Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi haluat pysyä läskinä?

Vierailija
14.04.2015 |

Niin, miksi haluat pysyä läskinä? Miksi et tee asialle mitään? Etkö vain välitä?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan valittava joko ruualla nautiskelu ja kilot tai tiukka syömisten kyttäys ja hoikkuus. Itse olin pitkään ensiksi mainitulla linjalla, mutta oma ulkonäkö alkoi ällöttää, ja nyt olen pari vuotta ollut hoikka. Tosi tarkkaan saan syynätä mitä suuhuni laitan, ja jos esim. viikon lomalla vähän otan rennommin ja herkuttelen, täytyy seuraavalla viikolla pitää entistä tiukempi linja ettei kilot palaa. Mut silti en nyt toistaiseksi ainakaan halua palata herkuttelulinjalle, kun nautin hoikasta olemuksestani, mutta ymmärrän hyvin, jos joku ei halua vetää näin tiukkaa linjaa eikä ulkonäkö ole kovin keskeinen tekijä elämässä ja harrastaa vaikkapa ruuanlaittoa ja leipomista, ja siksi muutama ylikilo ei ole maailmanloppu.

Vierailija
22/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:57"]

Ihminen on just sitä mitä hän syö! Hyvä esimerkki tästä olen minä, normaalipainoinen ihminen joka joutui vuodelepoon pariksi kuukaudeksi. Yllättäen en lihonut vaan laihduin sillä sain päivässä syötävää ruokapalvelun sekaannuksen vuoksi vain 1500 kaloria. Paino putosi 10kg

[/quote]

Minä laihduin ylipainoisesta normaalipainon alarajoille, kun muutin mieheni luo ja aloin syödä päivässä lähes 2000 kaloria sen normaalin 500-800 sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:01"]

Se on vaan valittava joko ruualla nautiskelu ja kilot tai tiukka syömisten kyttäys ja hoikkuus. Itse olin pitkään ensiksi mainitulla linjalla, mutta oma ulkonäkö alkoi ällöttää, ja nyt olen pari vuotta ollut hoikka. Tosi tarkkaan saan syynätä mitä suuhuni laitan, ja jos esim. viikon lomalla vähän otan rennommin ja herkuttelen, täytyy seuraavalla viikolla pitää entistä tiukempi linja ettei kilot palaa. Mut silti en nyt toistaiseksi ainakaan halua palata herkuttelulinjalle, kun nautin hoikasta olemuksestani, mutta ymmärrän hyvin, jos joku ei halua vetää näin tiukkaa linjaa eikä ulkonäkö ole kovin keskeinen tekijä elämässä ja harrastaa vaikkapa ruuanlaittoa ja leipomista, ja siksi muutama ylikilo ei ole maailmanloppu.

[/quote]

Entä jos söisit niitä herkkujasi mutta pienempiä annoksia? Ahdistuuhan siinä jos joutuu kieltämään itseltään kaiken hyvän. Meilllä on usein ruokavieraita ja paljon matkoja jolloin tulee äkkiä n 2 kg lisää painoa. Maanantaina 500-800 kalorin paastopäivä ja olen taas normaalipainossani.

38

Vierailija
24/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 06:41"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 03:09"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 02:08"]Kysäisin kerran tätä samaista asiaa eräältä ylipainoiselta kaveriltani. Selitti, että paino on kuulemma sellainen asia, johon ihminen ei itse voi mitenkään vaikuttaa, vaan se on enemmänkin sellainen kaamea huonoista geeneistä johtuva kirous. Satuin tietämään, että kyseisen kaverin elämäntavat eivät olleet aivan terveellisimmästä päästä, ja uskalsin ehdottaa hypoteesia, että henkilön ruokatottumusten ja painon välillä vallitsee koreelaatio. Ei kuulemma pidä paikkaansa.
[/quote]
No ei ole kyllä geneettistä, mutta usein elämäntavat, eli ruokailu- ja liikuntatottumukset ovat käytöksellisesti perityviä eli mallista opittuja, samoin kun vaikka arvot (mitä nekin tavallaan on).
Kysymykseen: Aamu- ja iltapainoni heittelee noin puolikiloa, pahimmillaan puolitoista. Olen pillerien jälkeen kerryttänyt viitisentoista kiloa, suurin osa nestepohöä. Pelkään raskautumista, enkä pysty luottamaan pelkään kondomiin ehkäisynä, tahdon ennemmin olla plösö kun raskaana.
[/quote]

No tuo nyt oli jo nolo tekosyy. - ei ap
[/quote]

Ja lisään tähän kolmantena, että ei edes ole tieteellisesti todistettu, että pillerit lihottaisivat. Ne enintään hieman turvottavat ja sekin on harvinaista. Usein pillereitä aletaan syödä kun suhde vakiintuu - lihomista tapahtuu muista syistä.

