Miksi haluat pysyä läskinä?
Niin, miksi haluat pysyä läskinä? Miksi et tee asialle mitään? Etkö vain välitä?
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 02:08"]Kysäisin kerran tätä samaista asiaa eräältä ylipainoiselta kaveriltani. Selitti, että paino on kuulemma sellainen asia, johon ihminen ei itse voi mitenkään vaikuttaa, vaan se on enemmänkin sellainen kaamea huonoista geeneistä johtuva kirous. Satuin tietämään, että kyseisen kaverin elämäntavat eivät olleet aivan terveellisimmästä päästä, ja uskalsin ehdottaa hypoteesia, että henkilön ruokatottumusten ja painon välillä vallitsee koreelaatio. Ei kuulemma pidä paikkaansa.
[/quote]
No ei ole kyllä geneettistä, mutta usein elämäntavat, eli ruokailu- ja liikuntatottumukset ovat käytöksellisesti perityviä eli mallista opittuja, samoin kun vaikka arvot (mitä nekin tavallaan on).
Kysymykseen: Aamu- ja iltapainoni heittelee noin puolikiloa, pahimmillaan puolitoista. Olen pillerien jälkeen kerryttänyt viitisentoista kiloa, suurin osa nestepohöä. Pelkään raskautumista, enkä pysty luottamaan pelkään kondomiin ehkäisynä, tahdon ennemmin olla plösö kun raskaana.
Koska elämä on lyhyt ja haluan nauttia siitä. Minulle yksi parhaimmista nautinnoista ovat (lihottava)ruoka ja makeiset. Harrastan silti myös liikuntaakin ja pyrin syömään monipuolisesti.
... Niin ja puolet elämästäni olen ollut hoikka, nyt on kai vaan sen toisen ääripään muoto.
T: N38 162 89 kg
Kondomit ovat tosi luotettavia, ihania, ja ilmeisesti siis myös hyvä keino ehkäistä ylipainoa! Kondomit ovat epäluotettavia silloin jos niitä ei käytä oikein. Vähän niin kuin pillerit, jos niitä ei syö säännöllisesti.
Koska lievä ylipaino ei haittaa minua mitenkään päin. Ei kerta kaikkiaan kiinnosta nähdä vaivaa jonkin asian eteen, jolla ei ole minulle mitään merkitystä.
Ap:lle. On vanha joskin hieman ruma sanonta: Mikset pidä huolta omista asioistasi? Nyt saat vastata tähän, kun kerran itse kysyt - mikä sinua muiden ihmisten asioissa vaivaa?
Elämässä on muutakin kuin ulkonäkö. Useita laihdutuskertoja ja syömishäiriöt koettuna valitsen mielummin toimivan kehon ja aivot. Niillä olen saanut koulutuksen ja pärjään vaativissa työtehtävissä sekä teen rahaa, jotta voin matkustella ulkomaille nauttimaan mm. eri ravintoloiden tarjonnasta. Olen tullut tulokseen, että mielummin nautin kuin kärsin. Olen parempi ja huomattavasti myös mukavampi ihminen kanssa eläjille että itselleni, kun en stressaa ja väsytä itseäni ulkoisilla seikoilla. Liikun sen verran, että veri kiertää ja aivot pysyvät virkeinä. Panostan erityisesti ruoan laatuun ja siksi se on herkkua.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:43"]
Niin, miksi haluat pysyä läskinä? Miksi et tee asialle mitään? Etkö vain välitä?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 03:24"]
Ap:lle. On vanha joskin hieman ruma sanonta: Mikset pidä huolta omista asioistasi? Nyt saat vastata tähän, kun kerran itse kysyt - mikä sinua muiden ihmisten asioissa vaivaa?
[/quote]
Laihtuminen ja siinä painossa pysyminen on liian haastavaa läskeille. Siinäpä se syy on.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 06:08"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 03:24"]
[/quote]
[/quote]
Teidän liikalihavuus sairaudet näkyvät minunkin verorahoissani
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 03:09"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 02:08"]Kysäisin kerran tätä samaista asiaa eräältä ylipainoiselta kaveriltani. Selitti, että paino on kuulemma sellainen asia, johon ihminen ei itse voi mitenkään vaikuttaa, vaan se on enemmänkin sellainen kaamea huonoista geeneistä johtuva kirous. Satuin tietämään, että kyseisen kaverin elämäntavat eivät olleet aivan terveellisimmästä päästä, ja uskalsin ehdottaa hypoteesia, että henkilön ruokatottumusten ja painon välillä vallitsee koreelaatio. Ei kuulemma pidä paikkaansa.
[/quote]
No ei ole kyllä geneettistä, mutta usein elämäntavat, eli ruokailu- ja liikuntatottumukset ovat käytöksellisesti perityviä eli mallista opittuja, samoin kun vaikka arvot (mitä nekin tavallaan on).
Kysymykseen: Aamu- ja iltapainoni heittelee noin puolikiloa, pahimmillaan puolitoista. Olen pillerien jälkeen kerryttänyt viitisentoista kiloa, suurin osa nestepohöä. Pelkään raskautumista, enkä pysty luottamaan pelkään kondomiin ehkäisynä, tahdon ennemmin olla plösö kun raskaana.
[/quote]
No tuo nyt oli jo nolo tekosyy. - ei ap
Kolmatta vuotta olen laihduttanut kiloklubin ohjeilla, vieläkin paljon ylipainoa. Kaksi kiloa lähtee kuukaudessa, mutta juhlat saattavat tuoda sen takaisin helposti vaikkei hirveän huonosti syö. Tässä siis vatkataan edes takaisin samoin kuin normipainoisetkin, mutta painoa siis alla ja siksi ulkonäöltä läski. Että siksi.
Jos päästäisin itseni lihomaan, niin pysyisin läskinä samasta syystä mitä nyt lähempänä 40-kiloisena = en halua olla seksuaalisesti kiihottava. Kiitos lähes koko lapsuuden kestänyt seksuaalinen ahdistelu ja muutama raiskauskin ennen kuin täytin 15-v. 15-vuotiaana muutin lastenkotiin.
t. 17-v
Vastaisitko ap tähän. Miksi kaikki laihat on typeriä ja kiukkuisia?
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:13"]Vastaisitko ap tähän. Miksi kaikki laihat on typeriä ja kiukkuisia?
[/quote]
En ole ap, mutta yleensä se on kai se ruuan puute yms. Jatkuva kylmyys, nälkä, voimat nollassa. Jos mukana on ripaus mielisaurautta, vaikka anoreksiaan päin, niin jo se, että näkee jonkun "läskin" pystyvän syömään mitä tahtoo, voi laittaa kiehumaan pään sisällä.
t. 17-v
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 03:09"]
[/quote]
Kai geeneilläkin jotain merkitystä on? Itsellä oli tilanne, että käytännössä en syönyt 2 vuotta kun grillin ruokia, eli lihapiirakoita, makkaraperunoita, hampurilaisia ja ikää oli 25v tuolloin. Paino ei noussut kiloakaan vaan olin 182/70 vinkuheinä koko ajan. Vasta kun ikää tuli yli 30v alkoi paino nousta ja nyt se on 84kg. Eli itsellä on (oli) ihan sama mitä syö ja paino pysyy aina samana.
Syy tähän ruokavalioon oli ero (laiskuus) ja muutto poikamiesboksiin joka oli 100m päässä grillistä. M35
Tosin lisätään, että painonnoususta 8kg tuli tupakanpolton lopettamisen myötä, ei kaikki ikääntymisen takia. #22
Minulla on muutama liikakilo ja itseäni ne eivät häiritse. Pidän itseäni silti kauniina ja kuntoni on hyvä.
Toki olisin tyyväisempi, jos vatsani olisi timmimpi mutta sillä ei ole niin paljon merkitystä, että muuttaisin ruokavaliotani ja alkaisin käymään salilla (perusruokavalio on kyllä ok ja liikun säännöllisesti).
Suomalaisista alle 10 % (olikohan jopa lähempänä 1 % kuin 10 %) syö terveellisesti. Terveysliikuntasuositusten mukaan liikkuu ihan yhtä harva. Miksi? Miksi se laihaläskikään ei liiku? Eikö se välitä? Osaatko, ap, vastata?