos epäily syntyy, lapsi ohjataan erikoisasairaanhoidon piiriin, nukutetaan ja tehdään sisätutkimus ja kuvataan löydökset. Paikalla on kaksi lääkäriä, jotka yhdessä tekevät lausunnon. Eli se yhden pikainen vilkaisu ei riitä. Ja jos tämä nyt sattuukin olemaan totta, niin miten teille sovittiin jatkotutkimus(limakalvo kun parantuu nopeaan ja näytteet pitää ottaa heti!).
sh
[/quote]
Kyllä riittää epäilylausuntoon ja rikosilmoitukseen, tai ainakin fyysisessä pahoinpitelyssä minun terveyskeskuksessani. Toki uhri ohjattaan muualle, mutta yleensä varataan aika eikä laiteta sairaalapäivystykseen.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:38"]
Lääkärissä käytiin ja lääkärin tutkimuksen mukaan se ei ole ollut peräsuoli joka on vuotanut, vaan emätin. Otti asian todella vakavasti ja mun kanssa keskusteltuani aikoo tehdä rikosilmoituksen aiheesta. Jolloin luonnollisestikaan en joudu lasta isälle + avokille luovuttamaan, kunnes asia on käsitelty. ap
[/quote]
[/quote]
Ei. Ihan katsoi "sinne" ja asia oli sillä selvä. Kokemut lääkäri, mutta näin silmissä kyyneleitä. Ei ainakaan minua epäillyt, tai sellaista kuvaa ei mulle tullut. Sanoi vievänsä asian poliisin tietoon, ja lisäksi sanoi mulle että että tekee lausunnon jonka perusteella voin olla luovuttamalla lasta isälle/avokille, vaikka tapaamissopimus niin määrää. Lisäksi kehotti pitää last paljon sylissä ja lähellä, ja vahvistaa turvallisuudentunnetta kaikin mahd. keikoin. ap
[/quote]
No niin. Tässä se tuli. Lääkäri ei päätä lapsen tapaamisoikeudesta juuta eikä jaata. Lausunnon voi kirjoittaa pyynnöstä viranomaisille, mutta lääkärihän ei tosiaan pärstäkertoimen perusteella ratkaise, kuka on tehnyt ja mitä. Erikoista sekin, ettei paikalle kutsuttu samantien poliisia/ ja tai sosiaalityöntekijää, jos lapsen emättimessä oli silmin havaittava vamma.
[/quote]
Kyllä päättää, lääkäri voi näet laittaa sen lausunnon. Lääkärin lausunto on äärimmäisen pätevä näissä tilanteissa joissa epäillään kaltoinkohtelua, usko pois. Poliisia ja sosiaalityöntekijää ei jokaiseen päivystykseen saa sormia napauttamalla, heille tehdään ilmoitus mutta eivät he huoneeseen tule. Tutustu aiheeseen hieman.
[/quote]
Lääkäri ei asiaa päätä, toisin kuin ap. kertoo. Lääkäri tekee sen lausunnon, joka toki on pätevä, mutta lääkäri ei ole se, joka päättää yhtään kenenkään tapaamisoikeuksista, hyvänen aika sentään...
[/quote]
No näinhän se ap kirjoitti, tolvana.. "Sanoi vievänsä asian poliisin tietoon, ja lisäksi sanoi mulle että että tekee lausunnon jonka perusteella voin olla luovuttamalla lasta isälle/avokille, "
Vai pitäisikö jokaisen sanamuodon olla nyt sulle ihan prikulleen oikein ilman typoja että ymmärtäisit pointin?
[/quote]
Ymmärrän pointin oikein hyvin, ettei lääkäri päätä tapaamisoikeuksista tai anna tuomiota siitä, kuka lasta on kaltoinkohdellut. Edes Keski-Suomessa.
Mutta jaksaisiko oikea provo keksiä näin yksityiskohtaisen tarinan? Sitten hävitä tunneiksi ja palata kertomaan lääkärikäynnistä? Oli miten oli, niin provoksi huutelu ei hyödytä mitään. Ei täytetä keskustelua sellaisella. Ja miettikää jos tarina on totta, kuinka pahalta ap:sta tuntuu. Eli jos et usko, ole hiljaa.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:35"]
Toivon ettei ole provo, hirmusti jaksamisia! :/
[/quote]
Varmaan toivoo ettei kukaan provoilisi näin vakavalla asialla.
Toivon itse, että haavaumat ovat muutoin aiheutuineita eikä Apn tyttären immenkalvo halki vaan ennemmin jotain sellaista mitä voi tulla vaikka pesun yhteydessä. Kun olin itse noin neljä ja olin tottunut käyttämään pesusientä, mutta mummolassa oli vain sellainen harja niin pesin sillä alapäähäni haavan. Toivon, että Apn keissi on jotenkin vastaava!
Toivot, että oikeasti joku lapsi on tuollaisessa tilanteessa? Minä toivon, että toiveesi ei toteudu, jessus sentään.