T.Syönyt pillereitä n.3 vuotta, ja parin kilon lihomista nyt joulukuun jälkeen (muista syistä.)

Vierailija
25/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:54"]No olen näin lievästi ylipainoisena viisikymppisenä terve ja hyväkuntoinen (tutkitusti). Lääkärien mukaan painonpudotukselle ei ole tarvetta, ja itse viihdyn kropassani.
Minullekin muuten sanottiin, että etenkin keski-ikäisistä eteenpäin on suositeltavaa olla muutama ekstrakilo. Ennustaa terveempää vanhuutta ja pidempää ikää.
[/quote]

Muutama extrakilo = painoindexi normaalin puolella mutta plussalla. Ei lihavan.

Vierailija
26/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän hemmetin paljon paremmalta nyt 15 kiloa lihavampana. Siksi.

Mä ja läskini olemme yhdessä kauniita.

Vierailija
27/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:54"]No olen näin lievästi ylipainoisena viisikymppisenä terve ja hyväkuntoinen (tutkitusti). Lääkärien mukaan painonpudotukselle ei ole tarvetta, ja itse viihdyn kropassani.
Minullekin muuten sanottiin, että etenkin keski-ikäisistä eteenpäin on suositeltavaa olla muutama ekstrakilo. Ennustaa terveempää vanhuutta ja pidempää ikää.
[/quote]

[/quote]
Saa olla lievän ylipainon puolellakin lääkärin mukaan. Itselläni BMI 27.

Vierailija
28/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievä lihavuus on hyväksi ikääntyville:
http://www.hs.fi/m/hyvinvointi/a1396410742922

Kannattaa lukea koko artikkeli, myös suomalaisen geriatrin kannanotto asiaan!

Vierailija
29/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:54"]No olen näin lievästi ylipainoisena viisikymppisenä terve ja hyväkuntoinen (tutkitusti). Lääkärien mukaan painonpudotukselle ei ole tarvetta, ja itse viihdyn kropassani.
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Eikö kuolleisuus ole matalin juuri tuolla BMI:lla?

Vierailija
30/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="15.04.2015 klo 00:27"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:54"]No olen näin lievästi ylipainoisena viisikymppisenä terve ja hyväkuntoinen (tutkitusti). Lääkärien mukaan painonpudotukselle ei ole tarvetta, ja itse viihdyn kropassani.
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Eikö kuolleisuus ole matalin juuri tuolla BMI:lla?
[/quote]
Kyllä.

Vierailija
31/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:43"]

Niin, miksi haluat pysyä läskinä? Miksi et tee asialle mitään? Etkö vain välitä?

[/quote]

Yleensä ei ole läskejä, vaan isoluisia ihmisiä, kuten Eric Cartmankin.

Vierailija
32/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainti tekee makiampaa

Vierailija
33/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v nainen , BMI 27.

Lapsena olin laiha , teininä BMI 18. BMI 20-23 mentiin 35-vuotiaaksi asti. Sitten painoa alkoi tulla n. kilo vuodessa, ilman että mikään elämässä muuttui. Olen aina syönyt kotiruokaa ja pisän hyvästä ruuasta. Ikää myöden vaan ilmeisesti pitäisi syödä vähemmin, että olisi hoikka. Liikun nykyään paljon enemmän kuin nuorena, joten sitäkään ei voi syyttää.

Olen vaan jotenkin tos tyytyväinen elämääni, en halua muuttaa mitään. Lapset ovat aikuisia, miehen kanssa menee hyvin. Harrastan käsitöitä, ruuanlaittoa,joogaa, avantouintia, hiihtoa, pyöräilyä ja miehen kanssa vaeltamista ja konsertteja. En halua käyttää enrgiaa laihduttamiseen. Suvussani on paljon dementoivia sairauksia ja syöpää ja vanhempani ovat kuolleet jo 60-65-vuotiaina. Haluan nauttia siitä ajasta mikä minulla on, en nipottaa syömisistä.

Mutta ymmärrän, että ihmisen jonka BMI on ili 30 , olisi syytä miettiä painonhallintaa ihan terveytensä takia. 

En ymmärrä, että joku kutsuu toista ihmistä nimellä läski.

Vierailija
34/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitän , mutta nälkä yllättää aivan kuten talvi autoilijat ! :) & lihavat on leppoisia t: pikkasen pläski =D

Vierailija
35/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:15"]

Arvaappa vaan monelleko on käynyt juuri noin: 25-vuotiaaksi asti saa tunkea naamastaan mitä tahansa alas lihomatta grammaakaan, mutta aikuisuuden myötä liikakilot kyllä hiipivät vyötärölle, jos ei tajua muuttaa ruokailutottumuksiaan.

[/quote]

Nykynuorten kannattaisi muuttaa niitä tottumuksiaan jo ennen 25v.

Suomalaisnuorten ylipainoisuus on kolminkertaistunut viimeksi kuluneiden 25 vuoden aikana. Ylipainoisten 12–18-vuotiaiden osuus on lisääntynyt 7 prosentista noin 20 prosenttiin.

http://www.laakarilehti.fi/uutinen.

Vierailija
36/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 16:01"]

[/quote]

Entä jos söisit niitä herkkujasi mutta pienempiä annoksia? Ahdistuuhan siinä jos joutuu kieltämään itseltään kaiken hyvän. Meilllä on usein ruokavieraita ja paljon matkoja jolloin tulee äkkiä n 2 kg lisää painoa. Maanantaina 500-800 kalorin paastopäivä ja olen taas normaalipainossani.

38

[/quote]

Kilot tulee mulle niin helposti jo sillä, jos viikon matkalla muutamana iltana viikossa syön ravintolaillallisen pitkän kaavan mukaan (eikä mitään mässäilyä, vaan ihan normaali pieni alkupala, pääruoka ja jälkiruoka) viineineen. Vaatii siis matkan jälkeen kotona vastaavasti viikon verran "kitukuuria", että sama paino pysyy. Arkena siis tuollainen ruokailu ei onnistu. Aineenvaihdunta on niin hidasta nykyään!

Vierailija
37/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 06:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 06:08"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 03:24"] Ap:lle. On vanha joskin hieman ruma sanonta: Mikset pidä huolta omista asioistasi? Nyt saat vastata tähän, kun kerran itse kysyt - mikä sinua muiden ihmisten asioissa vaivaa? [/quote] [/quote] Teidän liikalihavuus sairaudet näkyvät minunkin verorahoissani

[/quote]

Voi lapsi kulta. Myös sinun mahdollisesti saamasi vammainen lapsi, dementoitunut isäsi/äitisi ja sinun sairastamasi urheiluvammat ja ei-läskiperäiset vakavat sairaudet näkyvät meidän kaikkien verorahoissa! Pitäisikö siis vammaiset lapset ja dementoituneet vanhukset tappaa hoidon puutteeseen ja sinut jättää hoitamatta kun olet tehohoitokunnossa tai sairastut vaikka syöpään? Et taida tietää, mitä kaikki nuo hoidot todellisuudessa maksavat, kun olet vaatimassa jokaiselle henkilökohtaista vastuuta sairauksistaan.

Vierailija
38/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin halua pysyä läskinä, mutta olen laiska ja pidän herkuista. Enkä ole myöskään ulkonäkökeskeinen, joten ei kiinnosta. Miksi itse haluat pysyä bimbona, vaikka voisit olla lukemassa filosofiaa? Ihmisiä on katsos erilaisia.

Vierailija
39/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisin kerran tätä samaista asiaa eräältä ylipainoiselta kaveriltani. Selitti, että paino on kuulemma sellainen asia, johon ihminen ei itse voi mitenkään vaikuttaa, vaan se on enemmänkin sellainen kaamea huonoista geeneistä johtuva kirous. Satuin tietämään, että kyseisen kaverin elämäntavat eivät olleet aivan terveellisimmästä päästä, ja uskalsin ehdottaa hypoteesia, että henkilön ruokatottumusten ja painon välillä vallitsee koreelaatio. Ei kuulemma pidä paikkaansa.

Vierailija
40/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska elämässä ei ole mitään järkeä ja millään ei ole loppujen lopuksi mitään väliä.