Taapero tuli kotiin yökylästä isän luota, vaipassa on verta -
tarviiko mun nyt huolestua (tunnistan taipumukseni hysteriaan), vai voiko esim kakka olla niin kova esim jännityksestä että siksi tulee verta? En luota eksään ja sen uuteen naiseen ollenkaan, lapsi ei haluaisi mennä sinne, mutta oikeuden päätöksellä joudun nyt luovuttamaan itkevän lapsen tapaamisiin. Erosimme isän kanssa jo ennen tytön syntymää ja nyt oli eka kertaa yön yli tapaamisessa (selvennykseksi se, että aiemmin isää ei edes kiinnostanut tavata, uusi nainen sitä vaati jolloin isä vei jutun oikeuteen kun en suostunut niin laajoihin tapaamisiin lapselle käytännössä vieraiden ihmisten kanssa kuin he vaativat, lisäksi tiedän eksällä olevan alkoholiongelma)
Kommentit (232)
Ap:n ei tarvitse antaa lasta tapaamisiin, jos epäilee, että lapselle tehdään jotain pahaa siellä. Isä voi viedä sopimuksen täytäntöönpantavaksi ja silloin tuomari pyytää sovittelijoilta selvitystä asiassa. Tuossa vaiheessa äiti voi tuoda esiin huolensa ja asia selvitetään. Eli ihan turhaan ap nyt täällä vouhkaa kun hän voi olla antamatta lasta tapaamisiin jos on huolissaan olosuhteista isän luona. Ja olen ihan varma, että tapaamiset on ensin aloitetu muutaman tunnin mittaisina ja pikkuhiljaa siirrytty yön yli tapahtuviin. Ap siis vääristää nyt asioita. Ja on tosi paljon ap:n omasta tahdosta kiinni kuinka hyvin lapsi lähtee isän luokse. Jos lapsi vaistoaa, että äiti ei halua päästää niin ei lapsi silloin varmasti haluakaan lähteä. Suosttelen että ap varaa keskusteluajan perheneuvolaan ja käy siellä yhdessä lapsen isän kanssa myös!
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:58"]
Mun oikeusavustaja sanoi, että noin pieni lapsi voi itkeä ihan vaan siksikin, kun tuntuu turvattomalta mennä vieraaseen paikkaan yöksi käytännössä vieraille ihmisille. Itseni lisäksi lasta on tähän saakka hoitanut vaan äitini, lapselle vauvasta saakka tuttu mummo, eikä silloinkaan ole ollut öitä pois luotani. Mielessäni kävi myös tuo että vien lääkärille, mutta mitä minä siellä sanon? Jos sanon ääneen epäilyn jostain hyväksikäytöstä ollaan varmaan taas käräjillä tyyliin kunnianloukkauksesta eksän ja sen uuden avokin tuntien :( Oon niin väsynyt ja loppu tähän, mutta hirveä hätä lapsen puolesta, joka ei vielä osaa kertoa siitä mitä on tapahtunut. Kauhean itkuinen ja minuun takertuva on kun sieltä tulee, mutta sehän ei vielä todista mitään? ap
[/quote].Sanot, että lapsi tuli isältä ja isä ei kertonut mitään mahdollisista vatsaongelmista, mutta vaipassa oli verta niin tahdot, että lapsesi tutkitaan.
Tällöin et syytä yhtään ketään, vaikka tietenkin lääkärillä on vaitiolovelvollisuus eli saat sanoa isästä hänelle mitä lystää.
[/quote]
Miksi isästä pitäisi sanoa erikseen mitään muuta kuin se, että lapsi oli yötä isällään, joten et tarkemmin tiedä mitä lapsi on syönyt viime vuorokauden aikana. Koska sehän voi vaikuttaa, jos syö täysin erityyppistä ruokaa ja lääkäri voi siksi asiaa kysyä.
Jos lapsella olis niiin paha ummetus, että sitä verta tulee noin paljon, niin eikö silloin olisi ollut kakkaamatta jo useamman päivän ja muutenkin ollut jotain mahakipuja yms jo ennen sitä yökyläilyä?
Voi pientä. Ihan pelkästään se, että toinen jännittää vatsansa kovaksi moista vierailua olisi hyvä syy siirtää noita yön yli tapaamisia tulevaisuuteen. Sitten kun on vähän vanhempi.
Jos nyt lähdetään tästä, että siellä on "vaan" maha kovalla, niin sen syytkin pitäisi selvittää. Onko saanut isällään oikeaa ruokaa, tarpeeksi juotavaa? Onko saanut pottailla / onko pakotettu pottailemaan?
