Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero tuli kotiin yökylästä isän luota, vaipassa on verta -

Vierailija
15.04.2015 |

tarviiko mun nyt huolestua (tunnistan taipumukseni hysteriaan), vai voiko esim kakka olla niin kova esim jännityksestä että siksi tulee verta? En luota eksään ja sen uuteen naiseen ollenkaan, lapsi ei haluaisi mennä sinne, mutta oikeuden päätöksellä joudun nyt luovuttamaan itkevän lapsen tapaamisiin. Erosimme isän kanssa jo ennen tytön syntymää ja nyt oli eka kertaa yön yli tapaamisessa (selvennykseksi se, että aiemmin isää ei edes kiinnostanut tavata, uusi nainen sitä vaati jolloin isä  vei jutun oikeuteen kun en suostunut niin laajoihin tapaamisiin lapselle käytännössä vieraiden ihmisten kanssa kuin he vaativat, lisäksi tiedän eksällä olevan alkoholiongelma)

Kommentit (232)

Vierailija
41/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan omasta päästä repäisty tarina jälleen. Mikään ei täsmää. Ja kauheesti innostutaan tukemaan ja kokemaan myötätuntoa. Huh. Kuka nauttii keksiessään tällaista?

Vierailija
42/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko soitit lääkärille!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:58"]Mun oikeusavustaja sanoi, että noin pieni lapsi voi itkeä ihan vaan siksikin, kun tuntuu turvattomalta mennä vieraaseen paikkaan yöksi käytännössä vieraille ihmisille. Itseni lisäksi lasta on tähän saakka hoitanut vaan äitini, lapselle vauvasta saakka tuttu mummo, eikä silloinkaan ole ollut öitä pois luotani. Mielessäni kävi myös tuo että vien lääkärille, mutta mitä minä siellä sanon? Jos sanon ääneen epäilyn jostain hyväksikäytöstä ollaan varmaan taas käräjillä tyyliin kunnianloukkauksesta eksän ja sen uuden avokin tuntien :( Oon niin väsynyt ja loppu tähän, mutta hirveä hätä lapsen puolesta, joka ei vielä osaa kertoa siitä mitä on tapahtunut. Kauhean itkuinen ja minuun takertuva on kun sieltä tulee, mutta sehän ei vielä todista mitään? ap
[/quote]

Kerrot että sinulla on huoli! Lapsi itseä ja reagoi rajusti erotessa. Mutta mainitse ensin vaikka vain siitä että haluat tietää mistä eri tulee, ja miksi. Fiksu lääkäri laskee 1+1 ja kysyy suoraan kuten moni täälläkin..

Vierailija
44/232 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap!!! Lähiäitinä tuo on mun painajainen. Minäkin jouduin oikeuden päätöksellä antamaan itkevän nelivuotiaan siihen saakka vieraalle isälle. Vuosi ehkä meni, että alkoi tapaamiset tasaantua ja lapsi ei enää itkenyt joka kerta eikä häntä tarvinnu lahjoa menemään sinne. Ja tosiaan ihan isukin omaa syytä oli meidän(kin) tapauksessa, ei kiinnostanut lapsi paskan vertaa ennen kuin uus eukko jonka löysi raskausaikana jätti miehen ja meidän lapsi täytti 4v jolloin yöheräilyt ja uhmaikä oli historiaa........

Vierailija
45/232 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 17:18"]Koko käynti kesti 3 tuntia, missä ihmeessä on näin nopea päivystys ja matkoihin kai kului aikaa? Tai sitten ap asuu siellä suljetulla osastolla, joten oli valmiiksi lähellä...
[/quote]
En tiedä missä käpykylässä sä asut, mutta mulla menee autolla 5 minuuttia terveysasemalle ja siellä menee lapset jonon ohi lähes poikkeuksetta.

