Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero tuli kotiin yökylästä isän luota, vaipassa on verta -

Vierailija
15.04.2015 |

tarviiko mun nyt huolestua (tunnistan taipumukseni hysteriaan), vai voiko esim kakka olla niin kova esim jännityksestä että siksi tulee verta? En luota eksään ja sen uuteen naiseen ollenkaan, lapsi ei haluaisi mennä sinne, mutta oikeuden päätöksellä joudun nyt luovuttamaan itkevän lapsen tapaamisiin. Erosimme isän kanssa jo ennen tytön syntymää ja nyt oli eka kertaa yön yli tapaamisessa (selvennykseksi se, että aiemmin isää ei edes kiinnostanut tavata, uusi nainen sitä vaati jolloin isä  vei jutun oikeuteen kun en suostunut niin laajoihin tapaamisiin lapselle käytännössä vieraiden ihmisten kanssa kuin he vaativat, lisäksi tiedän eksällä olevan alkoholiongelma)

Kommentit (232)

Vierailija
21/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:52"]

Miksi se nainen on vaatinut tapaamisia? Tiedän ettei tämä auta sinua, ap, mutta olisin itse varmaan aivan hysteerinen. Käytä ihmeessä lääkärissä! 

[/quote]

Tätä ihmettelen itsekin. Päinvastoin luulisi, että olisi tyytyväinen saadessaan miehen "ihan vaan itselleen". Ei myöskään ole välittynyt mulle kuvaa hänestä minään erityisen lapsirakkaana tyyppinä. Kova on kyllä komentamaan lastani, se on huomattu :( ap
[/quote]
No kyllähän jokainen fiksu nainen kovistelee miestä joka ei välitä jälkikasvustaan. Vai eikö?

Vierailija
22/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:58"]

Mun oikeusavustaja sanoi, että noin pieni lapsi voi itkeä ihan vaan siksikin, kun tuntuu turvattomalta mennä vieraaseen paikkaan yöksi käytännössä vieraille ihmisille. Itseni lisäksi lasta on tähän saakka hoitanut vaan äitini, lapselle vauvasta saakka tuttu mummo, eikä silloinkaan ole ollut öitä pois luotani. Mielessäni kävi myös tuo että vien lääkärille, mutta mitä minä siellä sanon? Jos sanon ääneen epäilyn jostain hyväksikäytöstä ollaan varmaan taas käräjillä tyyliin kunnianloukkauksesta eksän ja sen uuden avokin tuntien :( Oon niin väsynyt ja loppu tähän, mutta hirveä hätä lapsen puolesta, joka ei vielä osaa kertoa siitä mitä on tapahtunut. Kauhean itkuinen ja minuun takertuva on kun sieltä tulee, mutta sehän ei vielä todista mitään? ap

[/quote]

Jos lääkäri tai muu asiantuntija epäilee hyväksikäyttöä, niin silloin et itse joudu syyttelystä syntipukiksi. Missä päin Suomea tehdään tuollaisia päätöksiä, että vanhempi, joka ei ole ollut lapsen kanssa aiemmin tekemisissä, saa tuollaiset tapaamisopikeudet lapseen, joka ei vielä osaa puhua. 

Eli lääkärin puheille, onhan verenvuotoa aiheuttava ummetuskin paha juttu ja aika harvinaista varsinkin noin pienellä. Ummetuksesta johtuva verenvuoto tulee yleensä kakatessa. Jos vaipassa on pelkkää verta, muttei kakkaa, niin onhan se hyvänen aika lääkärinhoitoa vaativa tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:03"]

Mun oikeusavustaja sanoi, että noin pieni lapsi voi itkeä ihan vaan siksikin, kun tuntuu turvattomalta mennä vieraaseen paikkaan yöksi käytännössä vieraille ihmisille. Itseni lisäksi lasta on tähän saakka hoitanut vaan äitini, lapselle vauvasta saakka tuttu mummo, eikä silloinkaan ole ollut öitä pois luotani. Mielessäni kävi myös tuo että vien lääkärille, mutta mitä minä siellä sanon? Jos sanon ääneen epäilyn jostain hyväksikäytöstä ollaan varmaan taas käräjillä tyyliin kunnianloukkauksesta eksän ja sen uuden avokin tuntien :( Oon niin väsynyt ja loppu tähän, mutta hirveä hätä lapsen puolesta, joka ei vielä osaa kertoa siitä mitä on tapahtunut. Kauhean itkuinen ja minuun takertuva on kun sieltä tulee, mutta sehän ei vielä todista mitään? ap

[/quote].Sanot, että lapsi tuli isältä ja isä ei kertonut mitään mahdollisista vatsaongelmista, mutta vaipassa oli verta niin tahdot, että lapsesi tutkitaan. 

Tällöin et syytä yhtään ketään, vaikka tietenkin lääkärillä on vaitiolovelvollisuus eli saat sanoa isästä hänelle mitä lystää. 

[/quote]

Paitsi viran/työn puolesta syntyvä velvollisuus tehdä lasu menee kyllä vaitiolovelvollisuudenkin ohitse. Jos siis on aihetta epäillä lapsen kaltoinkohtelua tms.

Itsekin menisin lääkäriin ja toteaisin faktat mitään syyttelemättä: Lapsi oli isällään, isä ei maininnut mitään erityistä mutta vaipassa huomasin verta ja haluaisin kuulla nyt lääkärin mielipiteen, koska itse en tiedä mistä on kysymys.

Tsemppiä ap:lle. Ja tosiaan sinne lääkäriin mars! Tärkeä käynti joka tapauksessa, sekä oman mielenrauhasi että lapsen kannalta. Toivottavasti kysymys on vain ummetuksesta (ja siihenkin saa tosiaan lääkäriltä apua).

Vierailija
24/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos paljon teille neuvoista ja kannustuksesta. Oon niin rikki ja hajalla, pelkästään se oikeudenkäynti oli hirveä ja sitä seurannut pakko nyt luovuttaa lapsi itkevänä käytännössä vieraille ihmisille - tähän vielä kun lisätään pelko siitä, että siellä ei ehkä kaikki ole ok, tuntuu olevan liikaa minulle :'( Rakastan tuota lasta niin paljon ja ajatus siitä etten välttämättä pysty suojelemaan häntä, musertaa minut. ap

Vierailija
25/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsilla tulee välillä kovan kakan takia verta, muttta ei sitä ole koskaan tippunut vaippaan tai housuihin asti vaan vain paperiin pyyhkiessä.

Vierailija
26/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:52"]

Miksi se nainen on vaatinut tapaamisia? Tiedän ettei tämä auta sinua, ap, mutta olisin itse varmaan aivan hysteerinen. Käytä ihmeessä lääkärissä! 

[/quote]

Tätä ihmettelen itsekin. Päinvastoin luulisi, että olisi tyytyväinen saadessaan miehen "ihan vaan itselleen". Ei myöskään ole välittynyt mulle kuvaa hänestä minään erityisen lapsirakkaana tyyppinä. Kova on kyllä komentamaan lastani, se on huomattu :( ap

[/quote]

No ei hän ainakaan miltään S. Laamaselta vaikuta, Laamanenhan ei olisi Eerikaa halunnut "perheeseensä", sehän ilmeni monessa todistajanlausunnossa.

Vierailija
27/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:14"]

Mun lapsilla tulee välillä kovan kakan takia verta, muttta ei sitä ole koskaan tippunut vaippaan tai housuihin asti vaan vain paperiin pyyhkiessä.

[/quote]

Jep, sama homma. Koskaan ei ole tullut verta kuin pyyhittäessä tai sitten itse kakan mukana. Mutta kalsarit ovat pysyneet puhtaina.

Vierailija
28/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:11"]

[/quote]

Jos lääkäri tai muu asiantuntija epäilee hyväksikäyttöä, niin silloin et itse joudu syyttelystä syntipukiksi. Missä päin Suomea tehdään tuollaisia päätöksiä, että vanhempi, joka ei ole ollut lapsen kanssa aiemmin tekemisissä, saa tuollaiset tapaamisopikeudet lapseen, joka ei vielä osaa puhua. 

Eli lääkärin puheille, onhan verenvuotoa aiheuttava ummetuskin paha juttu ja aika harvinaista varsinkin noin pienellä. Ummetuksesta johtuva verenvuoto tulee yleensä kakatessa. Jos vaipassa on pelkkää verta, muttei kakkaa, niin onhan se hyvänen aika lääkärinhoitoa vaativa tilanne.

[/quote]

Keski-Suomessa tämä. Ja kyllä lapsi nyt jotain osaa puhua, mutta ei niin paljon, että osaisi kuvailla/kertoa kokemaansa. Kysyin kun hain lapsen että oliko sulla kivaa, puisti vaan päätä ja sanoi ei ollu kivaa. Ja koko loppuillan pyrki mun syliin ja  halus olla ihan mua lähellä, toki pelkkä ikäväkin voi tuon aiheuttaa. ap

Vierailija
29/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella tulee selittämättömästi vaippaan verta eikä häntä viedä lääkäriin, niin siinä alkaa jo olla peruste lastensuojeluilmoitukselle. Tilannehan voi olla lääketieteellisesti vakava, vaikkei siihen hyväksikäyttöä liittyisikään.

Vierailija
30/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jos sinä et pidä lapsesi puolta, sitä ei tee kukaan muukaan.  Vie lapsi lääkäriin.  Jo noin kova vatsa on aihe viedä lapsi lääkäriin. Onko lapsella normaalisti kova vatsa?  Sinähän sen tiedät kun hoidat häntä normaalisti.  Mutta jos on kysymys muusta, niin ehdottomasti sinun on huolehdittava että lapsesi on turvassa.  Ja se alkaa lääkärireissulla. On kamalaa jos ei pysty luottamaan lapsen isään.  Miksi ihmeessä tuo vieras nainen haluaa lapsen sinne???  Jos isä ei ole halunnut aikaisemmin.  Ja jos isä juo, saattaa lapsi olla turvattomissa oloissa.  Etkö pysty yhtään keskustelemaan isän kanssa.  Kysymään onko lapsella ollut vatsa kovalla.  Vaippaikäinen lapsi!!

Vierailija
31/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lääkäriin. Sinun tehtäväsi on ensisijaisesti varmistaa lapsesi turvallisuus ja hyvinvointi, ja jos yhtään herää epäilys, on sinun toimittava. Jos osoittautuukin turhaksi käynniksi, niin eihän siitä haittaa ole.

Tosta vierailusta: kai se mies ja uusi puolisonsa ovat käyneet tutustumassa lapseen sinun luonasi? Aika karua, jos taapero vain nostettaisiin käytännössä vieraiden ihmisten kyytiin ja yökylään heti. Ei taida teidän kuvio olla ainakaan lapsen parhaan mukaan suunniteltu. Eikö misä voisi käydä sinun luonasi tapaamassa lasta, ja yökyläilyt vasta sitten myöhemmin, kun lapsi on oikeasti siihen valmis. Aika pieni taitaa vielä olla, jos ei kunnolla osaa puhua.

Vierailija
32/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:18"]

[/quote]

[/quote]

Keski-Suomessa tämä. Ja kyllä lapsi nyt jotain osaa puhua, mutta ei niin paljon, että osaisi kuvailla/kertoa kokemaansa. Kysyin kun hain lapsen että oliko sulla kivaa, puisti vaan päätä ja sanoi ei ollu kivaa. Ja koko loppuillan pyrki mun syliin ja  halus olla ihan mua lähellä, toki pelkkä ikäväkin voi tuon aiheuttaa. ap

[/quote]

Oo niin kiltti ja vie välittömästi lääkärille! :( Itsellä kohta vuoden ikäinen ja jos olisin samassa tilanteessa menisin ehdottomasti näytille. Sano, kuten edellä mainittiin, et ollu isällään etkä tiedä muuta kuin et vaipassa verta. Lääkärit tutkii kyllä ja saat mielenrauhan. Jos todella jotain kauheaa olis tapahtunut, tulee tälle piste eikä lapsi enää joudu kärsimään isänsä ja tämän puolison takia.

Vierailija
33/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oikeastiko Suomessa tehdään tuollaisia päätöksiä oikeudessa? Täältä saa aina lukea kuinka lasta ei saisi viedä edes päiväkotiin alle 3-vuotiaana ja sitten siellä kuitenkin pakotetaan puhekyvytön lapsi käytännössä vieraan ihmisen luokse yöksi ilman primäärihoitajaansa. Ilman ketään, kehen luottaa.

Älytöntä!

Valtavasti voimia ap:lle. Jos mikään muu ei nyt lohduta, niin muista tämä: Eheän minuuden kehitykseen riittää yksikin turvallinen ja rakastava aikuinen ihminen. Sinun lapsellasi on sellainen. Vaikka mitä tapahtuisi, sinä olet hänen ankkurinsa ja se kantaa jo pitkälle.

Vierailija
34/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi parkaa, ei tuo voi olla oikein pikkulapsen mennä itkun kanssa aina lapselle vieraiden ihmisten luo.