Henkilökohtaisesti ja omasta kokemuksesta mua ärsyttää tuo isän uuden naisystävän rooli. Sekö on vakuuttanut, että voi olla äitinä miehelle ja miehen lapselle? Eihän hänellä pitäisi olla ensisijaista roolia lapsen elämässä (anteeksi nyt vaan) vaan sillä ISÄLLÄ. Jos ISÄ haluaa ja kykenee huolehtimaan lapsestaan, niin toinen aikuinen on vaan plussaa.
Mutta jos ihan perheen ulkopuolinen käytännössä päättää lapsen asioista, niin siinä on menty metsään. Ei siis millään pahalla ketään äitipuolta kohtaan, tai isäpuolta. Mutta jos nyt kuitenkin lähdettäisiin siitä, että lapsella on tietyt biologiset / juridiset vanhemmat.
Ihan toinen ketju on sitten se, jossa äiti-isäpuoli joutuu erossa luopumaan entisen kumppaninsa lapsista, koska ei saakaan heihin mitään tapaamisoikeuksia.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:41"]tarviiko mun nyt huolestua (tunnistan taipumukseni hysteriaan), vai voiko esim kakka olla niin kova esim jännityksestä että siksi tulee verta? En luota eksään ja sen uuteen naiseen ollenkaan, lapsi ei haluaisi mennä sinne, mutta oikeuden päätöksellä joudun nyt luovuttamaan itkevän lapsen tapaamisiin. Erosimme isän kanssa jo ennen tytön syntymää ja nyt oli eka kertaa yön yli tapaamisessa (selvennykseksi se, että aiemmin isää ei edes kiinnostanut tavata, uusi nainen sitä vaati jolloin isä vei jutun oikeuteen kun en suostunut niin laajoihin tapaamisiin lapselle käytännössä vieraiden ihmisten kanssa kuin he vaativat, lisäksi tiedän eksällä olevan alkoholiongelma)
[/quote]
Ota nyt ainakin se vaippa talteen! Muuten käy helposti niin ettei sinua uskota jos taustalla on tapaamiskiistaa. Ja mene lapsen kanssa lääkäriin,loppu ei välttämättä ole sinun päätettävissä. Itkusta et voi päätellä mitään, tottakai lapsi itkee tuossa iässä jos joutuu eroon ensisijaisesta vanhemmasta.
Voi ei, tänne on tullut taas näitä pedareita puolustelemaan.. Onhan täällä yöllä vaikka mitä, mutta iljettää, että näiden päivälläkin pitää tulla esiin koloistaan.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:08"]
Voi ei, tänne on tullut taas näitä pedareita puolustelemaan.. Onhan täällä yöllä vaikka mitä, mutta iljettää, että näiden päivälläkin pitää tulla esiin koloistaan.
[/quote]
pedareita???? laitatko ihan lainauksen pedariviestistä?
Voisitteko lopettaa nuo turhat kilometrilainaukset.
Ota vaipasta kuva, kysy asiaa isältä ja käytät lasta lääkärissä huolimatta siitä, mitä isä sanoo. Tarkkaile myös kakkaa, onko se kovaa vai löysää.
Mä haluaisin kuulla myös isän kertomuksen.
Mulle ei enää uppoa nämä "uhriäitien" tarinat.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:22"]
131, joo piti.
[/quote]
Helpoin ratkaisu tähän asiaan: Älä vastaile trollille, vaan anna mesota rauhassa.
Hei lopettakaa nyt ja hillitkää itsenne, ihme barbaarien sotatanner nyt taas tämä ketju.
Mt-potilaat taas riehuu täällä. Ja ajatelkaa että tuollaiset vielä lisääntyy.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:21"]
Mä haluaisin kuulla myös isän kertomuksen.
Mulle ei enää uppoa nämä "uhriäitien" tarinat.
[/quote]
No mulle tuli ekasta sivusta jo sama mieleen. Niin paljon on nähty tätä touhua ihan omasta takaa ja lähipiiristä... miten oneglmat alkaa sen lähivanhempiäivin mielestä JUURI aina siinä vaiheessa kun toiselle tulee uus kumppani kuvioihin.
Sen jälkeen se ex onkin alkkis ja lapsiinsekaantuja ja perheenhakkaaja tms....
Itse veikkaan, että tätä miestä on tässä erossa viety kun pässiä narussa... äiti on todennut että sulla ei sitten ole asiaa tavata lasta kun sillon kun minä päätän (=kun haluan bieltysaikaa). Ei mitään soppareita, ei mitään oikeuksia tälle miehelle. Miehen reaktio on sitten voinutkin olla se, että ok en ole missään tekemisissä sitten kun se on niin vaikeaa.
