Miehenä ei tarvitse kiirehtiä lapsien hankintaa
Miehenä olen tyytyväinen siihen, että ei tarvitse kiirehtiä lasten hankintaa. Mies kun voi tulla isäksi vaikka seitsemänkymppisenä, niin eihän tässä mikään kiire ole. Toisin kuin naisilla, joilla lapset tulisi hankkia 20-35v iässä, ja 40v alkaa olla ehdoton maksimi ikä suurimmalla osalla naisia. Siksi tässä voi ihan reippaasti kerryttää varallisuutta ja elellä mukavasti, ja etsiä vaikka sitten viisikymppisenä mukavan nuoren naisen jonka kanssa lisääntyä ja muuttaa yhteiseen Ålvsby-omakotitaloon maalle. :)
Kommentit (36)
Paljon tullut jo totuuksia tähän mennessä ! Niin siittiöt ja hedelmöityskyky huononee jo +40v jälkeen nopeasti mutta kyllähän lapsi tai lapset pitäisi olla jo siihen ikään hankittu tai sitten ollaan ilman !
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 23:23"]
Paljon tullut jo totuuksia tähän mennessä ! Niin siittiöt ja hedelmöityskyky huononee jo +40v jälkeen nopeasti mutta kyllähän lapsi tai lapset pitäisi olla jo siihen ikään hankittu tai sitten ollaan ilman !
[/quote]
Taidat olla joku vasuri kun on niin hirveä hinku kontrolloida toisten lastensaanti-ikää.
Kiva kuitenkin huomata sivistyksen näkökulmasta se, että täällä av-mammojen joukossa tuntuu olevan niin monia genetiikan asiantuntijoita, kun kovalla itseluottamuksella peukutetaan poimintoja pitkistä artikkeleista, vaikka ymmärrys ei riitä muodostamaan realistista kokonaiskuvaa näin monitahoisesta erikoisalasta.
Voihan sitä kuvitella, että flaksi käy vielä viiskybäsellä, mutta voi jäädä haaveiden tasolle. Pätäkkää pitää olla runsaasti siinä iässä, jos mielii nuoren edustusvaimon itselleen pokata. Toisaalta, miksi joku kaunis nuori nainen ottaisi vanhan rikkaan, kun on niitä nuoriakin rikkaita olemassa? Itse en haluaisin vanhaa papparaista rinnalleni, enkä lasta vanhan miehen kanssa, koska riski geneettisille mutaatioille kasvaa, kun mies yli 35v. Raha ei siinä vaihessa lämmitä, jos syntyy vammainen lapsi ja jos joutuu vielä sairaan, vanhan miehen omaishoitajaksi.
No eipä yllätä. Miessukupuolihan on ollut vastuussa ihmiskunnan kehityksestä kaikilla muillakin osa-alueilla kautta aikojen, joten ihmekös tuo jos ihmislajin geneettisenkin evoluution primus motor löytyy kiveksistä.
Siittiöiden laatu kuitenkin heikkenee iän karttuessa ja riskit erilaisiin sairauksiin vauvalla nousee.
Sopii vaan toivoa että löytää nuoren naisen joka sen viiskymppisen huolii ;D olen 23v nainen ja en koskisi yli kolmekymppiseen vaikka rahaa olisi miten! Olen kyllä törmännyt juuri tällaiseen nelikymppiseen joka on ajatellut kuten sinä. Onnea kuitenkin.
Itse en kyllä keksi, miksi haluaisin lapsen viisikymppisenä, kun en halunnut sellaista pari- enkä kolmikymppisenäkään. Hankin vasektomian hvähän yli 30-vuotiaana. Minusta se on hyvä vakuutus myöhäisen elämän typeriä päätöksiä ja petollisia naisia vastaan.
Njooh, onhan se kivaa kun lapsi on teini-iässä niin isukki tuskin on edes hengissä. Tai jos onkin niin luultavasti vanhainkodissa.
Sperman ja seksin laatu heikkenee, eikä 70-vuotiaana välttämättä ole yhtä kovaa särmää niihin fertiileihin nuoriin naisiin.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:03"]
Sopii vaan toivoa että löytää nuoren naisen joka sen viiskymppisen huolii ;D olen 23v nainen ja en koskisi yli kolmekymppiseen vaikka rahaa olisi miten! Olen kyllä törmännyt juuri tällaiseen nelikymppiseen joka on ajatellut kuten sinä. Onnea kuitenkin.
