Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taapero tuli kotiin yökylästä isän luota, vaipassa on verta -

Vierailija
15.04.2015 |

tarviiko mun nyt huolestua (tunnistan taipumukseni hysteriaan), vai voiko esim kakka olla niin kova esim jännityksestä että siksi tulee verta? En luota eksään ja sen uuteen naiseen ollenkaan, lapsi ei haluaisi mennä sinne, mutta oikeuden päätöksellä joudun nyt luovuttamaan itkevän lapsen tapaamisiin. Erosimme isän kanssa jo ennen tytön syntymää ja nyt oli eka kertaa yön yli tapaamisessa (selvennykseksi se, että aiemmin isää ei edes kiinnostanut tavata, uusi nainen sitä vaati jolloin isä  vei jutun oikeuteen kun en suostunut niin laajoihin tapaamisiin lapselle käytännössä vieraiden ihmisten kanssa kuin he vaativat, lisäksi tiedän eksällä olevan alkoholiongelma)

Kommentit (232)

Vierailija
1/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, vaikea tilanne. :(
En osaa yhtään neuvoa antaa, mutta toivon sydämeni pohjasta että ei ole sitä mitä se pahimmassa tapauksessa voisi olla.. :|

Vierailija
2/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät varmuudeksi lääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää :( Minä olisin enemmän huolissani siitä, että lapsi itkee kun joutuu isänsä hoitoon.. Ei kai se ole normaalia? Voi ap, kannttaa käyttää nyt ensin lääkärissä. Tsemppiä, toivon kovasti että asiat selviää.

Vierailija
4/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä varmuuden vuoksi lääkärissä. 

Paniikin lievittämiseksi sanoisin että lapsi on kuitenkin voinut raapaista itse limakalvoaan josta vähän tullut verta, mutta parempi tutkia kuin jättää tutkimatta.

Vierailija
5/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti vaan kakka kovalla. älä viitti olla hysteerikko.

Vierailija
6/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:48"]

Käytät varmuudeksi lääkärissä.

[/quote]

Tämä.

Jos on oikeasti niin kieroa porukkaa kun mainitsit, voidaan tämä kääntää sinun syyllesi josset reagoi. Puhuuko lapsesi jo?

Vierailija
7/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte lääkärissä ja sitten sen tiedon perusteella teet tarvittavat toimet, mutta yritä rauhoittaa itsesi siihen asti! 

Vierailija
8/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se nainen on vaatinut tapaamisia? Tiedän ettei tämä auta sinua, ap, mutta olisin itse varmaan aivan hysteerinen. Käytä ihmeessä lääkärissä! 

Vierailija
9/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi, tuli mieleen Eerika... :(

Vierailija
10/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kakka voi olla tosiaan niin kovalla, että tulee verta. Teidän tilanteessa kuitenkin jo oman mielenrauhasi vuoksi käyttäisin tytön lääkärissä. Tosi kurja tilanne. Paljon tsemppiä!

Vierailija
11/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oikeusavustaja sanoi, että noin pieni lapsi voi itkeä ihan vaan siksikin, kun tuntuu turvattomalta mennä vieraaseen paikkaan yöksi käytännössä vieraille ihmisille. Itseni lisäksi lasta on tähän saakka hoitanut vaan äitini, lapselle vauvasta saakka tuttu mummo, eikä silloinkaan ole ollut öitä pois luotani. Mielessäni kävi myös tuo että vien lääkärille, mutta mitä minä siellä sanon? Jos sanon ääneen epäilyn jostain hyväksikäytöstä ollaan varmaan taas käräjillä tyyliin kunnianloukkauksesta eksän ja sen uuden avokin tuntien :( Oon niin väsynyt ja loppu tähän, mutta hirveä hätä lapsen puolesta, joka ei vielä osaa kertoa siitä mitä on tapahtunut. Kauhean itkuinen ja minuun takertuva on kun sieltä tulee, mutta sehän ei vielä todista mitään? ap

Vierailija
12/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:50"]

Hirveää :( Minä olisin enemmän huolissani siitä, että lapsi itkee kun joutuu isänsä hoitoon.. Ei kai se ole normaalia? Voi ap, kannttaa käyttää nyt ensin lääkärissä. Tsemppiä, toivon kovasti että asiat selviää.

[/quote]

Jotkut äidit on vaan taitavia aivopesemään sen kakaransa pelkäämään isän luo menemistä. Ulkopuolisen on joskus vaikea saada objektiivista kuvaa kun toinen tai molemmat osapuolet valehtelee ja manipuloi sen minkä kerkiää.

Vierailija
13/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:51"]

todennäköisesti vaan kakka kovalla. älä viitti olla hysteerikko.

[/quote]

Normaali ihminen välittää lapsensa turvallisuudesta enemmän kuin mistään muusta, jopa ylilyöntejä tehden. Itseäni ainakin ahdistaisi Apn tilanne ja tahtoisin siihen varmuutta. Ensimmäinen ajatus tuollaisen jälkeen on ainakin se, että mitä se äitipuoli on siitä lapsesta halunnut kun se on vastoin isän tahtoa pitänyt lakiteitse kotiin saada.

