Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tahdo isäksi, ehdotti eroa

Vierailija
13.04.2015 |

Mies ilmoitti, ettei tahdo isäksi. Hän ei usko, että selviää pikkulapsiajasta ja pelkää, että herkästi stressaavana luonteena koko hänen elämänsä kietoutuu lasten ja lapsiin liittyvien huolten ympärille senkin jälkeen, kun lapset ovat aikuisia. 

Minusta mies olisi erinomainen isä. Ei ryyppää, huumorintajuinen, käytännöllinen, luotettava, tasapainoinen. Mutta ei kun ei. Tähän se kyselyni sitten johti. Seitsemän vuotta yhdessä, minulla ikää 29 ja nyt ero. Tuntuu jotenkin täysin epätodelliselta.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:45"]

Niin sitä luulee että ei löydä parempaa.

[/quote]

Se nyt on tuurista kiinni. Minä olen ollut yksikseni jo yli kymmenen vuotta, koska ei ole löytynyt ketään edes lähelle yhtä hyvää kuin entinen oli.

Vierailija
82/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:12"]

Hassuinta tilanteessa on se, että olen vuorenvarma, etten koskaan tule löytämään yhtä hyvää miestä parisuhdemielessä kuin nykyinen mieheni on. Toisin sanoen tuleva mieheni ei koskaan pysty voittamaan muissa ominaisuuksissa nykyistä miestäni. Hänestä vain tehdään isä.

[/quote]

Äläs nyt ap. Elämän juju on luopuminen. Tässä mennään vähän niin kuin leveliltä toiselle. Kun luovut asiasta, jota parempaa et uskonut koskaan voivasi saavuttaa, saat parempaa kuin olisit ikinä voinut kuvitella. Anna miehen mennä. ETsi oma elämäsi. Olet ainakin saanut sellaista mitä moni ei saa ikinä, rehellisyyttä. Kiitä yhteisistä vuosista ja jatka matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 20:01"]Kun luovut asiasta, jota parempaa et uskonut koskaan voivasi saavuttaa, saat parempaa kuin olisit ikinä voinut kuvitella.[/quote]

Höpöhö.pö. Hyviä miehiä on harvassa. Sen jälkeen tarvittaisiin vielä molemminpuolinen viehättyminen ja käytännön asioiden yhteen sopiminen.

En ymmärrä, kuinka jotkut löytävät miehiä yhtenään. Minä en löydä koskaan, enkä ole mielestäni edes kranttu.

Vierailija
84/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:00"]Jos mies on aiemmin sanonut haluavansa lapsia, niin hankkiutuisin raskaaksi kertomatta miehelle. Sitä saa mitä tilaa, ja naisen odotuttaminen kolmekymppiseksi on rikollista.[/quote]

Mutta kun ei ole. Koko ajan on sanonut, ettei tiedä.

[/quote]Törkeää minusta vedättää naista "en tiedä"-kommentilla...toiselle jää kumminkin se toivo että jos sitten myöhemmin.Reilusti pitää sanoa suhteen alussa että ei halua.Nyt ap tuhlannut vuosia tämän takia.Pidän peukkuja että löydät sopivan kumppanin ja ehdit lapset tehdä.Itsellä kaksi lasta ja ovat kaikki kaikessa.Ihana mieskin löytyy mutta siitä huolimatta lapset ykkösiä!

Vierailija
85/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 20:08"]Reilusti pitää sanoa suhteen alussa että ei halua.[/quote]

Ei sitä tiedä, haluaako. Minäkään en tiennyt vielä 27-vuotiaana, tahdonko vai en. En vain oikeasti tiennyt. Nyt 34-vuotiaana olen kolmen lapsen äiti.

Vierailija
86/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin mieheni kanssa seitsemän vuotta yhdessä kunnes erosimme, koska minä en tahdo lapsia. Olin ihan murtunut, mutten voinut pakottaa eksääni lapsettomaksikaan. Tsemppiä, ap!

Vierailija
87/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:01"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:00"]Jos mies on aiemmin sanonut haluavansa lapsia, niin hankkiutuisin raskaaksi kertomatta miehelle. Sitä saa mitä tilaa, ja naisen odotuttaminen kolmekymppiseksi on rikollista.[/quote]

Mutta kun ei ole. Koko ajan on sanonut, ettei tiedä.

[/quote]Törkeää minusta vedättää naista "en tiedä"-kommentilla...toiselle jää kumminkin se toivo että jos sitten myöhemmin.Reilusti pitää sanoa suhteen alussa että ei halua.Nyt ap tuhlannut vuosia tämän takia.Pidän peukkuja että löydät sopivan kumppanin ja ehdit lapset tehdä.Itsellä kaksi lasta ja ovat kaikki kaikessa.Ihana mieskin löytyy mutta siitä huolimatta lapset ykkösiä!

[/quote]

Ei "en tiedä" -kommentti ole vedättämistä vaan siinähän on nimenomaan oma kanta ilmaistu. Minä käsittäisin "en tiedä" -kommentin sellaisena, että saattaa joskus haluta lapsia, mutta kumppanin kannattaa yhtälailla varautua myös siihen, ettei toinen osapuoli niitä lapsia tule haluamaan.

Vierailija
88/88 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua sun kanssa vauvaa. Voin rehellisesti sanoa että ei halunnut minunkaan mies minun kanssa vauvaa. Olimme naimisissa. Tulin raskaaksi ja ei ehdottanut suoraan aborttia mutta kierrellen kaarrellen ymmärsin että ei halua tulla isäksi. Kylmän rauhallisesti sanoin että pidän lapsen ja sinä voit lähteä nyt just käveleen. Eipä lähtenyt kun muutaman vuoden päästä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä