Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi haluat pysyä läskinä?

Vierailija
14.04.2015 |

Niin, miksi haluat pysyä läskinä? Miksi et tee asialle mitään? Etkö vain välitä?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 01:43"]Niin, miksi haluat pysyä läskinä? Miksi et tee asialle mitään? Etkö vain välitä?
[/quote]teen 10 km lenkin juosten joka päivä ja syön mahd. Terveellisesti mut eipä kilot lähde. Painoindeksi 26.

Vierailija
62/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elopaino kertoo siitä, että elämässä ovat perusasiat kunnossa. Se on viesti yhteisölle, että tuolla kaverilla riittää ruokaa lautasella. Laihuuden ihannointi on poikkeus ihmiskunan historiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on just sitä mitä hän syö! Hyvä esimerkki tästä olen minä, normaalipainoinen ihminen joka joutui vuodelepoon pariksi kuukaudeksi. Yllättäen en lihonut vaan laihduin sillä sain päivässä syötävää ruokapalvelun sekaannuksen vuoksi vain 1500 kaloria. Paino putosi 10kg

Vierailija
64/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:57"]

Ihminen on just sitä mitä hän syö! Hyvä esimerkki tästä olen minä, normaalipainoinen ihminen joka joutui vuodelepoon pariksi kuukaudeksi. Yllättäen en lihonut vaan laihduin sillä sain päivässä syötävää ruokapalvelun sekaannuksen vuoksi vain 1500 kaloria. Paino putosi 10kg

[/quote]

jos syöt vain perunoita, muututko perunaksi?

Vierailija
65/67 |
15.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskusteluketjun lihavien selittely lihavuutensa puolesta on jotain niin kuvottavaa!

Vierailija
66/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:52"]

Elopaino kertoo siitä, että elämässä ovat perusasiat kunnossa. Se on viesti yhteisölle, että tuolla kaverilla riittää ruokaa lautasella. Laihuuden ihannointi on poikkeus ihmiskunan historiassa.

[/quote]

Miksi sitten "elopaino" eli läski kertyy useimmille halvasta ja huonolaatuisesta ravinnosta? Esim jenkkilän läskit mustaihoiset tai brittien laardipallukat, suomalainen wt mäkkärissä ja einestiskillä? Lihavuus kohdistuu useinmiten juuri köyhimpiin kun ei ole varaa kunnon ruokaan.

En puhuisi perusasioiden kunnosta tai varallisuudesta mitään tuossa kohtaa:)

[/quote]

Toi on taas niin typerän ihmisen yleistävää ja tietämätöntä argumentointia. Jenkeissä ehkä lihavuutta voidaan yhdistää jossakin mielessä varattomuuteen, mutta ei Suomessa, jossa ruoka on huippukallista. Ravintoloissa kun ei köyhällä ole varaa käydä eikä heillä ole mahdollisuutta ostaa puhtaampaa luomuruokaakaan. Pikaruoka muun eineksen ohessa on kallista Suomessa. Ihan perusruoakaa suurin osa perheistä siis kuluttaa.

Lisäksi jenkkeihin verrattuna meillä tarjotaan THL:n lautasmallin mukainen kouluruoka ja monessa työpaikassa on mahdollisuus työpaikkaruokailuun. Opetussuunnitelmassa meille opetetaan jo tarhaiästä lähtien terveellisestä ruoasta ja niiden laadusta. Ja silti meillä on työikäisistä jo lähes yli puolet ylipainoisia, että kyllä siihen ryhmään kaikenlaista porukkaa kuuluu ja siksi on hyvä kysyä, että josko vihdoin ymmärrettäisi, että lihavuus ei ole niin yksinkertainen asia. Katsoppa huviksesi maailman rikkaimpien perusihmisten ulkonäköä, ei kovin monta riutunutta ja kuivunutta ihmistä siellä näy....

Vierailija
67/67 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 07:57"]

[/quote]

jos syöt vain perunoita, muututko perunaksi?

[/quote]

Perunalastuilla ainakin voi muuttua sohvaperunaksi.

[/quote]

Niin voi, jos murtaa liukkaalla jalkansa.