Vierailija
14/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mielenrauhani takia käyttäisin varulta näytillä.

Vierailija
15/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:58"]

Mun oikeusavustaja sanoi, että noin pieni lapsi voi itkeä ihan vaan siksikin, kun tuntuu turvattomalta mennä vieraaseen paikkaan yöksi käytännössä vieraille ihmisille. Itseni lisäksi lasta on tähän saakka hoitanut vaan äitini, lapselle vauvasta saakka tuttu mummo, eikä silloinkaan ole ollut öitä pois luotani. Mielessäni kävi myös tuo että vien lääkärille, mutta mitä minä siellä sanon? Jos sanon ääneen epäilyn jostain hyväksikäytöstä ollaan varmaan taas käräjillä tyyliin kunnianloukkauksesta eksän ja sen uuden avokin tuntien :( Oon niin väsynyt ja loppu tähän, mutta hirveä hätä lapsen puolesta, joka ei vielä osaa kertoa siitä mitä on tapahtunut. Kauhean itkuinen ja minuun takertuva on kun sieltä tulee, mutta sehän ei vielä todista mitään? ap

[/quote].Sanot, että lapsi tuli isältä ja isä ei kertonut mitään mahdollisista vatsaongelmista, mutta vaipassa oli verta niin tahdot, että lapsesi tutkitaan. 

Tällöin et syytä yhtään ketään, vaikka tietenkin lääkärillä on vaitiolovelvollisuus eli saat sanoa isästä hänelle mitä lystää. 

Vierailija
16/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:52"]

Miksi se nainen on vaatinut tapaamisia? Tiedän ettei tämä auta sinua, ap, mutta olisin itse varmaan aivan hysteerinen. Käytä ihmeessä lääkärissä! 

[/quote]

Tätä ihmettelen itsekin. Päinvastoin luulisi, että olisi tyytyväinen saadessaan miehen "ihan vaan itselleen". Ei myöskään ole välittynyt mulle kuvaa hänestä minään erityisen lapsirakkaana tyyppinä. Kova on kyllä komentamaan lastani, se on huomattu :( ap

Vierailija
17/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie lääkäriin. Jos kyse on pahasta ummetuksesta, niin siihenkin saat apua lääkäriltä. Asian voi lääkärin vastaanotolla esittää ihan neutraalisti, eli huomasit vaipassa verta yökyläilyn jälkeen, et itse tiedä mitä on tapahtunut ja siksi tulitte tarkastukseen. Älä esitä itse mitään arvausta diagnoosista (esim ummetus) vaan anna lääkärin itse tutkia asia.

Vierailija
18/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:58"]Mun oikeusavustaja sanoi, että noin pieni lapsi voi itkeä ihan vaan siksikin, kun tuntuu turvattomalta mennä vieraaseen paikkaan yöksi käytännössä vieraille ihmisille. Itseni lisäksi lasta on tähän saakka hoitanut vaan äitini, lapselle vauvasta saakka tuttu mummo, eikä silloinkaan ole ollut öitä pois luotani. Mielessäni kävi myös tuo että vien lääkärille, mutta mitä minä siellä sanon? Jos sanon ääneen epäilyn jostain hyväksikäytöstä ollaan varmaan taas käräjillä tyyliin kunnianloukkauksesta eksän ja sen uuden avokin tuntien :( Oon niin väsynyt ja loppu tähän, mutta hirveä hätä lapsen puolesta, joka ei vielä osaa kertoa siitä mitä on tapahtunut. Kauhean itkuinen ja minuun takertuva on kun sieltä tulee, mutta sehän ei vielä todista mitään? ap
[/quote]
Eihän sun lääkärille tarvitse epäilyksiäsi ääneen sanoa. Sanot vaan, että olet huolissasi kun lapsen vaipassa oli verta, etkä tiedä onko vuorokauden sisällä ollut aikaisemmin kun lapsi oli isällään. Lääkäri tutkii ja kertoo sitten kyllä jos aihetta epäilyksiin.

Vierailija
19/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 11:58"]

[/quote]

Ei ne voi sua kunnianloukkauksesta syyttää jos viet lääkäriin! Kyllä lääkäri sen yleensä näkee onko veri tullut esim ummetuksesta, raapaisuhaavasta vai jostain pahemmasta. Jokatapauksessa asia on hyvä tutkia, sitten mahdollisella kaltoinkohtelulla on lääkärin lausunto. 

Vierailija
20/232 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä ja hoitohenkilökunnalla on vaitiolovelvollisuus, joten voit ihan huoletta mennä lääkäriin näyttämään ja kertoa syyn ja epäilykset ihan kaunistelematta. He kyllä ymmärtää, että äiti haluaa tietää, jos lapselle on käynyt jotain. Ja asia ei mene eteenpäin jos ei ole syytä epäillä  rikosta. Vie lääkäriin näytille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän