Mies ei tahdo isäksi, ehdotti eroa
Mies ilmoitti, ettei tahdo isäksi. Hän ei usko, että selviää pikkulapsiajasta ja pelkää, että herkästi stressaavana luonteena koko hänen elämänsä kietoutuu lasten ja lapsiin liittyvien huolten ympärille senkin jälkeen, kun lapset ovat aikuisia.
Minusta mies olisi erinomainen isä. Ei ryyppää, huumorintajuinen, käytännöllinen, luotettava, tasapainoinen. Mutta ei kun ei. Tähän se kyselyni sitten johti. Seitsemän vuotta yhdessä, minulla ikää 29 ja nyt ero. Tuntuu jotenkin täysin epätodelliselta.
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:12"]Ei ole ollenkaan harvinaista, että tuntuu siltä että en tule koskaan löytämään toista näin hyvää miestä/naista. Siitä huolimatta moni löytää itselleen sopivammankin.[/quote] Ei se kyllä noin ole. Jos on tarkka kumppaninvalinnastaan ja jo ensimmäisen löytämiseen on käyttänyt suuren osan nuoruudestaan, niin ei sitä toista hyvää välttämättä löydy koskaan. [/quote] Ei se niin mene. Seuraavan osaa valita vielä paremmin
[/quote] Vain jos on ollut lähtökohtaisesti tumpelo. Toiset vaan tuntee itsensä (ja maailman) paremmin ja osaavat valita oikein jo ekalla kerralla. Sitä paitsi ne parhaat nimenomaan viedään nuorina...
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:28"]Ei se niin mene. Seuraavan osaa valita vielä paremmin[/quote]
Jaa, minä olen ihastunut vain kerran elämässäni ja olen 35-vuotias. Mitä jos en enää ihastu koskaan tai jos ihastus on yksipuolinen?
[/quote]
Ei sitä ihastumista välttämättä edes tarvitse. Meillä on hyvä suhde ja lapsia, vaikka koskaan ei ollut mitään ihastumsihuumaa.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:12"]Ei ole ollenkaan harvinaista, että tuntuu siltä että en tule koskaan löytämään toista näin hyvää miestä/naista. Siitä huolimatta moni löytää itselleen sopivammankin.[/quote] Ei se kyllä noin ole. Jos on tarkka kumppaninvalinnastaan ja jo ensimmäisen löytämiseen on käyttänyt suuren osan nuoruudestaan, niin ei sitä toista hyvää välttämättä löydy koskaan. [/quote] Ei se niin mene. Seuraavan osaa valita vielä paremmin
[/quote] Vain jos on ollut lähtökohtaisesti tumpelo. Toiset vaan tuntee itsensä (ja maailman) paremmin ja osaavat valita oikein jo ekalla kerralla. Sitä paitsi ne parhaat nimenomaan viedään nuorina...
[/quote]
Meinaatko että on vain yksi ja oikea? Taidat olla vähän kypsymätön
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:36"]Ei sitä ihastumista välttämättä edes tarvitse. Meillä on hyvä suhde ja lapsia, vaikka koskaan ei ollut mitään ihastumsihuumaa.[/quote]
Suhde on hyvä niin kauan kuin jompi kumpi ei ihastu. Sitten kun ihastuu, ei ole enää suhdettakaan.
Ap.n pitää odottaa vielä moooonta vuotta että ne nuorena tenavat tehtailleet halutut miehet vapautuvat taas markkinoille, kun ovat ensin tehtävänsä suorittaneet ensimäisellä kierroksella.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:23"]
No eikös se tärkein ominaisuus ole kuitenkin oma motivaatio tulla isäksi ja hoitaa lapsia. Näin miehenä joka työskentelee lasten parissa sanoisin että hyviä miehiä isäksi kyllä riittää...Jos haluat lapsia ja mies ehdottaa eroa vastineeksi niin ei se miehesi nyt mikään erinomainen ole ja kuulostaa siltä ettei teidän parisuhdekaan ole valmis lapselle.
[/quote]Tämä on todella hyvin sanottu.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:38"]
Ap.n pitää odottaa vielä moooonta vuotta että ne nuorena tenavat tehtailleet halutut miehet vapautuvat taas markkinoille, kun ovat ensin tehtävänsä suorittaneet ensimäisellä kierroksella.
[/quote]Eiköhän nykyään lapset hankita aika myöhään, eli kyllä ap:lle löytyy hyvä mies, kunhan ei odota enää montaa vuotta.
Lapset kannattaisi tehdä nuorena kuten luonto on tarkoittanut. Onhan se inhimillinen tragedia tietenkin, jos haluaisi lapsia ja jää lapsettomaksi, mutta jotenkin vaikea sääliä kun ensin on rilluteltu kolmekymppiseksi ja sitten leikitty parisuhdetta ja cityaikuisuutta kolmevitoseksi ja sitten ehkä aletaan pikkuhiljaa yrittää kun munasolut ovat jo puoliksi pilaantuneita. Naisten sitoutumiskammo ja vapaudenkaipuu silloin nuorena kostautuu myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:12"]Ei ole ollenkaan harvinaista, että tuntuu siltä että en tule koskaan löytämään toista näin hyvää miestä/naista. Siitä huolimatta moni löytää itselleen sopivammankin.[/quote] Ei se kyllä noin ole. Jos on tarkka kumppaninvalinnastaan ja jo ensimmäisen löytämiseen on käyttänyt suuren osan nuoruudestaan, niin ei sitä toista hyvää välttämättä löydy koskaan. [/quote] Ei se niin mene. Seuraavan osaa valita vielä paremmin [/quote] Vain jos on ollut lähtökohtaisesti tumpelo. Toiset vaan tuntee itsensä (ja maailman) paremmin ja osaavat valita oikein jo ekalla kerralla. Sitä paitsi ne parhaat nimenomaan viedään nuorina... [/quote] Meinaatko että on vain yksi ja oikea? Taidat olla vähän kypsymätön
[/quote]
Osaatko lukea? Parhaat viedään nuorina. Ne muut mahdolliset "oikeat" ovat jo varattuja jos lähdet kokeilemaan löytyiskö parempaa. Toki on niitäkin joita se varattu-status ei haittaa, ilmeisesti kuulut siis heihin.
Onpa kamala tilanne, olen pahoillani. Lasten teon suhteen en kuitenkaan suosittele kompromisseja. Lapsia ei kannata jättää tekemättä vain siksi, ettei kumppani halua. Lapsia ei myöskään kannata tehdä vain siksi, että muuten kumppani jättää. Molemmista voi seurata katkeruutta.
Minäkin tiedän naisia, jotka ovat odottaneet vuosikausia sitä päivää kun mies olisi yhtäkkiä valmis isäksi. Ne parisuhteet ovat kaikki lopulta päättyneet eroon. Jopa niiden miesten aloitteesta.
Varmasti tuntuu pahalta, mutta oikeasti kannattaa erota nyt, jos kerran lapsia haluat. Ei kannata luottaa siihen, että miehen mieli muuttuu (varsinkin kun hän ei itse usko siihen lainkaan). Ole rohkea nyt, niin sinun ei tarvitse katua myöhemmin.
Mies on itse asiassa reilu, kun ei vedätä sinua.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:01"]
Varmasti tuntuu pahalta, mutta oikeasti kannattaa erota nyt, jos kerran lapsia haluat. Ei kannata luottaa siihen, että miehen mieli muuttuu (varsinkin kun hän ei itse usko siihen lainkaan). Ole rohkea nyt, niin sinun ei tarvitse katua myöhemmin.
Tai on vedättänut koko ajan. ehkä...ehkä....
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:01"]
Tai on vedättänut koko ajan. ehkä...ehkä....
[/quote]
[/quote]
Eiväthän he olleet käyneet lapsikeskustelua ennen kuin nyt. Paljon parempi tuo on minusta, kuin että "ei vielä...ehkä parin vuoden päästä" ja äkkiä ap on 35 ja mies edelleen vastaan.
Hyvä valinta mieheltä. Niin kauan kuin miehet ei saa lapsia erossa ja joutuvat maksamaan elareita niin kannattaa jättää tekemättä.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:54"]Lapsia ei kannata jättää tekemättä vain siksi, ettei kumppani halua.[/quote]
Kannattaako lapsia tehdä hyvän miehen kanssa, jota ei kuitenkaan rakasta?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:21"]Tai on vedättänut koko ajan. ehkä...ehkä....[/quote]
Ei miesw ole vedättänyt. Kyllä hän on ihan suoraan sanonut, ettei tiedä, haluaako lapsia.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 17:54"]Lapsia ei kannata jättää tekemättä vain siksi, ettei kumppani halua.[/quote]
Kannattaako lapsia tehdä hyvän miehen kanssa, jota ei kuitenkaan rakasta?
[/quote]
Kyllä minusta kannattaa, jos vaihtoehto on jäädä lapsettomaksi (itse en tosin joutunut tuota valintaa tekemään).
Olen 33-v nainen ja tunnen samoin kuin miehesi.. Mieheni haluasi kyllä lapsia.
He he, Se on tuhkamuna. Tietää ettei voi saada lapsia niin verhoaa sen noin ettei halua. Voisko ap olla näin asia ?