[/quote]
Mutta kun olet 30+ ja biologinen kellosi alkaa tikittää, se 40+ mies kelpaa ihan hyvin. Varsinkin, jos se on jo valmis perheen perustamiseen, on vakavarainen ja muutenkin hyvässä asemassa. Musta tuntuu, että aika moni 30+ kaveripiirissäni on tehnyt "jennihaukiot".
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:02"]
Siittiöiden laatu kuitenkin heikkenee iän karttuessa ja riskit erilaisiin sairauksiin vauvalla nousee.
[/quote]
Kuulostaako aloittaja ihmiseltä, joka olisi kiinnostunut tulevan lapsensa sairauksista? -4
Onhan siinä se riski, että ei löydä nuorta naista joka huolisi vanhemman miehen - ja toisaalta viisikymppisenä ei todella jaksa yövalvomisia eikä pikkulapsiarkea yhtä hyvin kuin alle nelikymppisenä. (jos tarkoitus on jättää lapset vaimon hoidettavaksi, niin sitten en ymmärrä miksi ei yhtä hyvin voi jäädä lapsettomaksi? Eikö niitä lapsia hankinta sen takia, että saisi hoivata, viettää aikaa niiden kanssa ja luoda tiiviin suhteen niihin?)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:13"]
[/quote]
Kuulostaako aloittaja ihmiseltä, joka olisi kiinnostunut tulevan lapsensa sairauksista? -4
[/quote]
Perhana, - meinasi tulla kahvit näppäimistölle... : )...joo, ja olen viisikymppinen mies - jolla ne lapset jäi saamatta...ehkä hyvä niin.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:13"]
[/quote]
Kyllä naisillakin hedelmällisyys laskee ja geenisairaus riski kasvaa kun ikää on yli 30v :) Eikä se viisikymppisen sperman laatu niin huonoa ole, jos ikäisekseen on hyvässä fyysisessä kunnossa ja pitää kunnostaa huolta 10h liikuntaa viikossa :)
Isäni täyttää 70 samana vuonna kuin pikkusiskoni täyttää 20v (ja minä 25). Toivon usein, että hän olisi nuorempi. Ajatusmaailmamme eivät kohtaa kauhean hyvin sukupolvieron vuoksi, ja pelkään hänen terveytensä puolesta.
Naisten ei ole hyvä saada lapsia liian nuorena. Ensisynnyttäjien keski-ikä on 28. Miehillä hyvä odottaa lähes 40vuotiaaksi
Utain: Isän ikä vaikuttaa lapsen terveyteen
Tampereen yliopiston toimittajakoulutuksen viikkolehti Utain kertoo,
että vanha isä on riski lapsen terveydelle. Aiemmin ajateltiin vain
äidin iällä olevan merkitystä.
– Yli 43-vuotiailla miehillä siittiöiden elinkelpoisuus alkaa
heikentyä. Tämä alentaa hedelmällisyyttä ja lisää riskiä keskenmenoon,
kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) erikoistutkijan ja
seksuaali- ja lisääntymisyksikön päällikön Reija Klemetti.
Sitten olet sellainen väsynyt nelikymppinen pikkulapsen isä joka notkuu epätoivoisena baareissa. Nähty on.
Ei se ihan noinkaan mene, kun on lähipiiriä seurannut. Miehellä on etsikkoaikaa vajaaksi nelikymppiseksi. Sen jälkeen harvemmin enää mitään perhekuvioita tulee. Toisella kierroksella olevat on asia erikseen.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 21:44"]
Tuskinpa sinuun viisikymppisenä enää kukaan nuori tai edes nuorehko nainen koskee, joten kyllä se kiire miehilläkin lastentekoon on kuten naisillakin...
[/quote]
Ei, vaan vielä vanhemmatkin miehet saavat halutessaan helposti nuoria naisia lastensa äideiksi. Esimerkiksi tässä tuote uutinen Iltalehdestä, jossa 65-vuotias mies tuli isäksi:
http://www.iltalehti.fi/viihde/2015041419517826_vi.shtml
Ja yli viisikymppisen seurustelu teinin kanssa on aivan normaalia:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288737041862.html
Tässäkin esimerkki tosimiehestä, joka ei ikäsisistään mummoista välitä, ja nuoria naisia on riittänyt:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012121716459662_ul.shtml