Vierailija
46/232 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2015 klo 16:29"]

Ei vittu mitä paskasakkia täällä, täysin ala-arvoista kommenttia ladellaan äidille elämänsä ehkä pahimmalla hetkellä ! Nousi oksennus kurkkuun kun luin ketjun, etenkin loppupään komméntteja. APn jokainen sana vääristellään tahallaan, haukutaan siitä että raportoi palstalla, haukutaan siitä, että raportoi liian vähän (jotkut hoitsut tai wannabelääkärit yrittää päteä ja kaivamalla kaivaa virheitä ap:n tarinasta, c'mon tuliko mieleen ettei jaksanu ehkä joka koukeroa tänne tilittää????), haukutaan siiitä että raportoi tunteettomasti . Ja jatkuvasti kinutaan raportoimaan lisää. Millaisia ihmisiä te oikein olette? Toivottavasti ette ainakaan äitejä. Hirveää luettavaa.

AP:lle voimia ja tyttärelle myös! Hienoa, että veit asian eteenpäin! Ainoa virhe taisi olla erehtyä tänne paskaplastalle, toisaalta hyviä ja kivoja ihmisiä on täälläkin, nuo tunnevammaiset mätä munat vaan pilaa ketjun kun ketjun. HÄVETKÄÄ IDIOOTIT !!!!

[/quote]

Rauhoitu. Minusta näissä keskusteluissa saa ilmaista myös epäuskoaan, jos tekee sen asiallisesti. En todellakaan puolustele niitä jotka hyökkäävät syytöksineen ap:n kimppuun.

Omasta puolestani olen valmis pyytämään anteeksi, mikäli tein hätäisiä johtopäätöksiä. Käytetyt ilmaisut vain eivät ihan sopineet siihen, miten asia omien tietojeni valossa Suomessa hoidetaan.
Yleensä ainakin kolme lääkäriä tutkii lapsen (kaksi erikoissaairanhoidossa yhtäaikaa), ja ihan minimissään kriisiavun tarve kartoitetaan ennen kuin ihmiset ohjataan kotiin. Poliisit voivat myös tulla sairaalaan, joten usein tämä kaikki kestää useita tunteja.

Ap kertoi että lääkäri katsoi “sinne” ja asia oli sillä selvä. Minusta se on ihan omiaan herättämään epäilyksiä, jotka voi siis ilmaista myös asiallisesti.

Ap:lle ja tyttärelle paljon myötätuntoa myös minulta, mikäli olin väärässä.

Vierailija
47/232 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
48/232 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt joku esiintynyt minuna ja muutenkin koko ketju meni niin ala-arvoiseksi etten jaksa enää lukea saati vastailla sen yksityiskohtaisemmin, riittävän vaikeaa muutenkin. Asia on kuitenkin nyt hoidossa, joten teidän ei tartte olla huolissanne. ap

Vierailija
49/232 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe on vakava ja mielestäni tällaisiin aloituksiin pitäisi aina suhtautua niin kuin ne olisivat totta. En ymmärrä provo-huutelijoita tai niitä, jotka kaappaavat ketjun omakseen. Tuollainen on asian vähättelyä ja aste asteelta tulee vaikeammaksi avautua tällä palstalla vaikeista aiheista. Jos et usko ketjua, älä lue sitä. Jos huomaat virheitä ap:n kertomuksessa, listaa ne asiallisesti niin kuin tuo sairaanhoitaja mutta älä pilkkaa, ivaa tai huutele puskista. Jos on pienikin mahdollisuus, että kyse on aivan todellisesta tapahtumasta ja että ap on ehkä joko ymmärtänyt väärin tai muutellut totuutta tunnistamisen vaikeuttamiseksi, pitäisi meidän kaikkien pyrkiä auttamaan ja tukemaan, ei pilkkaamaan ja ivaamaan.

Mieheni sai sairaskohtauksen helmikuussa ja ambulanssin lähdettyä minun käskettiin odottamaan, koska minulle soitetaan, että voin tulla sairaalaan. Arvatkaapa mitä tein sen elämäni pisimmän tunnin? Selasin av:n ketjuja läpi ja muistaakseni kommentoinkin jotain ketjua. Oli turvallista miettiä muiden ongelmia ja keskittyä johonkin aivan muuhun. Kun sitten yöllä kotiuduin sairaalasta, taas päädyin av:lle. Mietin jopa aloituksen tekoa mieheni tilanteesta mutta muistaakseni en kuitenkaan tehnyt. En nimittäin enää muista noista tunneista muuta kuin että pystyin jatkamaan normaalia elämää ja olemaan lapsilleni rauhallinen ja turvallinen äiti, koska saatoin kaikessa rauhassa uppoutua tänne ja hakea turvaa ja myötätuntoa täältä. Tiesin, että jos tekisin aloituksen, saisin tsemppejä ja se tuntui lohduttavalta. Tiesin myös, että joku aina ilkeilisi. Luulen, etten tehnyt aloitusta, koska pelkäsin ilkeilyä ja vähättelyä.