[/quote]
[/quote]
No eiku mä ihan oikeasti toivon että lapsi raiskataan?! Voi hemmetti kun tartutaan nyt väärään sananmuotoon! Toivoisin vain ettei näillä asioilla provoilla, tuntuu pahalta kun tämmöistä oikeasti tapahtuu kaiken aikaa maailmassa ja jotkut mässäilee sit tällä aiheella :(
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:41"]
tarviiko mun nyt huolestua (tunnistan taipumukseni hysteriaan), vai voiko esim kakka olla niin kova esim jännityksestä että siksi tulee verta? En luota eksään ja sen uuteen naiseen ollenkaan, lapsi ei haluaisi mennä sinne, mutta oikeuden päätöksellä joudun nyt luovuttamaan itkevän lapsen tapaamisiin. Erosimme isän kanssa jo ennen tytön syntymää ja nyt oli eka kertaa yön yli tapaamisessa (selvennykseksi se, että aiemmin isää ei edes kiinnostanut tavata, uusi nainen sitä vaati jolloin isä vei jutun oikeuteen kun en suostunut niin laajoihin tapaamisiin lapselle käytännössä vieraiden ihmisten kanssa kuin he vaativat, lisäksi tiedän eksällä olevan alkoholiongelma)
[/quote]
SIIS MITEN VOI NÄIN LÄPINÄKYVÄ JA ILMISELVÄ PROVO UPOTA KUIN HÄKÄ TÄÄLLÄ TAAS ÄMMIIN??? Ihan oikeasti?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:01"]
Mutta jaksaisiko oikea provo keksiä näin yksityiskohtaisen tarinan? Sitten hävitä tunneiksi ja palata kertomaan lääkärikäynnistä? Oli miten oli, niin provoksi huutelu ei hyödytä mitään. Ei täytetä keskustelua sellaisella. Ja miettikää jos tarina on totta, kuinka pahalta ap:sta tuntuu. Eli jos et usko, ole hiljaa.
[/quote]
Hyvä provoilija jaksaa pitkään. Ja mitä enemmän sitä ruokitaan sitä enemmän se jaksaa
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:28"] [quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:05"] [quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:03"] Lääkärissä käytiin ja lääkärin tutkimuksen mukaan se ei ole ollut peräsuoli joka on vuotanut, vaan emätin. Otti asian todella vakavasti ja mun kanssa keskusteltuani aikoo tehdä rikosilmoituksen aiheesta. Jolloin luonnollisestikaan en joudu lasta isälle + avokille luovuttamaan, kunnes asia on käsitelty. ap [/quote] Vaipastako analysoi vai mistä? [/quote] Ei. Ihan katsoi "sinne" ja asia oli sillä selvä. Kokemut lääkäri, mutta näin silmissä kyyneleitä. Ei ainakaan minua epäillyt, tai sellaista kuvaa ei mulle tullut. Sanoi vievänsä asian poliisin tietoon, ja lisäksi sanoi mulle että että tekee lausunnon jonka perusteella voin olla luovuttamalla lasta isälle/avokille, vaikka tapaamissopimus niin määrää. Lisäksi kehotti pitää last paljon sylissä ja lähellä, ja vahvistaa turvallisuudentunnetta kaikin mahd. keikoin. ap [/quote] No niin. Tässä se tuli. Lääkäri ei päätä lapsen tapaamisoikeudesta juuta eikä jaata. Lausunnon voi kirjoittaa pyynnöstä viranomaisille, mutta lääkärihän ei tosiaan pärstäkertoimen perusteella ratkaise, kuka on tehnyt ja mitä. Erikoista sekin, ettei paikalle kutsuttu samantien poliisia/ ja tai sosiaalityöntekijää, jos lapsen emättimessä oli silmin havaittava vamma. [/quote] Sehä aiko ilmoittaa asiasta? Koska ei ole huostaanoton paikka, ei minusta oo tapana kutsua soskua paikan päälle?
[/quote]
Kyllä on tapana samantien käynnistää poliisitutkinta, jos on akuutti lääkärin toteama pikkulapsen pahoinpitely/raiskaus kyseessä. Lausunnot kaikilta lapsen kanssa tekemisissä olleilta ihan tuoreeltaan, eikä viikkojen päästä.
[/quote]
Kyllä se käynnistetään, se ei tarkoita että poliisi tulee sinne lääkärille vaan että poliisi ottaa yhteyttä, asia käsitellään viimeistään 3kk kuluessa, lue vaikka käypähoitoa asiasta tähän väliin.
[/quote]
Käypähoito-ohjeet eivät liity poliisin rikostutkintaan millään lailla.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] joopati, provo.
[/quote]
Ja mistä ap tietää että kokenut? Lääkärin ikäkään ei mitään kerro jne :D
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:01"]Mutta jaksaisiko oikea provo keksiä näin yksityiskohtaisen tarinan? Sitten hävitä tunneiksi ja palata kertomaan lääkärikäynnistä? Oli miten oli, niin provoksi huutelu ei hyödytä mitään. Ei täytetä keskustelua sellaisella. Ja miettikää jos tarina on totta, kuinka pahalta ap:sta tuntuu. Eli jos et usko, ole hiljaa.
[/quote]
Mulla myös kävi mielessä, etten ainakaan itse jaksaisi kaiken keskellä raportoida tarkasti AV:lle tapahtumien kulkua
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 16:58"]Ap, olet sairas provoileva paskiainen. Mikään tässä tarinassa ei mätsää. Ja tietenkin kaikki Av mammat kieli pitkällä tulee haaskalle
[/quote]
Näin on. Iljettävä sairas aloitus. Eikä vouhkaava yleisö sen fiksumpaa
Onko lapsi joutunut olemaan monta kertaa yökylässä isällään tai valvomattomissa tapaamisissa?
Miten joku kirjoitti tuolla aikaisemmin, että jotain lapsia oli epäilty käytetyn hyväksi ja olikin pitänyt paikkaansa, mutta sossutantat oli viitannu kintaalla ja lapset oli jouduttu luovuttamaan kuitenkin epäillylle hyväksikäyttäjälle - saiko sossutantat tuomiota tehtäviensä laiminlyönnistä ja virkavirheestä? Tuollainenhan on myös kammottavaa, että joku sossutantta leikkii jumalaa, että jos et vie lasta exälle niin lapsen huoltajuus siirtyy pahimmassa tapauksessa tälle exälle, mitä törkeää mielivaltaa ja ammattitaidottomutta tuollaisilta vallanhimoisilta sossutantoilta.