Sitten uusi kumppani on saanut miehen ajattelemaan kirkkaammin; että hänellä on oikeus ja valvollisuuskin oman lapsensa elämään. Ja selvittänyt miehelle myös sen, että isänä hänen ei ole mikään pakko automaattisesti tyytyä sellaisiin tapaamisjärjestelyihin, mitä äiti esittää (yleensä siis just joku haista-paskan joka toinen vkl).
Nyt on sitten äiti täällä hakemassa työkaluja siihen, että isä erotetaan mahdollisimman kokonaan lapsesta, mutta joutuisi sitten äidin toivomina aikoina ehkä kuitenkin ottamaan lapsen hoitoon (että äiti pääsee vapaalle).
Jos tutkisteltaisiin näitä tapauksia, joissa äidit on syyttäneet isiä väkivallasta, alkoholismista ja pahimmillaan insestistä, niin joudutaan toteamaan, että silti äideille on ollut ok, että tapaamisia on yön yli ja mahdollisesti myös joka toinen vkl. Niillä syytöksillä on ainoastaan haluttu varmistaa lähivanhemmuus äidille, muuten tapaamiset isän kanssa on ihan ok eikä näistä "isän vaarallisista taipumuksista" olekaan sitten lapselle vaaraa. Aika sairasta, mutta jos haluatte käydä itse oikkeuslaitoksen tapauksia läpi, niin näin se menee.
Joka tapauksessa; käytä lapsi lääkärissä, kerro lekurille että vaipassa oli verta (määrä? tuoretta? missä kohtaa vaippaa jne), ja että tuliko sitä jostain lisää, loppuiko se ym.
Lekuri sitten tutkii ja antaa arvionsa.
Ja tiedoksi: todellisuudessa lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön syyllistyy useimmiten isäpuoli (eli lähiäidin uusi kumppani) tai joku muu lähipiiriin kuuluva mies, harvemmin todellisuudessa oma biologinen isä, vaikka joitakin niitäkin tapauksia on. Faktaa. Että olkaa enemmän äidit huolissanne niistä omista uusista kumppaneistanne - nehän ei pidä sitä teidän tytärtä (tai poikaa) mitenkään omana biologisena jälkeläisenä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 15:32"]
Mt-potilaat taas riehuu täällä. Ja ajatelkaa että tuollaiset vielä lisääntyy.
[/quote]
niinpä. ei ap mikään tasapainoinen ole todellakaan!
Viet lääkärille ja kerrot myös kahdenkesken, että pelkäät kunnianloukkaussyytteitä heidän puoleltaan, mutta kysyt neuvoa ja lääkärin mielipidettä, mitä tämä voi olla. Koska välität lapsesta, turvaa myös selustasi tällä lääkärikäynnillä.
Eli kun huoli on herännyt, sinun pitää toimia, se voidaan muuten käyttää sinua vastaan.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:37"]
Miten mä siitä alkoholiongelmasta sanon, kun herra itse nyt yhtäkkiä sen kieltää? Uus tyttis husaa suuna päänä ja itse (lapsettomana) arvostelee mua kaikesta mahdollisesta, kuten siitä, että lapsi nukkuu mun vieressä. Viestitti, että sosialityöntekijä (en tiedä kuka?) ollut hänen kanssa samaa mieltä että 2,5vuotiaam on syytä nukkua omassa sängyssä! Hän oli siellä oikein avautunut, miten olen takertuva äiti ja estän lapseni yhteydet muuhuun maailmaan (täyttä paskaa oikeesti, olen huolehtiva äiti kyllä, mutta en sitä voi millään muotoa pitää pahana näin pienen kohdalla !) ap
[/quote]
Siis lapsesi on jo 2,5v, eikä osaa ilmaista itseään puhumalla. No, provohan tämä taitaa olla koko aloitus. Mutta jos isä on tapaamiseen viemishetkellä humalassa, ei sinun tarvitse hänelle lasta jättää. Poliisit vaan paikalle ja puhalluttamaan, jos mies vaati lasta itselleen kännissä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 14:23"]
Oliko kirkasta verta? Jos oli niin johtuu luultavasti kovasta kakasta. T.suolistosairas
[/quote]
Eihän kirkas veri kerro muuta kuin sen, että verenvuoto on peräisin peräaukosta tai peräsuolesta, eikä jostain syvemmältä.
Jos tosiaankin verta tulee jopa vaippaan, eikä vain paperiin pyyhittäessä, niin aika huolestuttavaa on. Jos kyse on "vain" jostain peräsuolivaivasta niin sekin pitää ehdottomasti selvittää. Normaaliahan tuo ei ole.