Vierailija
35/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tuli paha olo kun luin tätä.. ahdistaa jos pientä lasta noin satutetaan.

Vierailija
36/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:52"]

[/quote]

[/quote]

Olisin kyllä huolissani tuosta naisesta.. Anteeksi, en voi sille mitään. Onko isällä oikeus saada lapsi yökylään? Voi kamalaa ap. Muista pitää huolta myös itsestäsi, turvaudu läheisiin ja käy siellä lääkärissä, ehdottomasti! Kyllä sinä voit lastasi suojella. Toivon teille kaikkea hyvää, sinulle ja tyttärellesi.

Vierailija
37/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tuomarit välittää mitään lapsen edusta tai hyvinvoinnista, isän oikeudet ajaa edelle:(((

Vierailija
38/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:21"]

- Jos sinä et pidä lapsesi puolta, sitä ei tee kukaan muukaan.  Vie lapsi lääkäriin.  Jo noin kova vatsa on aihe viedä lapsi lääkäriin. Onko lapsella normaalisti kova vatsa?  Sinähän sen tiedät kun hoidat häntä normaalisti.  Mutta jos on kysymys muusta, niin ehdottomasti sinun on huolehdittava että lapsesi on turvassa.  Ja se alkaa lääkärireissulla. On kamalaa jos ei pysty luottamaan lapsen isään.  Miksi ihmeessä tuo vieras nainen haluaa lapsen sinne???  Jos isä ei ole halunnut aikaisemmin.  Ja jos isä juo, saattaa lapsi olla turvattomissa oloissa.  Etkö pysty yhtään keskustelemaan isän kanssa.  Kysymään onko lapsella ollut vatsa kovalla.  Vaippaikäinen lapsi!!

[/quote]

Lapsella ei ole ollut vatsaongelmia ennen, kun tämä oikeudenpäätös tuli, ja joutui alkaa menemään isälleen ja sen avokille (alkuun päiväkäyntejä), valitti vatsakipua ennen sinne lähtöä - oletin, että jännittäää. Isän juominen kuitattiin mun "mustamaalauksena" vaikka sen tiedän tasan tarkkaan. Se oli täys juoppo jo silloin kun olin raskaana. Mutta avokki on absolutisti ja muutenkin niin ah ihana sossujen/tuomareiden whatever  mielestä ilmeisesti. ap

Vierailija
39/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pientä lasta voi edes määrätä alkoholiongelmaisen hoteisiin? Tuli kyllä karmea tunne tästä jutusta, lapsen turvallisuuden ja kehityksen kannalta nyt äkkiä lääkäriin ja samalla yhteys lastensuojeluun. Ei tuollainen "isä" ja sen nyxä ole mitenkään noin pienen lapsen (eikä minkään ikäisen lapsen) kannalta hyvää seuraa. Ap, varmista, että kaikki tulee dokumentoitua ihan lapsen ja itsesi hyvinvoinnin ja oikeusturvan takia. Ymmärrän tilanteesi paremmin kuin hyvin, minulla on myös taapero, jonka isä ja sen nyxä ovat vihonviimeiset ihmiset, joiden huomaan lapseni antaisin. Onneksi ei tarvitse sen roskasakin kanssa olla missään tekemisissä.

Vierailija
40/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 12:23"]

Ehdottomasti lääkäriin. Sinun tehtäväsi on ensisijaisesti varmistaa lapsesi turvallisuus ja hyvinvointi, ja jos yhtään herää epäilys, on sinun toimittava. Jos osoittautuukin turhaksi käynniksi, niin eihän siitä haittaa ole.

Tosta vierailusta: kai se mies ja uusi puolisonsa ovat käyneet tutustumassa lapseen sinun luonasi? Aika karua, jos taapero vain nostettaisiin käytännössä vieraiden ihmisten kyytiin ja yökylään heti. Ei taida teidän kuvio olla ainakaan lapsen parhaan mukaan suunniteltu. Eikö misä voisi käydä sinun luonasi tapaamassa lasta, ja yökyläilyt vasta sitten myöhemmin, kun lapsi on oikeasti siihen valmis. Aika pieni taitaa vielä olla, jos ei kunnolla osaa puhua.

[/quote]

Kävi ne meillä pari kertaa kotona. Jolloin uus avokki komemsi lastani, eksä oli selvästi hiukan maistissa. Lapsi arasteli molempia. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi