Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40v, ei lapsia eikä kertaakaan edes kysytty kummiksi

Vierailija
29.07.2024 |

Surettaa kovasti, etten saa olla yhdenkään lapsen elämässä tärkeä aikuinen. Tekisi mieli hankkia maksullinen kummilapsi kehitysmaasta niin että saisin tunteen siitä että olen edes yhdelle lapselle tärkeä, mutta se olisi itsekäs tapa "auttaa", koska tiedän paljon parempiakin hyväntekeväisyyskohteita.

Kommentit (34)

1/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kai nykypäivänä järjestää ristiäisiä, kun ei kuuluta kirkkoon.

Eikö sulla ole edes sisarusten lapsia?

Vierailija
2/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

No mulle sisarukset ilmaisivat heti alkuunsa, että eivät halua kummiksi. Ovat toki omien lasteni kummeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitäkään  ei ole koskaan pyydetty kummeiksi eikä myöskään ole sisarusten lapsia. Omia lapsia kyllä on, joten  eri asia kuin ap:llä, mutta onhan meitä, joilla ei ole lähipiirissä "tärkeitä" lapsia syystä tai toisesta.

Vierailija
4/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

On, mutta välit sisaruksiin on etäiset ja he asuvat kaukana. Tuskin edes tunnistaisin ketään heidän lapsistaan, jos tapaisin heidät jossain missä en tietäisi heidän olevan.

Vierailija
5/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

No mulle sisarukset ilmaisivat heti alkuunsa, että eivät halua kummiksi. Ovat toki omien lasteni kummeja.

Kertoiko sisaruksesi mitään syytä sille mikseivät he halua sinua lastensa kummiksi?

Vierailija
6/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitäkään  ei ole koskaan pyydetty kummeiksi eikä myöskään ole sisarusten lapsia. Omia lapsia kyllä on, joten  eri asia kuin ap:llä, mutta onhan meitä, joilla ei ole lähipiirissä "tärkeitä" lapsia syystä tai toisesta.

Syystä tai toisesta, eli yhdestä syystä. Ei ole itse ollut tarpeeksi aktiivinen. Ap on 40v, eli aikaa on ollut. Mulla oli tuossa iässä kolme omaa lasta ja kolme kummilasta (kaikki kaverien lapsia).

Vierailija
7/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syystä tai toisesta, eli yhdestä syystä. Ei ole itse ollut tarpeeksi aktiivinen. Ap on 40v, eli aikaa on ollut. Mulla oli tuossa iässä kolme omaa lasta ja kolme kummilasta (kaikki kaverien lapsia).

Ihan kuin se olisi pelkästä aktiivisuudesta kiinni. Mulla on asperger enkä kyllä ihmettele, miksen ole kelvannut kenellekään kummiksi, kun kärsin ääniyliherkkyydestä ja sosiaaliset taitoni on puutteelliset.

Vierailija
8/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa törkeä kommentti. Syyllistää nyt täysin tuntematonta ihmistä siitä, ettei hän ole onnistunut saamaan lapsia eikä kukaan ole pyytänyt häntä lapselleen kummiksi.

Vierailija
9/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kummit joita minä tiedän, eivät osallistu kummilapsen elämään muuten kun ristiäiset ja konfirmaatio. 

Vierailija
10/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Astuhan joskus ulos sieltä punavihreästä kuplastasi. Suunnilleen puolet kaikista Suomessa syntyneistä lapsista kastetaan edelleen. Kantasuomalaisista lapsista kastetaan selvä enemmistö.

Vierailija
11/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa olla onnellinen, voi seurata sivusta ja osallistua vapaaehtoisesti kaikenlaisiin aktiviteetteihin.

Vierailija
12/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin ottaa kummilapsen ulkomailta. Tai ryhtyä tukihenkilöksi Suomessa. 

Vierailija
13/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kummit joita minä tiedän, eivät osallistu kummilapsen elämään muuten kun ristiäiset ja konfirmaatio. 

Senkin takia tuntuu pahalta, etten ole kelvannut kenellekään kummiksi, vaan kummiksi valitaan usein joku jolla on jo valmiiksi omia lapsia ja ties kuinka monta muuta kummilasta. Mulle kummilapsi olisi aivan erityinen ja toimisin mielelläni myös ilmaisena lapsenvahtina kummilapselle sen lisäksi että tahtoisin tarjota hänelle monia hienoja elämyksiä ja muuta. En silti tietenkään tuppautuisi väkisin kummilapsen elämään tai vastaavaa, vaan kunnioittaisin sitä jos lapsen vanhemmat tahtoisi jättää yhteydenpidon vähemmälle.

Vierailija
14/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle:

Kummius ei tee autuaaksi. Maksaa ja huono omatunto aina. Minulla on kolme omaa lasta ja viisi kummilasta.  Olen töissä tekemisissä lasten kanssa. En siksi ole jaksanut huolehtia kummilapsistani kuin antamalla synttäri-, joulu-, rippi- ja valmistujaislahjat20-vuotiaiksi saakka. En ole ylpeä.

Vierailija
15/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä omassa piirissä missä elää ja niiden ystävien kesken voit olla ystävä ja myös kummi kun kerrot että tahdot olla.Kummi ei ole sama kuin setä tai täti olet vaan todistajana siinä kasteella ja suojelet jos voit seuraa koulunkäyntiä ja muistat synttäreinä.Jouluna.Tavallista elämää.Kaikilla ihmisillä on tauteja ja vikoja silti elämä eletään.Vammaisetkin kastetaan kuten aspergeriset sinutkin kastettu.Vain kastettu voi olla kastetun kummina.Myös aspergeriset ympärileikataan synagogalla ja muutkin vammaiset.Helluntaissa kastetaan aikuiset jotka itse haluaa myös sairaat.Vapaissa suunnissa syntyy paljon vammaisia eri laitoksiin.

Vierailija
16/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi ei ole mikään otan tosta lapsen Afrikasta ja tuen häntä. KUMMI ON KASTEEN TODISTAJA KRISTUKSEEN.Muu on lähimmäisen rakkautta auttamista huolenpitoa.Jos et ole sen Afrikan lapsen kasteella ollut sitä todistamassa et ole kummi uskonto mielessä.Käytätte vääriä sanoja auttamisesta.Tukija olisi parempi sana.

Vierailija
17/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummi ei ole mikään otan tosta lapsen Afrikasta ja tuen häntä. KUMMI ON KASTEEN TODISTAJA KRISTUKSEEN.Muu on lähimmäisen rakkautta auttamista huolenpitoa.Jos et ole sen Afrikan lapsen kasteella ollut sitä todistamassa et ole kummi uskonto mielessä.Käytätte vääriä sanoja auttamisesta.Tukija olisi parempi sana.

Kummiudesta puhuminen noiden kehitysmaakuvioiden kohdalla on tosiaan harhaanjohtavaa, koska kyse on pelkästä markkinointikikasta. Kuukausilahjoittajia on helpompi saada, kun ihmisille myydään ajatus erityisestä kummisuhteesta johonkin tiettyyn lapseen. Jokainen lahjoittaja voi tietysti rukoilla "kummilapsensa" puolesta vaikka monta kertaa päivässä ja ilahduttaa tätä kirjeillä, korteilla ja pikku paketeilla, mutta se ei muuta miksikään sitä että kyse on pelkästään rahaan perustuvasta suhteesta.

Vierailija
18/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ei kukaan pyydä kummiksi köyhää ihmistä. Onhan se hankalaa, jos kummilla ei ole koskaan rahaa ostaa lahjoja.

Vierailija
19/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Ei kukaan pyydä kummiksi köyhää ihmistä. Onhan se hankalaa, jos kummilla ei ole koskaan rahaa ostaa lahjoja.

Mulle varakkuudella ei ole mitään merkitystä, koska haluan lasteni oppivan arvostamaan ihan muita asioita kuin kalliita lahjoja.

Vierailija
20/34 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla vielä aikaa tehdä lapsia ja hankkia kummilapsia.