Ihmisen jaksaminen on pienestä kiinni. Jos ap:n tilanne on todellinen, hän tarvitsee tukea ja myötätuntoa, ei huuteluja. Jos taas koko juttu on keksitty, niin mitä me kukaan menetämme siitä, että annamme tukea ja tsemppausta? En itse ainakaan nolostu, vaikka tsemppaisin turhaan. Ajattelen niin päin, että joku, joka ei uskalla tehdä aloitusta vaikeasta aiheesta, ehkä rohkaistuu, kun näkee, miten näihin suhtaudutaan kannustavasti.

Lopettakaa siis ne huutelut ja poistukaa ketjusta, jos ei kiinnosta. Ette saa mitalia, vaikka olisittekin tunnistaneet provon, mutta tsemppaamisen ansiosta saattaa yksi ihminen jaksaa päivän pidempään.

Vierailija
50/232 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tässä on se ongelma että kyse on kaksivuotiaan (!) epäillystä raiskauksesta. Lääkäri on tutkimuksessaan todennut siihen erittäin vahvan viitteen. On kaikki syy olettaa ettei tapahtuneesta ole montaa päivää.

Suomen terveydenhuoltojärjestelmästä voi olla mitä mieltä vaan, muttei kukaan lääkäri ko tilanteessa vain tirauta kyyneltä, kehota halaamaan lasta ja lähetä kotiin. Onneksi. Ehkä ap päätti jättää jatkon yksityiskohtaisesti kertomatta, mutta päätti kuitenkin kertoa em yksityiskohdat. Minua henkilökohtaisesti suututtaa enemmän tällaisilla asioilla leikkiminen, edes tällä palstalla.

Vierailija
51/232 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää tulla tänne palstalle kyselemään neuvoja!! Kertoo paljon lapsen äidistä.

Vierailija
52/232 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tästä tarinasta tavuakaan.

Vierailija
53/232 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tekijälle tulee kunnon rangaistus!!

Vierailija
54/232 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tässä jutussa kävi? :/

Vierailija
55/232 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 13:24"]Käytitkö lääkärissä? Minä en varmaan olisi edes antanut yökylään noin pientä ns. vieraiden hoitoon, jos kerta vierasti heitä.
[/quote]

Onko oikeuden päätös tuttua? Ei mee elämä aina niin kuin haluis...

Vierailija
56/232 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti käytit lastasi lääkärissä!  Hitot oideuden käynnistä ja muusta, lapsi kaikeista tärkein!!! Aina löytyy voimia:)

Vierailija
57/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen tekisi provon tällaisesta aiheesta? Mitä hän siitä saisi? Jos saa kiksejä tällaisesta aiheesta, on se aika pelottavaa. Jonkinlainen kiinnostus lapsen hyväksikäyttöön? Ei KUKAAN normaali, edes suhteellisen tasapainoinen ihminen provoa tällaista.

Vierailija
58/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tule nyt kertomaan ettei ollut provo!!!

Vierailija
59/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 20:25"]

Ap tule nyt kertomaan ettei ollut provo!!!

[/quote]

hyi saatana sä olet sairas!!!

Vierailija
60/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua.
Jos verta on vaipassa ollut pieni viiru (pitkänomainen) menee kakan piikkiin. Jos kuitenkin ihan selkeä esim mansikan kokoinen läntti on kyse muusta :/. Lapsi lääkäriin ja säilytä vaippa ehdottomasti lääkärissä käynnin jälkeenkin! Vaipasta voidaan myös selvittää verijäljen anatominen alkuperä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi